Olcsó, lapított küllős (nem teljesen menet irányban állnak a küllők, küllő kulccsal is nehéz irányba állítani, volt ami megcsavarodott, és nem azok a nagyon széles küllők amik a Mavic kerekekre jelemzők csak olyan szerények de legalább nem fogja az oldal szelet) jó a dizájn, elérhető áron majdnem ugyan azt tudja mint a méreg drága Ultegra, vagy régebben még simán "WH" 6000-res kerékszettek.
Küllő anyák az agynál vannak elhelyezve így kevesebb a megforgatandó tömeg.
Csapágyát szidták egyesek, na ez addig igaz míg az eredeti összeszerelés szerint használod... Malajziába szereli össze a Shimano az alkatrészeit, épphogy be vannak zsírozva az agyak, és nem szöszölnek a kónuszok beállításával, szóval alapból darálnak az agyak, a zsír meg halál ragadós kemény cucc egy idő után semmit se ér, tömítésnél pedig nincs egy csepp se, szóval víznek egyenes az út a csapágyba...
Ha jól be van állítva sokkal jobb a gördülési ellenállása mint drága ipari csapágyas agyaknak, és sokáig fog tartani, több 10 ezer km-t is elmehetünk vele ha 5-6 ezrenként belenézünk újrazsírozzuk. Valamint ha megázunk vele, akkor szedjük szét legalább a hátsót, mert az szeret megtelni vízzel..
Nekem a hátsó kerékben 9000km van, alig kopott a csapágy. Kónuszról alul láthattok képet.
Tömítés a kónusz és az ellen anya közti fém lemezben van, egy gumi gyűrű, amibe csésze előtt lévő lemez pár illeszkedik bele, ez alkot valamiféle labirintus tömítést. Akkor ér valamit ha ez úszik a zsírban.
A kazetta dobban lévő fém lemez elmozdul, ha nagyon benyomjuk akkor meg hozzáér a csészéhez... macerás megtalálni a helyét és akkorse biztos hogy ottmarad (minden szétszedésnél ferdének találtam) Lehet vele kísérletezni, szélét megnyomkodni csipő fogóval, esetleg valami stablonba a kihúzását szélesebbre ütni, hogy jobban megszoruljon, és ne mozduljon el.. igazán kitalálhatna már a shimano ehelyett valami komolyabb megoldást.
Kazetta testet ha levesszük ipari csapágyhoz hasonló tömítést találunk a belső részén, ezt kipattintva láthatjuk a szabdonfutó csapágy golyóit, én ide folyattam sok olajat, közbe pörgetve szépen átjárja és a csésze résznél kiereszti a nagyját, aztán zsírral a golyókat megkentem majd vissza a tömítés. Ezt ajánlom az előző teszternek is. Szinte újjá éled a szabadonfutó, nagyon szép hangja lesz és könnyen fog forogni.
15 ezer km körül elkezdett a szabadonfutó furcsa fémes hangokat adni mikor elkezdtem hajtani. Szét kellett csak szedni, kimosni, megfelelő kenést adni neki, csapágy hézagon állítani, mert ugye a shimanonál ezt is lehet.. aztán összerak, működik szépen még mindig, most 18 ezer van benne. Ezt a dob szétszedést is érdemesm megejteni egy 6 ezer km enként, vagy egy nagyobb megázás után, és akkor örök élet meg egy nap.. Csak speciális csésze kiszedő szerszám kell hozzá ami kb beszerezhetetlen, de lehet gyártani is.
Nálam bírja a strapát, nincs túlságosan kímélve de hülyeséget nem csinálok vele, de kap ez olyan utakat ahova legtöbben be se néznek országútival, meg a járhatatlan közutaink de máshol nem lehet edzeni... kíméletlen beleállások, járdázás stb... 50 el vasúti átkelőn sprintelés.. bírja, dehát van benne anyag rendesen. Nem kell félteni.