Shimano WH-R550 komplett kerék

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2008.04.)
  • Listaár: 50.000 Ft

HASONLÓ komplett kerék TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

Kica avatar
2 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Könnyű, jól néz ki. Maga a felni tartós.

Hátrány

Nem elég merev, lejtőn haladva már 50 km/h sebességnél ijesztően beleng a legkisebb kormánymozdulatra.

67 kilómmal fogtam egy kemény kátyút, kb fél óra múlva emelkedőn felfelé menet hangos pattanással a hátsó kerék hajtás felőli oldalán eltört egy küllő. Na ott volt vége a biciklizésnek, olyan ütése lett a keréknek, hogy nem forgott el a villában.

Nem is értem ezt a fűzési megoldást, a hátsó kerékben a legjobban igénybe vett oldalon van radiálisan. Ami köztudott, nem merev kialakítás. Zsákutca. A Shimano vissza is tért a hajtás felőli keresztfűzéshez.

A másik, amihez ragaszkodik a Shimano, a kónuszos csapágyazás. Körülményes, nehéz és drága....

Tapasztalat

Hasonló árban a Mavis Aksium sokkal jobb.

Erre ajánlom

Edzés, falusi verseny...

4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mirage avatar
12 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nekm sajna csak elöl volt, de nagyon szerettem:D

16küllö ellenére betonmerev a szerkezet

Az agyra panaszom nem volt, konuszt is csak 1x kellett állitani ami igencsak jó:D

Nekem nagyon tetszett a kinézet, 16aero kardküllő, radiálfüzés, küllöanyák az agyban:D

Hátrány

Kicsit nehéz volt a Shimano WH-R550, de mihez képest?:D

Tapasztalat

Sajna a felni elkopott 1év intenziv napi használat után (plussz használtan vettem, szval kitudja mennyi idos volt), de amig volt jo volt:D, 8as nem került bele uthibátol, csak 1x mikor rámnyitották az ajtót, de akkor akkora hogy csak kiakasztott fékkel forgott el a kerék, de nagy gond nem lett állványba befogva 3perc alatt meggyogyult:D

Probáltam megmenteni csak az agyat, gondoltam mángoroltatok a küllök felnifelöli részébe menetet, és befüzöm egy 32lyukas felnibe 16al, de hogy a küllö mind2 végén legyen küllöanya kicsit megnehezitette volna a használatott sz.tem, meghát feleslegesen nött volna a forgatando tömeg, és persze többe került volna a leves mint a hús, ezért nyugovóra tért szegénykém:(

Erre ajánlom

outi:D

Ennyiért vettem
5000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lasali avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Olcsó, lapított küllős (nem teljesen menet irányban állnak a küllők, küllő kulccsal is nehéz irányba állítani, volt ami megcsavarodott, és nem azok a nagyon széles küllők amik a Mavic kerekekre jelemzők csak olyan szerények de legalább nem fogja az oldal szelet) jó a dizájn, elérhető áron majdnem ugyan azt tudja mint a méreg drága Ultegra, vagy régebben még simán "WH" 6000-res kerékszettek.

Küllő anyák az agynál vannak elhelyezve így kevesebb a megforgatandó tömeg. 

Csapágyát szidták egyesek, na ez addig igaz míg az eredeti összeszerelés szerint használod... Malajziába szereli össze a Shimano az alkatrészeit, épphogy be vannak zsírozva az agyak, és nem szöszölnek a kónuszok beállításával, szóval alapból darálnak az agyak, a zsír meg halál ragadós kemény cucc egy idő után semmit se ér, tömítésnél pedig nincs egy csepp se, szóval víznek egyenes az út a csapágyba...

Ha jól be van állítva sokkal jobb a gördülési ellenállása mint drága ipari csapágyas agyaknak, és sokáig fog tartani, több 10 ezer km-t is elmehetünk vele ha 5-6 ezrenként belenézünk újrazsírozzuk.  Valamint ha megázunk vele, akkor szedjük szét legalább a hátsót, mert az szeret megtelni vízzel..

Nekem a hátsó kerékben 9000km van, alig kopott a csapágy. Kónuszról alul láthattok képet.

Tömítés a kónusz és az ellen anya közti fém lemezben van, egy gumi gyűrű, amibe csésze előtt lévő lemez pár illeszkedik bele, ez alkot valamiféle labirintus tömítést. Akkor ér valamit ha ez úszik a zsírban.

A kazetta dobban lévő fém lemez elmozdul, ha nagyon benyomjuk akkor meg hozzáér a csészéhez... macerás megtalálni a helyét és akkorse biztos hogy ottmarad (minden szétszedésnél ferdének találtam) Lehet vele kísérletezni, szélét megnyomkodni csipő fogóval, esetleg valami stablonba a kihúzását szélesebbre ütni, hogy jobban megszoruljon, és ne mozduljon el.. igazán kitalálhatna már a shimano ehelyett valami komolyabb megoldást.

Kazetta testet ha levesszük ipari csapágyhoz hasonló tömítést találunk a belső részén, ezt kipattintva láthatjuk a szabdonfutó csapágy golyóit, én ide folyattam sok olajat, közbe pörgetve szépen átjárja és a csésze résznél kiereszti a nagyját, aztán zsírral a golyókat megkentem majd vissza a tömítés. Ezt ajánlom az előző teszternek is. Szinte újjá éled a szabadonfutó, nagyon szép hangja lesz és könnyen fog forogni.

15 ezer km körül elkezdett a szabadonfutó furcsa fémes hangokat adni mikor elkezdtem hajtani. Szét kellett csak szedni, kimosni, megfelelő kenést adni neki, csapágy hézagon állítani, mert ugye a shimanonál ezt is lehet.. aztán összerak, működik szépen még mindig, most 18 ezer van benne. Ezt a dob szétszedést is érdemesm megejteni egy 6 ezer km enként, vagy egy nagyobb megázás után, és akkor örök élet meg egy nap.. Csak speciális csésze kiszedő szerszám kell hozzá ami kb beszerezhetetlen, de lehet gyártani is.

Nálam bírja a strapát, nincs túlságosan kímélve de hülyeséget nem csinálok vele, de kap ez olyan utakat ahova legtöbben be se néznek országútival, meg a járhatatlan közutaink de máshol nem lehet edzeni... kíméletlen beleállások, járdázás stb...  50 el vasúti átkelőn sprintelés.. bírja, dehát van benne anyag rendesen. Nem kell félteni.

 

 

 

Hátrány

Merevség tekintetében nem jár a csúcson, elől 16 küllős radiál, hátul a külső oldal shimano speckó kereszt, a belső pedig radiál fűzés 20 küllővel. Az első 80 kiló feletti embereknél kissé torzul, hallottam már ultegránál küllő mágnest bekattogni. Én 63 kilómmal ilyen baj nincs. Viszont hátul ha lassú tempóból nagytányéron gyorsítok és közel van állítva a felnihez a fékpofa akkor hozzáér a felnihez a fékgumi jobb hátulja. Szóval torzul a kerék az ellentétes fűzés miatt. Új RS kerékszetteknél vissza is tért a shimano a mindkét oldali kereszt fűzésre.

9000km után kezdenek fellazulni a küllők és van benne egy határozott 8 as úgyhogy centrírozás lesz belőle. 

Nehéz centrírozni, olyan 0.5-1 mm ütés és 8 as van benne gyárilag, ennél jobb nem is lesz, de szerencsére ki lehet belőle húzni azért a kevés küllő ellenére is a 8 ast, az tojást kevésbé.

Le kell hozzá venni a fogsort hogy centrírozni tudd, mert az agynál vannak a küllők. Valamint elég macerás kiválogatni hogy melyik küllő hova tartozik, melyik anyát merre tekerd, el lehet vele lenni, de kevés küllő van, így sokat nem kell állítani.. egyébként a centrírozásbeli tulajdonságai teljesen mások mint egy hagyományos keréké. A küllő anyák nagyok, icetools al könnyen forgathatóak, erősek, nem tudod őket elnyalni. És ahogy állítasz rajta pár 5-10 fokot, egyből látod a hatását. 

Speciális méretű küllő kulcs kell hozzá, lehet kapni icetools ba is, az jobb mint a shimano, de kell valami amivel megfogod a küllőt hogy ne forogjon el, ezért nekem van hozzá egy eredeti shimano is.

 

Ha küllő törik benne akkor nagyon csúnya 8 as lesz benne (nem forgott el kiakasztott fékkel se), én tapasztaltam versenyen buktam vele, egyikbe beleálltak első kerékkel és kinyomtak egy küllőt, 800ft amúgy egy darab, a hátsón meg átmentek és elcsavarodott a felni, inkább vettem egy új szettet mert kellett a bringa  de sajnos az már nem volt akcióba ezért van az árnál két összeg. A csavarodott felnit próbáltam megjavítani, kifűzve egyengettem sokáig mindenféle módszerrel, üveglapon után teszteltem hogy jó-e már, (egyébként ebből lehetett látni hogy mennyire erős felnije van, van benne anyag rendesen, kellett tépni nyomni csavarni izomból hogy történjen valami..) aztán visszafűztem de nem lehetett kincentrírozni, a kevés küllő miatt nem lehetett mit kezdeni vele.

Télen görgőzés miatt felfújtam a gumikat, és az első leeresztett, a felni a szelep mellett elvágta, eldörzsölte a gumi belsőt, azóta megint előfordult.. azóta a belső szelepére vágtam egy 10 ft os nagyságú korongot gumi belsőből, kilukaszottam 1mm kisebb lukasztóval mint amekkora a szelep, és ráhúztam, azóta nincs defekt. :D

Szabad futáskor szépen imbolyog rajta a sor bár ez a legtöbb agynál így van, csapágy hézaggal lehet variálni, de csak finoman, nem baj ha löttyen picit.

Felni színe ilyen fakó matt fekete... szerintem csúnya. 

Nehéz, 1928 gramm, én mérésem szerint, ez az eredeti, pár grammal a zsírzás után még nehezebb lett, de ilyen árért nem kapsz könnyebbet, sõt mavic ból vagy american classic ból még a duplájáért se.

Erre ajánlom

Ára miatt szerintem a legelérhetőbb kerékszett, iszonyú jó ár érték aránnyal. (Volt akkor amikor a velotrade leakciózta, és még lehetett kapni, ma már ez a kerék elavult.)

Akinek nem baj a kónuszok finom állítása annak nyugodtan ajánlom edzésre, versenyre, egy középkategóriás bringába. Felső kategóriás karbon vázba az új RS kerékszettek közt kéne szétnézni szerintem. RS80 as nekem nagyon tetszik az 1570 grammjával és a kereszt fűzéssel, viszont a küllő anyákat kirakták a felnihez...  és 130 ezer forint...

Most hogy 18 ezret megtettem a kerékkel, én szeretem, megbízható volt mindig,, lehet gyilkolni ahogy bírja az ember, bírja..  légellenállása is érezhetően jobb mint egy hagyományos fűzésű keréknél, egy dolgot nem szeretek benne, hogy nehezen gyorsítható a súlya miatt..  mentem már 1330 grammos kerékszettel, ég és föld.. ehhez képest a shimanohoz képest olyan mintha valaki picit tolna hátulról amikor gyorsítok..

 

Ennyiért vettem
26e első 35e második
Csatolt képek
Shimano WH-R550  2007 komplett kerék
29 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Racer2 avatar
41 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Az árához képest könnyű.

Kardküllők.

Merev hajtás és oldalirányban.

Jól néz ki.

Hátrány

Széles, hülyén néz ki rajta a 20-as gumi is. Speciális kulcs kell a küllőkhöz. Nem a legjobb megoldás, hogy az agynál van a küllőanya.

Erre ajánlom

Kezdő országútisoknak vagy edzésre.

Csatolt képek
Shimano WH-R550  2006 komplett kerék
Shimano WH-R550  2006 komplett kerék
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

R6Rider avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

A bringámban (2010-es Genesis Corsa 5500), gyári kerékszettként  VH-R561 van. Nagyon meg vagyok vele elégedve, iszonyatosan jól gurul, nagyon strapabíró! Én 85-86 kg testsúllyal már igen sok kátyút, úthibát fogtam vele 4000 km alatt, de még csak centírozni sem kellett!

Hátrány

Nincs! Hibátlan!

Tapasztalat

Nállam is igényelt egy zsírzást kb. 4000 km-nél.

Erre ajánlom

Hobby és amatőr verseny használatra.

Csatolt képek
Shimano WH-R550  2010 komplett kerék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tltriatlon avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Strapabírása igen jó, beleszaladtam egy tányleg brutál kátyúba, és minden jel nélkül átvészelte. Baján macskakövesen versenyeztem vele, nem volt gond, nem kellett utánállítani.

Szerintem klassz kerék,bár ez nem szabad, hogy fő szempont legyen.

A bringaboltban megnyugtattak, van hozzá minden, ha kell, könnyen karbantartható, és szezon végén 1x elég.

Kedvező árú kerék, én használtan vettem a párat 23000-ért.

 

Hátrány

Talán a hátsó merevsége lehetne jobb, de ezen a téren inkább magasabb árú kerekek jobbak.

Tapasztalat

Árkategóriában megfelelő merevségű kerék. Nem túl merev, ez érződik, egy Ksyrium sokkal merevebb. Ám hasonlítható az Askiumhoz, ill találkoztam látványosabb, ám sokkal gyengébb tartású kerékkel is.

Én 60 kg-os vagyok, nálam a merevség még nem probléma, nehezebb lovagoknak azért érdemes lehet kipróbálni először.

Összességében egy nem rossz teljesítményű, strapabíró és vagány kerék nagyon megfizethető áron -nagyon örülök, hogy megvettem!

 

Erre ajánlom

Én triatlonozom, erre teljesen jó, amatőr országútisoknak, ill akik hobbiból bringáznak betonon, hegyen-völgyön, tuti. Időfutamra is jó az első kerék.

Ennyiért vettem
23000
Csatolt képek
Shimano WH-R550  2009 komplett kerék
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HillBen avatar
76 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nekem csak hátsó kerekem van, csak arról írok.

Jók az agyak, szépen futnak. Jó a porvédettség.

Kevés küllő.

Jók a küllők, szakadás esetén nem tudom, hogy lehet e hozzá szerezni.

Gyönyörű maga a kerék, nagyon tetszik a kerékagy.

Hátrány

Nem túl merev hajtásirányban. Aszfaltozott mátrai túrától lett benne egy kis ütés.

Rémálom centírozni a küllőanyák miatt. (Az agynál vannak.)

Erre ajánlom

Kezdő outisoknak, versenyzésre nem nagyon mert nem elég merev.

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Shimano WH-R550 komplett kerék
Shimano WH-R550 komplett kerék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano WH-R550 termékkel kapcsolatban: