A négyszögtengelyes hajtásrendszer a legegyszerűbb ma használt rendszer. A középrész tengelyének vége négyszög alakú, a hajtókar pedig erre illeszkedik. Két típusa a japán (JIS) és az európai (ISO) szabvány. Az európai esetében a tengely a vége felé elvékonyodik, kisebb négyzetre, mint a lapolás kezdeténél, a japán típusnál kisebb az elvékonyodás mértéke. Ennek ellenére a két rendszer általánosságban kompatibilis egymással, így tetszőlegesen lehet párosítani a JIS/ISO hajtókarokat és tengelyeket.
négyszögtengely középrész
tengelytípus: Négyszögtengely | csapágyazás: 2 db zárt golyóscsapágy
tengelytípus: Négyszögtengely | csapágyazás: Tömített zárt csapágyak | méretek (mm): 68×107, 68×113, 68×115, 68×118, 68×122,5, 70×115, 70×118, 70×122,5, 73×122,5
tengelytípus: Négyszögtengely | csapágyazás: 2 db ipari csapágy | méretek (mm): 68x107 mm, 68x111 mm, 68x113 mm, 68x116 mm, 68x118 mm, 68x122 mm, 68x127,5 mm, 68x131 mm | tömeg: 338 g (68/113 mm)
tengelytípus: Négyszögtengely | csapágyazás: Ipari csapágyas | tömeg: 260 gramm (68/113 mm)
tengelytípus: Négyszögtengely