Nekem még ennek a típusnak (BB-UN26) az elődje van, 1999-es évjárat, és 13-éve folyamatos használatban van nálam a montimon. Sokan lesajnálják a négyszögtengelyes hajtást, pedig szerintem szuper cucc. 10 év használat után lett először kiszedve és bezsírozva, mert a nyeregcsőből bejutott nedvesség hatására a külső rész és a váz között lett egy kis korrózió, ami miatt hajtás közben kattant egyet, amit alig lehetett hallani, de azért rohadtul idegesített. Amúgy a belső részben a zöldes színű Shimano-s zsír olyan állapotban volt, mint amikor kikerült a gyárból, ezért ott nem is kentem újra. Mivel a hozzátartozó Alivio hajtás (fogaskerekek, és hajtókar) is 13 éves, az utóbbi időben gondolkoztam a cseréjén, valami újabbra, oktalinkes, vagy integrált rendszerre, de aztán úgy voltam vele, hogy ameddig bírja, addig marad, ha már eddig kitartott. Amúgy a hajtáson lévő Shimano Aliviós fogaskerekeim még "only IG chain" felirattal bírnak, ehhez képest már a 3. HG-s rendszer (Deore) van fennt probléma nélkül. Az első gyári Alivio-s láncot+hátsó fogassort 7000 km-után kellett cserélnem, mert már néha ugrott a lánc, a többi szett 4-6 ezer km-t bírt ki nálam. Összesen olyan 22 ezer km van a bringában, és a hajtásban. Nekem nem tűnt fel, hogy a négyszögtengelyes verzió nem lenne elég merev, nekem tökéletesen megfelel, pedig 100 kg-vagyok és rengetegszer tekerek a nyeregből kiállva. Az országutimon is négyszögtengelyes rendszer van (régebbi Shimano Sora) és nincsen vele gond.