Az enyém Comp! A protól tudtommal csak a belső felépítésben (perem, szövet), és nem a futófelület anyagában tér el, illetve nehezebb.
- Nem egy agyontervezett überprofi versenyköpeny a Z-Max Premonition, de amit nekem kell azt tudja: egyszemélyben ellátni minden funkciót ahová mtb bringát használok
- Oldaltartása jó, nyomvájúkon még 1,9-es első gumival sincs életveszély
- Árkategóriájában elfogadható tömeg
- Szépen zümmög aszfalton ( :
-
Defektet nem gyűjti, de királydinnye ellen semmi nem véd (más defektem talán nem is volt vele)
Amire jó 2,1-esben ez a Ritchey külső gumi [nyomás az én 70kg-om mellett]
- kemény, döngölt föld, csikicsuki pálya [~3,5 bar] -porosabb kanyarokban megúszhat, de gyorsan kitapasztalhatóak a határai, és ól érezni mikor jön ez el, ami egy igen jó tulajdonság, ilyen talajon igen gyorsan és biztonságosan lehet menni vele
- sziklás gyökeres, durva terep, le-föl [3-3,5 bar] -nem nehéz elérni a határait, de itt is érezni
- száraz aszfalt [4-4,5 bar] -könnyedén, jól fut, jól kanyarodik és fékez, de kopik
- A két gumin pont fordítva áll a minta, ezt nyilván gyárilag elcseszték, ugyanis nincs első és hátsó verzió. Viszont ez nálam pont jól jött ki, elöl az 1,9-es oldalra és fékezésre jobban tart így fordítva, viszont a felirat ugyanarra az oldalra került mint hátul a 2,1-esen. Szóval ez sem annyira hátrány, csak ciki egy Ritchey kaliberű márkánál -->azóta megfordult nálam egy pár 2,1-es, azon szimmetrikus a minta, ezért az elsőt fordítva tettem fel
- Vizes aszfalton elhalálozik mindenfajta jó tulajdonsága. Egyenesben még oké, de oldaltartás az nulla (egyszer megnéztem miatta az aszfaltot)
Amire nem jó a Z-Max Premonition Comp
- vizes aszfalt/köves talaj (ld. kőbánya) -egyenesben még csak-csak, nagyon szépen nyírja a vizet, de ilyenkor elveszik a tervezhetősége: kanyarban nagyon csúnyán cserben hagy az addig stabilnak tűnő gumi, és tesztelheted az útburkolat keménységét és érdességét (megtörtént, 2x is, illetve volt pár sokéves rutinnal megmentett csúszkálás)
- laza talaj, sodrós, kavicsos szutyok -kiválóan érezhetően a tudomásodra adja, hogy eszedbe ne jusson szűkre venni az ívet, így sosem estem még ilyen talajon.
Előtte Continental Explorer, Schwalbe Jimmy és Black Jack gumijaim voltak hasonlóak, illetve egy előre tervezett Panaracer. Utóbbi istenkirály, olcsó, tartós elsőgumi, 5 répa, a Scwalbe-kat is szerettem, de kib*szott nehezek voltak, és aszfalton irgalmatlanul megfognak. A Contikhoz meg elég vegyes érzelmek társultak...
A Ritchey ezekhez képest az elfogadható tömeggel, kicsi gördülési ellenállással, jó defektállósággal és a megjelenésével hoz többet, illetve a Contihoz képest sokkal kiszámíthatóbb.
"általános" XC, ha nem akarsz állandóan gumit cserélni. AM-re néha soványkának tűnik a 2,1-es, de alapjába véve mindenhol lejöttem vele, és általában nem a gumi volt a hátráltató tényező.
Underworld kupára határozottan ne :D Ott pont csak az van, amire ez nem jó.