Ritchey Z-Max Premonition Pro külső gumi

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




Krupcheck avatar
93 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az enyém Comp! A protól tudtommal csak a belső felépítésben (perem, szövet), és nem a futófelület anyagában tér el, illetve nehezebb.

 

  • Nem egy agyontervezett überprofi versenyköpeny a Z-Max Premonition, de amit nekem kell azt tudja:  egyszemélyben ellátni minden funkciót ahová mtb bringát használok
  • Oldaltartása jó, nyomvájúkon még 1,9-es első gumival sincs életveszély
  • Árkategóriájában elfogadható tömeg
  • Szépen zümmög aszfalton ( :
  • Defektet nem gyűjti, de királydinnye ellen semmi nem véd (más defektem talán nem is volt vele)
     

Amire jó 2,1-esben ez a Ritchey külső gumi [nyomás az én 70kg-om mellett]

  • kemény, döngölt föld, csikicsuki pálya [~3,5 bar] -porosabb kanyarokban megúszhat, de gyorsan kitapasztalhatóak a határai, és ól érezni mikor jön ez el, ami egy igen jó tulajdonság, ilyen talajon igen gyorsan és biztonságosan lehet menni vele
  • sziklás gyökeres, durva terep, le-föl [3-3,5 bar] -nem nehéz elérni a határait, de itt is érezni
  • száraz aszfalt [4-4,5 bar] -könnyedén, jól fut, jól kanyarodik és fékez, de kopik
Hátrány
  • A két gumin pont fordítva áll a minta, ezt nyilván gyárilag elcseszték, ugyanis nincs első és hátsó verzió. Viszont ez nálam pont jól jött ki, elöl az 1,9-es oldalra és fékezésre jobban tart így fordítva, viszont a felirat ugyanarra az oldalra került mint hátul a 2,1-esen. Szóval ez sem annyira hátrány, csak ciki egy Ritchey kaliberű márkánál -->azóta megfordult nálam egy pár 2,1-es, azon szimmetrikus a minta, ezért az elsőt fordítva tettem fel
  • Vizes aszfalton elhalálozik mindenfajta jó tulajdonsága. Egyenesben még oké, de oldaltartás az nulla (egyszer megnéztem miatta az aszfaltot)

 

Amire nem jó a Z-Max Premonition Comp

  • vizes aszfalt/köves talaj (ld. kőbánya) -egyenesben még csak-csak, nagyon szépen nyírja a vizet, de ilyenkor elveszik a tervezhetősége: kanyarban nagyon csúnyán cserben hagy az addig stabilnak tűnő gumi, és tesztelheted az útburkolat keménységét és érdességét (megtörtént, 2x is, illetve volt pár sokéves rutinnal megmentett csúszkálás)
  • laza talaj, sodrós, kavicsos szutyok -kiválóan érezhetően a tudomásodra adja, hogy eszedbe ne jusson szűkre venni az ívet, így sosem estem még ilyen talajon.
Tapasztalat

Előtte Continental Explorer, Schwalbe Jimmy és Black Jack gumijaim voltak hasonlóak, illetve egy előre tervezett Panaracer. Utóbbi istenkirály, olcsó, tartós elsőgumi, 5 répa, a Scwalbe-kat is szerettem, de kib*szott nehezek voltak, és aszfalton irgalmatlanul megfognak. A Contikhoz meg elég vegyes érzelmek társultak...

 

A Ritchey ezekhez képest az elfogadható tömeggel, kicsi gördülési ellenállással, jó defektállósággal és a megjelenésével hoz többet, illetve a Contihoz képest sokkal kiszámíthatóbb.

Erre ajánlom

"általános" XC, ha nem akarsz állandóan gumit cserélni. AM-re néha soványkának tűnik a 2,1-es, de alapjába véve mindenhol lejöttem vele, és általában nem a gumi volt a hátráltató tényező.

 

Underworld kupára határozottan ne :D Ott pont csak az van, amire ez nem jó.

Ennyiért vettem
6300/pár
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26 x 1.9
  • 26 x 2.1
  • 26 x 2.25

 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

nincs


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

nincs


tömeg:

498 (26 x 1.9), 573 (26 x 2.1), 664 (26 x 2.25)


 
további információk:

A legújabb mintázat, a Z Max és a VFATM koncepció egyesítésével született. A trapéz alakú bütykök agresszív kapaszkodást, kiváló fékhatást és sárelvezetést biztosítanak.


Ritchey logó

Ritchey márka bemutatás

A Ritchey Design története 1974-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította a legendás Tom Ritchey, a hegyikerékpározás egyik atyja, akit 1988-ban beiktattak a Mountain Bike Hall Of Fame-be.

Az elsők közt kezdett a hegyikerékpározással foglalkozni, és rengeteg lehetőséget látott a használt alkatrészek tökéletesítésében. Célja nem egy nagy üzleti tervben gyökerezett- ekkor sok mtb alkatrész még nem is létezett, és a meglévőek is komoly fejlesztéseket igényeltek, így lehetőséget látott a könnyebb, erősebb, jobb összetevők gyártásában.

Tom Ritchey egykoron országos szinten versenyzett. Fiatalkorában már úgy építette kerékpárjait, hogy minél könnyebbek legyenek, de teljesítményükből ne veszítsenek. Vázakat is épített, de később főleg az alkatrészek felé fordította figyelmét. Mai is főleg az alkatrészek gyártásában van jelen a Ritchey Design. Többek közt kormányrendszereket, nyergeket, gumikat, karbon kerekeket és villákat gyárt, valamint Break Away néven bőrönd méretűre szerelhető, de teljes funkciójú országúti és cross vázakat.

A cég országúti és mtb kerékpárokra is kínál alkatrészeket. 2003-ban megvásárolta a kanadai központú Syncros-t, és a márka révén az all mountain, freeride és downhill cuccok piacára is betört.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Ritchey Z-Max Premonition Pro termékkel kapcsolatban: