Ritchey Z-Max Premonition Pro külső gumi

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

levytee avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Imádtam ezt a gumit (90-es évekbe vettem a kerót ezzel a gumiszettel, volt év mikor nem használtam, de azért az, hogy 16 évig bírta már az magában nem semmi, kb. 2000-4000 kili között , sajna nem mértem.). Piszkos sokat kibírt. Annyira elkopott, hogy már az akácosba defekteltem (elől, majd hátul is), így csere éretté vált. Az ellenállása, így középen megkopva nagyon kicsi. A MBTvel az országútisokat is lenyomtam, persze a gyengébbek, vagy fáradtabbakat.  Én mindenhol ezt használtam. A homokon nem volt jó, illetve az élete végén a gödrökbe belecsúszott, nem tudott már úgy kapaszkodni. 

Hátrány

Homokba ne, sírni fogsz. :)

Tapasztalat

Most a Panaracer Smoke és Dart került fel .

45kili után ami biztos, hogy az ellenállás sokkal nagyobb a panán, így lassultam. 

Erre ajánlom

Vegyes használatra, terep, néha aszfalt.

1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az enyém Comp! A protól tudtommal csak a belső felépítésben (perem, szövet), és nem a futófelület anyagában tér el, illetve nehezebb.

 

  • Nem egy agyontervezett überprofi versenyköpeny a Z-Max Premonition, de amit nekem kell azt tudja:  egyszemélyben ellátni minden funkciót ahová mtb bringát használok
  • Oldaltartása jó, nyomvájúkon még 1,9-es első gumival sincs életveszély
  • Árkategóriájában elfogadható tömeg
  • Szépen zümmög aszfalton ( :
  • Defektet nem gyűjti, de királydinnye ellen semmi nem véd (más defektem talán nem is volt vele)
     

Amire jó 2,1-esben ez a Ritchey külső gumi [nyomás az én 70kg-om mellett]

  • kemény, döngölt föld, csikicsuki pálya [~3,5 bar] -porosabb kanyarokban megúszhat, de gyorsan kitapasztalhatóak a határai, és ól érezni mikor jön ez el, ami egy igen jó tulajdonság, ilyen talajon igen gyorsan és biztonságosan lehet menni vele
  • sziklás gyökeres, durva terep, le-föl [3-3,5 bar] -nem nehéz elérni a határait, de itt is érezni
  • száraz aszfalt [4-4,5 bar] -könnyedén, jól fut, jól kanyarodik és fékez, de kopik
Hátrány
  • A két gumin pont fordítva áll a minta, ezt nyilván gyárilag elcseszték, ugyanis nincs első és hátsó verzió. Viszont ez nálam pont jól jött ki, elöl az 1,9-es oldalra és fékezésre jobban tart így fordítva, viszont a felirat ugyanarra az oldalra került mint hátul a 2,1-esen. Szóval ez sem annyira hátrány, csak ciki egy Ritchey kaliberű márkánál -->azóta megfordult nálam egy pár 2,1-es, azon szimmetrikus a minta, ezért az elsőt fordítva tettem fel
  • Vizes aszfalton elhalálozik mindenfajta jó tulajdonsága. Egyenesben még oké, de oldaltartás az nulla (egyszer megnéztem miatta az aszfaltot)

 

Amire nem jó a Z-Max Premonition Comp

  • vizes aszfalt/köves talaj (ld. kőbánya) -egyenesben még csak-csak, nagyon szépen nyírja a vizet, de ilyenkor elveszik a tervezhetősége: kanyarban nagyon csúnyán cserben hagy az addig stabilnak tűnő gumi, és tesztelheted az útburkolat keménységét és érdességét (megtörtént, 2x is, illetve volt pár sokéves rutinnal megmentett csúszkálás)
  • laza talaj, sodrós, kavicsos szutyok -kiválóan érezhetően a tudomásodra adja, hogy eszedbe ne jusson szűkre venni az ívet, így sosem estem még ilyen talajon.
Tapasztalat

Előtte Continental Explorer, Schwalbe Jimmy és Black Jack gumijaim voltak hasonlóak, illetve egy előre tervezett Panaracer. Utóbbi istenkirály, olcsó, tartós elsőgumi, 5 répa, a Scwalbe-kat is szerettem, de kib*szott nehezek voltak, és aszfalton irgalmatlanul megfognak. A Contikhoz meg elég vegyes érzelmek társultak...

 

A Ritchey ezekhez képest az elfogadható tömeggel, kicsi gördülési ellenállással, jó defektállósággal és a megjelenésével hoz többet, illetve a Contihoz képest sokkal kiszámíthatóbb.

Erre ajánlom

"általános" XC, ha nem akarsz állandóan gumit cserélni. AM-re néha soványkának tűnik a 2,1-es, de alapjába véve mindenhol lejöttem vele, és általában nem a gumi volt a hátráltató tényező.

 

Underworld kupára határozottan ne :D Ott pont csak az van, amire ez nem jó.

Ennyiért vettem
6300/pár
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • gyors és könnyű külső, jó defekttűréssel
  • új mintázattal hatékonyan közvetíti az útra a hajtás energiáit
  • kiszámíthatóan viselkedő gumi, nagy sebességnél a tapadást fokozatosan veszti csak el
  • viszonylag könnyű ez a Ritchey külső gumi: újkorában 580 grammot mértem
  • defekttűrését az átlagosnál jobbnak tapasztaltam (2000-2500 km alatt nem volt defektem vele)
Hátrány
  • puha keveréke miatt az átlagosnál gyorsabban kopik
  • vizes, nedves környezetben idegesen viselkedik, hajlamos a megcsúszásra a Z-Max Premonition Pro
  • a kényelmetlenebb külsők közé tartozik: nem ballonos, szélessége jócskán elmarad a 2.1-es specifikálttól (1.9-1.95 inch körül mértem)
  • meredek mászásoknál kevésbé harap jól, mint a konkurens gyártók modelljei. A gyökeres, durvább köves részeken hamarabb csúszik meg vagy éppen pörög ki
Tapasztalat

Az utóbbi években próbált és használt közül egyértelműen ez a leginkább megosztó teljesítményt nyújtő köpeny, amivel dolgom volt. Ha specifikálnom kellene, leginkább száraz körülmények közt rendezett XC versenyekre tartom alkalmasnak, ahol fontos a megbízható, kiszámítható viselkedés. Elemében dózerutakon, apró kavicsos utakon és döngölt vagy letaposott kemény, agyagos talajon érzi jól magát. Viselkedése nagyobb sebességnél is kiszámítható, fokozatosan veszti el tapadását, így hagy időt a korrekciókra.

Árnyoldalai a vizes, nedves körülmények közt jönnek elő, itt nem tett rám túl jó benyomást a Z-Max Premonition Pro: hirtelen csúszik meg, hátsó keréken mászásnál váratlanul kipörög. A gyökerekkel tarkított, meredek részeket kifejezetten nem szereti.

Defektállósága ezzel szemben jó: ugyanazokon az ösvényeken, utakon használva, hasonló futásteljesítmény mellett Nobby Nic-cel, Rocket Ronnal átlagosan 2 defektem "szokott" lenni - ezügyben jár a pirospont.

 

Korlátozott felhasználási területe és pláne teljesítményéhez képest viszonylag magas ára miatt nálam ez a külső egy jó erős közepes eredményt ér. Ha csak kifejezetten száraz körülmények közti versenyzés szempontjait tartanám fontosnak, akkor értékelésem 4/4-re módosulna - ha számodra ezek a lényeges szempontok, ezen esetben utóbbi értékelés a releváns!

Erre ajánlom

Viszonylag alacsony tömege, masszív kivitele és jó defekttűrése miatt XC/Maraton versenyekre jó választás lehet, ellenben gyors kopása miatt túrázásra, edzésre csak korlátozottan tartom alkalmasnak.

Ennyiért vettem
8000
Mért tömeg
580 g
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hal avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Jó külső, könnyű, kanyarban a Z-Max Evolution szerintem jobb.

Emelkedőn, lejtőn megfelelő. Általános terepgumi, én soha nem

cserélgetem a külsőt, ezért vettem ezt.

Hátrány

Kopik, igaz sokat megyek aszfalton, kicsit drága. A marketing szöveg szerint jobb a tisztulása. Nem vettem élszre, hogy jobban tisztulna, mint bármelyik külső, amit eddig használtam.

Erre ajánlom
Általános xc.
Ennyiért vettem
9000
Szerinted hasznos?

pistikeee avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Jó ár érték arány.

Jól tapad sárban és szárazon egyaránt.

Ebben az árkategóriában jó súlyú.

Tartós darab.

Aramid szálas kivitel.

 

Hátrány
    
Erre ajánlom
CC-XCM
Ennyiért vettem
8000
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26 x 1.9
  • 26 x 2.1
  • 26 x 2.25

 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

nincs


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

nincs


tömeg:

498 (26 x 1.9), 573 (26 x 2.1), 664 (26 x 2.25)


 
további információk:

A legújabb mintázat, a Z Max és a VFATM koncepció egyesítésével született. A trapéz alakú bütykök agresszív kapaszkodást, kiváló fékhatást és sárelvezetést biztosítanak.


Ritchey logó

Ritchey márka bemutatás

A Ritchey Design története 1974-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította a legendás Tom Ritchey, a hegyikerékpározás egyik atyja, akit 1988-ban beiktattak a Mountain Bike Hall Of Fame-be.

Az elsők közt kezdett a hegyikerékpározással foglalkozni, és rengeteg lehetőséget látott a használt alkatrészek tökéletesítésében. Célja nem egy nagy üzleti tervben gyökerezett- ekkor sok mtb alkatrész még nem is létezett, és a meglévőek is komoly fejlesztéseket igényeltek, így lehetőséget látott a könnyebb, erősebb, jobb összetevők gyártásában.

Tom Ritchey egykoron országos szinten versenyzett. Fiatalkorában már úgy építette kerékpárjait, hogy minél könnyebbek legyenek, de teljesítményükből ne veszítsenek. Vázakat is épített, de később főleg az alkatrészek felé fordította figyelmét. Mai is főleg az alkatrészek gyártásában van jelen a Ritchey Design. Többek közt kormányrendszereket, nyergeket, gumikat, karbon kerekeket és villákat gyárt, valamint Break Away néven bőrönd méretűre szerelhető, de teljes funkciójú országúti és cross vázakat.

A cég országúti és mtb kerékpárokra is kínál alkatrészeket. 2003-ban megvásárolta a kanadai központú Syncros-t, és a márka révén az all mountain, freeride és downhill cuccok piacára is betört.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Ritchey Z-Max Premonition Pro termékkel kapcsolatban: