Ritchey Z-Max Premonition Pro külső gumi

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.07.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • gyors és könnyű külső, jó defekttűréssel
  • új mintázattal hatékonyan közvetíti az útra a hajtás energiáit
  • kiszámíthatóan viselkedő gumi, nagy sebességnél a tapadást fokozatosan veszti csak el
  • viszonylag könnyű ez a Ritchey külső gumi: újkorában 580 grammot mértem
  • defekttűrését az átlagosnál jobbnak tapasztaltam (2000-2500 km alatt nem volt defektem vele)
Hátrány
  • puha keveréke miatt az átlagosnál gyorsabban kopik
  • vizes, nedves környezetben idegesen viselkedik, hajlamos a megcsúszásra a Z-Max Premonition Pro
  • a kényelmetlenebb külsők közé tartozik: nem ballonos, szélessége jócskán elmarad a 2.1-es specifikálttól (1.9-1.95 inch körül mértem)
  • meredek mászásoknál kevésbé harap jól, mint a konkurens gyártók modelljei. A gyökeres, durvább köves részeken hamarabb csúszik meg vagy éppen pörög ki
Tapasztalat

Az utóbbi években próbált és használt közül egyértelműen ez a leginkább megosztó teljesítményt nyújtő köpeny, amivel dolgom volt. Ha specifikálnom kellene, leginkább száraz körülmények közt rendezett XC versenyekre tartom alkalmasnak, ahol fontos a megbízható, kiszámítható viselkedés. Elemében dózerutakon, apró kavicsos utakon és döngölt vagy letaposott kemény, agyagos talajon érzi jól magát. Viselkedése nagyobb sebességnél is kiszámítható, fokozatosan veszti el tapadását, így hagy időt a korrekciókra.

Árnyoldalai a vizes, nedves körülmények közt jönnek elő, itt nem tett rám túl jó benyomást a Z-Max Premonition Pro: hirtelen csúszik meg, hátsó keréken mászásnál váratlanul kipörög. A gyökerekkel tarkított, meredek részeket kifejezetten nem szereti.

Defektállósága ezzel szemben jó: ugyanazokon az ösvényeken, utakon használva, hasonló futásteljesítmény mellett Nobby Nic-cel, Rocket Ronnal átlagosan 2 defektem "szokott" lenni - ezügyben jár a pirospont.

 

Korlátozott felhasználási területe és pláne teljesítményéhez képest viszonylag magas ára miatt nálam ez a külső egy jó erős közepes eredményt ér. Ha csak kifejezetten száraz körülmények közti versenyzés szempontjait tartanám fontosnak, akkor értékelésem 4/4-re módosulna - ha számodra ezek a lényeges szempontok, ezen esetben utóbbi értékelés a releváns!

Erre ajánlom

Viszonylag alacsony tömege, masszív kivitele és jó defekttűrése miatt XC/Maraton versenyekre jó választás lehet, ellenben gyors kopása miatt túrázásra, edzésre csak korlátozottan tartom alkalmasnak.

Ennyiért vettem
8000
Mért tömeg
580 g
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26 x 1.9
  • 26 x 2.1
  • 26 x 2.25

 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

nincs


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

nincs


tömeg:

498 (26 x 1.9), 573 (26 x 2.1), 664 (26 x 2.25)


 
további információk:

A legújabb mintázat, a Z Max és a VFATM koncepció egyesítésével született. A trapéz alakú bütykök agresszív kapaszkodást, kiváló fékhatást és sárelvezetést biztosítanak.


Ritchey logó

Ritchey márka bemutatás

A Ritchey Design története 1974-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította a legendás Tom Ritchey, a hegyikerékpározás egyik atyja, akit 1988-ban beiktattak a Mountain Bike Hall Of Fame-be.

Az elsők közt kezdett a hegyikerékpározással foglalkozni, és rengeteg lehetőséget látott a használt alkatrészek tökéletesítésében. Célja nem egy nagy üzleti tervben gyökerezett- ekkor sok mtb alkatrész még nem is létezett, és a meglévőek is komoly fejlesztéseket igényeltek, így lehetőséget látott a könnyebb, erősebb, jobb összetevők gyártásában.

Tom Ritchey egykoron országos szinten versenyzett. Fiatalkorában már úgy építette kerékpárjait, hogy minél könnyebbek legyenek, de teljesítményükből ne veszítsenek. Vázakat is épített, de később főleg az alkatrészek felé fordította figyelmét. Mai is főleg az alkatrészek gyártásában van jelen a Ritchey Design. Többek közt kormányrendszereket, nyergeket, gumikat, karbon kerekeket és villákat gyárt, valamint Break Away néven bőrönd méretűre szerelhető, de teljes funkciójú országúti és cross vázakat.

A cég országúti és mtb kerékpárokra is kínál alkatrészeket. 2003-ban megvásárolta a kanadai központú Syncros-t, és a márka révén az all mountain, freeride és downhill cuccok piacára is betört.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Ritchey Z-Max Premonition Pro termékkel kapcsolatban: