Rubena V98 Kratos külső gumi

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.09.)
  • Listaár: 9.300 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Naaagy bütykök :D

Igen jól megfog sárban, nyomvályúban, kavicson, sodrós kavicsos betonúton is. (Továbbiak lentebb)

Jó a tapadása terepen, betonon kicsit furcsa volt elsőre.

Nem sok Mitas gumit látok montikon, így számomra kicsit különlegesebb lesz tőle a biciklim. :)

 

Hátrány

-Sajnos szépen feldrágulnak ezek a gumik is a nagy nevek mellé. Pár éve 8-9000 Ft körül mentek, idén már 10-11 a legalja... a Scylla még drágább nála...

-Szokás szerint eltér a gyári tömegadat a valóságtól, nem is keveset (27.5x2.25 Textra verzió). A hivatalos 710 gramm helyett 760-at mértem.

-3 barra pumpálva is csak 52mm széles 2.25-ös létére, elég karcsú. Ha az oldalt kilógó bütyköknél mérem ott 54.5mm. Kissé röhejes hogy ezt hívják 2.25-nek, a valóságban nagyjából 2.00-2.1 között van...

Egyéb hátrányt egyelőre nem tudok. Az idő majd meghozza a tapasztalatokat.

Tapasztalat

2020.08 Update

Versenyzéshez vettem egy pár újabb Kratost a kövesebb-kavicsosabb, bizonytalanabb részek miatt. Sajnos ami elsőre feltűnt hogy a Scyllához képest sokkal nehezebb. Egy 570grammos korábbi évjáratú szürke csíkos Top Design Scyllát cseréltem le vele, ~200grammal nehezebb lett az első kerék! Simán kézzel megemelve is érezhető hogy "kővé vált" a bicaj orra. Na de aztán a súlyát bőven kárpótolta a teljesítménye, mivel versenyen éles körülmények között nagyon jól bevált a gumi! Sár, latyak, kavicsos vizes-saras kaptató, nedves agyagos földút, füves terep, semmin nem okozott gondot biztonsággal áthaladni. Ahol csomóan csak épphogy gurulgattak lefelé, ott simán el mertem ereszteni a gépet a sárban. Iszonyat jó velük zúzni lefelé és mászni is. Egy erős kanyarban egyszerre csusszant meg mindkét kerék és szinte meg sem éreztem mert azonnal belekapott a talajba. Megérte megvenni, rendkívül nagy biztonságérzetet ad terepen. Szerintem az egész jövő szezont ki fogja bírni különösebb kopás vagy állagromlás nélkül, hiszen csak versenyekre és az azokat megelőző egy hétre szántam ezeket a gumikat. Jelenleg kb 200km van bennük, jobbára terepi használat után semmi kopás, elhasználódás  a futófelületen, a középső bütykök ugyanolyan élesek mint új korukban, a szélsők is sértetelenek, pedig kaptak rendesen mindenből.

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármire, ami terep!

Ennyiért vettem
11390
Mért tömeg
760 g
Csatolt képek
Rubena V98 Kratos  2019 külső gumi
Jobbra Kratos,balra Scylla. (26-os régi)
Rubena V98 Kratos  2019 külső gumi
Első keréken(26-os régi)
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Péter233 avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Még szinte teljesen új, pár terep km van benne - igaz kétnapos eső utáni próbaút volt. Sáros - murvás laza talajon nem jött zavarba. Legnagyobb meglepetésemre rosszabb minőségű sáros/felázott aránylag meredek lejtőn is, simán csúszkálás nélkül "lebaktattam".

Van benne kevlár defektvédelem is, kíváncsi vagyok csökkenek-e majd a defektek számai.

Régi gumimhoz képest kategóriákkal jobb.

Hátrány

Betonon aránylag nagy menetzaj.

Tapasztalat

Eddigi gyári Kelly's gumihoz képest nagyon megérte.

Erre ajánlom

Terep.

Ennyiért vettem
9500
Csatolt képek
Rubena V98 Kratos  2018 külső gumi
Rubena V98 Kratos  2018 külső gumi
Rubena V98 Kratos  2018 külső gumi
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Foxus avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az eddigi legjobb ár-értékű külső amivel találkoztam. Esztétikailag beleköthetetlen, nincs sorja, vagy elfestés. A szürke csíkok tökéletesen futnak, nem úgy mint pl.: a Schwalbe gumiknál. Szinte valószínűtlenül jól fog minden féle terepen. Volt alkalmam többször kipróbálni nagy sárban is, könnyen tisztul, és nem csúszkál.A kanyar stabilitása mindent visz. Ahhoz képest hogy ritka mintázatú, halkan és jól gurul aszfalton is. 127tpi szövetsűrűségű, és + defektvédelem is van benne.Extar vékony belsőt használok hozzá, lötyi nélkül.2000km alatt 0 defekt. 90% terepezés mellett.Tubeless ready változattal tekerek 29 er 2.25 méretben. Szinte alig kopott még, tartós darabnak bizonyul.

Hátrány

Nem találtam.

Tapasztalat

Bátran állíthatom, hogy felveszi a versenyt a konkurens drágább gumikkal szemben. Sőt, adott súly mellett jobb defektvédelmet biztosít.

Erre ajánlom

Xc maraton, dúrva terepezés.

Ennyiért vettem
7400
Mért tömeg
700 g
Csatolt képek
Rubena V98 Kratos  2014 külső gumi
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

29x2,25"


 
hajtogatható változat:

igen


 
tubeless változat:

van


tömeg:
  • 650 g
  • 695 g (tubeless)

 
további információk:

Ár: * V98 Kratos Top Design Grey Line: 9700 Ft * V98 Kratos Top Design: 9300 Ft


Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena V98 Kratos termékkel kapcsolatban: