Rubena V98 Kratos külső gumi

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.09.)
  • Listaár: 9.300 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Naaagy bütykök :D

Igen jól megfog sárban, nyomvályúban, kavicson, sodrós kavicsos betonúton is. (Továbbiak lentebb)

Jó a tapadása terepen, betonon kicsit furcsa volt elsőre.

Nem sok Mitas gumit látok montikon, így számomra kicsit különlegesebb lesz tőle a biciklim. :)

 

Hátrány

-Sajnos szépen feldrágulnak ezek a gumik is a nagy nevek mellé. Pár éve 8-9000 Ft körül mentek, idén már 10-11 a legalja... a Scylla még drágább nála...

-Szokás szerint eltér a gyári tömegadat a valóságtól, nem is keveset (27.5x2.25 Textra verzió). A hivatalos 710 gramm helyett 760-at mértem.

-3 barra pumpálva is csak 52mm széles 2.25-ös létére, elég karcsú. Ha az oldalt kilógó bütyköknél mérem ott 54.5mm. Kissé röhejes hogy ezt hívják 2.25-nek, a valóságban nagyjából 2.00-2.1 között van...

Egyéb hátrányt egyelőre nem tudok. Az idő majd meghozza a tapasztalatokat.

Tapasztalat

2020.08 Update

Versenyzéshez vettem egy pár újabb Kratost a kövesebb-kavicsosabb, bizonytalanabb részek miatt. Sajnos ami elsőre feltűnt hogy a Scyllához képest sokkal nehezebb. Egy 570grammos korábbi évjáratú szürke csíkos Top Design Scyllát cseréltem le vele, ~200grammal nehezebb lett az első kerék! Simán kézzel megemelve is érezhető hogy "kővé vált" a bicaj orra. Na de aztán a súlyát bőven kárpótolta a teljesítménye, mivel versenyen éles körülmények között nagyon jól bevált a gumi! Sár, latyak, kavicsos vizes-saras kaptató, nedves agyagos földút, füves terep, semmin nem okozott gondot biztonsággal áthaladni. Ahol csomóan csak épphogy gurulgattak lefelé, ott simán el mertem ereszteni a gépet a sárban. Iszonyat jó velük zúzni lefelé és mászni is. Egy erős kanyarban egyszerre csusszant meg mindkét kerék és szinte meg sem éreztem mert azonnal belekapott a talajba. Megérte megvenni, rendkívül nagy biztonságérzetet ad terepen. Szerintem az egész jövő szezont ki fogja bírni különösebb kopás vagy állagromlás nélkül, hiszen csak versenyekre és az azokat megelőző egy hétre szántam ezeket a gumikat. Jelenleg kb 200km van bennük, jobbára terepi használat után semmi kopás, elhasználódás  a futófelületen, a középső bütykök ugyanolyan élesek mint új korukban, a szélsők is sértetelenek, pedig kaptak rendesen mindenből.

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármire, ami terep!

Ennyiért vettem
11390
Mért tömeg
760 g
Csatolt képek
Rubena V98 Kratos  2019 külső gumi
Jobbra Kratos,balra Scylla. (26-os régi)
Rubena V98 Kratos  2019 külső gumi
Első keréken(26-os régi)
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

29x2,25"


 
hajtogatható változat:

igen


 
tubeless változat:

van


tömeg:
  • 650 g
  • 695 g (tubeless)

 
további információk:

Ár: * V98 Kratos Top Design Grey Line: 9700 Ft * V98 Kratos Top Design: 9300 Ft


Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena V98 Kratos termékkel kapcsolatban: