Nem volt idő megtapasztalni hogy van-e ilyen...Vicc kategória. Az előnye hogy nem vettem észre hogy nagyon kopott volna ????
Az erdőig nem jutottam el vele Kb 20 km után defekt aszfalton. Nagy csalódás volt . Egy kalap trágya.
Nem volt idő megtapasztalni hogy van-e ilyen...Vicc kategória. Az előnye hogy nem vettem észre hogy nagyon kopott volna ????
Az erdőig nem jutottam el vele Kb 20 km után defekt aszfalton. Nagy csalódás volt . Egy kalap trágya.
Viszonyítási alapom nem igen van, a gyári elhasznált kenda köpenyt cseréltem le erre, ára miatt lett elsőre szimpatikus volt.
Földes úton, murván szerintem nagyon jó.
Aszfalton hangos, bár ez nem is zavar. Hanem az ,hogy aszfalton gyorsan kopik.
Defektem még eddig egyszer volt, egy nagyobb túrán kifogtam vele egy rajz szöget.
a futó felület kellős közepén volt. Az egyik kisebb bütyök még tartotta is, nem is ment bele nagyon, illetve azt hittem.
Kihúzáskor leengedett.
Aki nagyon keveset megy aszfalton, annak ajánlom. Sajnos ott tényleg nagyon gyorsan kopik.
Földes útra ,murvára nekem bevált.
2000 km-t mentem vele 3 hónap alatt, defekt nélkül, szerintem elfogadható.
vegyes terepen használom, aszfalt, erdei sziklás, murvás, minden ami jön, nem kopik vészesen 2000 km-t még szerintem kibír.
első hátsó kerékre egyaránt jó, 54-584 méretű nem igazán aszfalt gumi, erdei sziklás, avaros terepen nagyon jól lehet vele kaptatni.
lejtőn kanyarban bátran lehet engedni, jól tapad az úton.
hátrányát még nem tapasztaltam, meg vagyok elégedve vele
semmi rossz merem ajánlani
kevés aszfalt, sok erdei terep, ami nekem a kedvencem, a Bükk-ben!
Nagyon jól tapad terepen, nm csúszik kanyarban, és meredek emelkefőn sem kapar el. Meredek lejtőn sem csúszik.
.
Eddig 3 defektem volt vele, kb. 200-250 km alatt. Már egy kicsi tüske is könnyedén átszúrja. Nem értem hol van benne a kevlar? A sarat nem dobja le túl könnyen és szórja mindenfelé. Aszfalton tényleg könnyen kopik és zajos.
Háromszor kaptam vele defektet kb. 250 km alatt ahol a korábbi ősöreg Schwinn noname gumimal 1500 km alatt sem. A defektállósága sz*r. :(
Terepre ahol nincs tüske :-)
Viszonylag olcsó, terepen és vizes körülmények közt kiválóan tapad.
Impozáns megjelenés. Főleg 29-es méretben ami van nekem.
Minden szennyeződést összeszed és nagyon nehéz lemosni. És a legnagyobb hátránya az aszfalt és aszfalton tanúsított nagy tapadása. Max 35-40 km/h órát lehet elérni vele. Főleg a nyári forró aszfalton tapad nagyon.
Összességében meg vagyok vele elégedve de idén már kelleni fog egy a hajtott kerékre.
Előtte egy CX Comp-ot használtam és mivel tudtam, hogy menni fogok a Mátrába gondoltam venni kellene valami "komolyabb" külsőt. Nosza elő a Schwalbe katalógus és a pénztárca. A kettőt összevetve gyorsan erre a modellre esett a választás :D. Szemeztem még a Smart Sam-el is, de ennek jobban tetszett a mintája. Ezen sorok írásakor 140 km-t gyűrtem bele az élőhelyén (igazi hegyi terep), előtte közel 700 km-en keresztül aszfalton nyüstöltem. Sajnos az aszfalt megviselte ránézésre is, ezért 1.5-ös Spicer-t vettem aszfaltbetyárkodni. Vissza Fürge Robihoz. Aszfalton hosszútávon lehetőleg ne használd, mert hamar lekopik a mintázat, ellenben ott is jól viselkedik. Tempós hegymeneteken is jó útitárs, igazi kezes bárány. Fékezésnél ha nem blokkolod, akkor szépen irányítható. 60-nal zúztam lefele és nem paráztam :).
Defektvédelem. Tűlevél, szúrós-hegyes ágak az ösvényeken, hegyes-éles kövek nem igazán viselték meg a Mátrában. Ezzel nem azt akarom bizonygatni, hogy ez a defektvédős gumik netovábbja, de amit eddig én tapasztaltam, rosszat nem tudok mondani.
Úttartása nagy sebességnél terepen/aszfalton meggyőző, kanyartartása úgy szintén.
Példásan mászik, jó súlypont elhelyezéssel akár vizes köveken is lehet vele felfele haladni. Sárban is meglepően jól szuperál. Lejtőzni szintén élvezetes vele. Némi odafigyeléssel poros felületen (lejt és hegymenetben) szintén megállja a helyét. De az igazi felület a puhább részek, ahol a körmök tudnak kapaszkodni.
Összességében szinte majdnem mindenhol megállja a helyét, a terep az igazi otthona, az aszfalt csak eszi. Ami tetszik benne, hogy kopottan is alig veszített a jó tulajdonságaiból.
900 km után a kopáson kívül nem látnia gumin sérülést vagy bármi rendellenességet.
Ha nincs sok pénzed, viszont szeretnél egy jó terepgumit, ami nem mellesleg Schwalbe, akkor ez a te gumid.
-Jól néz ki.
-Nem túl drága.
-Jól tapad.
-Ésszel használva semmi.
Olvastam a véleményeket és van 1-2 furcsa.
Az, hogy aszfalton halk, hát erős túlzás. Városban nem feltűnő, de Dobogókőröl lefelé 60-70 környékén már nem hallod a saját hangod, úgy zúg. Jól bírja a defektet? Kinek? Nekem mindig drót meg tüske megy bele és ha nem lenne Slime a gumiban, hetente szívnék.
Gondolom a sok leírt rossz tapasztalat annak köszönhető, hogy sokan városi bicón használják, mert jól néz ki és olcsó. Nagyrészt én is ezt csinálom. Rohadt dögös ezzel a gép! :-)
Mindent összevetve nagyon jó cucc elérhető áron, csak sajnos a tulajok 90 százaléka aszfalton használja és ez nem oda való. Városi gumiként hátul, olyan 3000 km után várható a csere, ami töredéke egy jó városi gumma élettartamának. Szerencsére az ár és a kinézet ezt valamennyire kompenzálja.
-Inkább terepre, vagy ha csak a kinézet számít, akkor bárhova.
-Jó defektállóságú, és terepen nagyon jól teljesít, érdemes vele bemenni a dzsindzsásba is! -Aszfalton tűrhetően bírja kopásügyileg, sőt, elég jól, bár ezt kb. 250km után állapítottam meg.
-Jól néz ki
Ennyi...
-Aszfalton elhalálozik ha tekerésről van szó, majd meg gebedsz ha szembe szeled van, úgy kell túrni neki. Szélcsend esetén is meg lehet érezni azért.
-Aszfalton, enyhe salakon nem tudsz 30-35km/h-nál nagyobb sebességgel bedőlni a kanyarba vele, mert elesel! Én majd' egy hónapig feküdtem miatta!
-Forróságban még jobban letapadsz vele
-Az oldalsó része a guminak fel is szakadt már röpke fél év után, rettentően gyenge.
-Esőben mindent a pofádba kapsz: sarat, vizet, apró kavicsot, falevelet, amit elbírsz képzelni.
-Nagyon salakos részen a bicikli vázad alsó részét megszórja kaviccsal, mint a sörétes.
Caprine Peak-en volt gyárilag, de összességében a 2500 forintos CST gumi jobban teljesít és bír, mint ez.
Csak és kizárólag száraz föld, és erdei utakra ajánlom. No meg ha szereti az ember cserélgetni a külsőit, arra ideális.
Defektet még egyszer sem kaptam vele
Aszfalton használom legtöbbet és a hátsó kerekemről szinte eszi a gumit az aszfalt!
Talán még az ára hogy nem túl olcsó, de Schwalbe-hez képest jelentősen olcsóanak mondható!
2.-3. kép 8 hónap aszfalton való használat eredménye kb. 1 cm-es hasadás szövetig pedig még a mintázat sincs le kopva róla!!!!
kilométerben sajnos nem tudom meg mondani mennyi lehet benne!
Turázgatás laza talajon, talán ott nem kopik annyira mint aszfalton! Aki városban használja kerékpárját az válasszon mást!
Alacsony a gördülési ellen állása nagyon halk jól tart a kanyarokban mászni mennyei vele sehol sem kapar el.....előtte Rocket Ron-om volt de 6000km után szét ment ezért vettem fehér csíkkal ezt Külsőt..jól is néz ki meg azért csak egy Schwalbe..:):):):):)Szerintem nekem sokáig fogja bírni nem vagyok egy hatalmas súlyú mert kevláros a futófelülete..:D
Nincsen és nem is lesz..:)
XC..:)
A régi Racing Ralph minta azért nem hazudik... Ez egy nagyon jó gumi terepre, földutakra, köves talajra is. Defektvédelemmel is el van látva, nekem még sosem sikerült lyukat faragnom rá (Budapest környéki hegyekben szoktam vele próbálkozni).
Drótperemes, de ebben az árszegmensben ez nem meglepő.
Én használtam 3.5 bar-ra fújva városban, bírta azt is (4 bar a maximum, ha jól emlékszem).
Az ebike-on 3.800 Ft darabja, annyiért ajándék.
http://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/26-coll-mtb/103609_schwalbe-rapid-rob-active-line-hs391/
Egyelőre nem tapasztaltam hátrányát.
Hegyibringázásra.
Az 1.75-ös Kendám után ez nekem a megváltás...
A gördülési ellenállása nem vészes, ahogy először meghajtom, akkor 1 kicsit érezhető hogy vissza fog, de az után megy mint a golyó :)
Úton, terepen, erdőben mindenhol jól tapad nekem, stabil nagyon a bicikli.
Elől is hátul is ezt a külsőt használom, és szerintem a következő külső is ez lesz.
Még esőben nem használtam, arról még nem tudok véleményt írni.
Át mentem már vele pár szilánkon, de semmi baja a külsöknek. :)
Nem mondható olcsónak (legalább is nekem nem sikerült olcsón hozzá jutnom), de azért a Schwalbe az Schwalbe.
Más hátrányt eddig nem észleltem.
Én Dirt/Street-en használom, maximálisan megfelel erre a célre nekem, nem fogod megbánni ha megveszed ! ;)
Dirt/Street, XC, stb...
A Racing Ralph mintázatát rátenni egy alsóbb kategóriás köpenyre? Jó ötlet. Igaz, a keverék nyilvánvalóan más (valamin spórolni is kell), de az alapkoncepció jó.
A gumi inkább terepre, földútra, murvára való, aszfalton kissé nagy a gördülési ellenállás, dehát a 2.25-ös szélesség elvileg nem is oda való... Kivéve Magyarországot, ahol a kátyúk mérete helyenként indokolttá teszi.
Földúton, kavicsos úton használtam, tette a dolgát, de mélyebb porban néha már el akart süllyedni. Persze ez mindenre igaz. Kellően felfújva (elvileg 4 bar megy bele) aszfalton is megjárja.
Előre és hátra is felmegy, csak meg kell fordítani.
Nem tapasztaltam hátrányát.
A maga kategóriájában jó vétel, nem véletlenül teszi sok gyártó az alsó(bb) kategóriás gyári gépére.
Elsősorban könnyű terepre.
Nagyon jó a mintázata,megfelelően tapad terepen kanyarokban is,biztosan tart nem csúszik le.Biztosan tart nagyobb sebességnél is,megfelelő kopásállósággal.
Nekem sajnos az első alkalommal defektem volt,de ez csak valami "extra"szerencsétlenség lehetett,azóta semmiféle gondom nem volt vele...
Szép mintázat, aszfalton és terepen egyaránt jó a Rapid Rob. Egyenlőre nem kopott el azfalton, pedig szinte csak ott használtam.
Nincs különösebb hátránya. Nem tudom mennyit jelent a strapabíróságban hogy az van ráírva hogy Kevlár erősítésű.
Top választás kezdőknek. A régi Racing Ralph minta megfizethető áron.
A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.
A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.
Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.
A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.
A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Schwalbe Rapid Rob vagy Schwalbe Smart Sam? |
3 válasz
utolsó: 2014. jún.
|
Schwalbe Smart Sam vagy Rapid Rob? |
6 válasz
utolsó: 2014. júl.
|