- ismert modell, könnyen beszerezhető
- olcsó a tudásához képest
- könnyen lehet a felnire fel és leszerelni
- mintázatánál fogva elölre és hátra is felszerelhető
- kiváló öntisztuló képessége van
- sárban is jól teljesít
- nagy tempónál is tart, nem imbolyog a kerékpár alattad
- puha földút, erdő, köves-murvás felületen nagyon otthon érzi magát
- mutatós feliratok
- defektvédelem
- minden összeszedett szutykot a képedbe vág :)
- az aszfalt nagyon eszi, szinte mindegy hány kiló vagy és mekkora nyomás van a gumikban
- gördülési ellenállása aszfalton nagy, 35-ös tempónál többet max. szélárnyékban vagy lejtőn értem el vele
Előtte egy CX Comp-ot használtam és mivel tudtam, hogy menni fogok a Mátrába gondoltam venni kellene valami "komolyabb" külsőt. Nosza elő a Schwalbe katalógus és a pénztárca. A kettőt összevetve gyorsan erre a modellre esett a választás :D. Szemeztem még a Smart Sam-el is, de ennek jobban tetszett a mintája. Ezen sorok írásakor 140 km-t gyűrtem bele az élőhelyén (igazi hegyi terep), előtte közel 700 km-en keresztül aszfalton nyüstöltem. Sajnos az aszfalt megviselte ránézésre is, ezért 1.5-ös Spicer-t vettem aszfaltbetyárkodni. Vissza Fürge Robihoz. Aszfalton hosszútávon lehetőleg ne használd, mert hamar lekopik a mintázat, ellenben ott is jól viselkedik. Tempós hegymeneteken is jó útitárs, igazi kezes bárány. Fékezésnél ha nem blokkolod, akkor szépen irányítható. 60-nal zúztam lefele és nem paráztam :).
Defektvédelem. Tűlevél, szúrós-hegyes ágak az ösvényeken, hegyes-éles kövek nem igazán viselték meg a Mátrában. Ezzel nem azt akarom bizonygatni, hogy ez a defektvédős gumik netovábbja, de amit eddig én tapasztaltam, rosszat nem tudok mondani.
Úttartása nagy sebességnél terepen/aszfalton meggyőző, kanyartartása úgy szintén.
Példásan mászik, jó súlypont elhelyezéssel akár vizes köveken is lehet vele felfele haladni. Sárban is meglepően jól szuperál. Lejtőzni szintén élvezetes vele. Némi odafigyeléssel poros felületen (lejt és hegymenetben) szintén megállja a helyét. De az igazi felület a puhább részek, ahol a körmök tudnak kapaszkodni.
Összességében szinte majdnem mindenhol megállja a helyét, a terep az igazi otthona, az aszfalt csak eszi. Ami tetszik benne, hogy kopottan is alig veszített a jó tulajdonságaiból.
900 km után a kopáson kívül nem látnia gumin sérülést vagy bármi rendellenességet.
Ha nincs sok pénzed, viszont szeretnél egy jó terepgumit, ami nem mellesleg Schwalbe, akkor ez a te gumid.