Busch & Müller Ixon IQ lámpa

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2011.10.)
  • Listaár: 28.000 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Robby avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2019-ben vettem egy IXBACK Senso hátsó lámpával együtt. Nekem a fénye elegendő, de nem tudom összehasonlítani az előző lámpáimmal, mert egészen más jellegű. Nem olyan brutál, mint a manapság divatos sokszáz lumenes lámpák, inkább egyenletes a fénye. A bringa előtt 1 méterrel hasonló, mint kb. 20-25 méterrel távolabb. Ráadásul nagyon szélesen bevilágítja az utat. Nagyon jól beállítható, hogy meddig világítson, ugyanis a fény elég élesen “el van vágva”. Tuti nem vakítja a szembejövőket. Nekem nagyon bejön! Alacsony mód bőven alkalmas lakott területre, míg magas fényerőn akár közvilágítás nélkül is megállja a helyét kb. 15-20 km-es sebességig. Lehet, hogy fölötte is, de én ennél gyorsabban nem megyek.

Imádom, hogy normál AA elemmel is megy, ami bárhol, bármikor beszerezhető ha a szükség úgy hozza. Ez egyébként szempont volt a választásnál. A gyárilag mellékelt tölthető akksikkal kb. hozza a megadott üzemidőt. Okos megoldás, hogy a mellékelt töltővel úgy lehet tölteni, hogy nem kell kivenni az akksikat.

Ehhez már egy új rögzítő megoldás van, ami bármilyen kormánnyal kompatibilis és atomstabil. Már már olyan mintha egybe lenne öntve a kormánnyal.

A kis hátsó lámpa nem hozz semmi különöset, hacsak a mozgásérzékelőt nem tekintjük annak. Erős, jól látható. Sokféle felfogatási lehetőség, akár lopásbiztosan is rögzíthető.

Nyilván nincs lehetőségem minden kapható lámpát kipróbálni, így nem tudhatom, hogy a többihez képest milyen, de az biztos, hogy ebben az árkategóriában ott van a legjobbak közt.

Hátrány

Talán a hazai ára. Amazonról az IXON IQ PREMIUM gyári akkukkal, töltővel, IXBACK SENSO hátsó lámpával, töltőkábellel, szállítással együtt 29.600 Ft-ra jött ki. Itthon ezt 52 ezerért találtam ami elég nagy különbség.

Erre ajánlom

Városi közlekedésre mindenképp, s azon kívül is, ha nem száguldozol.

Ennyiért vettem
29600
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Moncsa avatar
10 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Brutális fényerő, ezzel nem csak látnak, hanem látok is korom sötétben

Tölthető elemmel és sima AAA elemmel is használható

Nem kínai

Nem csak előre világít, hanem oldalirányban is veti a fényt

Utcai világításnál egy gombnyomás és Eco üzemmódba vált, kímélve az elemek töltését

Nem kell kivenni a tölthető akkukat, hanem lehet venni hozzá saját töltőt

Az elemek a vázon belül vannak és nem külön kell az akkut csatlakoztatni a lámpához

Hátrány

Nem találtam hátrányát, kissé drága. 

 

Tapasztalat

Nekem eddig gyenge fényű lámpáim voltak. Mikor ezt megvettem, akkor csodálkoztam el, hogy ilyen fényű lámpa is létezik! Sokat olvasgattam interneten, milyen lámpát dícsérnek, illetve a véleményeket itt és ez a típus lett szimpatikus. De nem is bántam meg, hogy megvettem. Sajnos hazánkban aranyárban mérik, érdemes körülnézni interneten. Németországban töltővel és tölthető akkukkal együtt véve is olcsóbb, mint itt a sima lámpa. Sötétben is sokat használom a kerékpárt, ezért sok hasznát veszem. Van egy modellje a gyártónak, ami majd dupla ilyen fényerejű. Nah, arra fájna még a fogam, de az külföldön is 200 euro. Sikerűlt megázni is vele, de szerencse, a lámpa bírta a vizet! Mivel a gyártó nem emelte ki, hogy vízálló, ezért volt egy kis aggodalom, de az illesztések stabilak, jók. Nem folyhat bele a víz. Mivel vettem hozzá áramforrást, ezért nem kell az elemfedelet nyitogatni, így szerencse, nem kopik az a rész. 

Erre ajánlom

Mindenkinek ajánlom, akik szinte mindenhova kerékpárral járnak és beleesik az éjjeli napszak a közlekedésbe. 

Ennyiért vettem
23000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

abender avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
  • 4db. szabvány ceruzaakksival működik - végszükség esetén tudsz bele venni elemet egy benzinkúton vagy éjjel-nappaliban
  • Eneloop Pro 2450mAh-ás akkumulátorokkal használtam, tényleg bírja 5 órán keresztül teljes fényerőn
  • Akkora fényereje van, hogy tempósan lehet vele haladni ott is, ahol nincs közvilágítás. Takarékos módban is világosabb, mint egy átlagos, városi lámpa. Autósok emberszámba vesznek, de nem anyáznak, mert nem vakítja őket.
Hátrány
  • A gyári konzolja elég béna, több darabból áll, amiket össze kell pattintani. Nekem szét is hullott darabokra egy esésnél, aminek következtében a lámpa a földön csatttant. Bár itt a képeken másfajta tartója van. Lehet, hogy manapság már ilyennel adják.
  • A négy ceruzaelem miatt elég nagy súlya van. A súly önmagában még nem olyan nagy gond, nem biztos, hogy az összsúlya nehezebb, mint egy bármilyen más akkumulátoros lámpának, viszont így a tartókonzol jóval nagyobb igénybevételnek van kitéve, minta csak a világítótestet kéne megtartania. Nem vagyok biztos benne, hogy a terepezést sokáig bírná.
Tapasztalat

Magyarországon kevés helyen lehet kapni ezt a lámpát (konkrétan csak egyről tudok), és ott is horroráron. Viszont külföldi webshopból megrendelve, akciósan, kb. annyiba kerül, mint egy Solarstorm egy tetszőleges márkanévvel, egy tetszőleges magyar bringaboltban. Azzal ellentétben viszont megbízható a minősége. Árnyalja a képet, hogy alapból nem jár hozzá se töltő, se akkumulátor. De ha amúgy is használsz ceruzaakkumulátorokat más készülékekhez, akkor már tudod használni azokkal.

FONTOS!!!

A lámpához lehet venni töltőt is, és akkor nem kell kivenni az elemeket belőle a töltéshez. Ha így akarod használni, akkor nagyon fontos, hogy egy négy darabos akkupakkot vegyél, amit csak ehhez a lámpához használsz, és mindig ugyanazt a négyet. Én négy egyforma akkumulátort vettem, amiből egyet-kettőt néha használtam más célra, de nem sokszor. Azt hittem az a néhány alkalmi használat nem fog számítani, de számít. Egy külön erre a célra készült töltő tudja az akkumulátorokat külön-külön kezelni (ún. cellánkénti töltés), viszont a lámpához való töltő nem ilyen kifinomult, az egy egységkét fogja kezelni a négy akkumulátort. Ennek az lesz az eredménye, hogy egyes akkumulátorok előbb fel fognak töltődni, mint a többiek, és emiatt túlmelegedhetnek. Nekem sikerült így szétolvasztani a lámpám belsejét csak azzal, hogy kipóbáltam a gyári töltőjét. Még szerencse, hogy nem okoztam tüzet. Volt egy jó lámpám...

Erre ajánlom

Túrázásra, közvilágítás nélküli területen.

6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zeppelin avatar
18 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Stabil

-80 lux

-Tűri a rázkódást

-4db AA aksi

-Takarékos

-Jól terít

-Homogén fény

-A felragasztható sild nagy okosság

Hátrány

-A domború gumi alátétről (könnyen lecsúszik a rögzítő gyűrű )

-Ha merül az aksi eco módba vált

Tapasztalat

A 80luxos változatot vettem töltő nélkül. Jól beállítható,jó fényű KERÉKPÁROS LÁMPA. (Nem kínai foton ágyú) A szembe forgalmat kevésbé zavarja mint a fent említett nehézfegyverzet (bár néha egyik másik autós retinájába nemártana beleégetni valami emlékeztetőt) Mégis jól látható vele az út. Erdőben még nem sokat használtam és ott sosem 1 lámpával megyek,aszfalton 37-40 Km/h-ig biztonságban érzem vele magam. A 2 sávot + az út környékét is teríti. Nagyobb esőt még nm kapott. A csomagban volt egy felragaszthatósimli (mint a sapikon) gondoltam kipróbálom... Nos sokkal jobb tőle a cucc, nem engedi elszökni felfelé a kóbor fotonokat oldalra viszont nem szűkíti a belátható mezőt. 

Remélem tartós lesz.

Erre ajánlom

Aszfalton bármire. Erdőben van amikor kevés.

Ennyiért vettem
45 font
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zoltán-san avatar
23 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

 Nagy, elem/akkufesztől független fényerő, a tükörrendszer odavetíti a fényt ahová kell. Eco üzemmódban is elegendő fényerő még a kivilágítatlan részeken is.  A kormányon úgy áll mint a cövek, még esésnél sem mozdult el. Ki/bekapcsolásnál csak kb. 1 másodpercig kell a kapcsolót nyomvatartani.

Hátrány

 Talán az ára, illetve az a tény hogy az akkuk behelyezése után a fedél viszonylag nehezen és nem tökéletesen csukódik le. Alapban csak normál méretű kormányhoz alkalmas rögzítőbilincset adnak hozzá, de rendelhető a túlméreteshez is. Kicsit nagy erő kell a ki / bekapcsoláshoz.

Tapasztalat

 Ez a lámpa oda világít ahova kell. Nincsen olyan hogy a lámpa az elemek állapotától függően vagy erősebben, vagy pedig gyengébben világít. Annak ellenére hogy a fedél nem csukódik tökéletesen és nincsen külön tömítés az elemtartó fedélnél nem ázott be akkor sem, amikor kaptam egy jókora (kb. 100mm/óra intenzitású) esőt augusztusban. Az előttem lévő utat pillanatok alatt hömpölygő víz árasztotta el, de a lámpa belseje gyakorlatilag teljesen száraz maradt, amely a Cateye HL-EL 520-as-ra már nem igaz.

A 2500 mAh-s akkukkal hetekig kihúzom ha az ECO üzemmódot használom, ilyenkor az üzemmód visszajelző pirosan és zölden villog felváltva. Ha az erősebbik fokozatot használom akkor pedig zölden villog.

Erre ajánlom

Bárkinek aki látni is szeretne és nem fontos a villogó funkció, viszont a elemállapottól független fényerő igen.

Még csak kb. 4 hónapja használom, de a legtöbb Cateye-nál klasszisokkal jobbnak tűnik.

Ennyiért vettem
22900
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jzola avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • fényerő
  • sokáig bírja
  • nekem bevált eddig, ahogy komolyabb lámpáknák is írják végre ezzel látok is és nem csak látnak(bár kissé elent mondó történet lejebb)
  • eső no problem(bár 1x volt eddig szakadó esőben)
Hátrány
  • egyetlen egy: "Gyorszáras, állítható kormányadapter"  nekem nem tetszik ez a megoldás, én kományomon nem annyira jó legalábbis. A hozzákapott gumit adapter alatt alapból cseréltem másikra.
    Egy kis mozdulattal kinyitod ezután már mozogni fog a lámpa :(
    Majd kap egy gyorszáras megoldást... ha lesz min használnom.. lásd lejebb.
Tapasztalat
  • interneten egyetlen egy negatívumot olvastam róla hogy kicsit gyenge a műanyag, legalábbis régebbi modellekhez ezt írták, eddig nálam nem esett nagyot.
  • Első sorban azért vettem hogy terepen jól lássak sötétben és ne vegyen túl sokat vissza az hogy sötét van, ez be is vállt
  • másod sorban hátha jobban látnak autók, előző hétig ez be is bevállt, tényleg számít ha van jobb lámpád elöl is, jobban észrevesznek.
  • Nem a lámpa hibája de... előzőhéten budai rakparton bicajúton É nak tartottam erzsébet híd után döbrentei térnél ahol keresztezi egy út a bicajutat egy autó elütött. Szerencsére csaz zuzodásos sérülésem lett. motorháztető,szélvédő pokháló is megvolt.  vigyázzatok Ti is, hiába van itt elsőbbségünk!
    Lámpa szempontjából: este volt, működött, nem rajta múlott, lehetett volna itt bármilyen lámpa, autós abszolúlt nem figyelt...
    a bicajom váz, kerék, teló hajtókar stb. kuka, DE a lámpa a helyén maradt a bicajon. Szóval tartósan fenn marad.
Erre ajánlom

Mindenre mindenkinek.
Van más kormány mérethez is adapter ha nem MTB lenne.

Ennyiért vettem
22000
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

1 LED


 
üzemidő (óra):
  • 5 folyamatos (High Power üzemmód)
  • 20 folyamatos (Takarékos üzemmód)

 
üzemmód:
  • High Power (Erős)
  • City Eco (Takarékos)

 
áramforrás:

4 db AA (2100 mAh


 
fényerő:
  • 40 LUX (High Power)
  • 10 LUX (City Eco)

tömeg:

140 g (áramforrás nélkül)


 
további információk:
  • Kapacitás és töltöttségi szint jelző
  • Gyorszáras, állítható kormányadapter
  • Túltöltés elleni védelem
  • 4-5 óra töltési idő

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Busch & Müller Ixon IQ termékkel kapcsolatban: