Hauser H-309 csomagtartólámpa lámpa

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 900 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

sandorp9 avatar
126 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Olcsó,
-közepes méret,
-nagy fényerő,
-nagy láthatósági szög,
-jól tűri a vizet és a rázkódást,
-elég sokáig bírja a gyári elem,
-prizma is

Hátrány

-Gagyi anyag felhasználás,

Tapasztalat

A méretei miatt választottam ezt a lámpát, nem akartam nagy bumfordi vackot. A lámpa ereje elegendő, nem vakító, de jól látható/észrevehető miatta a bringás. Egész jó a láthatósági szöge, ahhoz képest, hogy a 3 led egy irányba (hátra) néz. A gyári elem sokáig bírja, feleslegesen nem kapcsolom be... Jól tűri a vizet és a rázkódást is, ezekkel még nem volt bajom. A rögzítése stabil, nem mozog/lötyög. Mivel egyben prizma is, nem kell külön "macskaszemet" felrakni hátra.
Negatívum ként az alkotó elemeket hoztam fel, kíváncsi vagyok, meddig bírja...
Ár/teljesítmény szerintem megérdemelt 5ös (ennyiért jól teljesít), viszont van nála jobb lámpa...

Erre ajánlom

Ha olcsó lámpát szeretnél...

Ennyiért vettem
1000Ft
Csatolt képek
Hauser H-309 csomagtartólámpa lámpa
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • minimális pénzbe kerül
  • gyerekjáték a felszerelése
  • a fényereje városi közlekedésre teljesen elegendő
  • 2 db AA-s elemmel működik a Hauser H-309 csomagtartólámpa, ha jobb minőségű elemet veszel bele, sokáig bírja, hála a takarékos ledeknek
  • korrekt anyaghasználat
Hátrány
  • csupán csak hátra világítanak a ledek, pedig elfért volna még egy harmadik is, így lehetett volna 3 irányba elhelyezni őket, ezáltal a láthatósági szög megnő, jobban észrevehető lenne a kerékpáros
  • a ki-bekapcsoló gombja véleményem szerint jó nyomásponttal rendelkezik, csak a vízzáróságát kérdőjelezem meg
  • csak egy irányba világítanak a ledek
Tapasztalat

Huginak vettem ezt a Hauser lámpát, mert nem igazán szereti a konzolos villogókat, mivel egy párat már lenyúltak tőle... Ami nagyon tetszik benne, ha nincs bekapcsolva, akkor normál prizmaként is funkcionál, így ebben az esetben is látható a bringás. Viszont ami nem tetszik, hogy csak egy irányba szórják a fényt a ledek, ezáltal korlátozott a láthatósági szög. Arra teljesen jó, hogy városban ne vágjanak telibe hátulról. A kinézete egyzserű, visszafogott és tetszetős.

Erre ajánlom

Városi, általános használat. Városon kívül nem merném ajánlani, a bátrabbak megpróbálhatják :).

Ennyiért vettem
590
Csatolt képek
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2012 lámpa
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2012 lámpa
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

prs avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó ez a Hauser lámpa, beépített prizmával, városban megfelelő fényerő.

Hátrány

A rögzítés nem túl stabil.

Tapasztalat

Az ülés alatti lámpa nem volt mindig előnyös, mert ha valamit rögzítettem a csomagtartón, takarta. Ezért kerestem olyat, amit a csomagtartó végére, az eredetileg ott lévő prizma helyére lehet feltenni, lehetőleg fixen (az ülés alatti megmaradt pótlámpának, elfér), csavarokkal. AA elemeset akartam.

Sajnos nekem a csomagtartó rögzítése nem két lyuk vízszintesen a szélén, hanem kettő függőlegesen, középen. Ezen nem jó helyen voltak a gyári lyukak (nem találtam más lámpát se nagyon, amin nekem jó helyen lett volna), így meg kellett fúrnom a házat. Ez gond nélkül sikerült, két rövidebb nyolcas csavar tartja.

A piros prizma/búrarészt egyetlen csavar fogja a hátlaphoz, ezt nem szabad túl erősen meghúzni. Három LED van benne, amelyek villogó, futófény, és folyamatos üzemet tudnak.

Nekem egy szezont simán kibír a két AA elem. Egyszer valami meleg nyáron belefolytak (hazafelé még égtek!, mire hazaértem már nem), levettem, kikapartam, azóta is működik rendesen.

Bizonyos ceruzaelemekkel nem tökéletes a H-309 csomagtartólámpa, ilyenkor mintha a kapcsoló döglődne, de nem, az elemek mérete nem egyforma, és ha picit is lötyögnek, nem érintkeznek rendesen. Amikor megesett, anyáztam (mert persze sötétben hazaindulva csinálta - ezért jó a pótlámpa), aztán egy elemcsere megoldott minden problémát.

Az eső elleni védelmet egyszerűen úgy oldottam meg, hogy a peremén körbeszigszalagoztam.

Erre ajánlom

Hogy lássanak.

Ennyiért vettem
1300
Csatolt képek
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2009 lámpa
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem csupán hátsó lámpa, hanem egyben fényvisszaverő prizma is. Megfelel a KRESZ előírásainak (a villogó fény azonban nem szabályos). Rögzítése biztonságosabb, mint a bilincses lámpáké. Nem utolsó sorban üzemideje, a nagyobb kapacitású elemeknek köszönhetően, hosszabb. Oda van csavarozva a bringához, semmiképpen nem felejthetjük otthon.

Hátrány

Bizonyos fajta csomagtartókra nem szerelhető, illetve szerelése nem egyszerű. Nem tökéletesen vízálló (de ezen lehet segíteni). Külsőre igényes, műszakilag gyenge kivitelezés. A fedél le- és felszerelésénél, elemcserénél nagyon kell vigyázni, mert a csavaros rögzítés gyatrán van megoldva. Következménye: hosszú élettartamra nemigen lehet számítani. Nyilvánvalóan nem éri meg az árát (egy olcsóbb bringa nagyjából 50 ilyen lámpát tesz ki), és hozzá még az elemeket külön kell megvásárolni.

Tapasztalat

Ha a csomagtartón megvan a szükséges támaszték, és ezen a szabványos furatok, akkor a lámpa gond nélkül szerelhető. Szerencsére a mai csomagtartók jó része ilyen. Másféle rendszer esetén a szerelés – a megfelelő támaszték hiánya, illetve a nem jó helyen lévő furatok miatt – bajosnak látszik. Itt bizony, ha a feladat egyáltalán megoldható, szükség lehet némi ügyeskedésre, barkácsolásra.

A lámpatest felfogató csavarjai meglehetősen erősek, mondhatni túlméretezettek. Mindenesetre a csomagtartón levő furatok is igen tágasak. A rögzítéshez kapunk egy-egy M8-as anyát, valamint egy-egy fogazott alátétet. Utóbbiakra, az anyák kilazulását, lerázódását megelőzendő, feltétlenül szükség van. Ajánlatos az anyákat még egy-egy csepp körömlakkal is rögzíteni, mint ahogy én is tettem. A csavarokat finoman, érzéssel kell meghúzni, különben megrepeszthetik a lámpatestet.

A középen valamelyest kidomborodó, prizmás fényvisszaverővel ellátott fedél alatt foglal helyet az elemtartó, valamint a 3 db világító dióda. Az elemtartó kínai alapossággal készült: az elektromos érintkezést biztosító lemezek közül az egyiket csak a súrlódás tartja a helyén. Az igazsághoz tartozik, hogy ez a rendeltetésszerű használatot nem befolyásolja. Vissza kell tenni, ha elemcserénél kiesik, ennyi az egész. A működéshez két darab 1,5 voltos (AA méretű) ceruzaelem szükséges. Ügyelni kell az elemek polaritására, illetve időben kell cserélni őket, mielőtt az elektrolit kifolyna belőlük. A lámpa működik hasonló méretű 1,2 voltos akkumulátorokkal is, vegyük azonban figyelembe, hogy az akkuk kapacitása lényegesen kisebb. Hiába állít mást a gyártó, legfeljebb 2100–2300 mAh, szemben a jobb minőségű alkáli elemek 3500 mAh körüli kapacitásával. Ráadásul az akkuk hidegben gyengébben teljesítenek. Amiben jobbak (a kisebb belső ellenállás), az itt, a csekély áramfelvétel miatt, egyáltalán nem számít. Természetesen, mivel újratölthetők, az akkumulátorok élettartama jóval hosszabb lehet.

Ha betettük az elemeket, helyére kell ügyeskedni a fedelet. A rögzítő csavart – menetes részét jól zsírozzuk meg – éppen csak annyira szabad meghúzni, hogy a fedél ne lötyögjön. A fedél rögzítése az egész szerkezet leggyengébb pontja. A csavart a lámpatesten kialakított műanyag csapba kell behajtani, ami nem bírja az erőltetést. Idővel a műanyag elöregszik, és előre látható: vagy mi szakítjuk el a csapot az egyik elemcsere alkalmával, vagy a rázkódástól törik majd el. Sovány vigasz, hogy a csavar viszont nem eshet ki a fedélből, csak azzal együtt lehet elveszíteni.

Ami a világítást illeti, a lámpa alján elhelyezett kapcsolóval (nem számítva a kikapcsolt helyzetet) háromféle üzemmód állítható be: pásztázó villogás Knight Rider módra, egyszerű villogás, folyamatos világítás. A KRESZ szerint csak ez utóbbi szabályos, tehát az első kettőre elvben nincs szükség. Bosszantó, hogy éppen a két villogó módot lehet előbb kapcsolni, csak utána a folyamatos világítást. A fényerő megfelelő, jó látási viszonyok között az előírt 150 méterről biztosan észrevesznek, sőt oldalról is láthatóak vagyunk, mert a fedél oda is vetít némi fényt.

A világító diódák olyan keveset fogyasztanak, hogy az elemek még folyamatos üzemmódban is kibírnak több éjszakát. Tartós elemekkel legalább 20 óra üzemidőre lehet számítani: nálam körülbelül ennyi ideig működött a lámpa, és még nincs jele annak, hogy elemet kellene cserélni.

Amit tudni kell még róla: a víznek ellenáll, de csak bizonyos mértékben, mert nem megfelelő a tömítés a fedél és a test között. A bajt elkerülendő (az elektronika megbolondulhat a víztől), nagyobb eső ellen védeni kell. Egyszerű és hatékony, de nem időtálló megoldás, ha az illesztéseket szilikonzsírral bekenjük.

Erre ajánlom

A lámpa megfelelő, a fedél rögzítését és a nedvesség elleni védelmet azonban, filléres megoldásokat alkalmazva, elügyetlenkedték. Legszívesebben azt mondanám, vegyünk jobbat! Sajnos ez idő szerint nemigen találni alkalmasabbat. Négy vagy ötféle csomagtartóra erősíthető elemes lámpa kapható mostanság, áruk 1000–3500 Ft között mozog. Egy kaptafára készül valamennyi. Vannak mutatósabbak, egyik-másik talán a nedvességnek is jobban ellenáll, a fedél rögzítése azonban mindegyiken hasonló, többé-kevésbé megbízhatatlan. A bilinccsel rögzíthető lámpák között is akad csomagtartóra szerelhető, az ehhez szükséges aljzatot azonban csengő aranyakért, látatlanban, külön kell megrendelni. Úgy tűnik, igazán jól nem járhatunk, csak kevésbé rosszul. Nos, ha a dolgokat ebből a szemszögből vizsgáljuk, a Hauser lámpája nem a legrosszabb választás. Városi és túrázó harcosoknak ajánlom leginkább, főleg rövidebb utakra.

Ennyiért vettem
1000
Csatolt képek
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2011 lámpa
Rőt
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2011 lámpa
rubinként
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2011 lámpa
ragyogok
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Miklós67 avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Vidéken lakom és az egész városban nem volt másmilyen csomagtartóra szerelhető lámpa és ezt ki is lehetett próbálni . Funkcióra ,fényerőre ,felszerelhetőségre jónak tűnt ezért meg is vettem.Felszerelés jól kivitelezhető volt . Minden van a csomagban hozzá . (Szerszám azért persze nem :) ) Biztonságosnak is tűnik . Az akku/elem cseréjéhez csillagcsavarhúzózás szükséges . Rögzítése stabil .  Fényereje szerintem jó . 3 funkciós : futófény (ekkor a 3db beépített LED világít sorban egymás után) , villogó (én ezt használom , ilyenkor a 3db LED egyszerre villog) és folyamatos világítás,amikor is a LED-ek szintén egyszerre üzemelnek. 2db AA elem/akku megy bele . Ritkán kell cserélni/tölteni , főleg ha alacsony önkisülésű akkuval használják . (Pl a régi Ni-Cd -k , vagy a mai Eneloop.)

Hátrány

A fenti előnyöktől függetlenül , azért kissé tartok tőle ,hogy sokáig bírja-e majd . Elég gagyi anyagokból van . Elemtartója szinte nevetséges,de az elem még is meg áll bent és érintkezik jól.Elemcseréhez mint írtam szét kell szerelni (egy kicsi csavar az "előlapon" ) . Erre is jobb odafigyelni ,nehogy meghúzáskor széttörjön a ház . (Mint írtam ,azért ritkán kell csavargatni.) Ránézésre egyáltalán nem vízhatlan , mégsem ázott be soha,még felhőszakadásban sem . Kivitelezési minőségéhez képest kissé drága talán ,de mint mondtam itt nem volt más .

Tapasztalat

Nagyjából fent már meg is írtam a véleményem ,pro és kontra . Mindenesetre soha sem hagyott cserben állja a sarat ( esőt), jól világít  , messziről látható , elég széles szögben . Elemcserénél viszont tényleg vigyázni ! Akkor nem lesz baja . Normál dinamós hátsólámpa helyett tettem fel ,mert a dinamót nem szivesen hallgatnám ..... valamint ha megállok ez akkor is üzemel ,míg ki nem kapcsolom .

Erre ajánlom

Mindenkinek aki csomagtartót tart és főleg használ a bringán és van türelme ,kedve időnként csavarhúzóval bajlódni .... a dinamóst meg nem használná úgysem ....

Ennyiért vettem
1500
Csatolt képek
Hauser H-309 csomagtartólámpa  2011 lámpa
Hauser H-309
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

3 LED


 
üzemmód:

Villogó/folyamatos


 
további információk:

Csomagtartóra szerelhető


Hauser logó

Hauser márka bemutatás

„Bizalom, munka, innováció és kiváló márkaérték.”

Hosszú évek kereskedelmi tapasztalatai és a saját elképzelések megvalósításának lehetősége indította útjára 1991-ben a Hauser kerékpárokat forgalmazó Avex Kft.-t. Az indulás óta változatlanul családi kézben lévő céget igazi family business-ként már a második generáció irányítja.

Az Avex Kft. aktívan tesz is a kerékpározás népszerűsítéséért illetve a kerékpáros kultúra fejlesztéséért. A cég kiugró 67%-os részvételi eredménnyel első helyezést ért el a 2009-es „Bringázz a munkába!” kampány középvállalati kategóriájában, emellett kerékpárbarát munkahelyként elősegíti és pártolja ezt a közlekedési formát munkatársai körében.

A cég közel tíz éve támogatja a Caprine Szilvásvárad Maratont, ami az ország legnagyobb kerékpáros rendezvényei közé tartozik, emellett folyamatosan szponzorál élsportolókat, kerékpáros expedíciókat (China Mission 2008 ) is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hauser H-309 csomagtartólámpa termékkel kapcsolatban: