Nem csupán hátsó lámpa, hanem egyben fényvisszaverő prizma is. Megfelel a KRESZ előírásainak (a villogó fény azonban nem szabályos). Rögzítése biztonságosabb, mint a bilincses lámpáké. Nem utolsó sorban üzemideje, a nagyobb kapacitású elemeknek köszönhetően, hosszabb. Oda van csavarozva a bringához, semmiképpen nem felejthetjük otthon.
Bizonyos fajta csomagtartókra nem szerelhető, illetve szerelése nem egyszerű. Nem tökéletesen vízálló (de ezen lehet segíteni). Külsőre igényes, műszakilag gyenge kivitelezés. A fedél le- és felszerelésénél, elemcserénél nagyon kell vigyázni, mert a csavaros rögzítés gyatrán van megoldva. Következménye: hosszú élettartamra nemigen lehet számítani. Nyilvánvalóan nem éri meg az árát (egy olcsóbb bringa nagyjából 50 ilyen lámpát tesz ki), és hozzá még az elemeket külön kell megvásárolni.
Ha a csomagtartón megvan a szükséges támaszték, és ezen a szabványos furatok, akkor a lámpa gond nélkül szerelhető. Szerencsére a mai csomagtartók jó része ilyen. Másféle rendszer esetén a szerelés – a megfelelő támaszték hiánya, illetve a nem jó helyen lévő furatok miatt – bajosnak látszik. Itt bizony, ha a feladat egyáltalán megoldható, szükség lehet némi ügyeskedésre, barkácsolásra.
A lámpatest felfogató csavarjai meglehetősen erősek, mondhatni túlméretezettek. Mindenesetre a csomagtartón levő furatok is igen tágasak. A rögzítéshez kapunk egy-egy M8-as anyát, valamint egy-egy fogazott alátétet. Utóbbiakra, az anyák kilazulását, lerázódását megelőzendő, feltétlenül szükség van. Ajánlatos az anyákat még egy-egy csepp körömlakkal is rögzíteni, mint ahogy én is tettem. A csavarokat finoman, érzéssel kell meghúzni, különben megrepeszthetik a lámpatestet.
A középen valamelyest kidomborodó, prizmás fényvisszaverővel ellátott fedél alatt foglal helyet az elemtartó, valamint a 3 db világító dióda. Az elemtartó kínai alapossággal készült: az elektromos érintkezést biztosító lemezek közül az egyiket csak a súrlódás tartja a helyén. Az igazsághoz tartozik, hogy ez a rendeltetésszerű használatot nem befolyásolja. Vissza kell tenni, ha elemcserénél kiesik, ennyi az egész. A működéshez két darab 1,5 voltos (AA méretű) ceruzaelem szükséges. Ügyelni kell az elemek polaritására, illetve időben kell cserélni őket, mielőtt az elektrolit kifolyna belőlük. A lámpa működik hasonló méretű 1,2 voltos akkumulátorokkal is, vegyük azonban figyelembe, hogy az akkuk kapacitása lényegesen kisebb. Hiába állít mást a gyártó, legfeljebb 2100–2300 mAh, szemben a jobb minőségű alkáli elemek 3500 mAh körüli kapacitásával. Ráadásul az akkuk hidegben gyengébben teljesítenek. Amiben jobbak (a kisebb belső ellenállás), az itt, a csekély áramfelvétel miatt, egyáltalán nem számít. Természetesen, mivel újratölthetők, az akkumulátorok élettartama jóval hosszabb lehet.
Ha betettük az elemeket, helyére kell ügyeskedni a fedelet. A rögzítő csavart – menetes részét jól zsírozzuk meg – éppen csak annyira szabad meghúzni, hogy a fedél ne lötyögjön. A fedél rögzítése az egész szerkezet leggyengébb pontja. A csavart a lámpatesten kialakított műanyag csapba kell behajtani, ami nem bírja az erőltetést. Idővel a műanyag elöregszik, és előre látható: vagy mi szakítjuk el a csapot az egyik elemcsere alkalmával, vagy a rázkódástól törik majd el. Sovány vigasz, hogy a csavar viszont nem eshet ki a fedélből, csak azzal együtt lehet elveszíteni.
Ami a világítást illeti, a lámpa alján elhelyezett kapcsolóval (nem számítva a kikapcsolt helyzetet) háromféle üzemmód állítható be: pásztázó villogás Knight Rider módra, egyszerű villogás, folyamatos világítás. A KRESZ szerint csak ez utóbbi szabályos, tehát az első kettőre elvben nincs szükség. Bosszantó, hogy éppen a két villogó módot lehet előbb kapcsolni, csak utána a folyamatos világítást. A fényerő megfelelő, jó látási viszonyok között az előírt 150 méterről biztosan észrevesznek, sőt oldalról is láthatóak vagyunk, mert a fedél oda is vetít némi fényt.
A világító diódák olyan keveset fogyasztanak, hogy az elemek még folyamatos üzemmódban is kibírnak több éjszakát. Tartós elemekkel legalább 20 óra üzemidőre lehet számítani: nálam körülbelül ennyi ideig működött a lámpa, és még nincs jele annak, hogy elemet kellene cserélni.
Amit tudni kell még róla: a víznek ellenáll, de csak bizonyos mértékben, mert nem megfelelő a tömítés a fedél és a test között. A bajt elkerülendő (az elektronika megbolondulhat a víztől), nagyobb eső ellen védeni kell. Egyszerű és hatékony, de nem időtálló megoldás, ha az illesztéseket szilikonzsírral bekenjük.
A lámpa megfelelő, a fedél rögzítését és a nedvesség elleni védelmet azonban, filléres megoldásokat alkalmazva, elügyetlenkedték. Legszívesebben azt mondanám, vegyünk jobbat! Sajnos ez idő szerint nemigen találni alkalmasabbat. Négy vagy ötféle csomagtartóra erősíthető elemes lámpa kapható mostanság, áruk 1000–3500 Ft között mozog. Egy kaptafára készül valamennyi. Vannak mutatósabbak, egyik-másik talán a nedvességnek is jobban ellenáll, a fedél rögzítése azonban mindegyiken hasonló, többé-kevésbé megbízhatatlan. A bilinccsel rögzíthető lámpák között is akad csomagtartóra szerelhető, az ehhez szükséges aljzatot azonban csengő aranyakért, látatlanban, külön kell megrendelni. Úgy tűnik, igazán jól nem járhatunk, csak kevésbé rosszul. Nos, ha a dolgokat ebből a szemszögből vizsgáljuk, a Hauser lámpája nem a legrosszabb választás. Városi és túrázó harcosoknak ajánlom leginkább, főleg rövidebb utakra.

