A LÁMPA KOMPAKT MÉRETE. A 3 cm átmérőjű és 4 cm hosszú szerkezet kevés helyet foglal el a kormányon. Kényelmesen megfér mellette a kilométeróra, csengő, duda stb...
KÖNNYŰ ÉS STABIL RÖGZÍTHETŐSÉG. A lámpát egy mozdulattal fel lehet tenni a kormányra egy meglehetősen egyszerű rögzítőrendszer segítségével, mely durva terepen is stabilan tartja azt. Annyit azért enged, hogy ha szükséges, kioldás nélkül igazíthatunk rajta menet közben. A levétel ugyanilyen egyszerű.
MÉRETÉHEZ KÉPEST NAGY FÉNYERŐ. Fényt ugyan nem csinál az éjszakában (arra ott a powerled-es nagytesó), de a három fokozatban állítható fényerő mindenképpen elegendő a kerékpározáshoz teljes sötétségben is. Akik azelőtt csak olcsó elemes lámpákkal közlekedtek, azok jelentős különbséget fognak tapasztalni.
EGYSZERŰ KEZELHETŐSÉG. Mindössze egy nyomógomb gondoskodik a ki és bekapcsolásról, illetve a három fényerő fokozat beállításáról. Nem kell hozzá használati útmutató:)
SISAKRA IS RÖGZÍTHETŐ. Egy külön adapter segítségével a sisakra is rögzíthető, de nekem az nincs, így ezzel kapcsolatban nincsenek tapasztalataim.
GYORS TÖLTŐ. Általában egy-másfél órát használom a lámpát egy tekerés alatt. Mindig az indulás előtt töltöm fel a deficitet, amely nagyjából negyed óra- húsz perc (egy őszi-téli öltözködés) alatt kész van.
AZ AKKUMULÁTOR "BÉNA" RÖGZÍTHETŐSÉGE. A tépőzáras megoldás garantálja ugyan, hogy megérkezéskor is a bringán lesz az aksi, de korán sem olyan stabil a rögzítés mint a lámpa esetében. A legjobb helyen a stucnin van a kütyü lefelé fordítva, de a nagyon rövid kormányszárra már bajos a rögzítés. A kb. 30 cm hosszú vezeték sok választási lehetőséget nem ad. Tehető még a felsőcsőre, de onnan lefordul (akár a rázós terep miatt, akár azért, mert térddel belerúgsz lószoláskor), vagy az előző verzióhoz hasonlóan lefelé fordítva, de az csak belső bovdenvezetésnél kivitelezhető. A kormányon elég "szerencsétlenül" néz ki, ráadásul egy keskenyebb kormányon már sok hely nem lesz mellette. Hozzáteszem, hogy a kisebbik akkumulátorról van szó, a nagyobb aksi esetében a problémák hatványozottabban előjöhetnek.
ÉRINTKEZÉSI PROBLÉMÁK (?). Nem tudom pontosan, hogy ennek tulajdonítható-e, de a világítás néha kihagy, egy pillanatra elmegy a fény, majd visszajön. A magasabb fokozatokban gyakran tapasztalom, hogy szinte stroboszkópszerű villogás kezdődik, amely rendkívül zavaró és balesetveszélyes. Előfordult már, hogy szerkezet (feltöltött akkuval) csak egy merülőfélben lévő zseblámpa fényerejét tudta produkálni, amelyet egy kis "vezetékrángatással" úgy ahogy orvosolni lehetett. Szerintem ez gáz...
EGYENETLEN SZÓRÁS. A lámpa megfelelő szélességben és távolságban terít ugyan, de a legnagyobb fény erőteljesen középre koncentrálódik. Innen kifelé haladva sötétebb és világosabb gyűrűk váltogatják egymást, amelyből adódhatnak holtterek.
NEHÉZ KAPCSOLHATÓSÁG. Az aprócska szürke gombot még "meztelen" ujjal is kín benyomni, nem hogy (téli)kesztyűben, amiben túlnyomó részt használom ősztől tavaszig. Nekem ez a művelet csak a hosszabbra hagyott hüvelykujjkörmömmel sikerül. Nem könnyíti meg a használatát az sem, hogy az "egérhez" hasonló "duplaklikkel" aktiválódik, kikapcsolni pedig hosszan benyomva kell. Ez utóbbi a nehezebb, főleg menet közben.
A fent leírtakat figyelembe véve éjszakai kerékpározásra tökéletesen alkalmas a lámpa. A három fokozatban való állíthatósága mindenki megtalálhatja azt a fényerősséget, melyre szüksége van. Személy szerint 4. éve használom. A megbízhatósággal kapcsolatos kifogásaim lehetséges, hogy egyedi problémák (de nem zörög a haraszt...). A Sigma az évek során csak apróságokat változtatott a lámpán, valószínűsíthetően azért, mert érezték, hogy "jól eltalálták" ezt a terméket. Véleményem szerint azonban a kis lámpa méretbeli előnyét elhomályosítja a "bumfordi", rövid vezetékkel hozzá csatlakozó, körülményesen rögzíthető akkumulátor. Ha lenne lehetőségem egy olcsóbb, (akár kisebb teljesítményű), vagy éppen integrált akkuval bíró lámpára cserélni a Karma Evo-t, nem haboznék.
Kerékpározásra alkonyattól pirkadatig. Mindhárom fokozat alkalmas arra, hogy teljes sötétségben menjünk vele, csak nem mindegy, hogy hol és milyen sebességgel. Az elsőt inkább kerékpárútra, vagy országútra ajánlom, nem túl nagy, max 25km/h-s tempóban. A "kettessel" már az országútisok is nyomhatják az alapozást, akár nagyobb lendülettel is, látni és látszani is fognak. A hármas fokozattal be lehet menni az erdőbe, megfelelő a fénye hozzá, de komoly downhill-be ne kezdjen senki. Ahhoz azért kevés. A hármas fokozatot ajánlom továbbá akkor is, ha tempósabban szeretnénk tekerni ismeretlen, rossz minőségű aszfalton. A fényerővel sehol nem lesz gond, előfordult már, hogy a szembe jövő autó levillogtatott, mert elvakította a "hármas". Ez azt hiszem igen jó ajánlólevél. Ha valaki még ennél is többet akar, az válassza a nagyobb, powerled-es, bivalyerős nagyobb változatot és "...lőn világosság.."