Sigma Pava lámpa

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 24.000 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Blackfriar avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- Németországban készül ez a Sigma lámpa

- igazán szép kivitel

- kiváló fényerő és bevilágított terület (fél fényerőn is remekül használható)

- egyszerű, de stabil rőgzíthetőség

- ceruza elemről (AA) vagy akkumulátorról működtethető a Pava

- jól megvilágított működtető gomb

- véletlen bekapcsolás ellen védett

- vízálló kivitel

Hátrány

Fél fényerőre kapcsolva zavarja a zsinór nélküli sebességmérőt (nekem Cateye van, azt zavarta).

Tapasztalat

Régóta kerestem már egy jó első lámpát, s azt hiszem a Pava személyében most megtaláltam. Pont annyi fényt ad, amennyire szükséged van az országúton. Se többet, se kevesebbet (a tervező nagyon eltalálta, mennyi fényt adjon a lámpa). Éppen ezért nem kell hozzá erőmű (pl. Li ion akku). A fénycsóva alakja remek, nagyon kellemesen beteríti az aszfalt azon részét, amit látnod kell a biztonságos közlekedéshez. Kipróbáltam, 40 km/h sebességig bőven elegendő a megvilágított terület.

Az én országúti kormányom kicsit vastagabb fajta, ezért a bilincsből ki kellett szednem az egyik gumi alátétet. Azt hittem, hogy emiatt könnyen el fog mozdulni a rázkódástól, de ez nem következett be.

A lámpa egyetlen hátránya, hogy fél fényerőre kapcsolva megbénítja a zsinór nélküli sebességmérőt. Ha ez zavar, akkor ne vedd meg ezt a lámpát. Esetleg egy próbát megér, elképzelhető, hogy a te sebességmérődet nem fogja zavarni a Pava.

Erre ajánlom

Országútra kiváló, terepre korlátozottan.

Ha van lehetőséged, akkor mindenképp próbáld ki ezt a lámpát, kellemes csalódást fog okozni.

Ennyiért vettem
16000
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

grpeter avatar
23 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Erdőben nem járok vele, de kivilágítatlan helyen időnként igen, teljes sötétségben. A fényereje megfelelő biztonságos közlekedéshez normális sebességgel (kb. 25 km/h)
A közelre és távolra is ad fényt ez a Sigma lámpa, jól elosztva.
Könnyű néha picit előre - hátra billenteni, mert bár stabil, de engedi a rögzítés. De mint írtam nem feltétlenül szükséges, mert jó arányban osztja el a fényt közelre és távolra, csak a beállítás végett
Kétfokozatú a fényerő, villogás nincs.
A fényereje miatt, volt aki azt hitte motor jön szembe (aztán rádöbbent a tényre...)
Esőben még nem teszteltem.

Egy hétig (napi 1 óra tekerés) kb. azt hiszem bírja, akksival. De két fokozatban jelzi a kimerülést zöld és piros LED színnel. Ha már piros akkor fokozatosan lejjebb veszi a fényerőt.
Masszív a Sigma Pava.

Oldalirányban nehézkes állítani (csavarhúzó kell), de ha egyszer jó helyre kerül, akkor nekem ezzel nem volt gond.

Hátrány

A rögzítés nem a legkidolgozottabb, de egyelőre bírja.
Rá kell szorítani a kormányra egy műanyag bilinccsel. Amikor leszedem akkor egy kicsit kijjebb feszítem, hogy ne kopjanak el a bilincs rögzítésének recéi. Remélem sokáig fogja bírni. Ez a leggyengébb pontja ennek a Sigma lámpának.

Erre ajánlom

Városba tökéletes.

Csatolt képek
Sigma Pava  2011 lámpa
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZsZs avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Jó a fénysugara, és már elég erős terepen is.

- Vízálló

- Feszültség-indikátor led.

-Oldalirányban állítható.

- Nem szeretem a lámpában az aksit, mert hirtelen, átmenet nélkül merül le, de itt aksi kell. 2300 mAh-s akksikkal van, hogy 2x is hazajövök vele (Csóványos - Kismaros táv), szóval a fogyasztása is ok.

Hátrány

- A rögzítés. A recék lehet lekopnak, mint Cseya írta korábban, én eddig még nem jutottam, de a hosszú, köves lejtőkön a rögzítés már nem szorít eléggé és lentebb konyul a fénye.

- Nincs villogó üzemmódja.

Tapasztalat

Mivel nincs villogó üzemmódja, csak fényszóróként használom. Alapban van egy villogásra képes lámpám,  s úgy hogy annak konzolja fennmarad, ha kell előveszem a hátizsákomból és lecserélem rá.

Erre ajánlom

Terepen ez már ad olyan fényt amivel lejössz a hegyről, de ez az alap, a minimum; országútra elég, látsz vele és lának téged is.

10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cseya avatar
63 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Többnyire egyetértek az előttem szóló véleményével.

Ezzel végre tényleg látni is valamit, próbáltam aszfalton és terepen, erdőben egyaránt, mióta megvannak (kettő van belőle), azóta rászoktam az éjszakai hegyvidékes tekerésekre.

A fogyasztása kellemetes én 2000 mAh-ás Sanyo Eneloop akksikkal nyúzom, négy darab kell egybe, s sokáig húzzák. Mondjuk én csak akkor használom őket ha látni akarok, ha csak látszani, akkor arra ott vannak a villogóim. 

Hátrány

A rögzítése. Műanyag racsnis, szerszámot nem igénylő felfogatás, amit ha túl sokat babrál az ember (átszereli másik bringára), akkor szépen elkoptatja. Ha nem kör alakú a kormány keresztmetszete, akkor könnyen leszédülhet onnan, s ha a padlót fog, akkor ez a súlyos darab bizony törik. Ezért én még egy plusz gumival alul megfogatom a pöcök részénél.

Az oldalirányú elforgatását nem lehet olyan könnyedén, menet közben is állítani, mint a Shimanóknál, hanem alul a műanyag borítás alatt van egy kis csillagcsavar, azzal lehet kimerevített helyzetén kicsinyét változtatni. Mert hát nem egyformák a kormányok ívei.

Ha merülőfélben van, akkor a rádiós sebességmérő órákat bezavarja (VDO MC1.1, Polar S725X).

Drága.

Tapasztalat

Ha előbb tudok a Magic Shineról, akkor ezt most nem vettem volna meg, viszont annyi előnye van ahhoz képest, hogy az akkumulátor kérdés nem probléma, hisz bárhol kapni.

Erre ajánlom

Éjszakai, szürkületi túrázáshoz, közlekedéshez, jelzőfénynek vagy világításhoz egyaránt

Ennyiért vettem
14000
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

corsaair avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, sima XC-sként használtam
Előny

- nagyon szép, irányított fénysugár és nagyon jó fényerő (25 lux)

- nem egy pontra koncentrált fénycsóva hanem szép elnyújtott      trapéz alak 18°-os szögben

- 30-40 m-ig ellátni vele

- beépített töltő

- elem merülésére figyelmeztet

- egy mozdulattal felrakható de stabil bilincses rögzítés

- vízálló 

Hátrány

- az ára, bár minőséget kap érte az ember (nem úgy mint a Cateye HL-EL530-nál)

- ha túl erősen van rászorítva a bilincs akkor nehéz leszedni

- villogó üzemmód hiánya (bár ez nekem nem számít)

- oldalirányból nem látható

Tapasztalat

Két üzemmód: teljes és fél fényerő. Teljes fényerőn a 2000 mAh-s akkukkal 6 óra után kezdett világítani a visszajelző hogy kezd merülni, újabb 1 órába telt mire átváltott lemerültre. Ám még ebben a "lemerült" állapotban is ment fél fényerőn újabb 3 órát, szóval erősebb akkuval és fél fényerős használattal (amivel azért még mindig nagyon jól látni) el bírom képzelni a gyárilag megadott 40+ órás üzemidőt. Lakott területen kívül az autósok simán villogtatnak hogy bántja a szemüket a fénye! Városon belül egy kiegészítő villogó jó szolgálatot tehet mellette. 

Bónuszként az akkukat ki sem kell szedni a lámpából, ugyanis beépített töltője is van.

Erre ajánlom

- aki látni is akar valamit az útból

- esti/éjszakai bringázásokhoz

Ennyiért vettem
17000
Csatolt képek
Sigma Pava  2010 lámpa
24 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

LED


 
üzemidő (óra):

40


 
áramforrás:

4db AA


 
fényerő:

25 LUX


 
további információk:
  • vízálló

  • szerszám nélküli rögzítés

  • töltöttség jelző

  • 22-32mm átmérőjű kormányokhoz


Sigma logó

Sigma márka bemutatás

A német Sigma márkanév főleg kerékpáros óráiról ismert. Sebességmérő computerek és pulzusmérők egyaránt elérhetőek a cég palettáján, de kerékpáros lámpákat, világítás rendszereket is kínálnak. Első kerékpáros km órájuk 1982-ben került a piacra. Méreteiben, küllemében és tudásában jelentősen elmaradott volt a mai apró, praktikus és sokat tudó óráknál, egyesítette azonban az akkori szokványos tachométerek előnyeit a pontos adatrögzítéssel.

A hegyikerékpározás megszületése új utat nyitott a kerékpározásban. A bringa már nem csak egy egyszerű közlekedési eszköz lett, hanem egy sporteszközzé és örömforrássá vált. Azóta is sok változáson ment keresztül a bringás ágazat, úgy az igények, mint a felszerelések, stílusok terén. A Sigma számára ez egy kihívás, melynek felkészülten áll elébe. A fejlesztésez nem csak a saját, de a felhasználók tapasztalatait is felhasználják, hogy válaszolni tudjanak az igényeikre.

Ez a kulcsa annak, hogy a Sigma mindig a piacon elsőként tud újdonságokkal előhozakodni, legyen az akár egy új elemes lámpa koncepció, funkciókban gazdag pulzusmérő, vagy egy vezeték nélküli kerékpáros computer.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sigma Pava vs. Cateye HL-530 fényerő?
2 válasz
utolsó: 2012. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sigma Pava termékkel kapcsolatban: