Sram PC-991 lánc

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 9.795 Ft

HASONLÓ lánc TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

soros1bites avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szeretem. 5500-5600 km menetteljesítmény után esett bele a BB nyúlásmérő 1%-os tüskéje. Ha rendesen karbantartod - én 200 km-enként tisztítottam - csendes és gyönyörűen vált, menet közben szinte hangtalan.  Rohloff láncolajjal kentem. SRAM PG950 (11-32)  9-es fogaskoszorúval használtom, párban voltak cserélve. Tartós masszív lánc. Gyönyörű teljesen krómozott, halk és precíz váltást tesz lehetővé. Imádtam.

Hátrány

Nincs.

Erre ajánlom

Mindenkinek, mindenre :-)

Ennyiért vettem
9000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kiemelkedő ár/érték arány.

Hátrány

Patentszem szétszedése nem mindig egyszerű.

Tapasztalat

Nem nyúlik, nem szakad viszont rengeteget bír és bír és bír. Pontos és csendes váltás és futás jellemzi ezt a láncot a PG-950-es sorral használva. Ez nem azt jelenti hogy nem lehet szarrá nyújtani, de ha mindig a megfelelő fokozatban használják akkor azt nagyon meghálálja.

Néhány szó a karbantartásról: Mosás tömény Brigéciol 2000-ben maximum 10-15 percig, majd folyó vízben eltávolítom a brigéciol maradékát és végül denaturált szeszben a maradék szennyeződés kiáztatása marad a szárítás előtt. Ilyen esetben különösen fontos hogy milyen kenőanyagot használunk. Nálam a Holmenkol Extreme Lube vált be a legjobban. Ez a korszerű nanotechnológiával gyártott kenőanyag még a legkisebb résekbe is behatol és kitölti azokat, valamint egy igen vékony és nyomásálló kenőfilmréteget képez. Ha megfelelő mennyíségben adagoljuk akkor észrevehetően kevesebb koszt szed össze a lánc. Tisztítás után még most is ugyanolyan szépen néz ki mint újkorában, rozsdának nyoma sincs.

Kenni akkor kentem amikor már a görgők kifényesedtek (tisztítóhatás). Mindez azt eredményezte hogy 7500 km használat után a kaliber 0.75-ös fele még sehol sem esik bele pedig legalább 10-12 helyen ellenőrzöm a kopást. Jellemzően dimbes-dombos helyen kerékpároztam és télen is használom a bicót.

 

Update 2014-04-13: Február 18-án írtam utoljára. Már 9123 km-nél tartok és csak mostanra sikerült elérni azt hogy a kaliber 0.75-ös fele 10 esetből 7-szer belefeküdjön a láncba. Tegnap erősen dombos helyen jártam így sikerült újból ellenőrizni a láncot a még nem használt fogaskerekeken: gyakorlatilag a lánc zajtalanul futott, váltással sem volt probléma.

 

Update 2014-07-11: 12140 km-nél döntöttem a csere mellett, de a kaliber 1.0-ás fele csak a patentszem környékén esett bele a láncba. Elmondható hogy az utolsó kilométerekig problémamentesen használtam a láncot, pedig jópár emelkedőt megmásztam április óta. Ugyanolyan láncot és fogaskoszorút tetettem fel most is, melyeket már a hét eleje óta használom, sőt még a kenőanyagon sem változtattam. Ha a mostanival is hasonlóak lesznek a tapasztalatok, akkor biztosan állíthatom hogy nem volt véletlen hogy ennyit bírt. Meglátjuk.

Erre ajánlom

Bárkinek aki szeretne egy tartós de elfogadható árban elérhető láncot használni.

Ennyiért vettem
8890
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cyon avatar
50 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Sram fogaskeréken használom, ezzel hibátlanul vált pedig nem egy mai darab ez a lánc sem, még az elozo bringámon is ez volt ezzel a fogsorral. Még nem szakadt, nyúlást sem vettem rajta észre, viszont szarul lett ráfuzve a váltómra véletlenul ezért picit elkopott :S Még így is csendesen fut és szépen vált. Nem rózsdásodik egyáltalán és konnyen szerelheto, patentszemes.

Hátrány

Ez nagyvalószinuséggel csak nekem baj, de lehetne titán nitrides (arany szinu) a bevonata.

Tapasztalat

Legkozelebb is ezt veszem.

8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

biketimy avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-A váltás vele kifogástalan. Sram PG-980 fogaskoszorúval

-Mint írják tényleg erős lánc, nem is nyúlott, még nem szakadt

-Csendes lánc

-Rendszeres karbantartással sokáig bírja!!!

Hátrány

-Engem idegesít a patentszem szétszedése, de az is 1 perc alatt megvan :)

- az ára

Erre ajánlom
Véleményem szerint ez egy magas minőségű mindenes lánc.
Ennyiért vettem
7500
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

VJP avatar
13 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
A 991 Cross Step a legerősebb Sram lánc. Több mint 20%-kal nagyobb a csapok szakítószilárdsága mint a sima 991-nek. Nagyon jó váltásteljesítmény. Nem rozsdásodik.
Hátrány
Nincs
Tapasztalat
Eddig 3db 991 Cross Step láncot nyújtottam el és semmilyen problémám nem akadt vele. MTB-n 1500-1800Km-t bírt ki 0,75%-os nyúlásig itt cseréltem, hogy ne ugorjon a lánc, de további 1000Km mentem vele elkopott soron mire elérte az 1%-os nyúlást. Országútin 2000Km után is mintha új lenne, minimális nyúlást lehet tapasztalni. Elszakítani szerencsére nem sikerült.
Erre ajánlom
Mindenre MTB, Országút.
Ennyiért vettem
6500
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dk001 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon finom a váltás,halk,gyors,sűrűn mosom mint az előzőm, mindig tiszta és ápolt mint a babapopsi, meghálálja. Az előző láncom is ilyen volt és 3500km-t használtam(jó lett volna 2700-2900 között cserélni de max 2mm-t nyúlt mert karban volt tartva). Nagyon halk
Hátrány
nincs és ha karbantartod akkor nem is lesz.
Tapasztalat
Mostan i láncom SRAM PC991-Cross Step a neve. A legerősebb lánc a Sramtól.
Erre ajánlom
mindenre ajánlom mert nagyon erős
Ennyiért vettem
6880
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Jonny avatar
27 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
SRAM, powerlink, nem szakad, nem nyulik, valtasnal jo, halk (megfeleloen kenve)
Hátrány
Draga? Egyszer ez is elhasznalodik...
Tapasztalat
En valamivel tobb mint 2000km-t hasznaltam, a tobbi alkatresszel egyutt szereltem be ujan. Most csereltem le egy ugyanilyen lancra :) A 2000km alatt kb. 3-4mm nyulasa lett a teljes hosszon. Igaz sajnos nem volt alkalmam nagyon terhelni, viszont rengeteget hasznaltam vizes korulmenyek kozott es a tisztitast is gyakran hanyagoltam... Az uj lanc nem ugrik. Mos tertem at patentpedalra, meg jon az igazi bicajos idoszak ugyhogy az uj lancot talan jobban meg tudom majd terhelni... En azt mondom aki teheti vegyen ilyet.
Erre ajánlom
XC-re, meg akinek kell egy nagyon jo 9-es lanc
Ennyiért vettem
20 euro
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
 
patentszem:

PowerLink patentszem


 
szakítószilárdság:

9000 N


 
bevonat:

nikkel


 
szín:

nikkel


 
méret:

1/2" x 11/128"


 
csapok szélessége:

6,7 mm


 
ajánlott rendszerek:
  • HG
  • EXA-Drive

 
láncszemek (db):

114


tömeg:

300 g


 
további információk:
  • PowerChain II
  • Domború külső- és váltást könnyítő belső láncszem-lemezek

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PC-991 termékkel kapcsolatban: