Sram PC-991 lánc

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 9.795 Ft

HASONLÓ lánc TERMÉKEK




Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kiemelkedő ár/érték arány.

Hátrány

Patentszem szétszedése nem mindig egyszerű.

Tapasztalat

Nem nyúlik, nem szakad viszont rengeteget bír és bír és bír. Pontos és csendes váltás és futás jellemzi ezt a láncot a PG-950-es sorral használva. Ez nem azt jelenti hogy nem lehet szarrá nyújtani, de ha mindig a megfelelő fokozatban használják akkor azt nagyon meghálálja.

Néhány szó a karbantartásról: Mosás tömény Brigéciol 2000-ben maximum 10-15 percig, majd folyó vízben eltávolítom a brigéciol maradékát és végül denaturált szeszben a maradék szennyeződés kiáztatása marad a szárítás előtt. Ilyen esetben különösen fontos hogy milyen kenőanyagot használunk. Nálam a Holmenkol Extreme Lube vált be a legjobban. Ez a korszerű nanotechnológiával gyártott kenőanyag még a legkisebb résekbe is behatol és kitölti azokat, valamint egy igen vékony és nyomásálló kenőfilmréteget képez. Ha megfelelő mennyíségben adagoljuk akkor észrevehetően kevesebb koszt szed össze a lánc. Tisztítás után még most is ugyanolyan szépen néz ki mint újkorában, rozsdának nyoma sincs.

Kenni akkor kentem amikor már a görgők kifényesedtek (tisztítóhatás). Mindez azt eredményezte hogy 7500 km használat után a kaliber 0.75-ös fele még sehol sem esik bele pedig legalább 10-12 helyen ellenőrzöm a kopást. Jellemzően dimbes-dombos helyen kerékpároztam és télen is használom a bicót.

 

Update 2014-04-13: Február 18-án írtam utoljára. Már 9123 km-nél tartok és csak mostanra sikerült elérni azt hogy a kaliber 0.75-ös fele 10 esetből 7-szer belefeküdjön a láncba. Tegnap erősen dombos helyen jártam így sikerült újból ellenőrizni a láncot a még nem használt fogaskerekeken: gyakorlatilag a lánc zajtalanul futott, váltással sem volt probléma.

 

Update 2014-07-11: 12140 km-nél döntöttem a csere mellett, de a kaliber 1.0-ás fele csak a patentszem környékén esett bele a láncba. Elmondható hogy az utolsó kilométerekig problémamentesen használtam a láncot, pedig jópár emelkedőt megmásztam április óta. Ugyanolyan láncot és fogaskoszorút tetettem fel most is, melyeket már a hét eleje óta használom, sőt még a kenőanyagon sem változtattam. Ha a mostanival is hasonlóak lesznek a tapasztalatok, akkor biztosan állíthatom hogy nem volt véletlen hogy ennyit bírt. Meglátjuk.

Erre ajánlom

Bárkinek aki szeretne egy tartós de elfogadható árban elérhető láncot használni.

Ennyiért vettem
8890
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
patentszem:

PowerLink patentszem


 
szakítószilárdság:

9000 N


 
bevonat:

nikkel


 
szín:

nikkel


 
méret:

1/2" x 11/128"


 
csapok szélessége:

6,7 mm


 
ajánlott rendszerek:
  • HG
  • EXA-Drive

 
láncszemek (db):

114


tömeg:

300 g


 
további információk:
  • PowerChain II
  • Domború külső- és váltást könnyítő belső láncszem-lemezek

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PC-991 termékkel kapcsolatban: