Btwin Rockrider 340 mtb

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.04.)
  • Listaár: 59.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-8 (8 vélemény)
Rendezés

Nakong avatar
2 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

olcsó, szerelgethető (mert kell is)

Hátrány

cserélni kellett jó pár dolgot rajta

Tapasztalat

Váltók, fékek, ülés mind mind alap. Ha be vannak állítva és karban vannak tartva, akkor teszik majd a dolgukat.

Ami viszont szerintem a legidegesítőbb, hogy még mindig képesek a régen használt gyenge konstrukciós kerékagyakat betenni hátra. Ez a legnagyobb gyengéje ennek a bringának. Hátsó kerék így kukába ment és újat tettem be kazettás fogaskoszorúval, amiből már egy tágabb (11-34) fogszám kiosztásút választottam. A gyári kormány is kicsike, főleg egy XL-es mérethez. 10 centivel nagyobbat kapott. Külső 2-es gumik is soványkák voltak nekem. Helyettük a villák közé épp beférő 2.4-es bütyköst raktam fel. A táncoló műanyag pedálokból pedig elegem lett. Tettem rá erősebb tengelyű alu pedálokat.

Ezekkel apró kiegészítésekkel már nem volt annyira rossz használni. Így már bátran neki tudtam indulni 50-60 km-es hegyi túráknak. Persze ez olyan 40-50 ezres felárat fog jelenteni, meg némi szerelgetést, amit megelőzve akár nézelődhetünk is egy összeszedettebb modell után.

Frissítés 10 hónap után: Végül is még a fenti alkatrészcseréket követően kb. 2000 km-t letekertem vele, melyet követően cseréltem még rajta a váltó, fék kar-bowden szettet és hátsó váltót. Innentől tartalék bringaként éli nálam életét.

 

Erre ajánlom

Gyári verzióban könnyed szabadidős tevékenységre lehet használni.

Ha lecserélünk rajta pár dolgot, akkor már tágabb lesz a világ vele.

18 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mic2key avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jó Ár/érték arányú bicikli. A gyerekeimnek vettem ilyen bicikliket. masszív váz jellemzi, bár emiatt kissé nehéz a súlya. 

Nagyon hatékony a fékrendszer! Ezzel mindig könnyen meg lehet állni. Előnyös, hogy az első kerék patent záras.

Belépő szintű biciklinek jó választás. Széles váz méret választéka van, könnyen találtam a különböző korú és magasságú  gyerekeimnek megfelelő méretűt.

Hátrány

A leggyengébb pontjai a kerekek. Már számolni sem tudom hányszor foltoztam defekt miatt, illetve cseréltem a gumibelsőket. A külső nagyon gyenge, mind kopás szempontjából, mind defekt szempontjából. Terep bicikli (ott használjuk), ezért igen fontos lenne, hogy megerősített külsővel szereljék. Ezt érdemes cserélni. Ha nem akkor gyakran kell foltozni. A másik, hogy szimpla falu felnivel van szerelve, ezért könnyen lehet 8-ast tenni a kerekekbe. 

A teleszkóp erőssége állítható, a tapasztalatom szerint viszont hiába állítod nem érzékeled a különbséget, vagy annyira minimális, hogy nem/alig lehet észrevenni.

 

Tapasztalat

3 ilyen biciklink van 2014-es, 2016-os és 2017-es modell év. A legutóbbi bicklin már változott az első villa kialakítása. A klasszikus decathlonos sárvédő (B'Twin 300 - 1990Ft) már nem szerelhető fel rá. Csak a drágább fajta.

Erre ajánlom

Visszafogott terep- és aszfalt biciklizésre ajánlom.

Ennyiért vettem
59990
26 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Béla15 avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy éves  napi szintű városi használat alatt egy fék és váltóbeállítást, centírozást kellett rajta eszközölni. Megbízható működésű, biztonságos közlekedést tesz lehetővé. Az ülése eleinte egy kicsit kényelmetlen volt, de már megszoktam. 172 cm- es magasságomhoz M- es méretet választottam, ami jó döntésnek bizonyult. A kerékpár legértékesebb része a váz, aki akarja továbbfejlesztheti, nekem a gyári felszereltségi szinttel is megállja a helyét. Hobbykerékpárnak vettem, nagyon szeretem, a funkcióját maximálisan betölti.

Hátrány

A napokban vettem észre, hogy a hajtókar felől kattogó hangot hallok. A szerelő elmondása szerint már találkozott ilyen problémával ennél a típusnál. Lehet a hajtókarnál lazult ki valami, vagy a középcsapágyban kell javítást eszközölni. Egyszerű szerkezet révén a javítási költség nem lesz magas és könnyen orvosolható.

Erre ajánlom

Összességében egy nagyon jó alap bringa, aki akarja továbbfejlesztheti, de a gyári formájában is hobby biciklizésre megfelel.

Ennyiért vettem
59900 ft
Mért tömeg
15000 g
Csatolt képek
Btwin Rockrider 340  2017 mtb
a paripa
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

B. Péter Attila avatar
4 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ár/érték

Jól szervizelhető

Masszív váz

Nem csörög zörög

Jó gumi köpeny

Jó minőségű festés és matricázás

Hátrány

Szimpla felni

Gyenge minőségű fék

Rossz nyereg

Váltó olykor pontatlan jó beállítás mellett is

Gyenge pedál

Tapasztalat

Néhány alkatrész cserére szorul mint a pedál, nyereg, markolat. Inkább erdőben ösvényeken lehet vele tekerni. Aszfalton nem érdemes használni.

Erre ajánlom

Aszfaltra természetesen nem. Inkább könyebb terepen jól meghajtani, azt szereti.

Ennyiért vettem
53.000ft
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Holló Milán avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tűrhető ár, kényelmes masszív váz, kanyarokba szépen befekszik, gyors szervizelés. 

Hátrány

A gumik gyorsan kopnak a hajtás kicsit gyenge.

Tapasztalat

A monoblokkot kétszer újra kellet húzatni az elején (200km-en belül).

5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mathias89 avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó.
Élethosszig tartó váz,kormányszár, kormány gari.
Jól néz ki. (szubjektív)

Hátrány

Hajtómű katasztréfa.
Kényelmetlen váz és ülés.
Szimpla falú felni.

 

Tapasztalat

Előre szólok, hogy felhasználói, nem pedig szakvélemény :)
Őszintén szólva nekem 14 éves korom óta nem volt bringám (22 atm) úgyhogy alapból nem akartam valami nagy durranást elsőre. Az kellett hogy guruljon. Arra jó is.
Haverom ajánlására vettem, neki is van egy néhány évvel korábbi gyártmány és eddig semmi baja.

Azért választottam MTB-ot mert úgy voltam vele, hogy bármilyen terepre mehessek ha kedvem tartja. Az hamar kiderült, hogy erre ez a bringa nem alkalmas...leginkább aszfalt erdei utakon, autóúton és néha döngölt földúton közlekedek vele.

Egy hete a hajtókar megadta magát. A benne lévő fém "négyszög menet"  kb. kerekre nyalódott. 1 éves megkímélt, lakásban tárolt kerékpárról beszélünk. Természetesen az incidens bekövetkezésénél el is taknyoltam (első esése a bringának), ennek eredménye 8-as mindkét kerékben és egy rongálódott váltó. A srác aki helyre kalapálta hogy legalább haza jussak vele, mondta hogy a monoblokk csere is érik, mert elég szörnyű állapotban van. Még egyszer hangsúlyozom, alig 2500 kilométer van a cangában és nem igazán volt nyúzva. MTB szemszögből pedig egyáltalán nem.

Napokban viszem vissza, még egy 1 hónap van a gariból. Kíváncsi vagyok helyre pofozzák-e az egészet vagy visszakapom a romhalmazt egy új 2000 forintos hajtókarral, aztán imádkozzam, hogy legközelebb ne hegynek lefele menet essen szét alattam. :) 

Olvastam még vásárlás előtt hasonló sztorikat más decathlon-os kerékpároknál, szóval vagy az összeszerelés hanyag vagy sok a gyári hibás termék. 
Orosz rulett, vagy jót fogsz ki, van nem. Haverom cangájának azóta sincs semmi baja.

 

Erre ajánlom

Városi tekerés, könnyebb túrák, minimális terep használat.

Ennyiért vettem
60 000
Csatolt képek
Btwin Rockrider 340  2016 mtb
19 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Olcsó (ár-érték arány tagadhatatlanul jó)

-"Mountain bike-nak hívják (erről bővebben a hátrányoknál :D )"

-erősnek tűnik a váz. Masszív kialakítású, vastag lekerekített négyszöges csövekből.

Hátrány

-Nehéz

-a vázból van kialakítva a váltófül

-a teló nehézkesen szervízelhető házilag

-menetes racsnis agy! Ezért aztán nehezebb kerékpáros alatt szépen görbül a hátsó tengely (a nálam levőnek is görbe a tengelye)!

-gagyi műanyag pedál (gumis csúszócsapágyas)

-lemezből hajtogatott V-fékek (hajladoznak mint a gabona a nyári mezőn)

-grip shift markolatváltók (egyszerűen nem szeretem a kattintgatós váltókarokhoz képest, tudom ez szubjektív)

-a legolcsóbb leggagyibb hajtás-elemekkel szerelik (noname hajtómű, végtelenül egyszerű Tourney váltók)

-szimplafalú alufelnik (városi közlekedésre bár alkalmasok, dehát ez egy "mountain bike akarna lenni, nemdebár?")

-a váz alsócsövének alján vezetett csupasz váltóbowden (szedi a dzsuvát, korrodálódik, súrlódik a hajlítóponton)

-nagyon fura geometria az L-es váznál. Hát ez tényleg érdekes, úgy néz ki az L-es bringa mint egy nagy esetlen teve hüle hasonlat, de csak rá kell nézni. :D Emellett majdnem kb 25 centi hosszú kormánycsöve van(!!!), ultramagasra kerül a kormány még a stucni megfordításával is (ez is szubjektív, de a személyreszabhatóságot lehatárolja erősen).

 

Tapasztalat

Kolléga adta át nekem az L-es méretű Btwin 340-esét hogy végezzek rajta kisgenerált. Váltás beállítás, bowdencsere, fékbeállítás, fékcsere, csapágyak átzsírozása meg ilyesmik. Kb. egy éves a kerékpár, nem volt karbantartva semmilyen szinten, sem olajozva, semmi.Napi munkába járásra volt leginkább használva, tehát semmi durvulás, még csak lájtos Xc sem. Ez az alap felállás durván hangozhat és mitagadás, tényleg durva az eredménye. Na de milyen egy igazi bringa nyúzópróbája ha nem ilyen? :D

82 kg-os vagyok, a teleszkópot a legpuhábbra állíttva (55kg jelzés) a rugóút bő felét mozogja ki, viszonylag finoman. A forgatható kapcsoló állítására nem nő a kimozogható tartomány. Valószínűleg kemény vagy túl hosszú elasztomer van a telóban ami nem enged többet. Azért gondolom ezt mert így jártam a Suntour XCM teleszkópommal is. Az elasztomer rövidebbre vágásával és jó kenéssel már szépen kimozogja mint a 10 centit, de ez egy másik történet. 180 centis vagyok tehát az L-es bringának kb passzolnia kellett volna alám. Ennek ellenére furán kényelmetlenül éreztem magam rajta, persze ez csak alkati dolog, oké. Szóval összesen kb 10km-t tekertem vele hazáig, beton úton, -1 fokban. Aztán otthon átnéztem alaposabban mit is kell rajta javítani, mivel is állok szemben, az ekkor megfogalmazódott műszaki észrevételeimet leginkább a hátrányoknál olvashatjátok. :) Persze igazából nincs ezzel a bringával semmi gond, ha az ember nem használja nagyon könnyű terepnél komolyabb utako és vigyáz rá. Padkázni csak óvatosan, különben arra lehet készülni hogy centrírozni gyakran kell majd az szimplafalú alufelnis kerekeket. A gumik rendben vannak így első blikkre. Apró, sűrű mintásak a Btwin Allterrain gumik, igen jól gurulnak és nem kel hozzá kőkeményre fújni őket. A váltás is rendben van, bár egy mezei gagyi 3x7 sebességes rendszernek igen nagy szégyen lenne ha nem lenne pontos! A tescóban vásárolható Neuzer gagyivonalas kerékpároknál tízezerszer jobb vétel, az biztos, átnéztem a friss tavaszi kínálatot náluk, borzasztó kerékpárokat árulnak!

Ez a Rockrider 340 ugyanakkor a rendeltetése ellenére még csak amatőr hobbiűzésre sem alkalmas, aki tudatosan hobbizni szeretne vele meg fogja bánni pár hónap után, ahogy túlnő a gépen! Ezt nagyon tartsuk szem előtt kerékpárvásárlásnál! 60 ezer Ft-ból egyébként egy alap üres merev montiváz és egy legalja-belépő xc teleszkóp jön ki, ha így nézzük megérheti, de csak a fent leírtak szigorú figyelembevételével! :) Nagyon sok törődést, karbantartást és kímélő tárolást igényel, különben a használhatatlanságig tropára mehet egy év alatt, lájtos használat mellett is!

 

A menetkész súlya kb 15kg lehet, a saját kerékpárom ismert pontos súlyához viszonyítva.

Erre ajánlom

Városi bringázás, és/vagy a gépet minél kevésbé terhelő domborzaton való tekergés.

Mountain bike? Nem az. darabokra fog esni alattad 10km után ha montiként használod.

Jó ár-érték arány? Igen, kifejezetten jó. 60 ezer Ft-ról beszélünk és egy aluvázas 21 sebességes, rugós első villájú kerékpárt kapunk útrakész állapotban.

Ennyiért vettem
60000 Ft
Csatolt képek
Btwin Rockrider 340  2016 mtb
gyári fotó
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Doka Zsolt avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Kezes Jó ár/érték arány
Hátrány
Felni szimpla falú,bár eddig semmi baj vele.
Tapasztalat
3. kerékpáromként használom, most kezdtem ezt a sportot igazán, amatőrként! Előnyöket nem sorolnom, mert szerintem mindenki a negatívumokra kíváncsi. - Felnik, mintha nem lennének: elég erősek. - Csak 90 km-t hajtottam eddig. Mint írtam, kezdő kerékpárnak tökéletes.
Erre ajánlom
Ezzel ne menjen senki ugratni, és a hasonló extrémebb dolgokat kerülje. Városi, kisebb erdei kiruccanásra pont elég.
Ennyiért vettem
59.990
Mért tömeg
1485 g
Csatolt képek
Btwin Rockrider 340  2015 mtb
Btwin Rockrider 340  2015 mtb
32 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-8 (8 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


 
színválaszték:
  • fehér
  • narancssárga
  • fekete
  • sötétszürke

villa (teló):

80 mm rugóút


Irányítás

nyereg:

Ergofit ergonomikus


Fék

 
féktest:

V-fék


 
további információk:
  • Váltóvédővel és tárcsavédővel
  • Élethosszig tartó B’TWIN garancia: váz, kormányszár, kormányfej.

Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Tárcsafék nem tárcsás vázra
5 válasz
utolsó: 2019. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Rockrider 340 termékkel kapcsolatban: