- Remek ár/érték arány
- Dupla falú Warrior felnik
- Fém fékkarok
- Stabil, strapabíró acélváz
- Hazai gyártó
- Kategóriában megbízható minőség
- Viszonylag széles színválaszték
- Markolat kényelmetlen
- Nyeregcső hamar korrodálódik a bevonat sérülékenysége miatt
- Gyári Kenda Kwick K879 gumi amolyan igazán sem erre sem arra nem jó öszvér gumi
- Kényelmetlen gyári Union nyereg
Paraméterek (katalógusból):
- váz/frame: hi-ten acél/steel
- villa/fork: merev acél/rigid steel
- első fék/front brake: alhonga v
- hátsó fék/rear brake: alhonga v
- hajtómű/crankset: prowheel my-s841 28/38/48t
- első váltó/front derailleur: shimano tz31 3 spd
- hátsó váltó/rear derailleur: shimano ty300 7 spd
- váltókar/shifters: shimano rs35 3x7 spd
- első agy/front hub: assess alu 36h
- hátsó agy/rear hub: assess alu 36h
- felnik/rims: warrior 26” duplafalú/double wall
- köpeny/tire: kenda kwick k879 26x1,95"
Első lépésként el kell dönteni, hogy mire kell nekünk a bringa. Nekem vásárlás előtt határozott elképzelésem volt, két fontos alappilléren. Acélvázas/merev villás bringa kell 50.000.- alatt. Ez nekem tökéletesen megfelel a heti 2-4 órás csavargásaimhoz. Én a 185cm magasságomhoz a 21"-os vázzal vettem meg, így jól be tudom állítani a kényelmes üléspozíciót.
A bringát beállítva vettem át az üzletben, így a kezdetekben csak használnom kellett. Az első tekerés nagyon meggyőzött. Könnyedén gurult, fékek, váltók megfelelően működtek. Öröm volt vele tekerni. Még az első 100km előtt után kellett állítani a fékeknek, ami természetes. A váltók továbbra is pontosan működtek. Az már az elején érződött, hogy a markolat és a nyereg kényelmetlen és idővel cserére szorulnak. A markolat kissé töri a kezem, de sokkal zavaróbb, hogy döcögősebb aszfalton, vagy döngölt földúton használva a tartós rezgések miatt zsibbad a kézfejem és elfárad a csuklóm. Ez több összetevős jelenség, de az üléspozíció állításával is csak kis mértékben javult a helyzet. A nyereg töri az ülőcsontomat és hamar elfáradok benne, ami köszönhető az én csontosságomnak is. A nyerget emiatt lecseréltem egy Selle Monte Grappa Argo nyeregre, ami jelentős javulást hozott kényelem terén. A markolat még a gyári.
Lejtőkön való gurulásnál feltűnt, hogy jelentősen veszít a lendületből a bringa. Én szeretek tekerés nélkül is gurulni a lejtőn, így ez nem tetszett. Az elképzelésem az volt, hogy fele-fele arányban használom majd aszfalton és földúton, de a gyakorlat azt mutatja, hogy 80-90%-ban aszfalton használom. A gyári Kenda gumi sem döngölt földúton, sem homokosabb talajon, sem apróbb murvás úton nem győzőtt meg, így lecseréltem egy aszfaltra való CST C1446 Tracer City Classic gumira. A legjobb döntés volt. Azzal a gumival már lendületesen tudok gurulni lejtőkön, sokkal lágyabban gurul a bringa, emellett jól tapad és döngölt földúton sem jön zavarba.
A duplafalú felnik még nem deformálódtak. Nem padkázom a bringával és a látható gödrökön/egyenetlenségeken nyeregből kiállva hajtok át.
A helyes üléspozíció megtalálásához párszor állítottam a nyergen, ami sajnos a nyeregcső bevonatának sérülésével járt. A sérülés helyén hamar megindult a korrózió, ami inkább csak esztétikai probléma.
A műanyag pedálok és a monoblokk az én 75kg súlyomat 2,5 év után is bírja. A kerékagyakon viszont majdnem 2 év elteltével már éreztem némi "berágódást" gumicserénél, kézben forgatva. Menet közben ebből még nem érezhető semmi. Oda kellett volna figyelnem a kenésre.
Egyenesfutása jó, jól manőverezhető (hirtelen kikerüléseket is sikeresen oldottam meg vele) és lejtőn is biztonságosan lehet vele gurulni, nagyobb sebességnél is stabil a váz.
A markolatváltókkal is minden rendben volt eddig. Nekem szoknom kellett, de hamar ment.
Tervezett cserék:
- Kormányszár (kényelmesebb testtartás miatt)
- Kerékagyak (elhasználódás miatt)
- Markolat (kényelem miatt)
- Markolatváltó karosra (opcionális a markolatcsere és szarv felhelyezés függvényében)
- Pedálok és hajtókarok (opcionális, csak esztétikum miatt)
Összegezve én nagyon elégedett vagyok ezzel a bringával. Nagyon jó vételnek tartom. Gyakran mondom, hogy ilyen jó bringám még nem volt (beleértve egy szintén új Caprine Forest-et is). Ajánlom mindenkinek, akinek az igényeit kielégíti egy acélvázas, merev villás kerékpár. Feleségem hasonló véleményen van az ő női vázas Nelson 30-asáról. Mi kettőt vettünk kapásból... :D
Mindennapos használatra, munkábajárásra. Alapfelszereléssel kisebb túrákhoz is ideális. Egész napos, vagy több napos tekerésekhez alapnak tökéletes, de néhány dolgot érdemes cserélni.
Kiváló választás kamasz gyerek első bringájának, valamint kipróbálni, hogy tényleg annyit bringázunk-e, mint amire vágytunk, vagy csak múló fellángolás volt.