-Olcsó (ár-érték arány tagadhatatlanul jó)
-"Mountain bike-nak hívják (erről bővebben a hátrányoknál :D )"
-erősnek tűnik a váz. Masszív kialakítású, vastag lekerekített négyszöges csövekből.
-Nehéz
-a vázból van kialakítva a váltófül
-a teló nehézkesen szervízelhető házilag
-menetes racsnis agy! Ezért aztán nehezebb kerékpáros alatt szépen görbül a hátsó tengely (a nálam levőnek is görbe a tengelye)!
-gagyi műanyag pedál (gumis csúszócsapágyas)
-lemezből hajtogatott V-fékek (hajladoznak mint a gabona a nyári mezőn)
-grip shift markolatváltók (egyszerűen nem szeretem a kattintgatós váltókarokhoz képest, tudom ez szubjektív)
-a legolcsóbb leggagyibb hajtás-elemekkel szerelik (noname hajtómű, végtelenül egyszerű Tourney váltók)
-szimplafalú alufelnik (városi közlekedésre bár alkalmasok, dehát ez egy "mountain bike akarna lenni, nemdebár?")
-a váz alsócsövének alján vezetett csupasz váltóbowden (szedi a dzsuvát, korrodálódik, súrlódik a hajlítóponton)
-nagyon fura geometria az L-es váznál. Hát ez tényleg érdekes, úgy néz ki az L-es bringa mint egy nagy esetlen teve hüle hasonlat, de csak rá kell nézni. :D Emellett majdnem kb 25 centi hosszú kormánycsöve van(!!!), ultramagasra kerül a kormány még a stucni megfordításával is (ez is szubjektív, de a személyreszabhatóságot lehatárolja erősen).
Kolléga adta át nekem az L-es méretű Btwin 340-esét hogy végezzek rajta kisgenerált. Váltás beállítás, bowdencsere, fékbeállítás, fékcsere, csapágyak átzsírozása meg ilyesmik. Kb. egy éves a kerékpár, nem volt karbantartva semmilyen szinten, sem olajozva, semmi.Napi munkába járásra volt leginkább használva, tehát semmi durvulás, még csak lájtos Xc sem. Ez az alap felállás durván hangozhat és mitagadás, tényleg durva az eredménye. Na de milyen egy igazi bringa nyúzópróbája ha nem ilyen? :D
82 kg-os vagyok, a teleszkópot a legpuhábbra állíttva (55kg jelzés) a rugóút bő felét mozogja ki, viszonylag finoman. A forgatható kapcsoló állítására nem nő a kimozogható tartomány. Valószínűleg kemény vagy túl hosszú elasztomer van a telóban ami nem enged többet. Azért gondolom ezt mert így jártam a Suntour XCM teleszkópommal is. Az elasztomer rövidebbre vágásával és jó kenéssel már szépen kimozogja mint a 10 centit, de ez egy másik történet. 180 centis vagyok tehát az L-es bringának kb passzolnia kellett volna alám. Ennek ellenére furán kényelmetlenül éreztem magam rajta, persze ez csak alkati dolog, oké. Szóval összesen kb 10km-t tekertem vele hazáig, beton úton, -1 fokban. Aztán otthon átnéztem alaposabban mit is kell rajta javítani, mivel is állok szemben, az ekkor megfogalmazódott műszaki észrevételeimet leginkább a hátrányoknál olvashatjátok. :) Persze igazából nincs ezzel a bringával semmi gond, ha az ember nem használja nagyon könnyű terepnél komolyabb utako és vigyáz rá. Padkázni csak óvatosan, különben arra lehet készülni hogy centrírozni gyakran kell majd az szimplafalú alufelnis kerekeket. A gumik rendben vannak így első blikkre. Apró, sűrű mintásak a Btwin Allterrain gumik, igen jól gurulnak és nem kel hozzá kőkeményre fújni őket. A váltás is rendben van, bár egy mezei gagyi 3x7 sebességes rendszernek igen nagy szégyen lenne ha nem lenne pontos! A tescóban vásárolható Neuzer gagyivonalas kerékpároknál tízezerszer jobb vétel, az biztos, átnéztem a friss tavaszi kínálatot náluk, borzasztó kerékpárokat árulnak!
Ez a Rockrider 340 ugyanakkor a rendeltetése ellenére még csak amatőr hobbiűzésre sem alkalmas, aki tudatosan hobbizni szeretne vele meg fogja bánni pár hónap után, ahogy túlnő a gépen! Ezt nagyon tartsuk szem előtt kerékpárvásárlásnál! 60 ezer Ft-ból egyébként egy alap üres merev montiváz és egy legalja-belépő xc teleszkóp jön ki, ha így nézzük megérheti, de csak a fent leírtak szigorú figyelembevételével! :) Nagyon sok törődést, karbantartást és kímélő tárolást igényel, különben a használhatatlanságig tropára mehet egy év alatt, lájtos használat mellett is!
A menetkész súlya kb 15kg lehet, a saját kerékpárom ismert pontos súlyához viszonyítva.
Városi bringázás, és/vagy a gépet minél kevésbé terhelő domborzaton való tekergés.
Mountain bike? Nem az. darabokra fog esni alattad 10km után ha montiként használod.
Jó ár-érték arány? Igen, kifejezetten jó. 60 ezer Ft-ról beszélünk és egy aluvázas 21 sebességes, rugós első villájú kerékpárt kapunk útrakész állapotban.