Btwin Rockrider 540 mtb

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2018 (frissítve: 2018.05.)
  • Listaár: 129.990 Ft

Használt Btwin Rockrider 540 eladó
110.000 Ft
új árához képest: -15%

Használt Rockrider 540 eladó
150.000 Ft
új árához képest: 15%

Használt Btwin Rockrider 540 eladó
160.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

István160 avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Normális városi bringaként és néha túrázáshoz van/volt használva.

Hátrány

A gyári gumi nem ideális városi használatra van, de erről nem a gyártó tehet hiszen, ez egy MTB.

Tapasztalat

Előttem leírtak mindent, (beczl -nek külön köszönet) 3500km után nekem semmilyen problémám nem volt, defekt is csak 1.   Viszont talán érdekes, lehet, hogy most a bringa kapott egy Bafang 750 wattos motort. Szuper lett, gond nélkül szerelhető, viszont a jobb oldalra be kell rakni kb 3-4mm távtartó gyűrűt mert egyébként érintkezik a vázzal.  Kicsit sajnáltam átépíteni mert egyébként szerettem normál bringaként de városi közlkedési eszközként így praktikusabb. (Igen, tudom: ez egyébként nem egy városi bringa) Ja és a kulacs tartó csavarjai eléggé lent vannak, az aksi felrakásnál nálam csinálni kellett egy köztes darabot (vagy meg kell fúrni a vázat)

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Btwin Rockrider 540  2018 mtb
Ilyen lett.
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-megkapó küllem, festés, matricázás

-ár/érték aránya elég erős a "konkureciákhoz" képest, felszereltsége pontosan arra alkalmas amire a terméklapon javasolják: könnyű terepen való túrázásra, alkalmi kiruccanásra.

-a garanciális ügyeket jól lehet intézni a decathlonnál

Hátrány

-nehéz a masina, gyárilag minden alkatrésze nagyon sokat nyom. A féknyergek olyanok mintha két apró tank lenne odacsavarozva. A stucni is egy hatalmas nagy bunkó, a nyeregcső 35 deka, a villa is irgalmatlan nehéz(rugós xcr).

-az említett fékek gyakorlatilag nem fognak. Nem lehet vele hatékonyan lefékezni vészhelyzetben, még akkor sem ha három ujjal feszülsz rá. Nem lehet normálisan beállítani egyébként, valamelyik oldalra mindig elmegy a féknyereg és csak hajligatja a tárcsát. Kisérleteztem vele de feladtam mert reménytelen az ügy. Szóval szétszedve ne vigyétek sehova túrázni mert órák fognak elmenni arra hogy működőképes állpotba hozd miután kivetted a kocsiból...

-nem lehet SOSE ugyanúgy visszatenni a kereket ahogy előzőleg állt. Mindig ciripel a fék.

-műanyag hátsó váltó(!)

-"btwin" életérzés, nekem nem szimpi a márka imidzse de erősen dolgoznak rajta és egyre több ember alatt látom ezeket a bringákat. A ruháikkal viszont teljesen ki vagyok békülve, többfélét is használok :)

Tapasztalat

Haver vette magának mert megtetszett neki a sport. Kezdőknek teljesen megfelelő választás alkalmi kerékpározásra és szárnypróbálgatásra, felfejlődni egy bizonyos edzettségi szintre, esetleg kis versenyeken "ringbe szállni" tisztán az élmény kedvéért. 

Ajánlom-e? A fentiek figyelembevételével mindenki döntse el mire kell a kerékpár. Ha nem csak hétvégi túrázás a cél hanem pl. hobbitávon maratonozni, mindenféleképpen erősen át kell építeni. Fékek, hajtás(váltás), villa, ebben a sorrendben és tetszőleges módon egy pár normális külsőgumi aztán már van is egy használható fürge masina.  Kérdés hogy az összes belefektetett pénzből nem-e elsőre lehetett volna venni egy kategóriával jobb gépet, de ezt mindenki próbálja meg előre mérlegelni...

 

Még valami: aki vásárolna egy ilyen gépet, vigye el egy rendes szervízbe üzembehelyezésre mert rengeteg rejtett hiba előfordul amit az áruházi technikus nem néz meg a vásárláskor, mert sok időbe és múnkába kerül! Ezeket futószalagon gyártják tömegalkatrészekből, nagyon gyakoriak a csapágyproblémák és a meglazult csavarok amik csak akkor tűnnek fel a vásárlónak amikor már üzemképtelenná válik a bicikli és tízezrekbe kerül majd a javítás. Oké, van garancia, de egyáltalán nem terjed ki mindenre!

Erre ajánlom

Túra, könnyű terep, mindennapos tekerések. Komolyabb felhasználásra, versengésre kevés, de fejleszthető valameddig...

Ennyiért vettem
129990
Mért tömeg
14800 g
16 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

beczl avatar
43 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • ár/érték arány
  • alapvetően egy jó középkategóriás gépet kapunk a pénzünkért, amit idővel igény esetén fejleszthetünk
  • bővebben lásd a leírásban
Hátrány
  • hajtás és középcsapágy
  • átnézést igényel
  • bővebben lásd a leírásban
Tapasztalat

Röviden a történet: Kb. 3év után 26"-os MTB-ről szerettem volna áttérni 27,5"-ra több okból is. Ár/érték arányban kerestem egy olyan megfelelő kerékpárt, ami már alapvetően megfelelő gép, de át tudom rakni rá a régebbi 9 sebességes gépem XT-s dolgait. (váltók, hajtás, fékek). Eközben egy ismerős vett egy Rockrider 540-est, amit nálam hagyott két hétre beállítani és finom hangolni. A teszt körök után úgy ítéltem meg, hogy megtaláltam azt a gépet amit kerestem, igy beruháztam egyre. A Decathlonban a vásárlás flottul ment, mielőtt kivittem az áruházból a gépet a "kerékpár tanácsadó" szemre-vételezte, hogy minden ok a géppel, majd átadta a szerelő kollégájának ellenőrzésre, beállításra. A szerelőn látszott a hozzáértés, megnézte a váltókat fékeket, végigpengette a küllőket, megnézte a gumit, a főbb csavarok feszességét ellenőrizte, majd felfújta a gumit az üzemi nyomásra, és kiállította a jótállási jegyet.

 

Akkor jöjjön az ismertető, egy nem profi, de rendszeres hobby kerékpáros szemszögéből. 
 
Váz
Anyaga 6061 Hidroform Alu. A váz geometriája mivel uniszex nagyon jó, kényelmes és jól kezelhető. A felső-cső nyereg felöli végének a megszokott hardtail MTB-knél nagyobb lejtése van egy kicsit. Az L-es méretű váz 174cm-es magasságomhoz számomra tökéletes. Az alsó-cső robusztus, alatta futnak az első és hátsó-váltó bovdenjei és a hátsófék vezetéke. Ez MTB-nél szerintem inkább hátrány, mint előny, mivel alul jobban éri a kosz, jobban kivan téve a kavics felverődésnek, mint a felső csőnél lenne elvezetve. Másod sorban ha valaki szereti az alsó csőnél felkapni a biciklit, pl. terepen, vagy csak lépcsőn való cipeléshez, akkor vigyázni kell a bovdenekre és a fékcsőre. Hiányoltam a nyereg csőnél a kulacs felfogatásának lehetőségét, ez mindenképpen negatívum akkor, ha kulacs mellett mást is szeretnénk felszerelni a kerékpárra.

 

Kormánycsapágy
Fél integrált, jól szétszedhető, viszont nálam az alsó persely a vázba ferdén ült, ezt javítani kellett. A csapágyra mindenképpen ráfér egy szétszedés, mert nem sok kenőanyag volt benne gyárilag. Alapvetően igazítás után szépen, hiba nélkül forog. A felső kúpos elemén lévő porvédő tömítés viszont nem véd semmi ellen sem annyira laza, éppen hogy le nem esik róla. Ez mindenképpen tervezési hiba, túl kicsi a vájat a kúpos elemben, ebből könnyen kijön a tömítés.

 

Kormányszár
Típusa BTwin Upside Down. Jól design-olt és funkcionálisan is jól működő szögletes, robusztus, három csavaros kormány rögzitéssel rendelkezik. Függőlegesen +-30mm-t lehet állítani, hossza 90mm. Annyi kifogásunk lehet csak, hogy igazán adhattak volna hozzá egy fekete csavart a krómozott helyett, azzal jobban nézne ki.

 

Kormány
BTwin Sport Oversize MTB. Anyaga alu, hossza 680mm, átmérője 31,8mm. Mivel színe fehér, így szerintem nem nagyon illik a bicajhoz, nőiessé teszi egy kicsit. Egyéb tekintetben semmi gond vele, egyszerű, mint a faék, teszi a dolgát rendesen.

 

Markolat
BTwin Sport Soft Touch. Nekem nagyon bejött, a régi bicajomon is ugyanez volt. Megfelelő fogást biztosit, a redőzete miatt nem hajlamos a csúszásra kesztyű nélkül sem.

 

Teleszkóp
SR Suntour XCR 27,5" 100mm, konkrétan egy 2017-es gyártású SF14-XCR-32-DS-LO-27.5 típusról van szó. Csak tárcsafék felfogatás. Acél 30mm-es becsúszók, alu váll, 180mm hosszú 1 1/8" Ahead alu villanyak, acélrugó, nitrogénpatronos lockout, olajcsillapitás. Magnézium külső szár, normál 9mm-es tengelyt fogad. Jól működik, a szimeringek jól zárnak, a lockout könnyen, egyszerűen zárható, 100mm-ből nekem 84mm-t kimozgott. A gyári 160mm-es Tektro tárcsák nem csavarják a telót. Max ajánlott rotor méret 185mm

 

Nyereg, nyeregcső
A nyereg típusa BTwin Ergofit Evo, alias 500 Sport comfort. Műbőr borítás, acél pálcák, műanyag ABS test. Nekem nagyon bejött. Puha és sokkal kényelmesebb, mint a Sport 900-as széria amit előtte használtam. A nyeregcső BTwin Flex Alu 27,2mm átmérőjű és 350mm hosszú. Rögzitése 1db 6mm-es imbuszcsavarral történik, ami problémás lehet, ha menet közben állítani szeretnénk rajta, mivel a zseb szerszámokkal nem tudjuk kilazítani, vagy meghúzni rendesen. A nyeregcső bilincs jól funkcionál, szorosan fogja a csövet. Érdekes, hogy a karja a megszokott vízszintes képest függőleges kialakítású. 

 

Kerekek
Elöl-hátul Aero Trail Pro 27,5"-os duplafalú szegecselt 28 küllős Alu felni, feketére eloxált 2mm-es küllőkkel. Elöl Formula DC-20, hátul DC-22 6csavaros tárcsafékes aggyal. Kenőanyag bőven van az agyakban gyárilag, azonban nálam az első agy kónusza túl szorosra volt húzva, ezen lazítva már jobban forgott az agy. Az agyak két oldalán lévő gumi porvédők túl puhák és lazák a Shimano-hoz viszonyítva. A gyorszárak erősek, jól zárnak, gyárilag szerintem túl szorosra voltak húzva, kézzel nem lehetett kinyitni őket. 

 

Féktárcsa
Elől-hátul 160mm-es vastag Tektro tárcsák, meg merem kockáztatni, hogy erősebbek, mint az eddig használt, Shimano RT,77,62,54 tárcsáim. A hátsó tárcsa csavarjai nem egyformán vannak meghúzva, pedig ha géppel rakják össze akkor egyformának kellene lennie. Egyébként a tárcsák jól rögzülnek az agyakhoz, deformációt a tárcsákon nem tapasztaltam.

 

Gumik
BTwin All Terrail Light 27,5"x2,1 ETRTO 54-584. Hajtogatható, 845grammos tubeless ready a külső. Mintázata inkább könnyű terepre való, mint nehézre. Betonon is jól teljesít, egyedül kanyarodáskor hajlamos kisebb kicsúszásra a mintázata miatt. Puha gumi típusa miatt betonon hajlamosabb gyorsabban kopni, mint terepen. 

 

Hajtás
Négyszögtengelyes Prowheel Flint 401 44/32/22T acél lánctányérokkal. A hajtókar 175mm hosszú alumínium. A hátsó kazetta Shimano HG-400-9 11-32 kiosztással. Alapvetően a HG-50 könnyített kivitelű változata.

 

Középcsapágy
Thun Jive-ML 3.0 68x118 négyszög tengelyes közép csapágy. Made in China, mindkét oldalon műanyag perselyekkel, nem nevezném még csak közép kategóriásnak sem. Már az első tekeréseknél érezni, hogy roszog, szorul, nem úgy megy ahogy kellene, annak ellenére, hogy terheletlenül szépen forog. Mindenképpen javasolt kicserélni.

 

Pedál
Wellgo MTB pedál, a tengelye kivételével teljesen műanyag. Jól "taposható", azonban már gyárilag is nehezen forog, nem néz ki hosszú életűnek, ajánlatos mindenképpen kicserélni.

 

Lánc
KMC X9-93 116szemes lánc patentszemmel. Alapvetően semmi baj nincsen vele, hacsak az nem, hogy gyárilag valami nyúlós zsírral van bekenve, ami gyűjti a koszt. Érdemes lemosni róla és megfelelően átolajozni.

 

Első váltó
Microshift Marvo LT FD-M43 47,5-50mm-es láncvonalhoz. Alul-felül húzós, alsó bilincses. Megfelel egy alap Deore váltó minőségének. Normális csavarokkal rendelkezik, nem úgy mint hasonló olcsóbb társai. A forgáspontjainak csapjai kifejezetten jó minőségűek. A láncterelő kerete nem fixen szegecselt, hanem hátsó részén egy csavarral bontható, ha lánccserekor erre szükség lenne. Keresztbe váltáskor a keskenyebb láncterelő keret miatt a lánc hozzáérhet a váltó láncterelő keretéhez, ezzel sajnos együtt kell élnünk. 

 

Hátsó váltó
Shimano Altus FD-M2000. Semmi extra, csicsa vagy faxni. Alapvetően megfelelően vált, de görgők perselyét, tengelyét ajánlatos megolajozni, mert gyárilag teljesen szárazok voltak. 

 

Váltókarok,
Shimano Altus SL-M2000. A hátsó váltóhoz tökéletes. Megfelelően vált, de csodát nem kell várni tőle. Full műanyag test, alu alap, néhol beszivódás a műanyagon, egy kissé sorjás váltókar. Viszont a bovden feszesség állító csavarjára nem lehet panaszunk. A bovdenházaknál semmi extra, viszont a bovdenek, mint a már említett lánc is be voltak kenve valami zsíros anyaggal. Ezt ajánlatos letörölni használat előtt, mivel amellett hogy gyűjti a port, még érezhetően befolyásolja a váltás minőségét.

 

Fékek
Nem más, mint a Tektro Auriga Comp fék BTwines pirosas festéssel. Elöl-hátul jól fognak, annak ellenére, hogy a gyári beállítással használtam. Öntött alumínium fékkar és test. 2 ujjas kivitel. Állítható fékkartávolság. Maga a féktest kétdugattyús rendszer, automatikus dugattyú állítással a la Shimano. A gyári fékbetét amit kapunk hozzá az fém/kerámia kompozit. Az első fékcső hossza 75cm, a hátsóé pedig 150cm. A fékkarok gyárilag túl lefelé fordítva kb. 60°-ban kerültek a kormányra, bár ennek optimális helyzete szubjektív egyénenként más és más, azért erre nem ártana a gyárban odafigyelni. A féktestek felfogató csavarjai szerintem gyengék, sem alátét, rugós alátét, sem kilazulás elleni védelmük nincsen, és még meghúzva is csak alig-alig voltak.

Update 2018.05.17: Eddig nem figyeltem fel rá, de a tegnapi napon előkerült egy komoly probléma. Nevezetesen a kerékpár vázának azonosítására szolgáló sorszám nem a vázba beütve található meg, hanem egy egyszerűen egy matrica van felragasztva a váz alsó részére. Ez ráadásul nem műanyag alapú, hanem papír alapú, ami egy átlátszó fóliával van a vázra ragasztva. Valószínűleg egy ág, vagy valami kisebb terepakadály beakadt a matricába, és elkezdte azt leszedni. Pluszban a meleg is hatással lehetett a matricára, mert a múltheti meleg idő után majdnem teljesen leesett mire észrevettem a problémát. Nem akarok tippeket adni, de ha valaki ellopja a bringát, majd egy bicskával leszedi ezt a papírdarabot, oda a váz elsődleges beazonosithatósága. :(  A kerékpár amúgy még nincsen 3hónapos, ennek fényében még inkább aggasztó a dolog.

Erre ajánlom
  • XC
  • Az alapfelszereltségével kizárólag hobby célra
Ennyiért vettem
129990
Mért tömeg
13295 g
Csatolt képek
Btwin Rockrider 540  2018 mtb
A leválásra hajlamos matrica
68 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Forgács Zsolt avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű.A váltó pontos,a fékek nagyon jól működnek, jó a fékhatás. Könnyen irányítható öröm vele a kerékpározás! A váz mérete pont megfelelő 178cm vagyok! A teleszkóp is nagyobb jó!

Hátrány

Még nem találtam!

11 olvasó 55%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Namru avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó bringa,sokat használom aszfalton,és terepen is. A gyárilag szerelt külsőt nem árt lecseréni ha valaki inkább aszfalton használja.Fék jól adagolható,teleszkóp teszi a dolgát,nehezebb terepen is jól viselkedik.XL-es váz a 190 centimhez tökéletes választás volt.

Hátrány

Monoblokk.Sajnos alapból műanyaggal szerelik. 4 hónap útán cserélni kellett.

Ennyiért vettem
120.000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szucs Laszlo avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kényelmes hosszútávon is, pontos fék lés váltó. 

Hátrány

Egyenlőre nem tudok.Árát mindenképp megérte. Ajánlom mindenkinek.

Tapasztalat

Már több, mint 1éve használom a kerékpárt. Eddig a gumit és a láncot kellett cserélnem. Terepen és országúton is megállja a helyét.

Erre ajánlom

Terep, országút. 

Ennyiért vettem
129.990
Mért tömeg
13500 g
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Ezt a mountain bike-ot teljes egészében Franciaországban, a BTWIN VILLAGE-ben (Lille-ben) fejlesztette egy elhivatott szakértői csapat. A ROCKRIDER csapat tervezte, kivitelezte és tesztelte a női ROCKRIDER 540-at, MTB női tesztelőivel együtt.


anyag:

Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L

 
színválaszték:
  • grafitszürke / világos skarlátvörös
  • világos skarlátvörös

villa (teló):

SUNTOUR XCR 100 mm


Meghajtás

lánc:

Sram PC951


fogaskoszorú:

Sram PG 950 11 X 3


első váltó:

Shimano X50


hátsó váltó:
Shimano Acera
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

RR 540 B'TWIN FLAT EVO MTB taposópedál


Kerék

felni:

AERO TRAIL PRO kerék duplafalú alumínium felni


első agy:

Formula DC19


hátsó agy:

Formula DC22


külső gumi:

BTWIN ALL TERRAIN LIGHT 27,5"x2,2


Irányítás

kormány:

Rockrider Sport 600 mm


kormányszár:

Rockrider Sport


Fék

tárcsafék:

Tektro


fékkar:

Tektro


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kulacstartó
  • Nyeregtáska
  • Hátsó csomagtartó
  • Gyerekülés

tömeg:

13,5 kg


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Btwin Rockrider 540 Formula DC22 - hátsó agyban kónusz csere
1 válasz
utolsó: 2020. okt.
Btwin Rockrider 540
4 válasz
utolsó: 2019. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Rockrider 540 termékkel kapcsolatban: