Gyönyörű váz, gyönyörű nyereg. Jól összeállított masina.
A váz és az alkatrészek minőségéhez és árához viszonyítva nem tudom milyen indokú (talán hogy gazdája lehessek?), hatalmas leárazásnak köszönhetően nagyon olcsón vettem.
Épphogy kipróbáltam, a havas, latyakos terepen, és mindketten élveztük a közös együttlétet. Kezes, könnyű, erős, finom.
A régi 5 XC-s bringát is szerettem, de ez sokkal-sokkal jobb. Az alkatrészek önmagukért beszélnek.
A pedál szép, könnyed, és erős. A nyereg csodaszép és kényelmes, a szénszálas váz már önmagában megéri az bringa árát. A teleszkópvilla lágy, mint a bébipopó, a kormány lock-out igen hasznos, a váltók kattanósak és precízek, a fékek erősek és pontosak, minden alkatrész illik a bringa karakteréhez.
Eddig még nem láttam hátrányát.
Nem a normál 8 XC, hanem 8 XC Replica gép gazdája lettem, ami bátyjával csak részben azonos.
Az alkatrészek:
- Monocoque HM karbon váz (1.150 g). Kompakt hátsó háromszöggel. Sloping, beépített kormánycsapágy.
- Rock Shox Recon Gold TK 100 mm-es teleszkópvilla. Pop-Loc blokkoló a kormányon.
- 3x10 sebességes Sram X-7 első és hátsó váltó és váltókarok.
- SRAM PG 1050 fogaskoszorú.
- Truvativ Firex GXP 3.3 22x33x44 hajtómű.
- Avid Elixir 3 160 mm hidraulikus tárcsafékek.
- B'twin XC oversize kormány. B'twin XC oversize 6° kormányszár. Integrált kormánycsapágy vízhatlan Cane Creek csapágyakkal.
- B'twin 31,6 mm alumínium nyeregszár. B'twin CrN/Ti sínes, Composit héjas nyereg.
- B'Twin comp. kerekek 19 mm-es alu felnikkel, vízálló csapágyas alu kerékaggyal, 2 mm-es inox acél küllőkkel.
- Hutchinson Cobra 26x2.0 HARDSKIN tube gumik.
- Xpédo M-Force 3 pedál.
Annak ajánlom, aki a kitartás szabadságának élményében szeretne élni.