Avid Elixir R tárcsafék

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 36.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-12 (12 vélemény)
Rendezés

Márton135 avatar
4 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Nekem nagyon bivalyul fog, úgy hogy hasznaltan vettem.

-Fékkar nem mozgósodik+ lehet rá állítani

-Fékbetétek egesz lassan kopnak(mar aki nem csusztatja)

-Tárcsa jól bírja, nincs benne hajlás fél évi komoly dj es dh hasznalat utan

Hátrány

-Nekem egy ido utan levegosodott

-Nem lehet nyomaspontot állitani

Tapasztalat

Én teljesen megvagyok elegedve vele, jól bírja, engem kiszolgált.

Csak ajanlani tudom annak aki egy decent hidraulikus fékszettet akar venni

Erre ajánlom

Dj, Dh, Xc, akar street

Ennyiért vettem
Bringába volt, választhattam hogy melyik menjen ra
Csatolt képek
Avid Elixir R tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hthtamas avatar
12 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Jó fékerő

Adagolhatósága nem rosz ( bár azért van jobb is ) 

Szerszám nélkül állítható fékkartávolság

Hátrány

Lötyögő fékkar

Viszonylag nehéz légtelenítés

Nyomáspont nem állítható

Ha víz éri utána ordít...

Tapasztalat

  Körülbelül 3 éven át használtam Avid Elxir R típusú féket. Volt részünk mindenben sárban, vízben, napsütésben többnyire mindig hozta formáját. Szerintem úgy általában az avid fékek nagy fékerővel rendelkeznek elöl 180 hátul 160 avid g2/g3 tárcsával elég fékerőt produkált. Fémes pofákkal használtam amik meglepően tartósak, melegedéssel nem volt gondom fékerő csökkenést nem észleltem. Légtelenítést saját magamnak csináltam hozzá való légtlenítő szettel ami egy idő után rutinosan ment, de kell egy kis tapasztalat hozzá. Beállításával is megszenvedtem néha, de ez nem a féknek róható fel mivel tárcsákba gyárilag pici kilengés volt. Miután egyengettem a féktárcsákat ciripelés mentesre sikerült beállítani. Sajnos útjaink elváltak, mivel az első fékkarba tökrement a dugattyú és állandóan levegősödött, nyomáspont mászkált ahogy akart. Tudom létezik hozzá javító készlet, de mivel közbe egy vázcsere is történ ezért rövid lett a hátsó fékcső és nem foglalkoztam javításával. Bye Bye Avid Üdv Shimano XT BR-M-785....

Erre ajánlom

Jó fék túrára xcre is. Szerintem csak akkor levegősödik és mászkál a nyomáspont ha valami bibivan a fékkar dugattyúnál vagy a féktest részénél. Nekem előbbi történt, ha nem kell jobb fék akkor javítsd, ha más terveid vannak akkor kuka.

Ennyiért vettem
40000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Taylor avatar
17 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Egyszerű betétcsere, könnyű fékkar távolság állítás, kis méret, jó adagolhatóság, megbízható, elérhető áron megvehető.

Hátrány

Nehézkes a légtelenítés (legalábbis érdemes hozzá beszerezni egy jó készletet)

Könnyen fellevegősödik (azt mondják Avid betegség) és gyakran kell légteleníteni

Tapasztalat

Hazai pályákon tökéletes az Avid Elixir R, de egy bikeparkban könnyen felmelegszik és akkor beesik a fékkar és hol elmegy, hol visszajön a féknyomás. Ha nem versenyzik az ember, akkor azért túl lehet élni, de mindenképp érdemes odafigyelni a levegősségre.

Én G3 tárcsákkal használom és nem vészes a melegedés, de tényleg tudhatna egy kicsivel többet.

Erre ajánlom

FR/AM/Dirt/XC

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cafat avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nagyon szeretem ezt a féket. nekem sl kivitelben van ami általában gyári specialized bringákon van. (superlight) súlya nagyon baráti és a kialakítása is nagyon jó. kényelmes fékkar kézzel állítható távolság és pici féktest amiben viszonylag nagy betét van. eléggé adagolható ez az Avid tárcsafék nagyon jól lassít tudom szabályozni a fékerőt nem ránt nagyon tudok picit és nagyont is fékezni tetszés szerint. gyári pofa meglepő de már több mint 1 éve bírja intenzív itthon és külföldi használat mellett.

Hátrány

hamar fel tud levegősödni ez az Avid tárcsafék és macera a szervíz. nem egy túl erős fék nem harap nagyot és hihetetlen könnyen felmelegszik és akkor beesik a fékkar és semmit nem fog az egész. lassításra jó de nem egy saint azért.

Tapasztalat

én szeretem mert könnyű kicsi szép és árához képest elég jó ez az Avid tárcsafék. én elöl 203 hátul 180as avid g3as tárcsákkal használom és viszonylag jól  bírják. külföldi pályákra nem a legjobb de itthon tökéletes nagy és kis gépekre egyaránt.

Erre ajánlom

downhill, freeride,all mountain, cross country, dirt ,street, 4x bármire tökéletes.

Ennyiért vettem
38000 párban tárcsákkal,
Csatolt képek
Avid Elixir R  2011 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gadventure avatar
21 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

29-esen használom elöl 180, hátul 160-as tárcsával, eddig menden szituációban elég volt ez az Avid tárcsafék (versenyen is). Az elsőnél kifejezetten figyelni kell, hogy ne kapjon bele az ember, mert könnyedén megblokkolja a nagy kereket is, de a kis tárcsával hátul is meg lehet blokkolni, viszont nagyon jól adagolható marad. Nagyon egyszerű a betétek cseréje, kerék ki-be szerelésnél egyáltalán nem kell állítgatni (figyelni kell, hogy a pofák közé mindig kerüljön kitámasztó lap, hogy a fékhengerek ne tudjanak összenyomódni)  Eddig sem levegősödést, sem olaj eresztést nem tapasztaltam. Zörgés, ciripelés sosem volt (korábbi Hayes 9 fékemnél nagyon idegesítő volt)

A fékkarok kikattinthatóak, ilyenkor messzebb kerül a markolattól. Ez előnyös lehet a csúszós lefelékben, hogy az elsőt kiiktassa az ember.

 

Hátrány

Hajlamos a zenélésre fékezéskor az Elixir R, ilyenkor egy pótos IFA is megirigyelhetné.

Erre ajánlom

Én XC, Maraton edzésre, versenyzésre használom, bártan ajánlom hasonlóra, de igényes túrázó, all mountain használatra is.

Ennyiért vettem
29000
Csatolt képek
Avid Elixir R  2011 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

marton_lendvai avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

fékereje tökéletes freeride felhasználáshoz, egész napos igénybevétel esetén sem melegszik túl.

már egy ideje ezt a féket használom, szettbe, elöl-hátul és tökéletesen meg vagyok elégedve vele.

légteleníteni évenként érdemes, de nekem az elsőt például másfél éve nem kellett és amíg nem ad rá okot nem is fogom-tökéletesen működik az Avid Elixir R.

Hátrány

kicsit drága volt, de azthiszem ez elkerülhetetlen ha az ember jó féket akar.

Erre ajánlom

freeride

Ennyiért vettem
30
Csatolt képek
Avid Elixir R  2009 tárcsafék
Avid Elixir R  2009 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Gecse Richárd avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny

Elég jó ékerővel rendlkezik, de sajnos Hayes tárcsával volt és így mégsem volt az igazi.

Jól adagolható, gyári fékarral. Az állítási lehetőségek jók, könnyű a kézmérethez igazítani.

Mint minden fék melegszik, de jó a hűtés.

A gyári pofákkal használtam, intenzív használat melett gyorsan kopnak.

Hátrány

Elromlott a hátsó fékkar

Erre ajánlom

mindenre

Csatolt képek
Avid Elixir R  2008 tárcsafék
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gmr avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

jó fékhatás

könnyen felszerelhető

szerszámmentesen állítható fékkartáv

 

Hátrány

eddig semmi.

 

Tapasztalat

elöl 185mm avid cs g3, hátul 160mm cs g2.

85kg-ot simán megfog nagyobb tempónál is , elötte avid juicy 3 volt annál jobb.

mivel még fél éves sincs szerencsére nincs baja, nem folyat olajat, nem is kopott el a fékpofa sem.

sikerült ciripelés mentesre beállítani bár az elsővel megszenvedtem mivel kellett PM-PM adapter és kb. 3x annyi időbe tellett mint a hátsónál. patakon átgázolás után visít mint a malac, de hamar megszárad és visszajön a csendes de brutál fékhatás. fejre nem álltam vele de simán kiemel ha erőből fékezek.

próbáltam drágább fékeket, de nem éreztem semmi extra erőt.

Erre ajánlom

versenyzésről meg downhill-ről fogalmam sincs mivel nem volt hozzá szerencsém, bakonyban az erőben meg aszfalton is tökéletes.

3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Airborn BOY avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-jó fékerő

-jól adagolható

-nem melegszik nagy mértékben, hőleadása nagyon jó

-gyári betétek tartósak

Hátrány

- cincogás, nyikorgás fékezésnél, nem zavaró, de más hátrányt nem tudok irni, nagyon egyben van a fék és megéri a pénzét

Tapasztalat

Nagyon jó fék, bátran lehet venni, nekem dirt bringán van ahol csak ez az egy fék van, teljesen elég, 160-as a tárcsa, kiállásokat is jól lehet vele csinálni.

Erre ajánlom

Dh dirt freeride

Ennyiért vettem
26000
Csatolt képek
Avid Elixir R  2010 tárcsafék
Avid Elixir R  2010 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zod avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny

-AVID

-igényes, szépen kidolgozott fék

-erős, jól adagolható fékerő, 2 újjal bármikor blokkol, 1el jól csúsztatható (hogy esőben meg lejtőn hogy viselkedik azt nem tom...)

-viszonylag könnyű (160as tárcsával 375gr)- magnézium fékkar...

Hátrány

nem találtam ilyent

Tapasztalat
bár elméletileg egyszerű,(a féktest csavarjai kicsit kilazítva, fékkar behúz, csavar meghúz...), Én a beállításával eljátszottam 1 délutánt, mindig beleért a tárcsába a pofa, de most már jó
Erre ajánlom
Bárkinek bármire, bár zúzósabb DH-ra lehet kevés...
Ennyiért vettem
25200.- (185ös tárcsával)
Csatolt képek
Avid Elixir R  2009 tárcsafék
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mókus avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Brutális fékerő, ami miatt ugrottam már át a kormányt.

Beállítható fékkar távolság a kormánytól, egyszerű felszerelhetőség és beállítás.

Szép dizájn. 

Hátrány
Eddig még nem találkoztam velük.
Tapasztalat

Előtte BB7 volt 160-as tárcsával, az elixir 185-tel van. Hatalmas különbség van köztük. Nekem még nem volt olyan helyzet, amikor ne lett volna elég, pedig szeretem engedni neki és 82kg a "versenysúlyom".

Túlmelegedést sem tapasztaltam eddig, és amikor a többiek stroker trail-e már alig fogott a hő miatt, az enyém még mindig.

Még azt is szeretem mikor a víz miatt vonyít a tárcsa. :D

Erre ajánlom
Tárcsamérettől függően bármire jó lehet.
Ennyiért vettem
43.000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kiskusi avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Párban vettem kettőt is. Jól dolgoznak. Magyarországra tökéletes féknek bizonyul. Nagy a fékereje, bármikor blokkolni tudja elsőt v. hátsót. Kicsi a súlya is. És persze AVID :)
Hátrány
Hát csak annyi hogyha nagyon erőset fékezel hosszasan akkor túlmelegszik és markolatig húzhatod h fogjon vmit. 
Tapasztalat
Megfelelő fék, tök jó
Erre ajánlom
DH, FR-ra ajánlom Magyarországra
Ennyiért vettem
55000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-12 (12 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu és magnézium


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:

szürke


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető, szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

375


 
további információk:

ELIXIR R hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • Cross Country, All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G3 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 375 gramm (160mm tárcsa, első post mount)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir R fékcső csere
3 válasz
utolsó: 2014. jan.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Avid Elixir R berezonál fékezéskor. Hogy lehetne helyrehozni?
6 válasz
utolsó: 2013. nov.
Avid Elixir R légtelenités után megin kormányig lehet húzni.
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Avid Elixir R fékkaron a légtelenítő torx elnyalódott.
5 válasz
utolsó: 2013. máj.
Avid Elixir R vagy Avid Elixir CR lenne tartósabb DH/FR-re?
3 válasz
utolsó: 2013. jan.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir R termékkel kapcsolatban: