- Az Acid bizony rohadt jól néz ki. Nem is egyszerűen csak szép, de vonzza a tekintetet, elismerő bólogatásokat vált ki bárkiből. Színvilága miatt fiatalos, termete miatt viszont mégiscsak tiszteletet parancsoló. Eredetileg fekete-szürke változatot terveztem, viszont nem volt raktáron, úgyhogy kék-zöldet rendeltem. Később hívtak, hogy mégis lenne fekete, viszont addigra annyira beleszerettem ebbe a színkombinációba, hogy visszautasítottam. Mikor megérkezett nem bántam meg. Külön dicséret jár egyébként a Cube-nak, hogy nem félnek merészen keverni a színeket, a legtöbb gyártó nehezen rugaszkodik el a sötét vagy az egyszínű változatoktól.
- A németek bebizonyították, hogy amit autóknál tudnak, azt tudják kerékpároknál is. Az Acid nagyon egyben van, masszív, sehol egy hanyagul kezelt részlet.
- A 2014-es változat vitán felül a legjobban felszerelt darab ebben az árkategóriában, még a 2015-ös változatát is lepipálja. Pont jó időben rendeltem, év eleji akcióban gondolom még az utolsó darabokat próbálták elszórni az új generáció érkezése előtt. 2 nap múlva már nem volt kapható.
- A váltók jól muzsikálnak, hátul az XT nem hazudik, pöpecül feszíti és szép csendben pakolja a láncot. Személy szerint a 10 fokozatot én már fölösleges flancolásnak érzem, de hát ez legyen a legnagyobb baja. Elől az SLX felfele simán teszi a dolgát, lefele terhelés alatt kicsit jobban rá kell feküdni.
- A villa az ami miatt végül a Cube mellett döntöttem egy CTM Caliber 2.0 ellenében. Ezen az áron a Recon Silver Solo Air annyira ritka madár, hogy meggyőződésem, hogy csak valami adminisztrációs baki miatt kerülhetett bele. Nem véletlen, hogy a 2015-ös modellnél már egy jóval gyengébb darab dolgozik benne. Picit orrnehéz lett tőle a gép, de a (még csak nem is belépő szintű) levegős hidraulika nagyon jól kisimít minden terepet, pedig aztán nem kímélem.
- A féktárcsák elöl-hátul 160-asak, van akiknek ez kevés, engem a 75 kilómmal lejtőnek lefele is simán megfognak
- Lelkiekben felkészítettek rá, de a pedál tényleg nagyon cefet. Arra jó, hogy a legközelebbi bringaboltig elmenjen vele az ember lecseréltetni. Kicsi, elforog, nem túl stabil, de legalább ronda.
- A nyereg elég kemény, nem az ördögtől való, de egy jó gatya beszerzését (érzékenyebb popójúaknak cserét) mindenképpen megér.
- Nem kimondottan negatívum, mert csodát nem vártam tőle, de a külső gumi szereti a sarat. Ezért amikor csak lehet jó sokat begyűjt belőle. De alapvetően tükörjégen kívül minden terepen elvan, aszfalton kicsit hangos, viszont elég jól mászik. A Schwalbe Smart Sam egy közepes középkategóriás abroncs, ennek megfelelően kell kezelni.
Újrakezdő kerékpárnak vettem, sokáig gondolkodtam, hogy talán cross-trekkinggel jobban járnék, de környék ahol élek szinte könyörög egy montiért. A 29erekben találtam meg az arany középutat, és ezzel a Cube Aciddal úgy érzem nagyon telitalálatot lőttem. A 2014-es évjárat kiváló kerékpár teljesen vállalható áron. Véleményem szerint a 2015-ös már nagyon beleolvad a kategória többségébe.
Akik nem próbáltak 29ert számítsanak rá, hogy ez egy monstrum, megy keresztül mindenen mint honfitársa, a Panzerkampfwagen. Több alkalommal is mondtam, hogy "Herr Acid, itt mi most bizony megdöglünk", de a Cube jó némethez méltóan nem ismeri a tréfát, csupán hideg precizitással szánt át olyan terepen is ahol még a vadkan is gumicsizmában közlekedik.
Klisé és általános téma de nem lehet elégszer hangsúlyozni: Soha-soha semmikor még véletlenül, 20 lakat alatt se, hagyjatok őrizet nélkül egy ilyen kategóriás (meg úgy általában semmilyen) bringát magára. Nem Svájcban vagy Hollandiában élünk, hogy ezt megtehessük.
Lazább és keményebb XC, túrázás, merészeknek laza DH