- Vázgeometria
- Kezdő bringának nem vészes
- Upgradelhetőség
- overall Silány alkatrészek
- Gyári felszereltséggel a terepezés felejtős
- Suntour XTC30 teleszkóp
- Smartpac külsők
2023 júliusában vásároltam a bringát.
Első boltból vett "komolyabb" bringám. Több mint 10 év után vágtam újra bele a hobbyba, nyugodtan kijelentve ,hogy teljesen laikusként/elavult tudással.
Alföldi gyerekként korábban épitett "kotla" bringáim voltak amikkel "Trail-Freeride-zgattam".
Hazudnék ha azt mondanám 100% -ban tudtam mit veszek és mit várhatok el egy ilyen bringától.
Hozzáteszem ekkor tájt nem voltam benne biztos, hogy mennyire gyakran szeretnék terepezni vagy ,hogy a sport melyik formáját szeretném üzni (XC,Trail, Enduro stb).
Vásárlásnál már az eladók javasolták a pedál automatikus cseréjét (a hozzájáró müanyag helyett) ami még akkor megtörtént egy szimpla szegecses fém platform pedál formájában.
Hamar rájöttem ,hogy én egy kicsit többre vágyok visszahúz az erdő..stb :) de nem szerettem volna mindenképp új bringát vásárolni (föleg nulla tudással minden fronton) >> úgy döntöttem ez lesz a tanuló bringa, igy upgradelésbe kezdtem, mivel jelenleg Trailezek/Endurozgatok a legtöbbet.
Az első teleszkóp nagyon hammar koppant(10 cm-es dropp)valamint pattogott össze vissza, a gyári küllök pattogtak terepen, a gyári gumi tapadása nem létezett.
Mivel az első teleszkóp az nem igazán az erdei terepre "termett", igy a gyári rúgós villa helyett egy Rockshox Revelation RC Debonair 130 mm-s teleszkóp került egyúttal a teljes kerék szett és kormányzás is cserélve lett.
Immáron a gyári Alexrims felnik+Joytech agy kombók helyett, DT Swiss E532 felnik, DT Swiss küllökkel, elől egy SunRingle SRC 20x110 mm agy hátra pedig egy Shimano Deore XT M756 agy került.
Gyári külsők helyett kapott egy pár Maxxis Minion külsőt, előre 2.50, hátra 2.40 méretben igy a tapadással mára nincs gond.
Mivel nekem a gyári Cube stucni hosszú volt kapott egy FUNN Equalizer 35mm hosszú stucnit és egy 35mm-es 780 hosszú KLS kormányt.
Fékezéssel eleinte nem voltak komolyabb gondok bár nem egészen voltam megelégedve a gyári Trekto fékekkel (elől Tektro HD-M275 postmount / hátúl TKD-150 flatmount) de első körben Galfer tárcsákat kapott elöl 203mm hátra 160mm.
A nyár végére, októberre viszont jelentősen vesztett az erejéböl a gyári fékszett ,valószinüleg a beépitett Enduro alkatrészek sem tettek jót nekik vagy csak én bátorodtam fel :)....
Igy a Trekto páros helyett Magura MT Trail Sport került a bringára elől 203mm es MDR-C , hátra 180mm-es Storm HC tárcsákkal. Ezzel a fékerő probléma is megoldódott.
Jelenlegi állapotában a bringa már sokkal stabilabb erdei terepen, összehasonlithatatlan a gyári állapotával.
Ami még biztosan fog következni az egy teljesen új középrész valamint egy komplett hajtás szett (Deore 1x12 vagy Sram NX Eagle 1x12).
-Gyári formájában városi felhasználás
-Kezdő bringásnak
-Teleszkóp,Gumik cseréje után akár már lightosabb terep.