Jól néz ki.
Masszív váz.
Ára elfogadható.
Silány alkatrészek - Perdál a 2. hónapban tört.
Váltó gyenge minőségű.
Alap kerékpár, Aki komolyabban akar kerékpározni annak felejtős.
Maga a CUBE márkától többet vártam.
Jól néz ki.
Masszív váz.
Ára elfogadható.
Silány alkatrészek - Perdál a 2. hónapban tört.
Váltó gyenge minőségű.
Alap kerékpár, Aki komolyabban akar kerékpározni annak felejtős.
Maga a CUBE márkától többet vártam.
-jó fék
-szép váz
-borzalmas nyereg
-első-, hátsó váltó borzalmas
-"belépőszintű" teleszkóp
Nekem ez az első "komolyabb" bringám.
Én egy 2017-est, 29-es kerekűt és 23"-os vázat választottam, mert 193 cm vagyok, kényelmesnek mondható.
A nyereg 3 napig volt rajta, lecseréltem egy másikra, mert széttörte a hátsómat.
A váltó hajlamos terhelés alatt szerencsétlenkedni.
*UPDATE*
Nézzük a tényeket 1 év intenzív használat után:
A fékkel továbbra is meg vagyok elégedve.
A teleszkópot lecseréltem, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.
Én lecseréltem a gyári 11centis stucnit egy 6centisre, az én testalkatomhoz így jobban illik. (ezt nem róhatom fel a bicikli hibájának.)
Amikkel viszont sok gondom volt: a 2 váltó és a monoblokk.
A monoblokk megadta magát nekem is, eltört vagy megrepedt, de kattogott folyamatosan. Ki lett cserélve, de utána még 2x kellett visszamennem a szervizbe, mert mint utólag kiderült, sz@rul rakták bele, nem húzták meg eléggé, ezért továbbra is recsegett. Azon kívül, hogy a gyári mono megadta magát, nem köthetek bele, mert a szerelő bénázásáról nem a bicikli tehet.
Váltók: az első váltó rendszeresen begyűrte a láncot a lánctányér és a váz közé, emiatt ez a rész már baromira karcos. Emiatt már egyre kevésbé használtam az első váltót, a hátsó Tourney TX-nek is megalapozott a rossz hírneve, többszöri kalibrálás után sem működött rendesen. Ez le lett cserélve egy Deore Shadowra, ezután a váltás is jobb lett egy fokkal, de még mindig nem volt tökéletes.
2 nappal később a láncot és a fogaskoszorút cseréltem le, mert (a saját hülyeségemnek köszönhetően) a megnyúlt lánc elmarta a koszorút, így újat kellett venni abból is. Sajnos nem ellenőriztem, így jártam. Viszont a lánc, hátsó váltó és a fogaskoszorú együttes cseréje kellett ahhoz, hogy tökéletes legyen a hajtás és a váltás. Lehet, hogy a Deore jobban feszíti a láncot és emiatt nem gyűri már be az első váltó a vázhoz a láncot, úgyhogy ez a probléma is megszűnt.
Apróságokat még cseréltem rajta (kormány, markolat, pedál), így már tökéletes élményt ad, de meg kellett küzdeni vele. Ha ezt tudom az elején, lehet, hogy néhány agysejtemet megspóroltam volna, ha kapásból egy olyan biciklit veszek, ami 2x ennyibe kerül, mert már ráköltöttem még egyszer annyit, amennyibe újonnan került. Ez szintén nem a bringa hibája, de szükséges volt, hogy korrektebb és megbízhatóbb gép legyen belőle.
Most már elérte végleges formáját, esetleg az első tárcsát még lecserélem 180asra, de komolyabb beavatkozások nem lesznek egy ideig. A váz mérete, geoja, színe (miután a rikító neonzöld részeket lefóliáztam) továbbra is rendben van.
Egy éve elég laikus voltam a szerelésben, most már egész jól megy, hála ennek a bringának! :)
Mindezektől eltekintve ajánlom a bringát, ha ilyen ársávban nézelődsz.
Aki jár városban és terepen egyaránt és számít, hogy minimum belépőszintű bicaja legyen, ami jól is néz ki.
Könnyű és masszív váz. Közép kategóriás felszereltséggel nagyon jól használható. Aki eddig 26"-os kerekű bringát hajtott azután egy 29"-os mindenképp teljesen más lesz. Országúton megfelelő gumikkal nagyon jól lehet vele haladni. Az erdős túrákra is megfelelő. Úgy mond első 29"-os bringának tökéletes választás.
A gyári monoblock 500 kilométer után megadta magát. Más hátrányát nem tapasztaltam.
A 26"-os kerék után hirtelen nagy váltás volt. Más élményt is nyújtott. Jobb haladási képesség ami egy igazi előny mivel én napi szinten 50 kilométert megyek vele. Az váltáson is megvoltam lepődve, mert ugyan nem pro szett van rajta, de nagyon pontos és jók az áttételek. Amire a kell arra a z első teleszkóp is jó.
Ország út, könnyű terep túrázás céljából.
Cube Varioclose 34.9 mm nyeregbilincs
A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.
A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.
A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.