Cube Aim Pro 29" mtb

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.03.)
  • Listaár: 159.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Megyo012 avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2023, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Vázgeometria
  • Kezdő bringának nem vészes
  • Upgradelhetőség
Hátrány
  • overall Silány alkatrészek
  • Gyári felszereltséggel a terepezés felejtős
  • Suntour XTC30 teleszkóp
  • Smartpac külsők
Tapasztalat

2023 júliusában vásároltam a bringát.
Első boltból vett "komolyabb" bringám. Több mint 10 év után vágtam újra bele a hobbyba, nyugodtan kijelentve ,hogy  teljesen laikusként/elavult tudással.
Alföldi gyerekként korábban épitett "kotla" bringáim voltak amikkel "Trail-Freeride-zgattam".
Hazudnék ha azt mondanám 100% -ban tudtam mit veszek és mit várhatok el egy ilyen bringától.
Hozzáteszem ekkor tájt nem voltam benne biztos, hogy mennyire gyakran szeretnék terepezni vagy ,hogy a sport melyik formáját szeretném üzni (XC,Trail, Enduro  stb).

Vásárlásnál már az eladók javasolták a pedál automatikus cseréjét (a hozzájáró müanyag helyett) ami még akkor megtörtént egy szimpla szegecses fém platform pedál formájában.
Hamar rájöttem ,hogy én egy kicsit többre vágyok visszahúz az erdő..stb :) de nem szerettem volna mindenképp új bringát vásárolni (föleg nulla tudással minden fronton) >> úgy döntöttem ez lesz a tanuló bringa, igy upgradelésbe kezdtem, mivel jelenleg Trailezek/Endurozgatok a legtöbbet.
Az első teleszkóp nagyon hammar koppant(10 cm-es dropp)valamint pattogott össze vissza, a gyári küllök pattogtak terepen, a gyári gumi tapadása nem létezett. 
Mivel az első teleszkóp az nem igazán az erdei terepre "termett", igy a gyári rúgós villa helyett egy Rockshox Revelation RC Debonair 130 mm-s teleszkóp került egyúttal a teljes kerék szett és kormányzás is cserélve lett.
Immáron a gyári Alexrims felnik+Joytech agy kombók helyett, DT Swiss E532 felnik,  DT Swiss küllökkel, elől egy SunRingle SRC 20x110 mm agy hátra pedig egy Shimano Deore XT M756 agy került.  
Gyári külsők helyett kapott egy pár Maxxis Minion külsőt, előre 2.50, hátra 2.40 méretben igy a tapadással mára nincs gond.
Mivel nekem a gyári Cube stucni hosszú volt kapott egy FUNN Equalizer 35mm hosszú stucnit és egy 35mm-es 780 hosszú KLS kormányt.
Fékezéssel eleinte nem voltak komolyabb gondok bár nem egészen voltam megelégedve a gyári Trekto fékekkel (elől Tektro HD-M275 postmount  / hátúl TKD-150 flatmount) de első körben Galfer tárcsákat kapott elöl 203mm hátra 160mm. 
A nyár végére, októberre viszont jelentősen vesztett az erejéböl a gyári fékszett ,valószinüleg a beépitett Enduro alkatrészek sem tettek jót nekik vagy csak én bátorodtam fel :)....
Igy a Trekto páros helyett Magura MT Trail Sport került a  bringára elől 203mm es MDR-C , hátra 180mm-es Storm HC tárcsákkal. Ezzel a fékerő probléma is megoldódott.
Jelenlegi állapotában a bringa már sokkal stabilabb erdei terepen, összehasonlithatatlan a gyári állapotával.
Ami még biztosan fog következni az egy teljesen új középrész valamint egy komplett hajtás szett (Deore 1x12 vagy Sram NX Eagle 1x12).


 

Erre ajánlom

-Gyári formájában városi felhasználás
-Kezdő bringásnak
-Teleszkóp,Gumik cseréje után akár már lightosabb terep.

Ennyiért vettem
248.000
Csatolt képek
Cube Aim Pro 29"  2023 mtb
Jelenlegi formájában, első szezon után.
Szerinted hasznos?

PorcioNorbi avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2022, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Vázgeometria jó.

XL-es méret tökéletes a 193cm -hez

Hátrány

Gyenge Suntour XCT 30 villa nagyobb testsúly mellett

Clarks fékek gyenge teljesítményűek (vagy csak én fogtam ki hibás darabokat)

Gyári Smartpac gumi (elvileg Schwalbe) elég alap, kanyarban nagyon nyúlós, nem stabil. Cseréje javasolt

Hajtóműről állandóan lelazult a hajtókar, hiába volt rendesen meghúzva, többször is előfordult.

 

Tapasztalat

2015-ben vettem egy Cube Attention SL 29er bringát. (véleményem róla - https://www.testbike.hu/velemeny/mtb/cube-attention-sl-29?rvid=55460#rvtab) Imádtam de sajnos 2020-ban el kellett adnom. Majd két évre rá újra tudtam venni bringát, 200e forint környékén. Év eleje volt, sehol nem volt készleten bicaj, főleg nagy méretben, használtban sem találtam. Sok keresgélés után találtam készleten Cube Aim Pro bringát ami ugyanannyiba került mint az előző Attention SL-em, viszont a felszereltsége eléggé alap volt. Össze se lehet hasonlítani a kettőt. Túrzásra kerestem ezúttal a mtb-ot, már nem versenyzésre. Vásárlás után hamar rájöttem, hogy pár dolgot cserélni kell rajta. Hajtómű, teleszkóp, hogy a legfontosabbakat említsem. A Suntour XCT villa fékezésnél úgy pattogot és rázkódott, hogy az volt az első amit cseréltem egy Rockshox Recon RL 130mm boost-ra amihez nagyon jó áron jutottam hozzá. Kapott egy integrált hajtóművet utána. Egy kicsivel rövidebb kormányszárat. A következő nagy probléma a fékekkel volt, a specifikációkban leírt Tektro hidraulikus fék helyet Clarks fékekkel volt szerelve. Gyenge teljesítménye volt, a hátsó el is engedte az olajat a szezon végére a dugattyúnál, így egy Magura MT Sport szettre lett lecserélve. Elöl 180-as féktárcsával. Egyelőre itt tart a bringa, a 2x8-as hajtás teszi a dolgát amíg nem adja meg magát marad a bringán.  

Erre ajánlom

Kis testsúly mellett általános túrázgatásra a gyári változatot.

Ennyiért vettem
219 000
Mért tömeg
13800 g
Csatolt képek
Cube Aim Pro 29"  2022 mtb
Jelenlegi állapota
Cube Aim Pro 29"  2022 mtb
Cube Aim Pro 29"  2022 mtb
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tamás542 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2021, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jól néz ki.
Masszív váz.
Ára elfogadható.
 

Hátrány

Silány alkatrészek - Perdál a 2. hónapban tört.
Váltó gyenge minőségű.

Tapasztalat

Alap kerékpár, Aki komolyabban akar kerékpározni annak felejtős.
Maga a CUBE márkától többet vártam.

Ennyiért vettem
159000
5 olvasó 20%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

verespeter avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-jó fék
-szép váz

Hátrány

-borzalmas nyereg
-első-, hátsó váltó borzalmas
-"belépőszintű" teleszkóp

Tapasztalat

Nekem ez az első "komolyabb" bringám.
Én egy 2017-est, 29-es kerekűt és 23"-os vázat választottam, mert 193 cm vagyok, kényelmesnek mondható.
A nyereg 3 napig volt rajta, lecseréltem egy másikra, mert széttörte a hátsómat.
A váltó hajlamos terhelés alatt szerencsétlenkedni.

*UPDATE*
Nézzük a tényeket 1 év intenzív használat után:
A fékkel továbbra is meg vagyok elégedve.
A teleszkópot lecseréltem, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.
Én lecseréltem a gyári 11centis stucnit egy 6centisre, az én testalkatomhoz így jobban illik. (ezt nem róhatom fel a bicikli hibájának.)
Amikkel viszont sok gondom volt: a 2 váltó és a monoblokk.
A monoblokk megadta magát nekem is, eltört vagy megrepedt, de kattogott folyamatosan. Ki lett cserélve, de utána még 2x kellett visszamennem a szervizbe, mert mint utólag kiderült, sz@rul rakták bele, nem húzták meg eléggé, ezért továbbra is recsegett. Azon kívül, hogy a gyári mono megadta magát, nem köthetek bele, mert a szerelő bénázásáról nem a bicikli tehet.
Váltók: az első váltó rendszeresen begyűrte a láncot a lánctányér és a váz közé, emiatt ez a rész már baromira karcos. Emiatt már egyre kevésbé használtam az első váltót, a hátsó Tourney TX-nek is megalapozott a rossz hírneve, többszöri kalibrálás után sem működött rendesen. Ez le lett cserélve egy Deore Shadowra, ezután a váltás is jobb lett egy fokkal, de még mindig nem volt tökéletes.
2 nappal később a láncot és a fogaskoszorút cseréltem le, mert (a saját hülyeségemnek köszönhetően) a megnyúlt lánc elmarta a koszorút, így újat kellett venni abból is. Sajnos nem ellenőriztem, így jártam. Viszont a lánc, hátsó váltó és a fogaskoszorú együttes cseréje kellett ahhoz, hogy tökéletes legyen a hajtás és a váltás. Lehet, hogy a Deore jobban feszíti a láncot és emiatt nem gyűri már be az első váltó a vázhoz a láncot, úgyhogy ez a probléma is megszűnt.
Apróságokat még cseréltem rajta (kormány, markolat, pedál), így már tökéletes élményt ad, de meg kellett küzdeni vele. Ha ezt tudom az elején, lehet, hogy néhány agysejtemet megspóroltam volna, ha kapásból egy olyan biciklit veszek, ami 2x ennyibe kerül, mert már ráköltöttem még egyszer annyit, amennyibe újonnan került. Ez szintén nem a bringa hibája, de szükséges volt, hogy korrektebb és megbízhatóbb gép legyen belőle.
Most már elérte végleges formáját, esetleg az első tárcsát még lecserélem 180asra, de komolyabb beavatkozások nem lesznek egy ideig. A váz mérete, geoja, színe (miután a rikító neonzöld részeket lefóliáztam) továbbra is rendben van.
Egy éve elég laikus voltam a szerelésben, most már egész jól megy, hála ennek a bringának! :)

Mindezektől eltekintve ajánlom a bringát, ha ilyen ársávban nézelődsz.

Erre ajánlom

Aki jár városban és terepen egyaránt és számít, hogy minimum belépőszintű bicaja legyen, ami jól is néz ki.

Ennyiért vettem
144000
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Cube Aim Pro 29"  2017 mtb
ez már messze van a gyári állapottól.
37 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Jassu avatar
14 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű és masszív váz. Közép kategóriás felszereltséggel nagyon jól használható. Aki eddig 26"-os kerekű bringát hajtott azután egy 29"-os mindenképp teljesen más lesz. Országúton megfelelő gumikkal nagyon jól lehet vele haladni. Az erdős túrákra is megfelelő. Úgy mond első 29"-os bringának tökéletes választás. 

Hátrány

A gyári monoblock 500 kilométer után megadta magát. Más hátrányát nem tapasztaltam.

Tapasztalat

A 26"-os kerék után hirtelen nagy váltás volt. Más élményt is nyújtott. Jobb haladási képesség ami egy igazi előny mivel én napi szinten 50 kilométert megyek vele. Az váltáson is megvoltam lepődve, mert ugyan nem pro szett van rajta, de nagyon pontos és jók az áttételek. Amire a kell arra a z első teleszkóp is jó. 

Erre ajánlom

Ország út, könnyű terep túrázás céljából.

Ennyiért vettem
154000
Csatolt képek
Cube Aim Pro 29"  2018 mtb
Cube Aim Pro 29"  2018 mtb
Cube Aim Pro 29"  2018 mtb
26 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:
  • Fekete-neonsárga
  • Kék-narancssárga

villa (teló):

SR Suntour XCT 100 mm rugóúttal


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,

FC-TY501, 42x34x24T, 170mm


lánc:

KMC Z7


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY700-TS6, Downswing


hátsó váltó:
Shimano Acera,

RD-M360


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

CUBE PP MTB


Kerék

felni:

CUBE SD20, 32H, Disc


első agy:

CUBE Alloy Light, 6-Bolt


hátsó agy:

CUBE Alloy Light, 6-Bolt


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

Active, 2.1


Irányítás

váltókar:

Shimano SL-M310, Rapidfire-Plus


kormány:

Cube Rise Trail Bar, 660 mm


markolat:

CUBE Performance Grips


kormányszár:

CUBE Performance Post, 31.8mm


kormánycsapágy:

Cube No.10 félintegrált, 1 1/8"


nyereg:

CUBE Active 1.1


nyeregcső:

CUBE Performance Post, 27.2mm


Fék

tárcsafék:

Tektro HD M275 hidraulikus tárcsafék


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Tektro HD M275


tömeg:

14,4 kg


 
további információk:

Cube Varioclose 34.9 mm nyeregbilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube Aim Pro 29" termékkel kapcsolatban: