-jó fék
-szép váz
-borzalmas nyereg
-első-, hátsó váltó borzalmas
-"belépőszintű" teleszkóp
Nekem ez az első "komolyabb" bringám.
Én egy 2017-est, 29-es kerekűt és 23"-os vázat választottam, mert 193 cm vagyok, kényelmesnek mondható.
A nyereg 3 napig volt rajta, lecseréltem egy másikra, mert széttörte a hátsómat.
A váltó hajlamos terhelés alatt szerencsétlenkedni.
*UPDATE*
Nézzük a tényeket 1 év intenzív használat után:
A fékkel továbbra is meg vagyok elégedve.
A teleszkópot lecseréltem, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.
Én lecseréltem a gyári 11centis stucnit egy 6centisre, az én testalkatomhoz így jobban illik. (ezt nem róhatom fel a bicikli hibájának.)
Amikkel viszont sok gondom volt: a 2 váltó és a monoblokk.
A monoblokk megadta magát nekem is, eltört vagy megrepedt, de kattogott folyamatosan. Ki lett cserélve, de utána még 2x kellett visszamennem a szervizbe, mert mint utólag kiderült, sz@rul rakták bele, nem húzták meg eléggé, ezért továbbra is recsegett. Azon kívül, hogy a gyári mono megadta magát, nem köthetek bele, mert a szerelő bénázásáról nem a bicikli tehet.
Váltók: az első váltó rendszeresen begyűrte a láncot a lánctányér és a váz közé, emiatt ez a rész már baromira karcos. Emiatt már egyre kevésbé használtam az első váltót, a hátsó Tourney TX-nek is megalapozott a rossz hírneve, többszöri kalibrálás után sem működött rendesen. Ez le lett cserélve egy Deore Shadowra, ezután a váltás is jobb lett egy fokkal, de még mindig nem volt tökéletes.
2 nappal később a láncot és a fogaskoszorút cseréltem le, mert (a saját hülyeségemnek köszönhetően) a megnyúlt lánc elmarta a koszorút, így újat kellett venni abból is. Sajnos nem ellenőriztem, így jártam. Viszont a lánc, hátsó váltó és a fogaskoszorú együttes cseréje kellett ahhoz, hogy tökéletes legyen a hajtás és a váltás. Lehet, hogy a Deore jobban feszíti a láncot és emiatt nem gyűri már be az első váltó a vázhoz a láncot, úgyhogy ez a probléma is megszűnt.
Apróságokat még cseréltem rajta (kormány, markolat, pedál), így már tökéletes élményt ad, de meg kellett küzdeni vele. Ha ezt tudom az elején, lehet, hogy néhány agysejtemet megspóroltam volna, ha kapásból egy olyan biciklit veszek, ami 2x ennyibe kerül, mert már ráköltöttem még egyszer annyit, amennyibe újonnan került. Ez szintén nem a bringa hibája, de szükséges volt, hogy korrektebb és megbízhatóbb gép legyen belőle.
Most már elérte végleges formáját, esetleg az első tárcsát még lecserélem 180asra, de komolyabb beavatkozások nem lesznek egy ideig. A váz mérete, geoja, színe (miután a rikító neonzöld részeket lefóliáztam) továbbra is rendben van.
Egy éve elég laikus voltam a szerelésben, most már egész jól megy, hála ennek a bringának! :)
Mindezektől eltekintve ajánlom a bringát, ha ilyen ársávban nézelődsz.
Aki jár városban és terepen egyaránt és számít, hogy minimum belépőszintű bicaja legyen, ami jól is néz ki.