Kényelmes és jó kinézetű geometria. Széles és pont jó elosztású áttétel tartomány.
Túl széles és kemény fogású kormány. Egyes beállítások időigényesek.
Használtan vettem. Előző tulajdonos elég sokat használhatta vizes körülmények között és vagy szabadban tárolta, mert a váltó álíltó csavarok stb. rozsdásak.
Alaposan szétszedtem, kitisztítottam és beálíltottam. A tripla első váltókra különösen igaz, hogy a lehető legalacsonyabbra kell teni a vázon, még épp ne akadjon bele a legnagyobb lánctányérba. Így elérhető, hogy mind a 3x9 sebesség karcolás nélkül működjön.
Az Altus karokon kissé körülményes a felváltás, pláne nehéz pattogó terepen. A hátsó váltó visszatérítő rugó kissé ellustult, jól be kellett olajozni a forgó pontjait, hogy lefelé is pontosan váltson. (Ha ez tovább romlik, akkor csere SRAM-ra.)
Elképesztő jó a menetteljesítmménye mindenféle terepen, az aszfalttól az úttalan utakig (sőt ahol nincs is út!), nem kell félteni DH-tól sem - bár ez a kerékméret arra már nem való.
Mindenképpen klipszes pedált javaslok hozzá, különösen a kis áttételeknél csak ez biztonságos.
Lejtmenetben csak óvatosan, kissé kevés e mérethez a fékerő. Nekem ráadásul nyikorog is, majd meglátjuk egy tárcsa-betét csere után mi lesz.
Gyorszár kuka és hamarosan kibodom a nyeregcső gyorsrögzítőjét is, annyira elkoptak.
A hátsú gumi is gyorsan kopik, de lehet ez törvényszerű (igaz én masszív outis vagyok és simán megnyikorgatom a hátsó kereket).
Én nem vagyok oda a kónuszos agyakért. Elég időigényes volt kitakarítani és úgy beállítani, hogy ne lötyögjön de ne is szoruljon.
A racsni viszont meglepően csendes, pedig használom 30km/h átlag felett is.
Nem árt rá egy nagyobb (1liter feletti) nyeregtáska, melybe belefér egy ekkora méretű pótbelső, pumpa stb.
Nem a legkönyebb ALU-k közé tartozik, de cserébe nagyon stabil a váza.
Javasolt zárt, fűtött térben tárolni.
Mindenféle terepre, főleg ha vegyes használat a cél egyetlen kerékpárral.