Kellys Madman 10 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.04.)
  • Listaár: 249.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Dave88 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A legjobb tulajdonsága a mérete! Nagyon kényelmes, ugyan nem olyan agilis mint egy 26-os, de nem is olyan nagy mint egy 29-es. 180cm vagyok, 19es méretű vázzal vettem, tökéletes!

A hátsó váltó nagyon tetszik, 500 km van a bicóban, de még csak rá állítani sem kellett, pontos mint egy svájci óra.

Tetszik a kormány szélessége is.

A fék nagyon erős.

 

 

Hátrány

Apróságok zavarnak, de annál inkább rontják az elégedettségemet.

A fék úgy csikorog hogy az már nagyon idegesítő, néha pedig közepes fékezőerőnél rezonál az egész kerékpár. -azt mondták hogy majd bekopik.. hát ez nem történt meg.

Erős tekerésnél, vagy állva tekerésnél pattog a hajtókar, vagy a középrészben valami, még hagyom hogy hangosabb legyen.

Nem a váltó hibája, hanem a fogaskerekeké, de az első lánctányéron néha elakad a lánc, vagy visszaesik az előzőre, hiába húzom túl a váltókart.

A teleszkóp tömegcucc, 100 km után kotyog már. XCT....

A hátsó kerékagy csapágy sem bírja úgy látszik, mert elkezd kotyogni minden héten. Akkor ráhúzok a kónuszra, és így tovább.. előbb utóbb kirohad belőle.

A festés kopik a bowdenházak, és a fékcsöveknél. Külcsíny...

A gyári pedál is idegesítő (volt) mert asszimetrikus, és mindig a kényelmetlen felére léptem rá.

Tapasztalat

Nem érdekelnek az apró hibák, imádom ezt a bringát, majd kicserélek rajta ezt azt. Drága volt ugyan de gyönyörű, és nem bántam meg.

Erre ajánlom

Városban lehagyni mindenkit; árkon bokron keresztül rongyolni jó vele; kisebb nagyobb túrákra; de terepen félteném-nem biztos hogy bírná - teljesen egyet értek az előttem szólóval!

Ennyiért vettem
179900
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Teszla avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kb. 5 éve nem ültem már biciklin, amikor elhatároztam, hogy szeretnék venni egyet. Volt ugyan egy régi Hauser-em, amit még most is szépnek tartok, de nagyon sokat kellett volna foglalkozni vele.


Rengeteg kerékpárt megnéztem, mielőtt döntöttem. A 29"-es méret már nagy volt, a 26"-os pedig kicsinek tűnt, így esett a köztes 27,5"-es méretre a választásom. Először egy 19-es vázméretet próbáltam, de az nagy volt, így rendelni kellett egy 17-est, ami tökéletes a 177 centis magasságomhoz. Nem sok mindenre volt szükségem, a legfontosabb számomra az volt, hogy jól nézzen ki a gép, legyen elöl teleszkópja és a váltókar olyan legyen, amilyen a Madman-en van. A többi számomra másodlagos volt. Amit furcsállottam, hogy szinte az összes boltban fillérre ugyanannyi volt az ára. Merő véletlen, hogy senki, még csak 10 forinttal sem adja olcsóbban a másik boltnál. Ez vajon mitől lehet?


Vettem még hozzá pár dolgot (kulacstartó, kulacs, kerékpár óra, táska az ülés alá, telefontartó, lámpák, prizmák, lakat), így költöttem kb. 210 ezer forintot. Hogy megérte-e, majd az összegzésnél kiderül :)

 

  • A legnagyobb előnye a bringának, hogy nagyon jól néz ki :) Szerintem nagyon jó a szürke-fekete-piros színkombináció, főleg, hogy nem fényes, hanem matt. Könnyű is az egész bicikli, nincs az az érzésem, ha fel kell emelnem, mint a régi acélvázasnál, hogy majd meg szakadok. Nagyon szépek a hátsó villák hajlításai és a váz összes hegesztése.
  • Az első teleszkóp egy SR Suntour XCT. Állítható a keménysége és lock-olható. Eddig teszi a dolgát, de mivel nincs összehasonlítási alapom, nem tudok róla se pozitív, se negatív dolgot írni.
  • A fékek jól adagolhatók, a fékkarok kényelmes kialakításúak, de talán a kelleténél kicsit nagyobb a holtjátéka. Ezt úgy értem, hogy fél-egy centit is be kell húzni a fékkart, mire valamennyire elkezdődik a tényleges fékezés. Ebben a holtjátékban nem történik semmi és szerintem ez lehetne kicsit kisebb.
  • A váltóval sincs semmi probléma, eddig még nem kellett állítani rajta, igaz, alig 100 kilométert mentem a bicajjal, mióta meg van. A váltókarokat szeretem, mindig is ilyen kialakításút szerettem volna.
  • A gyári pedál jó lenne, de csak kerékpáros cipővel tudom ajánlani, mert egy hagyományos cipőt hamar meg tudna enni.
  • A gumik inkább terepre valók, de én aszfalton használom és ott se jön zavarba. Viszont itt kicsit zajos.
  • A kerékpáron gyárilag van láncvédő a hajtókaron, nem úgy, mint az itt lévő képen. Ez nagy pirospont számomra, aki csak hobbi kerékpáros és így hűvösebb időben bátran mehetek hosszú nadrágban, nem kell azon aggódni, hogy szétszakítja.
  • Ha saját nevedre vetted a bringát (nem cégére), és regisztrálsz a honlapjukon, akkor 5 évre meghosszabítható a vázra a garancia! Ezt mindenkinek érdemes tudni, aki Kelly's kerékpárt vásárol. Alapból 2 év jár minden alkatrészre (pedál, khm...).
Hátrány
  • A váz, festéséből adódóan szereti gyűjteni a koszt. Amin viszont meglepődtem, hogy alig 100 km után máris kopik a festék ott, ahol a vázhoz érnek a bowdenházak. Egy ilyen árú bringánál nem ezt várná az ember. Ha vázon belül lennének elvezetve a bowdenek, ilyen talán nem történne. Másik hátránya a váznak (bár ez talán nem sok embert érint), hogy egy kulacstartó hely van csak rajta.
  • A gyári ülés kb. 5-6 km-ig kényelmes, utána kegyetlenül el kezdi nyomni az ember fenekét. Így én általában minden második nap tekerek, ha jó az idő, egy-egy pihenőnapot be kell iktatni, hogy ne fájjon ráülni a bicajra. A képeken egy átmeneti ülés van rajta, de az még aznap lekerült, mert dörzsölte a combomat. Talán ez lesz a következő alkatrész, amit lecserélek.
  • A markolat szép, de kesztyűvel használva erősen dörzsöli azt és a kesztyű maradványok rajta maradnak a markolaton. Így az állandóan koszosnak tűnik.
  • A fékkarok festését se látom tartósnak, ugyanis itt is megjelentek kopások olyan helyeken, ahol szinte sosem fogdosom.
  • A gumik aszfalton hangosak.
  • A váz kopása mellett a másik nagy problémám a pedállal volt. Kb. 60 km után minden tekerésnél hangosan kattogott, konkrétan szégyen volt vele utcára menni. Visszavittem a boltba, ahol mondta az eladó, hogy pont erre az alkatrészre nem vállal garanciát egyik gyártó sem, de nyugodtan vehetek ipari csapágyas pedált, 9 ezertől kezdődnek. Hát persze... A kézikönyvben egy szó sincs róla, hogy ne lenne a pedálra garancia. A Kelly's-nek írtam e-mailt ezügyben, de még arra se méltattak, hogy válaszoljanak. Vettem egy 2ezer forintos pedált a Tescoban, jól is néz ki, tökéletesen működik, úgyhogy ez marad, ameddig tönkre nem megy.
  • Sajnos a fékekkel is volt már problémám ennyi idő alatt. Az elsővel nincs gond, de a hátsó képes bárhol, bármikor visítani, akármilyen erővel fékezek. Az eladó erre is azt mondta, hogy csak csapassam ki vízzel és jó lesz. Meg is tettem, de azóta is ugyanúgy visít. Megint visszamentem, erre mondta, hogy még nincs bejáratva, ahhoz kell legalább 300 km. Oké, értem én, de akkor az első miért nem visít? Pedig azt is szoktam használni. Na mindegy, majd akkor 300 km-nél beviszem, de ha akkor is csinálja és nem csinál vele semmit, hozzá vágom az egész biciklit :)
Tapasztalat

Összességében vegyes érzelmeim vannak a bicajjal. Nagyon szép, ilyen árkategóriáig talán nem is volt ennél szebb. Külön legyártották nekem egy hét alatt, mert még raktáron se volt 17-es vázméret, ez dicséretes a gyártó részéről. A láncvédő úgyszintén, ami még a honlapjukon lévő képen sincs rajta. Viszont a váz máris kopik, a fékkarokkal együtt, és a gyártó nem válaszol a garanciális kérdésekre e-mailben. A pedál csak 50-60 km-t bírt és az eladó szerint erre nincs garancia. A hátsó fék visít, a gyári ülés kényelmetlen. A gumik hangosan aszfalton, de terepen jók. Ennyivel össze is lehetne foglalni az egész kerékpárt.
Az árát így utólag kicsit sokallom, talán 150 ezer körül reálisabb lenne, akkor a maradék pénzből lehetne jobb ülést venni, jobb pedállal. Vagy ha már ennyiért adják (180 ezer), figyelhettek volna jobban ezek minőségére, plusz kaphatott volna ellenállóbb festéket, esetleg a kényes helyekre pár átlátszó matricát (ezt a lánc környékén meg tudták oldani, ott van átlátszó matrica, igaz nem a legigényesebb fajta, de legalább van).

Erre ajánlom

Igazából azoknak ajánlom, akik hozzám hasonlóan csak hobbi szinten bicajoznak és ritkán tévednek le az aszfaltról. Egy erdei túra bőven nem okoz neki gondot, de azt nem merném állítani, hogy egy durva terepet huzamosabb ideig bírna.

Ennyiért vettem
180000
Csatolt képek
Kellys Madman 10  2014 mtb
Kellys Madman 10  2014 mtb
Kellys Madman 10  2014 mtb
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

KELLYS Alutec Avant 27.5


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:

Sárga-szürke-türkizkék


villa (teló):

Sr Suntour Xcr Lo-r Air (27.5)


Meghajtás

hajtókar:

KLS Race 44-32-22 / 170-175 CG


lánc:

KMC X9


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG300 (Acera),

9


első váltó:
Shimano Alivio,

M4000


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

M4000


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

KLS Master aluminium


Kerék

felni:

KLS MadMax Disc 584x18


első agy:
Shimano FH-RM33,

Disc Center Lock


hátsó agy:
Shimano FH-RM33,

Disc Center Lock


külső gumi:
Schwalbe Rapid Rob,

57-584


Irányítás

váltókar:
Shimano SL-7S10,

M4000


kormány:

KLS RiseBar Expert


markolat:

KLS 2komponensű


kormányszár:

KLS Expert


kormánycsapágy:

FSA 1.5 integrált


nyereg:

KLS Apex


nyeregcső:

KLS Expert 30.9


Fék

tárcsafék:
Shimano Acera,

M355 Hydraulic Disc


 
féktárcsa:
  • 160 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

Kellys logó

Kellys márka bemutatás

„A Kelly's a szabadidő kihasználása. Minél kevesebb szabadidővel rendelkezel, annál jobban megfontolod, hogyan használd ki - minél örömteljesebben és minél aktívabban.”

A Kelly's, mint kerékpár és kiegészítők márkája 1994-től létezik és jelenleg a világ 29 országában van bejegyezve.

A kerékpárokat a Szlovák MAMA társaság gyártja, mely a New York-i Cycle Source Group tagja. Az Európa-szerte évente eladott 50.000 Kelly's kerékpár a Cycle Source Group gyártásának 10%-át képviseli.

A név mögött amerikai és szlovák know-how, tervezés, logisztika, műszaki fejlesztés, divat, és precizitás egyesítése áll. Széles skálában kínál szabadidő, sport és verseny kerékpárokat, melyek terepen és aszfaltúton egyaránt használhatóak.

A Kelly's kerékpárokra 2 év teljes körű és 3 év vázgarancia vonatkozik.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kellys Madman 10 termékkel kapcsolatban: