- szép megjelenés (nekem a 2012-es változat van meg, nagyon szép, fehér alapon fekete,kék és zöld festéssel)
- gyári alkatrészek nagy része használható, nincs szükség cserére
- csendes a Viper 3.0 hajtása
- a gyári fék súlya kb 10g-al több mint egy Avid SD7-esé, szóval szerintem súlyba nem mondható rossznak gyári fékhez képest
- a fék sík terepen, kisebb lejtőkön megfog gond nélkül
- halk, pontos váltás
- kényelmes nyereg, kormánymarkolat
- teleszkópja jól elnyeli az út egyeletlenségeit
- felnibe nehezen lehet 8-ast varázsolni
- könnyű
- 24 sebesség
- erős hajtókar
- gyárilag van a láncvillán egy átlátszó védőfólia
- műanyag pedál, valószínűleg csere lesz
-
- teleszkópon lehet állítani a keménységet, de nagyon sokat kell tekergetni hozzá, és nincs is akkora változás utána
- nincs lockout
- tárcsafékszem elférhetett volna - saras úton észnél kell lenni, egy minimális csúszkálás észrevehető, de nem veszélyes
- első váltó nagy terhelés alatt nem vált rendesen,amúgy probléma nélkül működik
- ha vizes a felni, szinte semmit nem fog addig míg egyet körbe nem fordul és letisztul, de utánna is csökken a fékerő(gyári fékkel)
Más hátránya nincs a Viper 3.0 -nak, és egy hobbifelhasználónak ezek se akkora hátrányok
Összességében meg vagyok vele elégedve, ennyi pénzért egy olyan biciklit kaphatunk, amin azután szinte semmit se kell lecserélnünk. Még csak nemrég vettem, de nagyon megszerettem, élmény a Viper 3.0-at tekerni.
UPDATE 2016.01.26.
Harmadik éve van meg a bicaj, gondoltam írok egy kis összefoglalót, hogyan bírja eddig. Csak becsülni tudom mennyit ment, ~6000km. Esőben, sárban, hóban, sóban nem használtam, kormánycsapágyat, teleszkópot évente zsírostam, rendszeresen kezeltem a becsúszókat, váltókat és a láncot is rendszeresen tisztítottam és kentem. 2 hónapja vittem a kerékagyakat és a monoblokkot újrazsíroztatni szervízbe de az a csávó szerint nem volt vészes a kenés állapota. Eddig semmi probléma problémám nem volt vele, Balatont is körbebringáztam vele szóval hosszabb távon se volt semmi gond.
Két dolgot emelnék ki:
1. A balatoni túra végére a nyeregcső festéke lemorzsolódott és fémes koccanó hangot keltett, kicsit olyat mintha kis kavicsok verődnének fel a vázra. Egy ronggyal megtisztítottam és azóta rendben van + megtanultam hogy a nyeregcső is potenciális hangforrás tud lenni.
2. Szerintem én vagyok az egyetlen akivel ez megtörtént, a hátsó váltó főtengelyét tartó papucs-utólag látva-rosszul volt behelyezve ezért elfáradt,eltört és az egész váltó szétugrott. Barkácsboltban be tudtam szerezni pótalkatrészt, majd józan paraszti ésszel összeraktam. Megelőzhető lett volna az incidens ha nem siklok el afellett, hogy a váltón kiállt egy kis darabka, ami a papucsot rejtette maga mögött. Ha ez feltűnik és megnézem miért nem simul be rendesen, akkor láttam volna hogy rosszul áll és helyre tudtam volna állítani.
Túrázgatás, hobbi XC