-Váz: festése jó, ahogyan észrevettem nehezen kopik, bár a váz alján a kőfelverődést nem igazán tűri.
-Hajtókar: biztosan nem a legmasszívabb hajtókar, de szerencsére még hangja nincsen, eddig úgy néz ki bírja a strapát, de kegyetlen nagy a hossza..
-Lánc: viszonylag lassan kopik.
-Fogaskoszorú: lassan kopik, anomáliát nem tapasztaltam még.
-Kormány: kényelmesen széles, elfér rajta minden.
-Első váltó: a láncot viszonylag könnyen pakolgatja de állítgatást havonta igényel.
Gyári gumi: olyan 50% terep, 50% aszfalt harcos. Viszonylag lassan kopott, de terepen nem sok tartása volt. Aszfalton 3 barra fújva jól tekerhető, terepen 1.9 - 2 körülire érdemes leengedni, hogy azért tartson nagyobb tempónál.
-Teló: Teszi a dolgát, de 10 fok alatt eléggé kemény a mozgása, 15-20 fok körül 100-ból szerintem 60-80-at simán kimozog még az én súlyom alatt is (67kg). Visszaút csillapítást nem ismeri, olyat rúg vissza, mint egy ló. Egy kicsit gyorsabb tempó Terepen, és már kotyog, hullik szét az egész. A szimering szerintem csak dísznek van, persze ilyen árért nem lehet mást várni. Kategóriájában nem olyan rossz, de vélemény szerint érdemesebb bele venni legalább egy alap RS telót.
-Hátsó váltó: a láncfeszességet nem ismeri, úgy ugrál mintha muszáj volna. Terepre biztosan nem alkalmas, még 1-1 kátyútól is nagyon ugrál sokszor. A láncot szépen pakolgatja azért terhelés alatt is, ezzel nem volt még gond.
-Stucni: hát talán ez a legfájóbb pont a bicón ami elsőnek szembetűnt. Nem tudom minek hívják az ilyen stucnikat, de rettenet hülyén néz ki szerintem. Kapni fog egy Truvativ stucnit a jövőben, a mostanitól pedig megszabadulok. Természetesen ez csak esztétika, maga a stucni masszív és erős (de nem egy életbiztosítás).
-Ülés: főleg állva tekerek, a gyári ülés kegyetlen kemény és pici nekem. Nem néz ki rosszul, de hosszabb távon kényelmetlen.
-Fék: ez az, amitől sokkal többet vártam amikor elsőnek megvettem. Márciusban vettem, azóta: levegősödik, ereszti az olajat. (Promax Solve fék.) A gyári tárcsákba a 3 éves unokahúgom is képes lenne nyolcast rakni azzal, hogy a kezébe adom. A fék az elején viszonylag jól működött, rá 1 hónapra előjött a nyikorgás, cicergés, olaj eresztése - ráadásul lent a munkahengernél. Véleményem szerint életveszélyes a fék. Egy 30-40kg-os gyereket biztosan megfog, de az én 67kg-om alatt már alig van fékerő. A betét, tárcsa csere nem oldott meg semmit, hiába próbáltuk haverral. Aki teheti szereljen rá minimum egy BR-M395-ös Shimano féket de egy jól beállított V-fék is megteszi..
-Kerekek: nem használtam úgy, mint egy vadállat. Ettől függetlenül szerintem nem túl masszívak. Bár pár kisebb gödör nem árt meg neki az utakon, de amióta intenzívebben használom terepen a délutáni melózás miatt.. mintha napról napra nagyobb lenne a hátsó kerékben a nyolcas. Az első kerékben is kezd alakulni, hál isten még nem túl észrevehető.
Nem volt még "komoly bicóm" , csodát nem is vártam, de volt pár anomália, ami tönkre tette az elképzelésemet a bicóról. Egy fék cserével szerintem használható kényelmesen aszfalton, letaposott erdei ösvényeken. Aki menne durvább terepekre, azoknak nem ez való. Elsőnek nem volt rossz, de belegondolva 120.000ért .. még bőven össze kellett volna szednem ennek a 3x-osát.. A Kelly's mint márka nem lett a szívem csücske. A bicó sokat nem is befolyásolt rajta, szimplán az egész cég olyan, amilyen. Ha lenne 1 millió forintom szerintem meg se fordulna a fejembe, hogy Kelly's-t vegyek.
UPDATE (2017.10.05.): Minden negatívumot és pozitívumot összefoglalva nem igazán tudom ajánlani ezt a biciklit. A fék mostanra szinte semmit nem fog, a kerekek csak úgy szedik a nyolcast, a teló szerintem hamarosan kuka. A váltókarok beáznak, eső után pedig a párától (ami kicsapódik a kis műanyag belsejében) szinte nem is látni, hogy milyen sebességben vagy. A váltókat havi szinten lehetne állítgatni, láncfeszesség 0. Az ülés kényelmetlen, nem alkalmas hosszabb túrákra. Terepen nem élvezetes menni, egyszerűen nem oda való. Aki teljesítmény orientált annak jó lehet, de szvsz ez nem egy olyan bringa, amivel kényelmesen le lehet tekerni 30km-nél többet terepen. Dobálja a seggét, a kemény ülés csak hab a tortán. Később biztosan eladó sorba kerül, addig is megy a meló ezerrel és gyűjtögetek az új AM gépemre. Haver fullyja után egyszerűen nem élvezem vele a tekerést terepen. Aki újban gondolkozik, az legalább még dobjon hozzá annyit, hogy alap RS villa meglegyen a cangában értelmes fékkel. De ennyiért érdemesebb használtban gondolkozni. Kicsit talán szigorú voltam a bringával, de a fék minősége miatt úgy éreztem, hogy nincs mit menteni.. nem fogok egy olyan bicót ajánlani, amin a gyári fék szinte életveszélyes.
Városban tekerésre, aszfaltos túrákra elmegy. Letaposott erdei ösvényen is megállja a helyét, komolyabb terephasználatra, hosszú terep túrákra egyáltalán nem ajánlom.