Kellys Viper 5.0 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.03.)
  • Listaár: 149.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Varga4 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Váz: festése jó, ahogyan észrevettem nehezen kopik, bár a váz alján a kőfelverődést nem igazán tűri.

-Hajtókar: biztosan nem a legmasszívabb hajtókar, de szerencsére még hangja nincsen, eddig úgy néz ki bírja a strapát, de kegyetlen nagy a hossza..

-Lánc: viszonylag lassan kopik.

-Fogaskoszorú: lassan kopik, anomáliát nem tapasztaltam még.

-Kormány: kényelmesen széles, elfér rajta minden.

-Első váltó: a láncot viszonylag könnyen pakolgatja de állítgatást havonta igényel.

Gyári gumi: olyan 50% terep, 50% aszfalt harcos. Viszonylag lassan kopott, de terepen nem sok tartása volt. Aszfalton 3 barra fújva jól tekerhető, terepen 1.9 - 2 körülire érdemes leengedni, hogy azért tartson nagyobb tempónál. 

Hátrány

-Teló: Teszi a dolgát, de 10 fok alatt eléggé kemény a mozgása, 15-20 fok körül 100-ból szerintem 60-80-at simán kimozog még az én súlyom alatt is (67kg). Visszaút csillapítást nem ismeri, olyat rúg vissza, mint egy ló. Egy kicsit gyorsabb tempó Terepen, és már kotyog, hullik szét az egész. A szimering szerintem csak dísznek van, persze ilyen árért nem lehet mást várni. Kategóriájában nem olyan rossz, de vélemény szerint érdemesebb bele venni legalább egy alap RS telót.

-Hátsó váltó: a láncfeszességet nem ismeri, úgy ugrál mintha muszáj volna. Terepre biztosan nem alkalmas, még 1-1 kátyútól is nagyon ugrál sokszor. A láncot szépen pakolgatja azért terhelés alatt is, ezzel nem volt még gond.

-Stucni: hát talán ez a legfájóbb pont a bicón ami elsőnek szembetűnt. Nem tudom minek hívják az ilyen stucnikat, de rettenet hülyén néz ki szerintem. Kapni fog egy Truvativ stucnit a jövőben, a mostanitól pedig megszabadulok. Természetesen ez csak esztétika, maga a stucni masszív és erős (de nem egy életbiztosítás).

-Ülés: főleg állva tekerek, a gyári ülés kegyetlen kemény és pici nekem. Nem néz ki rosszul, de hosszabb távon kényelmetlen.

-Fék: ez az, amitől sokkal többet vártam amikor elsőnek megvettem. Márciusban vettem, azóta: levegősödik, ereszti az olajat. (Promax Solve fék.) A gyári tárcsákba a 3 éves unokahúgom is képes lenne nyolcast rakni azzal, hogy a kezébe adom. A fék az elején viszonylag jól működött, rá 1 hónapra előjött a nyikorgás, cicergés, olaj eresztése - ráadásul lent a munkahengernél. Véleményem szerint életveszélyes a fék. Egy 30-40kg-os gyereket biztosan megfog, de az én 67kg-om alatt már alig van fékerő. A betét, tárcsa csere nem oldott meg semmit, hiába próbáltuk haverral. Aki teheti szereljen rá minimum egy BR-M395-ös Shimano féket de egy jól beállított V-fék is megteszi..

-Kerekek: nem használtam úgy, mint egy vadállat. Ettől függetlenül szerintem nem túl masszívak. Bár pár kisebb gödör nem árt meg neki az utakon, de amióta intenzívebben használom terepen a délutáni melózás miatt.. mintha napról napra nagyobb lenne a hátsó kerékben a nyolcas. Az első kerékben is kezd alakulni, hál isten még nem túl észrevehető. 

 

Tapasztalat

Nem volt még "komoly bicóm" , csodát nem is vártam, de volt pár anomália, ami tönkre tette az elképzelésemet a bicóról. Egy fék cserével szerintem használható kényelmesen aszfalton, letaposott erdei ösvényeken. Aki menne durvább terepekre, azoknak nem ez való. Elsőnek nem volt rossz, de belegondolva 120.000ért .. még bőven össze kellett volna szednem ennek a 3x-osát.. A Kelly's mint márka nem lett a szívem csücske. A bicó sokat nem is befolyásolt rajta, szimplán az egész cég olyan, amilyen. Ha lenne 1 millió forintom szerintem meg se fordulna a fejembe, hogy Kelly's-t vegyek.

UPDATE (2017.10.05.): Minden negatívumot és pozitívumot összefoglalva nem igazán tudom ajánlani ezt a biciklit. A fék mostanra szinte semmit nem fog, a kerekek csak úgy szedik a nyolcast, a teló szerintem hamarosan kuka. A váltókarok beáznak, eső után pedig a párától (ami kicsapódik a kis műanyag belsejében) szinte nem is látni, hogy milyen sebességben vagy. A váltókat havi szinten lehetne állítgatni, láncfeszesség 0. Az ülés kényelmetlen, nem alkalmas hosszabb túrákra. Terepen nem élvezetes menni, egyszerűen nem oda való. Aki teljesítmény orientált annak jó lehet, de szvsz ez nem egy olyan bringa, amivel kényelmesen le lehet tekerni 30km-nél többet terepen. Dobálja a seggét, a kemény ülés csak hab a tortán. Később biztosan eladó sorba kerül, addig is megy a meló ezerrel és gyűjtögetek az új AM gépemre. Haver fullyja után egyszerűen nem élvezem vele a tekerést terepen. Aki újban gondolkozik, az legalább még dobjon hozzá annyit, hogy alap RS villa meglegyen a cangában értelmes fékkel. De ennyiért érdemesebb használtban gondolkozni. Kicsit talán szigorú voltam a bringával, de a fék minősége miatt úgy éreztem, hogy nincs mit menteni.. nem fogok egy olyan bicót ajánlani, amin a gyári fék szinte életveszélyes. 

Erre ajánlom

Városban tekerésre, aszfaltos túrákra elmegy. Letaposott erdei ösvényen is megállja a helyét, komolyabb terephasználatra, hosszú terep túrákra egyáltalán nem ajánlom.  

Ennyiért vettem
120.000
Mért tömeg
14500 g
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

joz84 avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A Tektro Novela mechanikus 160/160 tárcsafék meglepően jól teszi a dolgát. Pofon egyszerű állítani, és eddig minden körülmény között megállította alattam a "járgányt". ( 65 kg a súlyom ) Esős idő / Sáros terep után hajlamos a visításra, amit egy két blokkolásos fékezéssel orvosolhatunk a hejszínen, de a garázsban érdemes kitakarítani rendszeresen.
  • A hátsóváltó (Shimano Alivio M430) halk és precízen teszi a dolgát. Az elsőnél (Shimano M190) némi gondolkodási időt figyeltem meg.
  • A Kellys váz méretezése szerintem príma. 180 cm magasságomhoz egy 19.5" vázat választottam. Ez így kényelmes városi és bicikliutakon, ugyanakkor megvan a megfelelő tartás a nehezebb, erdős terepviszonyokhoz is.
  • A nyereg számomra nagyon kényelmes. 3-4 órás túrákon is el lehet vele lenni. (Persze ez a dolog mindenkinek más.)
Hátrány
  • Hosszabb távú, közepes igénybevételű terepviszonyok között a váltórendszer hajlamos elállítódni, amit viszonylag könnyen orvosolhatunk. (kimondottan nehéz tereppel még nem volt dolgom, de gondolom ott is hasonló a helyzet)
  • A gyári KENDA Kinetics 54-559 (26x2.10) külsőnek elég nagy a gördülési ellenálása, így szerintem nem érdemes vele aszfaltbetyárkodni hosszútávon.
Tapasztalat

2013 májusában leptem meg magam ezzel a remek kis aluparipával, ami Kellys Viper 50 Titanium gyári névre hallgat. A „Titanium” név, ne tévesszen meg senkit, ez egy aluvázas bicaj ;). Az árkategóriájához mérve, jól felszerelt, strapabíró bicikli a Viper 5.0. Napi szinten használva, már túl vagyok a 2000km en is, és az apróbb meghibásodásokat leszámítva, mint például a váltó elállítódása, nem történt semmi nagyobb negatív esemény. Mint minden, nem a kommersz kategóriás biciklit érdemes megfelelően karbantartani, és meghálálja a törődést. Az első teleszkópokat érdemes a gyári leírás szerint tisztogatni és olajozni , ellenkező esetben nyiszorgó hanggal jelzi, hogy valami baj van. A gyári gumik aszfalton kellemes morajló hangot adnak, de eléggé megnehezítik az előrehaladást, így azt cseréltem. Kicsit féltem a tárcsakféktől, lévén hogy nem egy prémium kategórás hidraulikus rendszer van integrálva, ám azt kell mondjam hogy maximálisan elégedett vagyok. A gyári beállítások eléggé lágyak voltak, így azonnal imbuszkulcsolt ragadtam, és kicsit harapósabbra vettem. (szaktudást nem igényel a művelet). Összességében nagyon elégedett vagyok, és bátran ajánlom minden hobby kerékpárosnak akik túrázásra (könnyebb XC), városi felhasználásra keresnek járművet.

Erre ajánlom

Túra / XC / és felhőtlen használat :)

Ennyiért vettem
118000
Csatolt képek
Kellys Viper 5.0  2013 mtb
Kellys Viper 5.0  2013 mtb
Kellys Viper 5.0  2013 mtb
83 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

KELLYS Alutec RRC - Race Ready Concept


anyag:

6061 alu


méretek:
  • 15.5"
  • 17.5"
  • 19.5"
  • 21.5"

 
színválaszték:
  • szürke-fekete-narancssárga
  • szürke-fekete-zöld

villa (teló):

SR SUNTOUR XCT HLO, 27.5" , 100mm, coil / Speed Lockout


Meghajtás

hajtókar:

SR SUNTOUR XCC (42x32x22) - length 170mm (15.5" - 17.5") 175mm (19.5" - 21.5")


lánc:

KMC Z7


középrész:

cartridge


első váltó:
Shimano Tourney,

TY700


hátsó váltó:
Shimano Altus,

M370


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

KLS alloy


Kerék

felni:

KLS Draft Disc


első agy:

KLS Firework Disc


hátsó agy:

KLS Firework Disc


külső gumi:

KLS Attack


Irányítás

váltókar:

SHIMANO SL-M310 Rapidfire Plus


kormány:

PROMAX - diam 31.8mm / width 620mm (15.5"), 660mm - (17.5"), 680mm (19.5" - 21.5")


kormányszár:

PROMAX - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 8° / length 75mm (15.5",17.5",19.5"), 90mm (21.5")


kormánycsapágy:

félintegrált


nyereg:

KLS DriveLine


nyeregcső:

PROMAX - diam 27.2mm / length 350mm (15.5" - 17.5"), 400mm (19.5" - 21.5")


Fék

tárcsafék:

Tektro


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Tektro


Kellys logó

Kellys márka bemutatás

„A Kelly's a szabadidő kihasználása. Minél kevesebb szabadidővel rendelkezel, annál jobban megfontolod, hogyan használd ki - minél örömteljesebben és minél aktívabban.”

A Kelly's, mint kerékpár és kiegészítők márkája 1994-től létezik és jelenleg a világ 29 országában van bejegyezve.

A kerékpárokat a Szlovák MAMA társaság gyártja, mely a New York-i Cycle Source Group tagja. Az Európa-szerte évente eladott 50.000 Kelly's kerékpár a Cycle Source Group gyártásának 10%-át képviseli.

A név mögött amerikai és szlovák know-how, tervezés, logisztika, műszaki fejlesztés, divat, és precizitás egyesítése áll. Széles skálában kínál szabadidő, sport és verseny kerékpárokat, melyek terepen és aszfaltúton egyaránt használhatóak.

A Kelly's kerékpárokra 2 év teljes körű és 3 év vázgarancia vonatkozik.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Milyen bringát vegyek 150 ezerig? Kelly's, CTM, Merida, Gepida?
Nincs még hozzászólás
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kellys Viper 5.0 termékkel kapcsolatban: