Kellys Viper 5.0 mtb

2 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.03.)
  • Listaár: 149.900 Ft

logo
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp.,XXI.,Széchenyi u.80., Bp.,XXI.,Erdősor u.128., Bp.,XXI.,Acélcső utca 18/B vagy Bp.,XXIII, Hősök tere 17/B. címen kaphatod meg!
Kellys Viper 5.0, 2017-es
149.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Varga4 avatar
7 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Váz: festése nagyon jó, ahogyan észrevettem nehezen kopik. Nagyon mást nem tudok elmondani róla, stabil szerkezetnek tűnik - bár nem a legkönnyebb.

-Teló: a Suntour teló szépen teszi a dolgát, 100-ból szerintem 60-80-at simán kimozog még az én súlyom alatt is (65kg). Fél méteres ugratásokra nyilván nem ez való, de a padkákról való leugrálást simán veszi. A lockout nagyon hatékony, szinte 0 mozgás van olyankor. Aszfalton simán lehet vele haladni.

-Hajtókar: hát biztosan nem a legmasszívabb hajtókar, de szerencsére még hangja nincsen, aztán majd az idő eldönti.

-Lánc: nagyon nem tudok erről mit mondani. Viszonylag lassan kopik, teszi a dolgát..

-Fogaskoszorú: teszi a dolgát, lassan kopik, anomáliát nem tapasztaltam még.

-Kormány: viszonylag széles, kényelmes. Masszívnak nem mondanám, de bírja.

-Első váltó: a legkisebb fogaskerékre könnyedén átdobja a láncot, de vissza másodikba már nem tudja. Ha felváltasz 3.-ba, akkor viszont gond nélkül átdobja. Számomra érthetetlen, egy kis állítgatás erre is ráfér, pedig csak 2 hete használom, mindenesetre sokkal jobb, mint a zéró kategóriás előző váltóm. 

-Kerék összesítve: masszívnak tűnik a szerkezete, bár egy furcsa hang guruláskor előmászott ma az első kerékből. Remélem, hogy semmi komoly baj nincsen. 8-ast még a 200km alatt még nem sikerült beleraknom, remélem hosszú ideig így marad.

Hátrány

-Hátsó váltó: a láncfeszességet nem ismeri, úgy ugrál mintha muszáj volna. Terepre biztosan nem alkalmas, még 1-1 kátyútól is nagyon ugrál sokszor. A láncot szépen pakolgatja azért terhelés alatt is, ezzel nem volt még gond.

-Stucni: hát talán ez a legfájóbb pont a bicón ami elsőnek szembetűnt. Nem tudom minek hívják az ilyen stucnikat, de rettenet hülyén néz ki szerintem. Kapni fog egy Truvativ stucnit a jövőben, a mostanitól pedig megszabadulok. Természetesen ez csak esztétika, maga a stucni masszív és erős (de nem egy életbiztosítás).

-Ülés: főleg állva tekerek, de hosszabb távon (FARMERBAN!) kényelmetlen tud lenni. Rövidnadrágban még nem tudtam kipróbálni, remélem ott jobb a helyzet.

-Fék: talán ez a legrosszabb a bicón. Nekem Promax Solve tárcsafékek vannak a cangán, elől hátul 160-as tárcsákkal. A tárcsákra nem panaszkodok annak ellenére, hogy a nevüket sem tudom, de az feltűnt, hogy a gyári fékbetétek kegyetlen kemények. 2 hét után sikerült bekoptatni őket, de az első féknek a fékereje még mindig nem az igazi. A hátsó féket pedig nem tudom mi lőtte, csökkent a fékereje közel 2 nap alatt a felére (remélem pár csepp olaj megoldja majd a problémát). A fékkarokkal semmi bajom nincsen (bár kicsit sajnálom, hogy csak 2 ujjas megoldás, de ez szubjektív vélemény), a fékeket is valószínű addig használom, amíg tönkre nem mennek. 17.000 forintos árukhoz képest azért van bennük kakaó, csak kicsit kopniuk kell (már  ahogyan észrevettem).

 

Tapasztalat

Nem volt még "komoly bicóm" , csodát nem is vártam, de volt pár anomália, ami tönkre tette az elképzelésemet a bicóról. Aki túrázni akar, annak maximálisan tudom ajánlani. Aki menne durvább terepekre, azoknak nem ez való. Elsőnek nem volt rossz, de belegondolva 120.000ért jobb lett volna még a használtnál maradni. A Kelly's-t nem hibáztatom, valószínűleg ők is csinálnak jó fullykat a felső(bb) kategóriákban. Én nyilván az aljába nyúltam bele, ettől függetlenül nem volt olyan rossz vétel. 

Up: A fékek mostanra tényleg úgy tűnik, hogy teszik a dolgukat, úgy ~230-250km után. Az első fék még mindig nem az igazi, talán egy nagyobb tárcsa elkéne rá, mindenesetre fog. A V-fékhez képest persze sokkal erőteljesebb. Végső soron örülök, hogy ez került a bicóra és nem bovdenes tárcsafékes.  A hátsó féktárcsámban keletkezett egy kisebb nyolcas. Centírozni nem vittem el mert nagyjából vissza lett feszegetve (plusz elég silányak a tárcsáim, előbb utóbb úgyis kap újakat), a fékbetét is bekopott (szerintem) és már hangja sincsen - a fékerő nem változott, erőteljes most is. Szűk helyeken való tárolásra viszont nem tartom alkalmasnak a drágább bringákat, nekem ugyanis egy kisebb koccanás okozta a nyolcast a tárcsában. Amivel ütközött az egy mosógép volt (sajnos szűk volt az ajtókeret a szobámban, nem tudtam odafigyelni a hátuljára amikor lükvercben toltam ki).

 

Update: több mint 2 hónap használat után a teleszkópom még mindig köpi az olajat a "fém" részre illetve ma vettem észre (Március 19), hogy recseg-ropog az egész teleszkóp. Lockkolva használható, de amint elkezd mozogni, recseg ropog az egész. Örülök, hogy épségben hazaértem ma unokatesóméktól, és nem történt hazafele baj terepnek. Eléggé ijesztő volt. Holnap szétszedjük haverral, remélem még azt a 4,5km-t kibírja amíg kiérek hozzá és nincsen különösebb baja. Ez az olaj eresztés mondjuk nem túl szimpatikus.. A fékek is valószínűleg cserélve lesznek Shimano SLX-re. Nagyon gyenge a Promax Solve munkahenger. Ki lett próbálva több fajta fékpofával és tárcsával is, le lett fújva féktisztítóval, olajat is töltöttünk bele, légtelenítés is megvolt, de ugyan úgy gyenge és visít mint egy malac - halkan megállni lehetetlen vele, felejtsétek el. A Suntour XCT teló nálam leírta magát, a Promax Solve is halott ügy számomra. Aki NEM CSAK túrázni akar, hanem akar egy kicsit lejtőzni is bárhol, annak ajánlok egy jobb felszereltségű bicót használtan vagy újonnan. Ez a bicikli egy olyan embernek tökéletes, aki napi szinten eljár vele melózni, boltba, hétvégén túrázni 10-20km-t. Aki kicsit is gyorsabban akar haladni föld utakon, akar egy nagyon picit lejtőzni döngölt föld utaknak 30-40-nel, annak legalább egy XC gépet ajánlok! Ez sajnos tényleg a kategória legalja, nem tudom ajánlani ezt a biciklit ennyi pénzért senkinek. Használtan kilehet fogni ennél sokkal jobbakat, érdemes körülnézni! Újonnan merev farút 200-300.000ft alatt, össztelósat 400-600.000ft alatt ne vegyünk! 

Mielőtt valaki nekem esne, vagy csak érdekelné: a biciklit használtam pár alkalommal (talán havonta 3x) döngölt földúton nagy sebességgel (25-40km/h) lefele. Ahol tudtam, kikerültem a gödröket, egyéb fájdalmas dolgokat, hogy a bicó ne kapjon annyit. Párszor még előfordult, hogy sietve ismételten földúton megtekertem 3/7-be a biciklit olyan átlag 25km/h-s tempóval, és úgy haladtam. Kicsit talán hibás vagyok, de Suntour telótól amúgy se várjon senki csodát, ettől az alap Kelly's-től meg végképp ne.  

Erre ajánlom

Városban tekerésre, túrákra elmegy. Durvulni tilos vele! 

Ennyiért vettem
120.000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

joz84 avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A Tektro Novela mechanikus 160/160 tárcsafék meglepően jól teszi a dolgát. Pofon egyszerű állítani, és eddig minden körülmény között megállította alattam a "járgányt". ( 65 kg a súlyom ) Esős idő / Sáros terep után hajlamos a visításra, amit egy két blokkolásos fékezéssel orvosolhatunk a hejszínen, de a garázsban érdemes kitakarítani rendszeresen.
  • A hátsóváltó (Shimano Alivio M430) halk és precízen teszi a dolgát. Az elsőnél (Shimano M190) némi gondolkodási időt figyeltem meg.
  • A Kellys váz méretezése szerintem príma. 180 cm magasságomhoz egy 19.5" vázat választottam. Ez így kényelmes városi és bicikliutakon, ugyanakkor megvan a megfelelő tartás a nehezebb, erdős terepviszonyokhoz is.
  • A nyereg számomra nagyon kényelmes. 3-4 órás túrákon is el lehet vele lenni. (Persze ez a dolog mindenkinek más.)
Hátrány
  • Hosszabb távú, közepes igénybevételű terepviszonyok között a váltórendszer hajlamos elállítódni, amit viszonylag könnyen orvosolhatunk. (kimondottan nehéz tereppel még nem volt dolgom, de gondolom ott is hasonló a helyzet)
  • A gyári KENDA Kinetics 54-559 (26x2.10) külsőnek elég nagy a gördülési ellenálása, így szerintem nem érdemes vele aszfaltbetyárkodni hosszútávon.
Tapasztalat

2013 májusában leptem meg magam ezzel a remek kis aluparipával, ami Kellys Viper 50 Titanium gyári névre hallgat. A „Titanium” név, ne tévesszen meg senkit, ez egy aluvázas bicaj ;). Az árkategóriájához mérve, jól felszerelt, strapabíró bicikli a Viper 5.0. Napi szinten használva, már túl vagyok a 2000km en is, és az apróbb meghibásodásokat leszámítva, mint például a váltó elállítódása, nem történt semmi nagyobb negatív esemény. Mint minden, nem a kommersz kategóriás biciklit érdemes megfelelően karbantartani, és meghálálja a törődést. Az első teleszkópokat érdemes a gyári leírás szerint tisztogatni és olajozni , ellenkező esetben nyiszorgó hanggal jelzi, hogy valami baj van. A gyári gumik aszfalton kellemes morajló hangot adnak, de eléggé megnehezítik az előrehaladást, így azt cseréltem. Kicsit féltem a tárcsakféktől, lévén hogy nem egy prémium kategórás hidraulikus rendszer van integrálva, ám azt kell mondjam hogy maximálisan elégedett vagyok. A gyári beállítások eléggé lágyak voltak, így azonnal imbuszkulcsolt ragadtam, és kicsit harapósabbra vettem. (szaktudást nem igényel a művelet). Összességében nagyon elégedett vagyok, és bátran ajánlom minden hobby kerékpárosnak akik túrázásra (könnyebb XC), városi felhasználásra keresnek járművet.

Erre ajánlom

Túra / XC / és felhőtlen használat :)

Ennyiért vettem
118000
Csatolt képek
Kellys Viper 5.0  2013 mtb
Kellys Viper 5.0  2013 mtb
Kellys Viper 5.0  2013 mtb
75 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Kellys Viper 5.0 2017 mtb specifikáció

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Kellys Alutec 6061 - Rrc Geometry (Race Ready Concept)


anyag:

6061 alu


méretek:
  • 15.5"
  • 17.5"
  • 19.5"
  • 21.5"

 
színválaszték:
  • piros
  • szürke

villa (teló):

Sr Suntour Xct Hlo, 100mm, Coil / Speed Lockout (26"- 15.5", 17.5" )


Meghajtás

hajtókar:

Sr Suntour Xcc (42x32x22) - Length 170mm (15.5" - 17.5")


lánc:

KMC Z7


fogaskoszorú:

Shimano Cs-hg200-8 (12-32)


középrész:

cartridge


első váltó:

Shimano M190


hátsó váltó:
Shimano Altus,

M370


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

KLS alloy


Kerék

felni:

KLS Draft Disc 559x19 (15.5" - 17.5")


első agy:

KLS Firework Disc


hátsó agy:

KLS Firework Disc


külső gumi:

KLS Attack 54-559 /26x2.10/ (15.5" - 17.5")


Irányítás

váltókar:

Shimano Sl-m310 Rapidfire Plus


kormány:

steel RiseBar - diam 25.4mm / width 620m (15.5" - 17.5")


kormányszár:

Kalloy - Diam 28.6mm / Bar Bore 25.4mm / 15° / Length 75mm (15.5"), 90mm (17.5")


kormánycsapágy:

semi-integrated


nyereg:

KLS DriveLine


nyeregcső:

Kalloy - Diam 27.2mm / Length 300mm (15.5"), 400mm (17.5" )


Fék

tárcsafék:

Tektro


fékkar:

Tektro


Kellys logó

Kellys márka bemutatás

„A Kelly's a szabadidő kihasználása. Minél kevesebb szabadidővel rendelkezel, annál jobban megfontolod, hogyan használd ki - minél örömteljesebben és minél aktívabban.”

A Kelly's, mint kerékpár és kiegészítők márkája 1994-től létezik és jelenleg a világ 29 országában van bejegyezve.

A kerékpárokat a Szlovák MAMA társaság gyártja, mely a New York-i Cycle Source Group tagja. Az Európa-szerte évente eladott 50.000 Kelly's kerékpár a Cycle Source Group gyártásának 10%-át képviseli.

A név mögött amerikai és szlovák know-how, tervezés, logisztika, műszaki fejlesztés, divat, és precizitás egyesítése áll. Széles skálában kínál szabadidő, sport és verseny kerékpárokat, melyek terepen és aszfaltúton egyaránt használhatóak.

A Kelly's kerékpárokra 2 év teljes körű és 3 év vázgarancia vonatkozik.

Kellys Viper 5.0 mtb termékfórum
(minden modellév)

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Milyen bringát vegyek 150 ezerig? Kelly's, CTM, Merida, Gepida?
64 válasz
utolsó: 2014. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed a Kellys Viper 5.0 termékkel kapcsolatban: