- A Tektro Novela mechanikus 160/160 tárcsafék meglepően jól teszi a dolgát. Pofon egyszerű állítani, és eddig minden körülmény között megállította alattam a "járgányt". ( 65 kg a súlyom ) Esős idő / Sáros terep után hajlamos a visításra, amit egy két blokkolásos fékezéssel orvosolhatunk a hejszínen, de a garázsban érdemes kitakarítani rendszeresen.
- A hátsóváltó (Shimano Alivio M430) halk és precízen teszi a dolgát. Az elsőnél (Shimano M190) némi gondolkodási időt figyeltem meg.
- A Kellys váz méretezése szerintem príma. 180 cm magasságomhoz egy 19.5" vázat választottam. Ez így kényelmes városi és bicikliutakon, ugyanakkor megvan a megfelelő tartás a nehezebb, erdős terepviszonyokhoz is.
- A nyereg számomra nagyon kényelmes. 3-4 órás túrákon is el lehet vele lenni. (Persze ez a dolog mindenkinek más.)
- Hosszabb távú, közepes igénybevételű terepviszonyok között a váltórendszer hajlamos elállítódni, amit viszonylag könnyen orvosolhatunk. (kimondottan nehéz tereppel még nem volt dolgom, de gondolom ott is hasonló a helyzet)
- A gyári KENDA Kinetics 54-559 (26x2.10) külsőnek elég nagy a gördülési ellenálása, így szerintem nem érdemes vele aszfaltbetyárkodni hosszútávon.
2013 májusában leptem meg magam ezzel a remek kis aluparipával, ami Kellys Viper 50 Titanium gyári névre hallgat. A „Titanium” név, ne tévesszen meg senkit, ez egy aluvázas bicaj ;). Az árkategóriájához mérve, jól felszerelt, strapabíró bicikli a Viper 5.0. Napi szinten használva, már túl vagyok a 2000km en is, és az apróbb meghibásodásokat leszámítva, mint például a váltó elállítódása, nem történt semmi nagyobb negatív esemény. Mint minden, nem a kommersz kategóriás biciklit érdemes megfelelően karbantartani, és meghálálja a törődést. Az első teleszkópokat érdemes a gyári leírás szerint tisztogatni és olajozni , ellenkező esetben nyiszorgó hanggal jelzi, hogy valami baj van. A gyári gumik aszfalton kellemes morajló hangot adnak, de eléggé megnehezítik az előrehaladást, így azt cseréltem. Kicsit féltem a tárcsakféktől, lévén hogy nem egy prémium kategórás hidraulikus rendszer van integrálva, ám azt kell mondjam hogy maximálisan elégedett vagyok. A gyári beállítások eléggé lágyak voltak, így azonnal imbuszkulcsolt ragadtam, és kicsit harapósabbra vettem. (szaktudást nem igényel a művelet). Összességében nagyon elégedett vagyok, és bátran ajánlom minden hobby kerékpárosnak akik túrázásra (könnyebb XC), városi felhasználásra keresnek járművet.
Túra / XC / és felhőtlen használat :)