Első terepezés után, Börzsöny (kb. 50km).:
Első benyomások a Kona Caldera-ról:
- Király, Király, Király!!! 5 Répa!
- Nagyon jól néz ki ez a Kona mtb!
- Ár-értékben kiváló! (Amennyiért szerváltam újonnan! *lsd. len.)
- Váz: jó a festése, lakkozása-makulátlan! Geometriája is ó.k. ! "Pehely könnyű!"
- Rock Shox teló nagyon jól teszi a dolgát, terepen meg sem érezni út egyeletlenségeket olyan simán mozog. Túra végén a villán 8cm mozgást mértem, ezt átlagosan kimozogója. Blokkolásnál van egy pár mm-r mozgása, mely feltétlen nem hátrány és iszonyat merev a villa.
- Fékek, fognak!! Fehér festésük elüt a váztól, de jól harmonizál az egész bicóval, tetszenek az arany színű fékkarok.
- Váltórendszer jól, pontosan vált!
- Hátsó XT váltó nagyon ott van, hosszú kanálnak köszönhetően olyan emelkedőn is fel tudok menni simán, ah hol a régi montival megszakadtam volna. (Fúl extrém emelkedőn, még nem próbáltam!)
- Nyereg WTB, kényelmes és KONA logó van préselős nyomattal a tetején!
- Kivalló Shimano patent pedálok több éve használom ezt a típust télen-nyáron és zúztam már meg őket elég rendesen esés közben, de nem görbültek meg, nem deformálódtak. Extra: műanyag, prizmás SPD átalakító is jár hozzá egy pár!
- Gumik, nekem nem a ("elvileg")gyári Kenda Komodo -val. érkeztek hanem Maxxis Aspen gumikkal! Nagyon jól kapaszkodnak száraz föld úton, erdei ősvényeken, jó az úttartása, nagyon stabil. Murván is ókés! Aszfalton is jól elmegy, (És "búg mint a búgó csiga"!) de terepre való.
- Zúztam lefelé mint a mérgezett egér maxon, teljesen "ottvan" a Kona Caldera...
- Csak úgy... ;)
- A váltókarok és az első váltó lehetne XT felszereltségű.
- A markolat kicsit elmozog, csavarodik a kormányon nagy igénybevételnél, de jó a fogása a kéz nem csúszik rajta.
- A nyereg néha kicsit nyikorog, de ez lehet meg fog szűnni.
Cross Country (((Magyarul csapatni az erdőben, fel-le ezerrel, mint az állat!)))
:P