Kona Caldera mtb

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2011.01.)
  • Listaár: 270.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-13 (13 vélemény)
Rendezés

geotigris9 avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Első terepezés után, Börzsöny (kb. 50km).: 

Első benyomások a Kona Caldera-ról: 

  • Király, Király, Király!!!  5 Répa!
  • Nagyon jól néz ki ez a Kona mtb!
  • Ár-értékben kiváló! (Amennyiért szerváltam újonnan! *lsd. len.)
  • Váz: jó a festése, lakkozása-makulátlan! Geometriája is ó.k. ! "Pehely könnyű!"
  • Rock Shox teló nagyon jól teszi a dolgát, terepen meg sem érezni út egyeletlenségeket olyan simán mozog. Túra végén a villán 8cm mozgást mértem, ezt átlagosan kimozogója. Blokkolásnál van egy pár mm-r mozgása, mely feltétlen nem hátrány és iszonyat merev a villa.
  • Fékek, fognak!! Fehér festésük elüt a váztól, de jól harmonizál az egész bicóval, tetszenek az arany színű fékkarok.
  • Váltórendszer jól, pontosan vált!
  • Hátsó XT váltó nagyon ott van, hosszú kanálnak köszönhetően olyan emelkedőn is fel tudok menni simán, ah hol a régi montival megszakadtam volna. (Fúl extrém emelkedőn, még nem próbáltam!)
  • Nyereg WTB, kényelmes és KONA logó van préselős nyomattal a tetején!
  • Kivalló Shimano patent pedálok több éve használom ezt a típust télen-nyáron és zúztam már meg őket elég rendesen esés közben, de nem görbültek meg, nem deformálódtak. Extra: műanyag, prizmás SPD átalakító is jár hozzá egy pár! 
  • Gumik, nekem nem a ("elvileg")gyári Kenda Komodo -val.  érkeztek hanem Maxxis Aspen gumikkal! Nagyon jól kapaszkodnak száraz föld úton, erdei ősvényeken, jó az úttartása, nagyon stabil. Murván is ókés! Aszfalton is jól elmegy, (És "búg mint a búgó csiga"!) de terepre való.
  • Zúztam lefelé mint a mérgezett egér maxon, teljesen "ottvan" a Kona Caldera...
  • Csak úgy... ;)
Hátrány
  • A váltókarok és az első váltó lehetne XT felszereltségű.
  • A markolat kicsit elmozog, csavarodik a kormányon nagy igénybevételnél, de jó a fogása a kéz nem csúszik rajta.
  • A nyereg néha kicsit nyikorog, de ez lehet meg fog szűnni.
Erre ajánlom

Cross Country (((Magyarul csapatni az erdőben, fel-le ezerrel, mint az állat!)))

:P

Ennyiért vettem
165.000,-
Csatolt képek
Kona Caldera  2010 mtb
Hát KONA...
Kona Caldera  2010 mtb
...KONA...
Kona Caldera  2010 mtb
Megint csak, ...KONA!
Szerinted hasznos?

becuszabi avatar
becuszabi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
strapabíró, maga a váz olcsó, szerintem szép is (2004-es, sötét bordó), jó geometria
Hátrány
magának a váznak szerintem semmi, talán a festés birhatná kicsit jobban a kavicsot, karcolást, ha a tárcsa oldalán lenne keresztmerevítés jobban érezném magam
Tapasztalat
Az első komolyabb montim, de nagyon meg vagyok vele elégedve...főleg ezzel a felszereléssel :) Csak a hátsó agyat kellett cserélni, nem igazán bírta a koszt. A kerekek jók, a váltás teszi a dolgát, ahogy kell. (az összárat ma már sokallom, de akkor nagyon örültem neki és volt is rá zseton)
Erre ajánlom
márkahű nehezebb súlyú bringásoknak XC-re
Ennyiért vettem
350000
Szerinted hasznos?

Balázs avatar
Balázs
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Masszív a váz, emellett a 176 centis magasságomhoz a 17-es váznak tökéletes a geometriája. Szerintem az ára se rossz, hiszen az X Factorban számlával garival kijött 30 ezer körüli összegből.
Hátrány
A festék 1 hétnyi városi bringázgatás után több helyen lejött a felpattanó kövektől. Egyszer nekitámasztottam egy vakolt falnak finoman, de így is megmaradt a festésen a nyoma:(
Tapasztalat
A bringa 130 ezremben van, a céljaimra tökéletes, a váz "örök életűnek" tűnik, jól lehet vele manőverezni, az emelkedőket is jól abszolválom vele, lejtőn egyenesben is szépen stabilan szalad. Kicsit súlyos lett, a haverom gyári Calderája vagy 2 kilóval könnyebb, igaz ebből a darabonként 800 grammos Schwalbe slickek és a zselés nyergem majd 1,5 kilós pluszsúlyt jelent.
Erre ajánlom
Városba, túrázni tökéletes, gondolom XC-re is jó, ha arra árulják:)
Ennyiért vettem
33000 volt a váz
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jani22 avatar
jani22
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
könnyű,kemény váz.deore coccos
Hátrány
az ára
Tapasztalat
király kecó 90kg fölött is birja
Erre ajánlom
dh
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

beny avatar
beny
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
jó nagyon,könnyű a súya,ez a bicaj szinte a legjobb amin ültem
Hátrány
nincs
Tapasztalat
mindenkinek akinek van pénze vegye és vigye!!
Erre ajánlom
mindenkinek,DH,XC
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

loati avatar
loati
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
A legjobb bringa amit valaha tekertem.. A súlya ahhoz képest, hogy tárcsával van szerelve könnyű, a teló is szuper egyszóval az egész bringa felépítése(XT felszerelés). A vázat pedig kifejezetten mászáshoz tervezték.
Hátrány
Nem megy magától.
Tapasztalat
Aki szidja az nem tudja, hogy mit ír vagy csak olyan milliomos aki fél milláért bármikor vehet egy kona kula-t.
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Csillag Olivér avatar
Csillag Olivér
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
jó vázgeometria,ár érték nagyon jó
Hátrány
nekem sok a 13km-ja,fékek nem a legjobbak.
Tapasztalat
Nagyon meg vagyok vele elégedve!!!!!!!
Erre ajánlom
90kg felett is nyugodtan.
Szerinted hasznos?

Iványi Lajos avatar
Iványi Lajos
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
jó vázgeometria, a raceface hajtómü nálam nagyon jól vizsgázott
Hátrány
teleszkóp-marz. exr pro -/ nagyon visszarúg, olajat azonnal cserélj de rugót sem árt/, nyikorog a nyereg, a lánc gyári kenését takaritsd le mert ugy szedi a koszt mint az olaj
Tapasztalat
nagyon jó xc gép, versenyre is de csak tuninggal. a merida hasonló árú gépeit veri. ezért a pénzért jo alkatrészekkel van szerelve- de a telót én már lecseréltem
Erre ajánlom
xc úgy 85 kg-ig, kisebb tuninggal lehet jobban brutálkodni vele, a lejtön küldheted neki, alig pattog a hátulja
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

eguard avatar
eguard
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
szép, jó, kényelmes. az első gép, amin nem fáj semmim, csak a tekerés van meg a környezet.
Hátrány
az első fék ciripel.
Tapasztalat
a szakik szerint az agyak fognak meghalni először. meglátjuk
Erre ajánlom
olyanoknak, akiknek nincs kedvük szerelgetni, csak mennének a minimális szabadidejükben.
Szerinted hasznos?

Guszti avatar
Guszti
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Vázként vettem 30eFt-ért a Factorban. Jó geometria (ugyanaz mint a KULA), hegesztések minősége, gyönyörű festés, kellő merevség 85kilóm alatt
Hátrány
Bovdenvezető szemeket picit odébb tenném. Nem top-swinges elsőváltónál a bovden reszeli a szemet (szőrszál has-has...)
Tapasztalat
Mivel vázként vettem csak annyit,hogy nagyon jó alap XC-re, light-os ugribugrira, nehezebb egyéneknek, mászógép!!!
Erre ajánlom
XC verseny 75kg felett
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

robifiu avatar
robifiu
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
ez a bicaj egy alom.. 3 hetet vartam mire megjott a Factorba de megerte.
Hátrány
hat azert lehetne olcsobb is, de meg ez is belefert..
Tapasztalat
hat tehat a bicaj egy alom.. imadom.. meglattam a boltban es nem tuttam otthagyni.. bar meg kell hogy emlitsem, hogy a tamvillat a tarcsafek nekem eltorte.. (garis volt igy kaptam masikat) a nyeregcsovel nekem nincs bajom, mert 16"os a vaz es tovig lent van a nyereg.. a geometria tenyleg nagyon jo... 5 repa!!
Erre ajánlom
Xc.. es persze KONA orulteknek..
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Jimm avatar
Jimm
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Az ár/érték arány. Váz. Ennyiért nem kapsz hasonló kategóriát.
Hátrány
Bizony nehéz... 13 kilcsi fölött A Hayes fékek kicsit hangosak, Hátrány még, hogy nagyon megnéznek a csajok vele... :))) hehe
Tapasztalat
A színe gyönyörű !A váz nagyon jó alap, ha tovább akarsz építkezni. Azért kezdő semmiképpen ne vegye meg ez már komoly jószág. 4 répát adok. Ugyebár azért ennél vannak komolyabb gípsárkányok is !
Erre ajánlom
XC, ezzel már el tudsz indulni egy jó kis maratonon, de a lefeléken van elemében a kicsike :)
Szerinted hasznos?

FLOW avatar
FLOW
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
baromi jól néz ki, jó vázgeometria, -jól lehet vele mászni, meg döngetni lefele, -szépen mozog és jó merev a teló, -hidraulikus tárcsafék
Hátrány
-néhány apróság, amit lejjebb írok a véleménynél, de lehet, hogy ezek egyedi problémák... -nem a legkönnyebb a bringa(13 kg, bár nekem jó ez a súly is, a lényeg, hogy bírja a strapát...)
Tapasztalat
Sajnos a nyeregcső picit meghajlott 1000 km után,valamint a nyeregpálcák is,(pedig 74 Kg vagyok), ezeket cserélnem kell,a fékkarokon(Hayes) pedig egy pici állítócsavar mindig ki akar csavarodni, ezeket valahogy rögzíteni kell. Összeségében nagyon meg vagyok vele elégedve, nem hagyott cserben még a hosszab túrák alatt sem.
Erre ajánlom
azoknak, akik KONA-val szeretnének XC-zni.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-13 (13 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):
Kona Caldera
anyag:

Alumínium


méretek:
  • 14"

  • 16"

  • 17"

  • 18"

  • 19"

  • 20"

  • 22"


 
színválaszték:

szürke


Meghajtás

hajtókar:

FSA Comet


fogaskoszorú:
Shimano Deore
középrész:

FSA MegaExo


első váltó:
Shimano Deore
hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

Shadow


 
fokozatok száma:

3x8


patentpedál:

Shimano PD-M505


Kerék

felni:

Alex DP17


első agy:

Formula Disc


hátsó agy:

Shimano M475 Disc


külső gumi:
Kenda Komodo

Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
markolat:

Kona Race Light


nyeregcső:

Kona XC/BC


Fék

tárcsafék:
Shimano BR-M575
 
féktárcsa:
  • 180mm (első)

  • 160mm (hátsó)


tömeg:

12.4


Kona logó

Kona márka bemutatás

„A Konánál mindannyian a kerékpározás szabadsága mellett vagyunk. 1988 óta létezünk. Még mindig az alapító tagok a tulajdonosok. Még mindig lelkes, aktív, szenvedélyes kerékpárosok népesítik be a csapatot. Nem vagyunk nagyok, de túl kicsik sem. Mindössze kerékpárosok egy elkötelezett csapata, akik kerékpárokat építenek olyan embereknek, akik imádják a bringákat- függetlenül attól, hogy ez az imádat új, vagy már régen megalapozott.”

A Kona kerékpárokat gyártó céget Dan Gerhard és Jacob Heilbron alapította. Az első tervezőjük és termékmenedzserük, egyben első versenyzőik egyike Joe Murrey volt. Joe bekerült a Mountain Bike Hall of Fame-be, ahová azóta számos márkatársa követte, többek közt XC és DH világbajnoki győzelmeiknek köszönhetően.

A gyár 1994 óta gyárt összteleszkópos kerékpárokat. 2003-ban Dave Watson történelmet ír avval, hogy átugrik a Tour de France Alp d’Huez állomása felett, 2004-ben pedig az ausztriai Kona Bike Parkban John Cowan végrehajtja a világ első hátraszaltóját egy róla elnevezett Kona vázas bringával.

2006-tól a Kona több mint 3500 kerékpárt adományozott Afrikába, a HIV és AIDS fertőzötteket látogató segítőknek. 2008-ban elkészül az 1.000.000-dik kerékpár. 2009-ben bemutatják az első női triatlon kerékpárt a Lisa TR-t, és a Minxy-t, az első női freeride modellt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kona Caldera termékkel kapcsolatban: