Alapvetően kezdőknek és munkábajárós bringának ideális. Bőőven a teszkós színvonal felett van, mindennel kompatibilis a váz, gyakorlatilag szénné lehet tuningolni.
Ha kezdőként veszel ilyen bringát nem bánod meg, viszont amint egy picit komolyabb terveid vannak vele, már érezni a határait. Én már a Szépvölgyi úton felfelé észrevettem a hajtás és a váltás pontatlanságát. A hármashatár-hegy felé, valamint a vitorlázórepülő-tér felé pedig már a teleszkóp és a visszaút csillapítás hiánya is kijött, kopog a teleszkóp, mint az állat. A váltót heti rendszerességgel kellett finomhangolni, a hajtókar nehéz, mint a dög, cserébe rugalmas. :) A lánc elég gyorsan, egy Donauradweg-túra alatt szétnyúlt, csere...
Az ár-érték aránya kiváló, viszont én nagyon túlnőttem rajta, így a vázon kívül gyakorlatilag mindent lecseréltem rajta. Maradt a stucni-kormány-nyeregcső-nyereg és a váz...
Íme a lista:
Kerekek: Shimano Deore agyak, Sapim küllők, Mavic XM-317-es felnik
Külsők: első Schwalbe Sliento II, hátsó CST Corporal. Ezek vározi közlekedésre jók, mert slick gumik... Emellett terepre tartogatok 2db Racing Ralph-ot, na azokat nagyon-nagyon szeretem
Villa: SR Suntour Raidon RLD - a régi RST valami förmedvény volt, be is xart, ezzel legalább lehet jobb terepen is durvulni amellett, hogy lockolható, így városban is ideális.
Fékek: Na ez ment elsőre a kukába, a tektro IO egy határ fos volt nálam, így lett helyette egy Deore 555-ös hidraulikus tárcsafék, amit azóta is imádok, totál igénytelen, örökéletű cucc. Csak az olajat ne engedd ki belőle :D A tárcsák pedig a kerékhez jártak, SM-RT 53-masok...
Hajtókar: Shimano Deore LX FC-m 572
Lánc: Deore XT
Első váltó: Deore LX
Hátsó váltó: Deore XT - ez volt a második kuka, pontosabban ment barátnőm bringájára, mert folyamatosan után kellett állítani egy jobb terepezés után. Nemhiába, nem erre van ez kitalálva. Aki ezzel "lájtos DH"-t mer menni, az számítson arra, hogy a gépe pár év alatt atomjaira hullik...
Fogaskoszorú: Deore XT
Váltókarok: Deore XT - na az ST-EF50-es fékváltókarok konkrétan nem voltak rosszak, csak egybeépítve nem az igazi, főleg, hogy a 3x7-es rendszert én 3x9-re cseréltem, sokkal jobb...
Bowden: Shimano SIS-SP41 (XTR) - hogy miért nem ezzel szerelnek minden bringát a világon!!!! Életem legjobb döntése volt. A régi bowdenház tele volt szutyokkal egy jó kis téli tekerés után, ez porvédős, akármekkora szarban tekersz vele, lágyan teszi oda a váltót, ahova kell. A régi egy idő után pucolásra szorult...
Nyeregcső - csere alatt, mert kikotyogósodott... Nyereg: kiszakadt, névnapomra kérek egy újat tesómtól, már csak 2 és fél hét! :D
Monoblokk: Shimano BB-ES25, a legalapabb octalinkes monoblokk, egyetlen hibája, hogy 4.000km megtétele után már kotyog, úgyhogy szervizelnem kéne...
Végeredmény: kaptam egy (a városi külsők miatt) Cross Trekking-re alkalmas bringát, amire ha rárakom a Racing Ralph külsőket márix XC bringává válik, egy csomagtartóval pedig túragép lesz belőle. Öszvééééér, de imádom!