Árához képest igen korrekt tudású gép.
Megbízható, rendszeres karbantartás mellett.
Városi közlekedésre és kényelmes túrázgatásra ideális, ha elviseled néhány rigolyáját... Én nagyon hamar túlnőttem a képességeit, így szinte totál átépítettem.
Idővel, ha komolyabban gondolod a kerékpározást, szinte az egész bringát le kell cserélned, mert mindenre jó, de mindenre csak egy icipicit...
A váltó rendszeres karbantartás mellett is csak nehezen teszi a dolgát, folyamatosan után kell állítsam, hogy tökéletesen váltson
A teleszkóp hidegben totál behal, lesz egy RST merevvillád, ami nem is olyan merev, ha a tektro-nál picivel normálisabb tárcsaféket használsz. Csak a rugóút nem fel-le, hanem előre-hátra irányba változik, avagy csavarja a villát, mint a szemét...
A pedál 2.000km után nekiállt recsegni-ropogni
Az első agy 3.000km után beállt, az agy berágódott (1.000km-enként volt szétkapva és zsírozva)
A tektro tárcsafékek színvonala kritikán aluli, nekem egyszerűen nem akart fogni az első fék. 5x vittem el még szervizbe is beállíttatni, viszont sehol nem tudtak vele mit kezdeni. Gyászos egy darab volt, de nagyon...
A teleszkóp azon kívül, hogy hidegben befagy, köpi az olajat, a szimering szart sem ér rajta és 1 év után nekem gyakorlatilag beállt. Se hidegben, se melegben nem tudtam használni. Az értéke jó esetben 4-5.000 Ft, inkább vettem 20.000ért egy használt Suntour Raidon-t.
Alapvetően kezdőknek és munkábajárós bringának ideális. Bőőven a teszkós színvonal felett van, mindennel kompatibilis a váz, gyakorlatilag szénné lehet tuningolni.
Ha kezdőként veszel ilyen bringát nem bánod meg, viszont amint egy picit komolyabb terveid vannak vele, már érezni a határait. Én már a Szépvölgyi úton felfelé észrevettem a hajtás és a váltás pontatlanságát. A hármashatár-hegy felé, valamint a vitorlázórepülő-tér felé pedig már a teleszkóp és a visszaút csillapítás hiánya is kijött, kopog a teleszkóp, mint az állat. A váltót heti rendszerességgel kellett finomhangolni, a hajtókar nehéz, mint a dög, cserébe rugalmas. :) A lánc elég gyorsan, egy Donauradweg-túra alatt szétnyúlt, csere...
Az ár-érték aránya kiváló, viszont én nagyon túlnőttem rajta, így a vázon kívül gyakorlatilag mindent lecseréltem rajta. Maradt a stucni-kormány-nyeregcső-nyereg és a váz...
Íme a lista:
Kerekek: Shimano Deore agyak, Sapim küllők, Mavic XM-317-es felnik
Külsők: első Schwalbe Sliento II, hátsó CST Corporal. Ezek vározi közlekedésre jók, mert slick gumik... Emellett terepre tartogatok 2db Racing Ralph-ot, na azokat nagyon-nagyon szeretem
Villa: SR Suntour Raidon RLD - a régi RST valami förmedvény volt, be is xart, ezzel legalább lehet jobb terepen is durvulni amellett, hogy lockolható, így városban is ideális.
Fékek: Na ez ment elsőre a kukába, a tektro IO egy határ fos volt nálam, így lett helyette egy Deore 555-ös hidraulikus tárcsafék, amit azóta is imádok, totál igénytelen, örökéletű cucc. Csak az olajat ne engedd ki belőle :D A tárcsák pedig a kerékhez jártak, SM-RT 53-masok...
Hajtókar: Shimano Deore LX FC-m 572
Lánc: Deore XT
Első váltó: Deore LX
Hátsó váltó: Deore XT - ez volt a második kuka, pontosabban ment barátnőm bringájára, mert folyamatosan után kellett állítani egy jobb terepezés után. Nemhiába, nem erre van ez kitalálva. Aki ezzel "lájtos DH"-t mer menni, az számítson arra, hogy a gépe pár év alatt atomjaira hullik...
Fogaskoszorú: Deore XT
Váltókarok: Deore XT - na az ST-EF50-es fékváltókarok konkrétan nem voltak rosszak, csak egybeépítve nem az igazi, főleg, hogy a 3x7-es rendszert én 3x9-re cseréltem, sokkal jobb...
Bowden: Shimano SIS-SP41 (XTR) - hogy miért nem ezzel szerelnek minden bringát a világon!!!! Életem legjobb döntése volt. A régi bowdenház tele volt szutyokkal egy jó kis téli tekerés után, ez porvédős, akármekkora szarban tekersz vele, lágyan teszi oda a váltót, ahova kell. A régi egy idő után pucolásra szorult...
Nyeregcső - csere alatt, mert kikotyogósodott... Nyereg: kiszakadt, névnapomra kérek egy újat tesómtól, már csak 2 és fél hét! :D
Monoblokk: Shimano BB-ES25, a legalapabb octalinkes monoblokk, egyetlen hibája, hogy 4.000km megtétele után már kotyog, úgyhogy szervizelnem kéne...
Végeredmény: kaptam egy (a városi külsők miatt) Cross Trekking-re alkalmas bringát, amire ha rárakom a Racing Ralph külsőket márix XC bringává válik, egy csomagtartóval pedig túragép lesz belőle. Öszvééééér, de imádom!
Városi közlekedés, túra.
Aki azt írja, hogy "lájtos DH" az kb. azt jelenti, hogy legurulok az Istenhegyi úton aszfalton, mert a csillapítás az kb. 0. A DH az nem a szomszéd dombról lefelét jelenti... XC felhasználásra építettem át a cuccot, Cross-trekkingként használom :)