Magellan Draco mtb

71 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 67.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




lacix86 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Árához képest igen korrekt tudású gép.

Megbízható, rendszeres karbantartás mellett.

Városi közlekedésre és kényelmes túrázgatásra ideális, ha elviseled néhány rigolyáját... Én nagyon hamar túlnőttem a képességeit, így szinte totál átépítettem.

Hátrány

Idővel, ha komolyabban gondolod a kerékpározást, szinte az egész bringát le kell cserélned, mert mindenre jó, de mindenre csak egy icipicit...

A váltó rendszeres karbantartás mellett is csak nehezen teszi a dolgát, folyamatosan után kell állítsam, hogy tökéletesen váltson

A teleszkóp hidegben totál behal, lesz egy RST merevvillád, ami nem is olyan merev, ha a tektro-nál picivel normálisabb tárcsaféket használsz. Csak a rugóút nem fel-le, hanem előre-hátra irányba változik, avagy csavarja a villát, mint a szemét...

A pedál 2.000km után nekiállt recsegni-ropogni

Az első agy 3.000km után beállt, az agy berágódott (1.000km-enként volt szétkapva és zsírozva)

A tektro tárcsafékek színvonala kritikán aluli, nekem egyszerűen nem akart fogni az első fék. 5x vittem el még szervizbe is beállíttatni, viszont sehol nem tudtak vele mit kezdeni. Gyászos egy darab volt, de nagyon...

A teleszkóp azon kívül, hogy hidegben befagy, köpi az olajat, a szimering szart sem ér rajta és 1 év után nekem gyakorlatilag beállt. Se hidegben, se melegben nem tudtam használni. Az értéke jó esetben 4-5.000 Ft, inkább vettem 20.000ért egy használt Suntour Raidon-t.

 

Tapasztalat

Alapvetően kezdőknek és munkábajárós bringának ideális. Bőőven a teszkós színvonal felett van, mindennel kompatibilis a váz, gyakorlatilag szénné lehet tuningolni.

Ha kezdőként veszel ilyen bringát nem bánod meg, viszont amint egy picit komolyabb terveid vannak vele, már érezni a határait. Én már a Szépvölgyi úton felfelé észrevettem a hajtás és a váltás pontatlanságát. A hármashatár-hegy felé, valamint a vitorlázórepülő-tér felé pedig már a teleszkóp és a visszaút csillapítás hiánya is kijött, kopog a teleszkóp, mint az állat. A váltót heti rendszerességgel kellett finomhangolni, a hajtókar nehéz, mint a dög, cserébe rugalmas. :) A lánc elég gyorsan, egy Donauradweg-túra alatt szétnyúlt, csere...

Az ár-érték aránya kiváló, viszont én nagyon túlnőttem rajta, így a vázon kívül gyakorlatilag mindent lecseréltem rajta. Maradt a stucni-kormány-nyeregcső-nyereg és a váz...

Íme a lista:

Kerekek: Shimano Deore agyak, Sapim küllők, Mavic XM-317-es felnik

Külsők: első Schwalbe Sliento II, hátsó CST Corporal. Ezek vározi közlekedésre jók, mert slick gumik... Emellett terepre tartogatok 2db Racing Ralph-ot, na azokat nagyon-nagyon szeretem

Villa: SR Suntour Raidon RLD - a régi RST valami förmedvény volt, be is xart, ezzel legalább lehet jobb terepen is durvulni amellett, hogy lockolható, így városban is ideális.

Fékek: Na ez ment elsőre a kukába, a tektro IO egy határ fos volt nálam, így lett helyette egy Deore 555-ös hidraulikus tárcsafék, amit azóta is imádok, totál igénytelen, örökéletű cucc. Csak az olajat ne engedd ki belőle :D A tárcsák pedig a kerékhez jártak, SM-RT 53-masok...

Hajtókar: Shimano Deore LX FC-m 572

Lánc: Deore XT

Első váltó: Deore LX

Hátsó váltó: Deore XT - ez volt a második kuka, pontosabban ment barátnőm bringájára, mert folyamatosan után kellett állítani egy jobb terepezés után. Nemhiába, nem erre van ez kitalálva. Aki ezzel "lájtos DH"-t mer menni, az számítson arra, hogy a gépe pár év alatt atomjaira hullik...

Fogaskoszorú: Deore XT

Váltókarok: Deore XT - na az ST-EF50-es fékváltókarok konkrétan nem voltak rosszak, csak egybeépítve nem az igazi, főleg, hogy a 3x7-es rendszert én 3x9-re cseréltem, sokkal jobb...

Bowden: Shimano SIS-SP41 (XTR) - hogy miért nem ezzel szerelnek minden bringát a világon!!!! Életem legjobb döntése volt. A régi bowdenház tele volt szutyokkal egy jó kis téli tekerés után, ez porvédős, akármekkora szarban tekersz vele, lágyan teszi oda a váltót, ahova kell. A régi egy idő után pucolásra szorult...

Nyeregcső - csere alatt, mert kikotyogósodott... Nyereg: kiszakadt, névnapomra kérek egy újat tesómtól, már csak 2 és fél hét! :D

Monoblokk: Shimano BB-ES25, a legalapabb octalinkes monoblokk, egyetlen hibája, hogy 4.000km megtétele után már kotyog, úgyhogy szervizelnem kéne...

 

Végeredmény: kaptam egy (a városi külsők miatt) Cross Trekking-re alkalmas bringát, amire ha rárakom a Racing Ralph külsőket márix XC bringává válik, egy csomagtartóval pedig túragép lesz belőle. Öszvééééér, de imádom!

Erre ajánlom

Városi közlekedés, túra.

Aki azt írja, hogy "lájtos DH" az kb. azt jelenti, hogy legurulok az Istenhegyi úton aszfalton, mert a csillapítás az kb. 0. A DH az nem a szomszéd dombról lefelét jelenti... XC felhasználásra építettem át a cuccot, Cross-trekkingként használom :)

Ennyiért vettem
65.000
Csatolt képek
Magellan Draco  2008 mtb
oldalról
Magellan Draco  2008 mtb
villa
Magellan Draco  2008 mtb
hajtókar
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Magellan márka bemutatás

A CSEKE Zrt-t két család alapította 1990-ben Apostagon. A Csere és Kele családnevek összevonásából jött létre a CSEKE név.

A cég Bt-ként kezdte meg, az akkor még kiskereskedelmi tevékenyégét egy dunaújvárosi kerékpárüzletben. 1991-től áttért a nagykereskedelmi tevékenységre, majd 1997-ben a Bt. Rt-vé alakult.

A 90-es évek második felétől a CSEKE Zrt. a hazai kerékpár-nagykereskedelemben piacvezető szerepet tölt be. A cég mintegy száz főt foglalkoztat budapesti és apostagi kereskedelmi telephelyein. A céghez kizárólagosan kötődő alvállalkozók biztosítják a gyártási hátteret.

Termékeiket elsősorban mintatermünkön és terítőhálózatunkon keresztül, a szakkereskedések számára értékesítjük. Fokozatosan fejlődik export tevékenységünk elsősorban Szlovákiában, Romániában és Ukrajnában erősítjük piaci jelenlétünket.

Kezdetektől fogva kiemelt figyelmet fordítottunk a gyerekek, mozgáskorlátozottak, sportközösségek, és alapítványok támogatására.

Versenysportolóink a Magellan Team (MTB) tagjai, akik országos és nemzetközi viszonylatban már eddig is kimagasló eredményeket értek el mind a Cross Country (CC), és a Down Hill (DH), mind a Dual Slalom (DS) versenyágakban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magellan Draco termékkel kapcsolatban: