Mali Viper mtb

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.09.)
  • Listaár: 110.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Jó árban lehetett megvásárolni

-Az akkori konkurensekhez képest nagyságrendekkel jobb felszereltséggel gyártották (deore shadow hátsó váltó, alivio fékkarok, 3x9 sebesség, Tektro Novela mechanikus tárcsafékek, suntour XCM 100mm-es teló, araya felnik, acera bontható lánctányéros hajtómű)

-Szép megjelenésű, sokszor mondják hogy "milyen szép a bringád", annak ellenére hogy nem egy agresszív figyelemfelkeltő geometriájú váz. Harsány piros-fehér-fekete a váz, talán ezért tűnik fel sokaknak.

Hátrány

Ár/érték arány tekintetében nincs okom hátrányokat felhozni mert 104 000 Ft-ért vásároltam annak idején közvetlenül a Malitól és ennyi pénzért úgy gondolom nagyon jó gépet kaptam. Ha mindezek figyelembevétele nélkül kellene az ár tudta nélkül véleményeznem, akkor a következőket hoznám fel:

-A Tektro Novela fékek sokaknál nem váltak be. Én szerencsés voltam, sikerült beállítani jól, satuzni is tudott ha kellett. Ennek ellenére már lecseréltem BB7-re.

-A Suntour XCM teló. Nekem egész pontosan ebből a DS-26-100 típus van ami még a V2-es család, 30mm-es becsúszókkal, 100mm-es rugóúttal. Fapados, se csillapítás, se lockout, abszolút belépő kategória.

-Nehéz volt a vázhoz új váltófület beszerezni. Sokáig kutattam a különböző webáruházakban mire megtaláltam a pontosan illeszkedő típust.

-Nehéz a bringa (persze kinek mi a nehéz). Eredeti állapotában 14.2kg volt, mostani állapotában félig átépítve 14.8kg. Érzésre sokat nyom a villa, kissé orrnehéz amikor felemelem.

Tapasztalat

Szeretem ezt a bringát, igazi kis "mindenre jó" típus. Soha nem láttam mégegyet belőle bár túl sokfelé nem járok az országban. Ettől kicsit exkluzívnak, egyedinek érzem. :)

Voltam már 60-80km-es betonos túrákon is vele, de javarészt terepen hajtom. Földúton, csapásokon. 50 centinél nagyobb letöréseket nem mertem még vele beadni mert féltem a vázat de elképzelhető hogy kibírná, mégse reckírozom. Szépek a hegesztések, vastagok a csövek, a homlokcső és az alcsócső találkozása meg van erősítve alulról egy idommal. Az alsócső és a nyeregvázcső belső oldalán kulacstartóhoz vannak szemek. Mivel alu, kiállva taposáskor hajlik mint a legtöbb ilyen váz. Gyárilag 2.1-es Kenda Koyote gumik voltak rajta, jó bütykös első és hátsóval szerelték, szinte harapták a puhább talajt. Jó gumik, 6000km alatt az első alig kopott, a hátsó már jobban de még mindig saccolnék beléjük 6000 újabb km-t a végső kukázásig. Jó tulajdonságaik ellenére mégis lecseréltem őket szebbre, vastagabbra. :) A Schwalbe 2.25-ös szélesságű Smart Sam gumija még pont befér a vázba hátulra úgy hogy mindkét oldalt 3-4mm sárférőhely van lent is, fent is. Két és fél év alatt nagyon sokat módosítottam  a bringán a gyári állapothoz képest, részben szubjektív esztétikai-, részben praktikus okokból. Úgy tervezem sokáig hajtom még. Remélem a bringa is így gondolja. :D

Erre ajánlom

Megfelelő módosításokkal: városba, könnyű terepre (XC jelleg), betonos túrákra.

Ennyiért vettem
104000
Mért tömeg
14200 g
Csatolt képek
Mali Viper  2013 mtb
Gyári állapotban így nézett ki
Mali Viper  2013 mtb
Számos alkatrész cseréje után-2018 eleje
18 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

7005 Alumínium


villa (teló):

Suntour XCM


Meghajtás

hajtókar:

Suntour XCC


lánc:

KMC Z51


fogaskoszorú:

Suntour 11-32


első váltó:

Suntour


hátsó váltó:
Shimano Deore
pedál:

Wellgo aluminium platform


Kerék

felni:

Alexrims PC19


külső gumi:

Kenda Kadre


Irányítás

váltókar:

Shimano Acera


kormány:

Mali


markolat:

Acor


kormányszár:

Mali


kormánycsapágy:

1 1/8ahead


nyereg:

Velo sport


nyeregcső:

Mali/aluminium


Fék

 
féktest:

Tektro Novela


fékkar:

Shimano Acera


Mali logó

Mali márka bemutatás

A Mali Bicycle Technology svájci-magyar cég, 1989-ben alapította Máli Péter kerékpárversenyző és Máli János grafikus.

1990-től a X. kerületben készítették közép és felső kategóriás vázaikat, főleg a minőségre igényes svájci piacra. A cég manapság főleg hazai piacra szerel össze mtb, városi, összecsukható, bmx és gyermek kerékpárokat, törekedve, hogy az adott minőségi szinten a lehető legjobb árakat kínálja.

1995-ben kapcsolatba került a Tiszaújvárosi Triatlon Klubbal a cég vezetője, Máli János, aki többek közt az orosz Galina Jenyuhina pályakerékpáros világbajnokot is szereléssel támogatta. Nagyobb jövőt, és jobb reklámot látott az idehaza egyre ismertebb klubban, mint a bizonytalan jövőjű világsztárokban. Azóta TVK-Mali néven halmoz sikert-sikerre a csapat. 2010-ben a triatlonsportban három korcsoportban- felnőtt, ifjúsági, gyermek- is a TVK-Mali csapata adta az év sportolóját, Rendes Csaba, Hankó Gábor és Lehmann Bence személyében.

A 2010-es Budapest-Bamako túrán a Mali is rajthoz állt egy autóval, fedélzetén 4 db Cobra kerékpárral. A bringákat Bamakóban, a Mali Köztársaság fővárosában, adták át a névrokon ország Olimpiai Szövetségének.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Mali Viper megfelelő? 100kg vagyok, 90%-ban aszfalton használnám!
8 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mali Viper termékkel kapcsolatban: