-Jó árban lehetett megvásárolni
-Az akkori konkurensekhez képest nagyságrendekkel jobb felszereltséggel gyártották (deore shadow hátsó váltó, alivio fékkarok, 3x9 sebesség, Tektro Novela mechanikus tárcsafékek, suntour XCM 100mm-es teló, araya felnik, acera bontható lánctányéros hajtómű)
-Szép megjelenésű, sokszor mondják hogy "milyen szép a bringád", annak ellenére hogy nem egy agresszív figyelemfelkeltő geometriájú váz. Harsány piros-fehér-fekete a váz, talán ezért tűnik fel sokaknak.
Ár/érték arány tekintetében nincs okom hátrányokat felhozni mert 104 000 Ft-ért vásároltam annak idején közvetlenül a Malitól és ennyi pénzért úgy gondolom nagyon jó gépet kaptam. Ha mindezek figyelembevétele nélkül kellene az ár tudta nélkül véleményeznem, akkor a következőket hoznám fel:
-A Tektro Novela fékek sokaknál nem váltak be. Én szerencsés voltam, sikerült beállítani jól, satuzni is tudott ha kellett. Ennek ellenére már lecseréltem BB7-re.
-A Suntour XCM teló. Nekem egész pontosan ebből a DS-26-100 típus van ami még a V2-es család, 30mm-es becsúszókkal, 100mm-es rugóúttal. Fapados, se csillapítás, se lockout, abszolút belépő kategória.
-Nehéz volt a vázhoz új váltófület beszerezni. Sokáig kutattam a különböző webáruházakban mire megtaláltam a pontosan illeszkedő típust.
-Nehéz a bringa (persze kinek mi a nehéz). Eredeti állapotában 14.2kg volt, mostani állapotában félig átépítve 14.8kg. Érzésre sokat nyom a villa, kissé orrnehéz amikor felemelem.
Szeretem ezt a bringát, igazi kis "mindenre jó" típus. Soha nem láttam mégegyet belőle bár túl sokfelé nem járok az országban. Ettől kicsit exkluzívnak, egyedinek érzem. :)
Voltam már 60-80km-es betonos túrákon is vele, de javarészt terepen hajtom. Földúton, csapásokon. 50 centinél nagyobb letöréseket nem mertem még vele beadni mert féltem a vázat de elképzelhető hogy kibírná, mégse reckírozom. Szépek a hegesztések, vastagok a csövek, a homlokcső és az alcsócső találkozása meg van erősítve alulról egy idommal. Az alsócső és a nyeregvázcső belső oldalán kulacstartóhoz vannak szemek. Mivel alu, kiállva taposáskor hajlik mint a legtöbb ilyen váz. Gyárilag 2.1-es Kenda Koyote gumik voltak rajta, jó bütykös első és hátsóval szerelték, szinte harapták a puhább talajt. Jó gumik, 6000km alatt az első alig kopott, a hátsó már jobban de még mindig saccolnék beléjük 6000 újabb km-t a végső kukázásig. Jó tulajdonságaik ellenére mégis lecseréltem őket szebbre, vastagabbra. :) A Schwalbe 2.25-ös szélesságű Smart Sam gumija még pont befér a vázba hátulra úgy hogy mindkét oldalt 3-4mm sárférőhely van lent is, fent is. Két és fél év alatt nagyon sokat módosítottam a bringán a gyári állapothoz képest, részben szubjektív esztétikai-, részben praktikus okokból. Úgy tervezem sokáig hajtom még. Remélem a bringa is így gondolja. :D
Megfelelő módosításokkal: városba, könnyű terepre (XC jelleg), betonos túrákra.