Jó áron lehetett kapni. A váz 7005-ös aluból készült. A remek geometriája -melynek tervezésében Bogár Gábor többszörös magyar bajnok XC-s rengeteg segítséget nyújtott - alkalmassá tette az élvezetes hobbi montizásra. Viszonylag jól mászott, lefelé fürgén kanyargott ez a Matrix mtb.
Ha pöpeccé akartad varázsolni a Storm-ot, egy két dologtól meg kellett válnod. Például a telótól egy jobb darab reményében. Mai szemmel nehéznek tartom a vázat - igaz, több mint tíz éve tervezték.
Anno a XXI. század elején Neuzer Andris gondolt egy merészet, és egy olyan bringakollekción kezdte törni a fejét, amely méltó versenytársa lehet az akkori közkedvelt közép(ár)kategóriájú bringáknak. A koncepció az volt, csináljanak egy jó aluvázat, dobjanak rá telót, megbízható alkatrészeket és árazzák be oda, ahol egy GT, vagy egy Giant még csak cro-mo vázas és csak ritkán telós brinyókat kínált. Alivio váltószettel, 3X8 sebességgel, magasított, duplafalú Remerx felnikkel, Zoom csövekkel(kormány, stucni, nyeregcső) volt szerelve a Matrix Storm. A V-fékek nagyon királyul fogtak. Az egyetlen gyengusza újonnan a sima Suntour SR teló volt. Amikor megvettem, ott helyben ki is szedtem és betoltam helyette egy állítható előfeszítésű Suntour M9050-es telót. Tudom, nem egy finom műszer, de bírta a nyúzást. A kopókat, amikor az idejük lejárt cserélgettem -bovden, lánc, fékbetét, monoblock - semmi gondom nem volt vele, ment azt kész!
Nekem az aktív versenyzés után ez egy nagyon megfelelő levezető bringa volt. Nem nyúztam extrém módon. Ha a haverokkal tekertük akár turán, akár terepezve, megállta a helyét. Jó túragép is faragható belőle, és jó terepharcos is igény szerint.