Merida Kalahari 6-SX mtb

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 63.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

HillBen avatar
76 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Tudom, hogy van már erről egy véleményem de itt az alkatrészcsere utáni tapasztalatokat írom le.

 

Régebben cseréltem a komplett fékrendszert. Shimano Alivio fékkar, Shimano Altus fék. Ezek egy kicsit jobbá tették a bringát, bárhol megfognak ezek a fékek.

  

Karácsonykor jött a nagy áttörés. Új kerékszett (az eredeti borzalmas könnyen nyolcas meny bele) Vuelta Crosser. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Eddig se nyolcas se felütés. Egy baj van vele: fehér ezért ha meg is mosom akkor sem lesz olyan mintha új lenne.                            Kaptam még egy RockShox DART 2 teleszkópot. Első komolyabb telóm. A gyári után (aminek kicsi a rugóútja, puha, mozgása sem volt túl jó) egy álom. Szépen kimozogja az egész rugóutat (80mm régi 60mm) mindezt szép mozgással. Az előfeszítés állító semmit nem ér.             Kaptam még új markolatot külsőket. Ezekről bővebben a véleményeim között találsz véleményt.

 

Így nagyon jó a bicikli. A vázra lehet egy jó gépet építeni.

Hátrány

A váltó idén karácsonykor lesz cserés. Ami most van az szörnyű, használhatatlan. Mikor új volt elváltogatott de mikor elkezdtem komolyabban XC-ni akkor szétment. A mostani tél adta meg neki a haláldöfést. Teljesen kotyog az egész elferdült ezért a legnagyobb fogaskeréken a küllőkhöz hozzáér a váltókanál. A váltót a végállásállítóval beállítottam a 3. legkisebb fogaskerékre -fogszáma 13- így elől tudok váltani. Karácsonyig mellőznöm kell a komolyabb terepet addig is országútizok. 

 

A gyári kerekek nem annyira rosszak nem komoly XC-re tervezték. Ha városban használod akkor egész elfogadható.

 

A gyári kormány, stucni és az üléscső nehéz és ronda. Ezt nem tudom, hogy mikor fogom cserélni de mindenképp tervben van. A kormány egy kicsit a használattól lehajlott.

 

A kormánycsapágy egy kicsit beázik de nem vészes. 1,5 havonta tisztítom, kenem át.

ÉS AMI MIATT MOSTANÁBAN DÜHÖNGÖK, HOGY A VÁZON NINCS TÁRCSAFÉKSZEM. Előre az új telóra tudok tenni de hátra nem. 

 

Kinőttem a vázat.

Tapasztalat

A váz a bicikli legértékesebb része. Nagyon jó a geometriája. Az új alkatrészekkel már sokkal jobb a bicikli.

 

Karácsonykor kap új meghajtásrendszert. Sram X7 vagy Sram X9 váltókkal karokkal, hajtókar középrész ami a boltban lesz. 

Erre ajánlom
Boltba járós bicikli. De ha fejleszted akkor egy XC versenygépet is ki lehet belőle hozni. Csak az a baj, hogy hátul nincs tárcsafékszem.
Ennyiért vettem
62900
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

orosmet avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nálam minden eredeti rajta, jól összerakott, könnyű bicikli. A fékbeállítással tényleg jól fog. Váltó szerintem jó rajta.
Hátrány
Kicsit puha a teleszkóp.
Tapasztalat

Az enyém június végén lesz 3 éves, és még mintha új lenne. 3-4000 km biztos van benne, így városi biciklizgetésekkel. A gumik még az eredetik, alig kopottak. A váltó nálam jó szuperál, minden mozgó alkatrészt beolajoztam. Én nem az a bicikligyilkoló típus vagyok, csak a városba olyan 30 km/h körül megyek, szeretek gyorsan menni vele. Eddig 45 km/h-t tudtam kihozni belőle max.

Erre ajánlom

Én városi, országúti túrázgatásokra ajánlom, arra kiválóan alkalmas. Az előző hozzászólásokra annyi a reagálásom, hogy ezt a biciklit nem arra találták ki, hogy ugrassatok, crossozzatok vele.

Ennyiért vettem
66000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HillBen avatar
76 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
A váz az jó közepes terepre viszonylag megbízható a fék ha jól beálítod fog olyan jól mint egy tárcsafék
Hátrány

teleszkóp egy nagy xar és az átétele túl könnyű tekerni hetesben

a váltó xar szinte mindent cserélj a vázon kívül

Tapasztalat

hát nekem még minden eredeti rajta gyűjtök rá és rárakom a következőket

fogaskoszorú Shimano Acera(CS-HG30-8I)

hátsó váltó      Shimano Deore XT   

lánc     Shimano HG70 (Deore LX)

teleszkóp Rock Shox Dart 2

ezek kb 60000 eze forint

a bringa még 62900

és szerintem így kapsz egy k*rva jó bicót

 

 

Erre ajánlom
közepes terep kissrácoknak
Ennyiért vettem
62900
Csatolt képek
Merida Kalahari 6-SX  2007 mtb
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zsoca avatar
25 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szép váz

jól fog a fék, talán enyi...

Hátrány

túl puha a teleszkop(egyszer urgatam 1 et és a puha teleszkopok miatt bevertem az álam a kormányba)

ronda a kormány és a váltokar 

a gumik gyorsan elkoptak

Tapasztalat
igaza van anak aki elötem irt komentet ehez a biciklihez tényleg 1 tipikus boltba járok bicikli
Ennyiért vettem
60 ért vette haverom
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nihilhero avatar
2 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Nekem tetszik,és jobb mint az előző. Kényelmes. Még nem próbáltam de az áttételt nézve a falon is felmászik. Az első teló simán túlélt egy 25cm-es járdaszegélyt, pedig csúnyán elnéztem. Azóta volt 1 kb 60cm mély vizesárok is (szerencsére füves) És traktornyomban is estem át a kormányon :))
Hátrány

Nagyon alap, tipikus boltba járós. De ránézésre jó masszív ha nem nézik közelről. Nekem az áttétel sem jött be, 35-nél már pörgetni kell. Két hónapos a keró szinte bolti állapotban vettem, de a hátsó kerék haldoklik.A gumi szép traktoros de minek?

A fék hmm érdekes lehet fakezű vagyok de satuféknél lejtőn (értsd 40 km/h) egyenesen óhajt menni. A gumi kopik rendesen dehát ne mnjünk terepgumival azfalton. A teló gyors rázós részeknél megadja magát és módjával csillapít. Ha nagy a gödör óhatatlanul átugrunk a kormányon.

Tapasztalat

Nálam új a kicsike, első benyomásom: A váz kivételével szinte mindent cserélni.

2008 júl. 20  Beletettem 1500 km-t :))

Hegyen völgyön át ez bírja, még nem kellett szerelni. A váltó áttét rövid de cserébe a 10% ösvényen is felkúszik. A geometria és az első teló miatt nem lehet mászás közben a pedálra állni. De így király kényelmesen ülve alázni a sokkal drágább bicókat.. :)) Lefele meg minden gurul nem ?Fölfele pedig mentem úgy vele hogy elemelte az első kereket a földtől. Dh pedig pedálon állva szolid 30-al egyszerűen  álom. Most voltam itt a környéken rendezvényen 40km-en összehoztuk a 23-as átlagot, pedig a terep kicsit sem volt sík:)

 

Erre ajánlom
csak papirkutyáknak, és light bicósoknak. Hölgyeknek, kissrácoknak. Semmi zúzás! Túrára kb 100 km-ig.
Ennyiért vettem
30000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stivi avatar
stivi
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Amit korábban itt olvastam róla az nagy előny volt, de nem igazolódottb be. Az ára az talán most előny de nem is ér többet.
Hátrány
Ha azt vesszük, hogy eredetileg 63 000 Ft, akkor azért az árért nagyon gyenge bicót kapunk: műanyag hajtókarok, gagyi váltó, és egyéb kiegészítők.
Tapasztalat
Mint fentebb már írtam egy alap bicó, ami 49900-ért reélis, de 63000-ért nagyon alacsony minőség.
Erre ajánlom
Gyerekeknek Hauserek helyett.
Ennyiért vettem
49900
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Laci avatar
Laci
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyű kis váza van, ami elég strapabírónak tűnik. Az első villa is jobb, mint elsőre kinéz. Még nem volt lehetőségem erősebben meghajtani, de sztem bírni fogja. Ultrabrutál vastag a felni + gumi :)
Hátrány
Egyik pedál néha kicsit kattog, de nem vészes. Lánc néha leesik balra, de gondolom a váltón kéne állítani, még nem volt időm. Váltókarok lehetnének modernebbek is :(
Tapasztalat
Összeségében sztem ezért az árért az igényeimhez tökéletesen illeszkedik. Csak ajánlani tudom.
Erre ajánlom
Hétvégi, városi bringázás. Nem egy túradarab, de erre tökéletes.
Ennyiért vettem
40000
22 olvasó 55%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Kalahari 6-SX termékkel kapcsolatban: