Átszerkesztve az egész hozzászólás.
- nagy kerék minden előnye
- SLX fékei vannak 180as tárcsákkal, ami bárhol, bármikor megfog, ráadásul könnyen kezelhető. Első fékhez elég 1 ujj is, viszont a hátsó, miután kicsit megnyúlt, 2 ujjal kezelhető a legjobban
- fox teleszkóp van rajta, 3 állású, így minden szintű terephez ideális
- tapered fejcső és széles kormány miatt kíválóan kezelhető a Merida Big Nine Lite 1500
- a hátsó kerék átütő tengelyes, így kellően merev
- az első SLX váltó kíválóan végzi a dolgát, nem állítódott eddig el
- Lite, vagyis könnyű és merev
- gyönyörű forma, szép szín
- az üllésével, Selle Italia X1, érdemse játszani, hogy milyen szögben dőljön, mennyire legyen hátul, mert egyébként nem valami kényelmes
- a hátsó SLX váltó kicsit lassú nekem (XThez képest) és nem tud terhelés alatt váltani + egyszer már utána kellett állítanom; 750 km után átcseréltem XT váltóra végül
- a teleszkópot nem lehet kormányról lezárni
- előről le érdemes cserélni a Maxxis crossmark gumit, nem a legjobb előre. Feldob minden apró és közepes méretű kavicsot a vázra.
- 750 kmnél széttörött az SLX hátsó agy dobja. Ezután már nem racsnizott rendesen a kerék, így garanciálisan ki kellett cserélni, melynek az eredménye egy SLX felirató, deore hátsó agy lett. Mint kiderült én voltam a 7. idén, akinek a Meridájában széttörött ez az alkatrész (2014.10.13.: ma törött szét a 4. kazettám :D kicsit gáz, évente 2-3* Csepelre rohangálni egy kerékkel)
Ez a Merida az első 29er kerékpárom és meg vagyok vele elégedve. Mindent tud, amit kell neki, és még biztonságos is.
Indultam vele a Buda maraton 40 km-s távján, amit remekül bírt. Ugyan a technikás, szűk kanyaros részek eléggé nehezen mentek, mivel nem vagyok egy túl jó kanyarodóművész :). Lefeléken a nyagy tömegben is bírta a lassú tempót. Igaz satufékezni kellett, és el is kezdett "ordítani" a hátsó fék, túlmelegedett az SLX tárcsa (azóta mindig túlmelegedett gyorsan, így lecseréltem).
Ha nem elég erős az ember, akkor ha már elfáradt, eléggé nehéz tovább mászni vele felfelé. A legkönnyebb áttétel nem olyan pörgős, könnyű, mint a 26os kerékpároknál
Mindenesetre szerintem igazán kíváló ez a járgány. Ilyen biztonságban még nem éreztem magam eddig egy kétkerekű nyergében. Felfelé nehezen kapar ki, lefelé pedig gyorsabban lehet vele közlekedni, mint egy 26-sal, igaz szlalomozni nem tudok vele még olyan jól, de majd megtanulok. ;)
Alapjában véve jól van összerakva gyárilag is, de pár dolgot szerintem érdemes lehet cserélni (összegezve):
- első gumi
- féktárcsák, ha sokat fékezel
- hátsó váltó, (ha már volt jobb váltód, akkor nehéz megszokni az SLXet)
- esetleg üllés
maratonokra főleg, és ha ügyes vagy egy XCO pályán :)