Egy új kerékpár minden előnyével rendelkezik, tehát a váltó működése pontos, a tengelyek stabilak, a fékek jól fognak.
Aszfalton finoman és stabilan gurul.
Kanyarodni remekül lehet vele, fordulékonyabb mint a közel 20 éves 26"-os kerékpárom. Ez betudható a nagyobb kerekeknek és a szélesebb kormánynak?
Aluminium pedálokkal van felszerelve a gagyi műanyag helyett, ezért nagy piros pont jár a gyártónak.
Örülök, hogy az alapfelszereltség része már az összes kötelező prizma és csengő, ezekre nem kell külön költeni.
Egyelőre nincs hátránya, remélem nem is lesz.
A gyári ülésre kell majd egy zselés huzat, nekem kicsit kemény.
A vélemény írásakor az ötödik napját tölti nálam a kerékpár. Amikor megvettem egy 29"-es Meridát is kipróbáltam, de annak a lánc alatti vázrésze sérült volt, illetve bowdenes tárcsafékekkel volt szerelve, a fékerő meg sem közelítette ezét. Az eladó csak annyit kérdezett, hogy nem akarnám-e kipróbálni a 27,5"-es bicajt. Én pedig belementem. Már az elindulásnál éreztem, hogy ez jobban nekem való gép. Pécsen vettem, vonaton szállítottam hazáig, már akkor kaptam néhány dícsérő szót rá. Itthon, amikor elsuhantam két gyerkőc mellett, a kissrác odasúgta a nővérének, hogy "Nézd, de szép bicikli." Ilyenkor örül a szívem, ezek az élet apró örömei.
A másik kipróbált Meridán kívül egy nagyon rövid ideig tekertem egy Scott YZ-4-essel. Már az is köröket vert a régi Neuzeremre, de ez a gép a három közül a legjobb.
Amikor átülök a hagyományosnak mondott 26"-ról erre a nagyobbra, érezni a különbséget, olyan, mintha egy nagy motoron ülnék ami fekszi az egész utat. A nagy kerekeknek igenis van létjogosultsága, majd a kerékpáros társadalom és az idő eldönti, hogy a három méret közül melyik megy és melyik marad. Ballonos külső gumikkal van szerelve a bicaj, aszfalton valóban hangosabbak mint a normál gumik, de tekerni ugyanúgy lehet velük. Semmilyen hátrány nem adódik.
A hétvégén elmentem vele megmászni a fonyódi dombokat. Kipróbáltam, néhány vízmosta meredek, nem aszfaltozott utcán. Nagyon jól kapaszkodik felfelé a terepguminak köszönhetően, valóban nem pörög ki a nagy kerék. Meredek lejtőn lefelé ereszkedni vele szintén remekül lehet. Ezután tettem még egy rövid utat az erdei kiépített, de földes, fagyökeres ösvényen. Szuperül lehetett vele venni az akadályokat.
A vásárláskor ajándékba kaptam egy szett szilikonos lámpát (ára: 2500 Ft), illetve vettem a bicajra sárvédőket (2900 Ft), amit a helyszínen fel is szereltek. A lent megadott árban benne van a sárvédők ára is. A kerékpár teljes ára 169.900 Ft. Ennyiért már lehet jobb felszereltségű gépet is találni.
A katalógus adat szerint az első váltó nem Shimano Altus, nos nálam az.
A féktárcsák és a fékszerkezet Promax DSK, a fékkarok Decipher dot-4 névre hallgatnak. Számomra ismeretlen (márka?), de remélem, nem fognak cserben hagyni.
Kizárólag városi használatra vettem, aszfalton való tekerésre, meg leküzdeni kisebb nagyobb dombokat. Kérdezhetik tőlem, hogy minek vettem városi használatra MTB-t, amikor arra ott a cross és a trekking. Erre az a válaszom, hogy ezt a sportosabb vonalat kedvelem, és egy MTB sokkal robusztusabb és masszívabb felépítésű, mint az említett másik két kategória. Aki vonakodik a 29"-től annak, de mindenki másnak is ajánlom, hogy teszteljetek 27,5"-es kerékpárokat. Nem bánjátok meg.