Merida Kalahari 8-SX mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 70.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

leslieho avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A 2007-es év kínálatát tekintve egy kitűnő ár/érték aránnyal rendelkező, jó minőségű alkatrészekből összeépített de mégis szinte teljesen átlagosnak mondható kerékpár, viszont ezáltal nagyon megbízható, s ahogyan mondják, első kerékpárnak ideális. A külső pedig egyszerűen megnyerő, igen jól sikerült festés és design került a vázra; s eddig még a festés sem kopott meg sehol.

Igazán tavaly nyáron és idén tavasztól van igazi használatban a kerékpár, végre átbillen az 1000km-en; bár szerintem csak az első 1000 tűnik soknak, még az idén át fog jutni a 2-3000-en is a jelenlegi tempóval és aktivitással. :)

A váz merev, elpusztíthatatlannak tűnik elsőre; a hegesztési varratok is minőségi mnkára utalnak. A váltók pontosak, a fékerő is megfelelő. A kormány és a kormányzás kényelmes, dönteni kanyarokban túlságosan nem érdemes (bár cirka 90kg-os a terhelése:) ) Az eredeti abroncsok robusztusak, terepen könnyű, lágy futást adnak míg betonon felrezonál, érdemes egy zselés kesztyűt beszerezni különben hamar elzsibbadnak az ujjak, a kéz. Igazán egy nem túl döcögős földút ahol a legjobban teljesít, aszfalton az abroncs (bordázott) folytonos futófelületének hiányában roszul teljesít, a szovjet ősanya gyártotta ezeréves bringák is képesek elhúzni szédületes tempóban tekerés közben, bár a magyar kátyús utakon előbb vagy utóbb úgyis a terepbringa nyer (sajnos).

 

Jöjjenek a kérdések is:

Mely alkatrészek szorultak először cserére?

Még nem szorult alkatrész cserére; az egyik pedál fényvisszaverő betétjét sikerült elhagyni.

 

Hogy fordul, mászik a kerékpár (milyen a geometriája)?

A forulás átlagos, dönteni csak pehelysúllyal. Mászás közben sincs oka panaszra, de váltani már nehézkes egy nagyobb emelkedőn; én oldalsó szarvakat szereltem a mászás megkönnyítésére de a görbe kormányon a szarvak kissé olyan hatást keltenek mintha egy szürkemarhát lovagolnánk. Erőltetett emelkedőn már a lánc gyengének tűnik (mivel UG helyett azért illik a HG vagy valami más...) és pattanak a szemek csuklói; s kissé előredőlve nem emelkedik az első kerék sem s helyette a teleszkóp dolgozik az erős taposás során.

 

Mennyire megbízható a kerékpár?

Eddig teljesen, nem volt vele probléma, nem hagyott soha cserben vagy okozott balesetet. A lejtőkön azért csak óvatosan, a fékek nem downhill-re hanem teljesen átlagos célra használhatóak, 30km/h fölött azért már figyelni kell mert nem biztos, hogy véletlen esemény miatt időben megáll csúszás nélkül.

 

Mi a kerékpár legértékesebb része?

Egyértelműen a mutatós és masszív váz; majd a váltó-hajtásrendszer majd a kormány és az ülés is megemlítendő; a fékek, fékkarok is jól dolgoznak együtt a kombinált váltókarban.

 

Mit fogsz legközelebb lecserélni rajta, és miért?

Alapvetően minden jó a bringán, de eddig mivel mostanság többnyire városban használom, az abroncsokat cseréltem le CST Traveller City (26"x1.9) abroncsokra; így viszont még inkább hajlamos a két kerék a deformációkra, tehát a következő beruházás egy komplett felni(duplafalú) + küllők és agycsere; míg az eredeti felni/kerékre visszakerül az eredeti terepgumi, így ha kell gyorsan lehet változtatni a futófelületet az igényeknek megfelelően, s az eredeti felni sem deformálódik annyora a terepabroncsokkal, melyek az ütések nagyrészét azért felveszik a bordáikkal.

Még a lánc cseréjén gondolkodom (HG típusra, mivel egy kicsit elhanyagoltam és mostmár kellemetlen hangja van) valamint a monoblokk/hajtókar/lánc pattan néha, s mivel nem vagyok pehelysúlyú érdemes robusztusabbra váltani, ha egy-egy döccenőt a pedálokon állva próbál az ember kevésbé megrázkódtatóvá tenni.

 

Hátrány

A hátrányok közül igazán 2 pontot lehetne kiemelni, ami e kérdésre is megadja a választ:

Mely alkatrészek teljesítményével nem vagy megelégedve?

teleszkóp: melynek útja rövid, 20km/h fölötti kátyú vagy döccenő esetén felkoppan; egy magasabb szegélyről történő lerepülésnél pedig fájdalmasan koppan az alsó holtponton. Alapvetően jól dolgozik, csillapít de nagyon rövid úton mozog, csak enyhébb egyenetlenségeken segít át, kátyús úton és erdei, nagyobb gyökerekkel, gödrökkel tarkított úton már fel-le koppan. Ezt az alkotót tehát méltánytalanul rosszul válaszották ki sajnos.

felnik, kerekek: sajnos, ez is sarkalatos pont. Csatlakoznék az előttem szólókhoz, a legjobb minőségű szimplafalu felni csak a mozdonyok esetében elfogadható, erre a bringára viszont méltatlanul gyenge minőségű alufelni került. Az abroncsváltás után már hiába is viszem centíroztatni, 1-2 hét alatt ismét belekerülnek a nagyobb hurkák, a kicsik pedig hiába, de megszünthetetlennek tűnnek. Az első kereken ráadásul kicsit bele is rágott a fékpofa, mostmár csengő sem kell, elég ha fékezek, jöhet a polírozás és pofacserék akár.

Ha elég sokat teker és felbuzdul az ember, akkor már előtérbe kerülnek az áttételek, lehetne még több fokozata, vagy nagyobb áttétele az utolsó (21) fokozatban, mert a bringa többre lenne képes de szinte már kitekerni nem lehet belőle; bár az abroncsere és kellő légnyomás után folytonos 35-40km/h így is kihozható belőle, de jelentős energiabefektetéssel.

Tapasztalat

Mindenhová ezzel járok, ahová csak tehetem; alapfelszereltséggel viszont városi közlekedésre tényleg nem ajánlott.

A 2007-es évben sajnos nem voltak a jelenlegi Merida kínálatban már kapható MATTS 05-20-40 széria tagjai, az egyetlen alternatíva a MATTS TFS-100V lett volna, ami szinte dupla árban elgondolkodtató volt a kerékpározás reneszánszának elindítására, ezért inkább azon az áron (125e) inkább egy jól felszerelt alapgép mellett született döntés, mely jónak bizonyul a 2 év távlatában. Megindító, elgondolkodtató kerékpár, s a mai piac alkatrészeit tekintve akinek kedve van modulárisan alakíthatja tovább; használtan is jó vétel, újonnan pedig a MATTS 05V felel meg, hiszen akárhogy is keresem, mintha megszűnt volna a Kalaharik pályafutása.

Még meglátom, hogy ezt a bringát, mondhatni vázat fejlesztem vagy pedig megválva választok inkább egy újabb szintet, jelenleg pl. a MATTS 40MD, Crossway 100 avagy Matts TFS 100XC irányvonalaiban.

 Egy biztos, a gyönyörű de kényes fekete szín miatt lassan annyit költök a mosásra mint autós embertársaim. :)

Erre ajánlom
Kezdő, első kerékpárnak ajánlott annak, aki tényleg szeretné hobbiszinten akár naponta is használni, különösen földúton, terepen. Alapvetően megfelelő minőségű alkatrészek, megbízható paripa; tehát 1-2 évig nem lesz gond az alkatrészekkel, nem úgy mint egy multicég akciósbringájával, ahol az első hét után már inkább keserű a jó vétel, persze ez nem mentesít az időszerű karbantartásoktól, a csikorgó, fémesen síró lánc szintjére süllyedni minősíthetetlen, persze ez nem ennek az oldal tagjainak szól szerencsére. 
Ennyiért vettem
69e + tartozékok
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bicajosgyerek avatar
2 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mivel erről a kerékpárról még nem volt irányadó vélemény (ekkor:), ezért gondoltam megteszem az elsőt.

Megtörtént a nagy nyári teszt. (Erdély)

Továbbra is - Minden gyári rajta - nem is tervezek cserét semmiből - úgy derülnek ki a dolgok.

Szóval előnyök:

Váz: könnyű, masszív, és a küllem!! :))

Külsők: terepen egy percig nem lesz gond!! :))

Váltó: Alsó kategóriás, de állítani se kellett, szépen működik.

A többit pedig a használattól és az elvárásoktól függően igyekszem frissíteni.

Ez most megtörtént:

Az azóta letekert több száz km semmit sem változtatott, legfeljebb annyit biztos, hogy ez egy gyönyörű bringa, elfogadható minőségű felszereltséggel.

Hátrány

Az első és legnagyobb hiba a felnik!

Szimpla falu - ráadásul gagyi távol keleti - az eladó állításával ellentétben, felniben NINCS! olyan, hogy "van olyan jó, meg bírja, mint a dupla" - szóval itt ez az első nyílvánvaló átverés!

Így alig féltucat debreceni városi NAGYON ÓVATOS!! tekerések után már a hátsóba befigyel a "hurka".

Ez mind a felnit, mind Debrecen városának(?) útjait minősíti!!

Nagyon balkán a helyzet cíviséknél..:(  Pffjj, de ciki...

Külsők: Lásd: előnyök - terepre való

Szóval batár széles, "gümős" (2.1!!) - városban azonnali csere.

Teleszkóp: könnyen -talán túl könnyen is jár -könnyű koppantani (gyári, semmi sem állítható rajta c. árfekvésből :P)

De az erdélyi és bükki utakon nagyszerű élvezetet nyújtott!!!

Fékpofák: feltünően otromba/csúnya, persze eddig teszi a dolgát.

Egy apróság: a hátsó villán levő Merida matrica ragasztása nem sikerült valami jól...Túléltem..:P

Még annyi, hogy (3*)7 sebességes - kinek elég-kinek kevés...

Ami ezzel kapcsolatos: Hátulra még elviseltem volna egy nagy(obb) (kb 20? ) fogas koszorút, mert úgy lenne az igazi.

 

Tapasztalat

A bringát nem napi rendszerességgel használom, mert értelmes ember nem montit használ a városi mindennapos közlekedésre.

(hanem 27-28-asokat)

Erre ajánlom

Hétvégi, szabadidős bringa.

Városba nem ajánlanám!

 

Ennyiért vettem
56.000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Horvi123 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
Hát szerintem egy elég masziv gép,mongyuk nem sokat megyek vele(inkáb trial) ha megyek vele akkor város,cross pálya.
Hátrány
Hát a teleszkop valami szutyok elnézést a kifejezésért ha pl.:egy ugrás nem sikerűl ugy ahogy szeretnéd már rőktőn őszekocan (mondjuk tudom hogy nem erre találták ki.
Erre ajánlom
enyhéb terep
Ennyiért vettem
54,000
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Kalahari 8-SX termékkel kapcsolatban: