Tavasszal vettem fehér színben... szerintem gyönyörű, bár ez erősen szubjektív.
Mielőtt megvettem olvastam természetesen az előttem lévő hozzászólást, amiben kissé kételkedtem is. De kezdjük az elején, az előnyökkel.
Hidraulikus tárcsafékek, amik nagyon jók!
A váz agresszív, masszív, erős. Szép fényezés, fehér színben elég feltűnő, meg is nézik. Még lezárva sem merem sehol otthagyni. :D
A Merida Race gumik helyesen megválasztott guminyomással városban is elég komfortosak.
Masszív, kiváló összeszerelési minőség. A nyeregcső nálam teljesen ki van húzva, de semmi nyikorgás, nyöszörgés. Ülés viszonylag kényelmes. Talán mondjuk 50 km után már el tudnék képzelni másikat alattam. :)
A hajtókar, ill. valahogy a hajtás olyan "nyúlós", nem is tudom milyen, már kisebb terhelés alatt is, főleg a bal hajtókar felől furcsa hang jött. A 8-as váltókiosztás nekem egyszerűen nem jön be.
Az első váltó viszont meglepően jól tette a dolgát. A hátsóval úgy-ahogy elégedett voltam...
A váltókarok ergonómiailag nullák... Váltani persze lehetett velük.
Nehéz megmondani, de az egész hajtásnak az összhatása rendkívül lelombozó volt.
A Suntour első teló kb. a felét mozogja ki az útjának. Elvárnám a kicsit lágyabb mozgást. A lockout tekerőgombja nem tűnik masszívnak, de még nem tört le... Csavarodást nem tapasztaltam.
Múlt időben pedig azért írtam, mert ez így természetesen nem maradhatott. Komplett hajtást cseréltem:
M540 Deore Hollowtech hajtókar
SRAM X.7 trigger váltókarok
X.7 első váltó
X.5 hátsó váltó
HG50 fogaskoszorú
SRAM PC-951 lánc
Shimano M505 SPD pedál
A fenti cserék után már egy teljesen más bringára ültem rá, amivel maximálisan elégedett vagyok. Bár legközelebb valószínű a telót is le fogom cserélni. :)
Az általam feltuningolt gépre természetesen megadnám az 5 répát :), de a reális értékelés a gyári gépnek szól, az viszont csak jóindulattal is 4 répa.