Merida Matts TFS 100-D mtb

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 169.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

te0m0 avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon igényes vázkialakítása van (az újabbakhoz képest főleg)
  • Masszív fékek, kerekek és hajtás
  • Jó építési alap
Hátrány
  • Az első rugóstagon nincs olyan elem, ami a tárcsafék bovdenjét tartaná, így gyorskötőzővel kell megoldani
  • Az első rugóstag hidegben nem nagyon mozdul
  • A felső vázcsövön futó bovdeneket tehették volna a felső vázcső alsó részére, mint a hátsó fék bovdenjét
  • Az egyenes kormány és a gyári nyereg kényelmetlen, ajánlott cserélni
Tapasztalat

Mindent összevetve ez egy nagyon jó alap, amiből lehet cserélgetni azokat az alkatrészeket, ami akinek fontos... Nekem főleg a kényelmén kellett alakítanom. Városi használat -> kemény vékony nyereg, hajlított kormány, aszfalt gumi, nagyobb első tárcsa.

Az igényes vázkialakítás alatt pedig az értem, hogy az újabb Meridáknál láttam félrehegesztéseket illetve hegesztési pontatlanságot, azokon általában minden festve van, míg ezen külön fém emblémázás, illetve aprólékos kidolgozottság jellemzi.

Erre ajánlom

Kezdő XC és mindennapos városi használat (bírja a strapát a magam 90 kg-ja alatt!)

Ennyiért vettem
55 000 (használt)
Csatolt képek
Merida Matts TFS 100-D  2007 mtb
TFS100D-2007
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xcold avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon szép ez a Merida mtb! Ami persze szubjektív. A fékek nagyon jók. A nyereg is ülhető hosszú távon. Ezzel ki fújt az összes előnye.

Hátrány

A második évben (3500km.)cserélni kellett: Eső agy,fogaskoszorú,lánc. A harmadik évben cserélni kellett: Hajtómű,fogaskoszorú,lánc,hátsó váltó.Már az első villa is megérett a cserére. Ezen kívül a váz recseg ropog.

Tapasztalat

160 ezerért nem szabad sokat használni a Merida Matts TFS 100-D-t mert újabb és újabb komoly kiadás vár a kerekesre.

Erre ajánlom

Évi 500-600 km. városban.

Ennyiért vettem
159000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 100-D  2010 mtb
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marci_99 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Komplett bicó.

Fék: 160-as tárcsa

Váz:19"

Váltókar: Nem marokváltó, hanem pillangó

Váltó:az nem tom milyen, de nagyon zsír

Teló: 130mm lock-outtal

Az egész bicó nagyon ott van.

Hátrány

Abszolút semmi.

Tapasztalat

Nekem nagyon tetszik a Matts TFS 100-D.

Ennyiért vettem
haveré
16 olvasó 13%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mayersteen avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- XC-re termett, robosztus, merev váz
- szép festés, relatív erős lakkréteg
- FSA kiegészítők (stucni, kormány, nyeregcső)
- Hayes Stroker hidraulikus fékek, bekopás után tökéletesen müködnek
- kiváló, erős kerekek (Alexrims felnik, jó agyakkal)

Hátrány

- Suntour XCM V2 villa, versenyre, durvább terepre elkel valami komolyabb cucc, mert nem nagyon mozogja ki az útját
- gyári "gagyi" pedálok (nem SPD)
- gyári külsők (versenyre, igazi terepezésre alkalmatlan)
- számomra nagyon kényelmetlen X-comp (gyári) nyereg
- a gyári Alivio váltó nem feszíti eléggé a láncot, terhelés alatt szinte használhatatlan, akárcsak az első M310-es váltó
- Alivo műanyag váltókarok "nyomása" kicsit kényelmetlen volt számomra

Tapasztalat

Első versenybringám a Matts TFS 100-D, eleve tuningolásban gondolkodtam, így esett erre a modellre a választás.
Hátulra Shimano XTR carbon, előre XT váltó került, XT karokkal. A gyári 3x8-as fogsort 3x9-esre cseréltem. Került rá SPD pedál is. Tervben van még egy komoly villa, illetve egy kényelmesebb nyereg.
Én teljesen meg vagyok elégedve vele, eddig soha nem hagyott cserben, versenyen sem! Igaz, nagyjából már a vételárát ráköltöttem, de lassacskán igazi versenygép válik belőle!
Az ár/teljesítményben csakis a gyári cuccok miatt adok rá 4 répát, egyébként 5-öt érdemel ez a Merida mtb!

Erre ajánlom

Kezdésnek kíváló, de összeségében XC-re, maratonozásra, versenyre érett gép, csak pár dolgot le kell cserélni rajta, hogy komoly "fegyver" várljon belőle!

Ennyiért vettem
150 000 Ft
Csatolt képek
Merida Matts TFS 100-D  2010 mtb
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

palinka3 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A fékek jól fognak. A deore hátsó váltó is szépen teszi a dolgát. Erős, massziv váz aminek a design-je is jó.

Hátrány

Teleszkóp nehezen indul meg és nem mozogja ki a teljes utat. Amúgy massziv, birja a180-as tárcsát.

Tapasztalat

Első telot és pedálokat cseréltem.

Erre ajánlom

xc

Ennyiért vettem
150000
Csatolt képek
Merida Matts TFS 100-D  2008 mtb
Merida Matts TFS 100D
Merida Matts TFS 100-D  2008 mtb
Merida Matts TFS 100D
Merida Matts TFS 100-D  2008 mtb
Merida Matts TFS 100D
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

milcsike avatar
48 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A Festése csodaszép

Én egy olyannal mentem amelyban Manitou telló volt nagyon szépen mozgott.

A fékei az én szar V-fékemmel szemben olyanok bvoltak mint a suvic :D ez azt jelenti hogy fogtak mint állat.

a nerge kényelmes, a váltó is jól ment rajta.

Hátrány

Hát nekem az ára de van aki megengedheti magának :D

És persze az hogy nem az enyém

Tapasztalat

Hát amikor terveztem hogy bringát veszek akkor ezen megakadt a szemem de mivel nincs annyi oénzem ezért egy kicsit olcsobbat veszek,de ténleg csak pár kört gurultam vele de nagyon szépen megy.

És itt szeretném megköszönni János barátomnak hogy kipróbálhattam, és remélem nem sértődik meg hogy egy képet is rakok fel.

Erre ajánlom

Xc,cc

Csatolt képek
Merida Matts TFS 100-D  2009 mtb
Merida Matts TFS 100-D  2009 mtb
Merida Matts TFS 100-D  2009 mtb
7 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kraslan avatar
30 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Egyenlőre csak spd pedált kapott, a többi bírja, más véleményekkel ellentétben szerintem megéri az árát. Jó erősek a felnik, sokat bírnak, a fék is jó, erős a váz, szóval tökéletes alap, kellő odafigyeléssel nem egy széthullós darab a gép.
Hátrány
A villa elég gyengus, mondjuk nekem már sikerült jó háromnegyedét kimozgatnom, de ahhoz nagy tempó kellett durvább terepen. Elég komolyan kikotyogósodik. Az első váltó nem a legjobb, de kellő óvatossággal és előrelátással nincsen gond azzal sem. Elég izgágának tűnik, lehetne kicsit jobb az egyenesfutása, talán egy picit szélesebb kormány segítene rajta.
Tapasztalat

Update :

Egy lentebbi véleménnyel ellentétben, gondozás mellett igencsak tartósnak ismertem meg az alkatrészeket, több mint 5000 km után komplett hajtás, váltás csere történt, de nem minőségi probléma miatt, egész egyszerűen bármihez nyúlok, muszáj tuningolnom:) Az alkatrészek átkerülnek egy túrázós kerékpárra, mert még mindig tökéletes állapotban vannak. A teleszkóp is cserélődik, az még mindig ugyanúgy működik, alap dolgokra jó, ha nem zavar a kotyogás, és hogy semmit sem lehet rajta állítani.

Erre ajánlom
Tökéletes a hegyben, xc-re termett, ha ezzel kezdesz, tuti beleszeretsz a sportba, később meg mikor elkezded kinőni, már fertőzöttként úgyis csak a fejlesztésen jár majd az eszed:)
Ennyiért vettem
159000
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pauly01 avatar
6 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nekem személy szerint egy 2010es Trail széria van, szóval véleményt is erről írok.

  • Nagyon merev az egész váz, festése gyönyörű.
  • A villa egész jó, de nem mozogja ki teljes útját.
  • A felni szép fehér, egyenlőre erősnek tűnik.
  • Agyak jók, szépen futnak.
  • Fékek bekopás után tökéletesek.
  • Széles kormány, emiatt jól fordul.
Hátrány
  • A teleszkóp nem mozogja ki teljes útját, és az előfeszítés állító sem ér semmit.
  • A nyereg kemény.
  • Gyárilag nem SPD pedál van rajta.
  • A váltó nem feszíti eléggé a láncot,pedig ez egy merevfarú All/Mountain gépen elengedhetetlen lenne.
  • Altus elsőváltó. (nincs vele gond, de egy jobb ráfért volna.)
Erre ajánlom

..."ha egy szertelen száguldásra vágysz kedvenc ösvényeden, és ez az érzés gyakran elragad- pattanj fel egy Trail nyergébe...."

A gyártó erre ajánlja, de DH-n, FR-en, dirtön, és streeten kívül bármire.

Ennyiért vettem
159890
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Caldera avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tavasszal vettem fehér színben... szerintem gyönyörű, bár ez erősen szubjektív.

Mielőtt megvettem olvastam természetesen az előttem lévő hozzászólást, amiben kissé kételkedtem is. De kezdjük az elején, az előnyökkel.

Hidraulikus tárcsafékek, amik nagyon jók!

A váz agresszív, masszív, erős. Szép fényezés, fehér színben elég feltűnő, meg is nézik. Még lezárva sem merem sehol otthagyni. :D

A Merida Race gumik helyesen megválasztott guminyomással városban is elég komfortosak.

Masszív, kiváló összeszerelési minőség. A nyeregcső nálam teljesen ki van húzva, de semmi nyikorgás, nyöszörgés. Ülés viszonylag kényelmes. Talán mondjuk 50 km után már el tudnék képzelni másikat alattam. :)

Hátrány
Ár/érték arányban - felszereltségét nézve - nem áll túl jól a bringa. Ezzel a felszereltséggel: M311 hajtómű, HG40 fogaskoszorú, altus első, deore hátsó váltó, m360 váltókarok (talán altus ez is?), nem vártam csodát, de azt azért igen, hogy tisztességgel teszi majd a dolgát. Hát nem. :(

A hajtókar, ill. valahogy a hajtás olyan "nyúlós", nem is tudom milyen, már kisebb terhelés alatt is, főleg a bal hajtókar felől furcsa hang jött. A 8-as váltókiosztás nekem egyszerűen nem jön be.

Az első váltó viszont meglepően jól tette a dolgát. A hátsóval úgy-ahogy elégedett voltam...

A váltókarok ergonómiailag nullák... Váltani persze lehetett velük.

Nehéz megmondani, de az egész hajtásnak az összhatása rendkívül lelombozó volt.

A Suntour első teló kb. a felét mozogja ki az útjának. Elvárnám a kicsit lágyabb mozgást. A lockout tekerőgombja nem tűnik masszívnak, de még nem tört le... Csavarodást nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Múlt időben pedig azért írtam, mert ez így természetesen nem maradhatott. Komplett hajtást cseréltem:

M540 Deore Hollowtech hajtókar

SRAM X.7 trigger váltókarok

X.7 első váltó

X.5 hátsó váltó

HG50 fogaskoszorú

SRAM PC-951 lánc

Shimano M505 SPD pedál

A fenti cserék után már egy teljesen más bringára ültem rá, amivel maximálisan elégedett vagyok. Bár legközelebb valószínű a telót is le fogom cserélni. :)

Az általam feltuningolt gépre természetesen megadnám az 5 répát :), de a reális értékelés a gyári gépnek szól, az viszont csak jóindulattal is 4 répa.

 

Erre ajánlom
Ha megtetszik a bringa, és van pénzed költeni rá, hogy továbbfejleszd, akkor igen, érdemes megvenni. A gyári felszereltséggel a hajtás egy nagy szívás.
Ennyiért vettem
150000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hetyo avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny

Jó ár/teljesítmény viszony miatt választottam, de bebizonyosodott hogy jót olcsón venni ....  lehetetlen.

Csábító volt a 150e-es kategóriában a Deore és a hidraulikus tárcsafék elöl/hátul, meg a szép design.

Hátrány

Az első 50km megtétele után szétment a gyári pedál. Mondjuk ez már 0km állapotában ránézésre is megjósólható, mert nagyon gagyi a gyári pedál. Persze itt spórolnak leginkább, mert mindenki lecseréli. Azóta már SPD van rajta.

500km környékén szétment a hajtókar csapágy. Garanciális csere, 1 hónapig tartott. Éljen a Shimano Magyarország!!!  Most éppen a hátsó racsni kezd szétmenni (talán csapágy), kicsivel több mint 500km megtétele után.  Szóval eddig elég sok bosszúság volt vele.

Erre ajánlom

Kezdő - hobbista bringásoknak, akik tényleg keveset tekernek és akik szeretnek szervízbe járni. :)

Ennyiért vettem
150000
13 olvasó 69%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts TFS comp-D

  • EGG-Shape fejcső kialakítás
  • TFS Technológia (sajtolási eljárásokkal készített váz)

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 14,5"
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"
  • 24"

 
színválaszték:
  • Selyemfényű titán (Fehér felirat)
  • Fehér (Fekete/piros felirat)

villa (teló):
RST Gila ML,
  • 100 mm rugóút
  • Lockout

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,
  • FC-M171
  • 42-34-24T

lánc:
KMC Z7
fogaskoszorú:
Shimano Acera,
  • CS-HG30
  • 8S
  • 11-32T

középrész:

Shimano Cartridge


első váltó:
Shimano Altus,
  • FD-M310

hátsó váltó:
Shimano Alivio,

8S


 
fokozatok száma:

3×8


pedál:

XC Alu


Kerék

felni:

Merida Comp D


első agy:

Disc-F Alu


hátsó agy:

Disc-R Alu


külső gumi:

Merida Race

  • 26x2,1"

belső gumi:

Merida Race, 26x2,1


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M360


kormány:

Merida comp OS

  • 640 mm széles
  • 25 mm emelés

markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Comp 1 OS 10

  • 31,8 mm befogó
  • 10° emelkedés

kormánycsapágy:

A-Head OS


nyereg:

Merida Sport


nyeregcső:

Merida Comp SB12

  • 31,6 mm

Fék

tárcsafék:
Tektro Draco
 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Draco


Kiegészítők

 
sárvédő:

Merida Comp QR nyeregcső-bilincs


tömeg:
  • 14,04 kg (18")
  • Váz: 1,86 kg (18")

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Használt Merida Matts TFS 100-D vásárlásánál mire figyeljek?
9 válasz
utolsó: 2013. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts TFS 100-D termékkel kapcsolatban: