- XC-re termett, robosztus, merev váz
- szép festés, relatív erős lakkréteg
- FSA kiegészítők (stucni, kormány, nyeregcső)
- Hayes Stroker hidraulikus fékek, bekopás után tökéletesen müködnek
- kiváló, erős kerekek (Alexrims felnik, jó agyakkal)
- Suntour XCM V2 villa, versenyre, durvább terepre elkel valami komolyabb cucc, mert nem nagyon mozogja ki az útját
- gyári "gagyi" pedálok (nem SPD)
- gyári külsők (versenyre, igazi terepezésre alkalmatlan)
- számomra nagyon kényelmetlen X-comp (gyári) nyereg
- a gyári Alivio váltó nem feszíti eléggé a láncot, terhelés alatt szinte használhatatlan, akárcsak az első M310-es váltó
- Alivo műanyag váltókarok "nyomása" kicsit kényelmetlen volt számomra
Első versenybringám a Matts TFS 100-D, eleve tuningolásban gondolkodtam, így esett erre a modellre a választás.
Hátulra Shimano XTR carbon, előre XT váltó került, XT karokkal. A gyári 3x8-as fogsort 3x9-esre cseréltem. Került rá SPD pedál is. Tervben van még egy komoly villa, illetve egy kényelmesebb nyereg.
Én teljesen meg vagyok elégedve vele, eddig soha nem hagyott cserben, versenyen sem! Igaz, nagyjából már a vételárát ráköltöttem, de lassacskán igazi versenygép válik belőle!
Az ár/teljesítményben csakis a gyári cuccok miatt adok rá 4 répát, egyébként 5-öt érdemel ez a Merida mtb!
Kezdésnek kíváló, de összeségében XC-re, maratonozásra, versenyre érett gép, csak pár dolgot le kell cserélni rajta, hogy komoly "fegyver" várljon belőle!