Mongoose Tyax Super mtb

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.10.)
  • Listaár: 180.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

pbalazsm avatar
3 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

9 évig tekertem a gépet. Ez alatt a gyári alkatrészek nagy részét lecseréltem, amit pedig nem mert sose volt vele baj (persze rendszeres szervíz melett): a váz, kerekek, váltók, ülés. A váz lehet viccesen hangzik de ez egy nagyon masszív váz erős hegesztésekkel, a festés idővél néhány dörzsölődős részen lekopott dehát ez ilyen. A váltók rendszeres éves állítással tökéletesen működnek mind a mai napig, kifejezetten szeretem őket szerintem jó a váltási élmény. Felnik: atom masszívak. Kerékagyak, kapták a terhelést de még mindig kiválóak. Külső gumi, hatalmas ballonos cucc aszfaltra nem jó (evidens) de nekem nagyon jól bírta kopásilag. Ülés: hosszú 80 km-s tekerések alkalmával se nyomott szét. A markolat kényelmes és jól tapad a marokba. 

Hátrány

Az eredeti fékek nagyon vackok voltak, beragadtak, levegősödtek, folytak. Lecseréltem egy alap Shimanora és azóta nincs baj. A kormány nekem nagyon hosszú volt lecseréltem egy rövidebbre kapott szarvakat meg egy rövidebb stucnit mert az eredeti borzasztó hosszú volt. A teleszkóp olyan amilyen, egy idő után tönkrement a lock-ja és a járása se volt a régi, lecseréltem egy hasonló kategóriájú újra, szervízzel kielégítő a teljesítmény, én ilyen bringára feleslegesnek érzem a santour-nál jobb teleszkópokat. Lánc, hátsó lánctányér volt cserélve nyúlás, kopás miatt, de ez 9 év alatt egyáltalán nem komoly dolog, sőt inkább pozitívum hogy csak egyszer kelett.

Tapasztalat

Alapvetően egy tartós gép. Szerintem aki most kezd mountizni annak jó választás lehet. Erdős csapatós területeken elemében van, de azért nem szabad megfeledkezni róla hogy ez egy nagyon basic gép. Fékek, teló, nem bír nagy durvaságokat. Hosszú túrázásra el lehet vele menni, de a tripla falú felnire rémálom aszfalt gumikat felszenvedni a rendes ballonossal meg kell tekerni rendesen. Én nem annyira ajánlanám ezért erre.

Erre ajánlom

Amatőr, kezdő erdei csapatós.

Ennyiért vettem
140 000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Super mtb
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

paranoir avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsón jutottam hozzá, kifutó modellként, enyém lett a legutolsó darab:)

Számít vagy nem, marha jól néz ki ez a Mongoose mtb, szép a festése, eddig nem kopott, pattogott, igaz, még nem olyan régi. A felszereltsége kategóriához mérve igényes, FSA hajtás, Alex felnik, Sram váltás

A gyári nyereg bazi jó, a markolat szuper, a gumik nem betonszeretők, eddig nagyon mérsékelt terepen voltak csak, de ott jónak tűntek.

Masszív erősítés a nyaknál, ránézésre sokat bír.

Az egész bicó egyben van, minőségérzetet sugall a Tyax Super.

Hátrány

A gyári gumi nem városkompatibilis, én meg főleg ott használom, tavasszal lecserélem. A nyeregcső rövid, hosszabb kéne, pedig a vázméret a magasságomhoz korrekt. A Promax fékektől kicsit félek, lehet, hogy csere lesz, még várok egy-két ezer km-nyit, aztán meglátom. Az X5-ös váltó nem jeleskedik a lánc fékentartásában, ugrál, csörög, veri  a vázat (rögtön kapott is egy láncvillavédőt)

Tapasztalat

Pár éve kezdtem újra a bicajozást, egy Sprint kerékpárral, amit toldoztam-foltoztam két évig, aztán elég lett belőle (pedig nagy baja nem volt), olyan biciklit akartam, ami az én mérsékelt igényeimnek megfelel (város, kisebb-hosszabb túrák, semmi különösebb durvulás), minőségi, szép, és nem túl drága. A Tyax super mindezt teljesíti, az ára igencsak kellemes volt, főleg, hogy ezért az összegért egy jól felépített biciklit kaptam. A váz merev, jó a geója, a teleszkóp szépen mozog, még most a téli fagyban is, nyáron várhatóan még kellemesebb lesz (kormányról lockolható, bár ez nekem nem sokat számít, de zsiványul néz ki). A váltás egyelőre pontatlan, még az 500 km-es bejáratást tölti, de érezhetően jó lesz ez is. Az egyujjas váltókar egy álom, két nap alatt szoktam meg, imádom, bár kis hátránya, hogy agresszív gyorsításnál lassúcskán kapcsolgat lefele, én meg a marokváltós egymozdulatos zuttyantást szoktam meg. A fékek borzasztó hangot adnak ki jelenleg, vagy bekopnak, vagy nemtom. Egyébként a fék is tök oké, adagolható, a végén keményen harap, néha csúszik is az eleje, mert a tövig húzós v-fék emlékek még élnek:) A nyereg zsírkutya, bárcsak ez lett volna alattam a nyári Balatonkörön. Idővel több tapasztalat lesz majd, vissza is jövök leírni, egyelőre egy nagyon korrekt melóbajárós/túrabicajnak ígérkezik ez a Mongoose mtb, a minőségi alkatrészek és a moderált nyúzás miatt nem hiszem, hogy komolyabb gondok lesznek. Amit leírtam, ahhoz hozzá kell venni azt, hogy ez egy belépőszintű bicikli, amit szépen lehetne fejleszteni, én szerintem nem fogom tuningolni, mert nem akarok vele se hegyról zúzatni, se ötöslépcsőről ugrálni, csak közlekedni, és olykor terepen haladni, azt is ésszel. Minderre figyelemmel a Tyax super egy nagyon jól használható, strapabírónak tűnő igásló, ami városban is megállja a helyét (gumicserével).

Erre ajánlom

XC, város, erdei futkosás, túra

Ennyiért vettem
98000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Super  2009 mtb
Társaságban
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hazso76 avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A bringa váza nagyon jó nem tekeredik és szerintem ami még nagyon előnyös az a kormány.

Hátrány

Nekem személy szerint hátrány volt a hátsó váltó kb 1000km után le kellett cserélnem mert nem tudtam rendesen beállítani. Sramról Shimanóra váltottam, azóta semmi gond. A fékek (Tektro) kicsit gyengék voltak, de miután bekoptak azóta jó és megbízható ebben a kategóriában.

Tapasztalat

A bringát 2008ban vettem használtan, de szinte karcmentes állapotban. Több top maratonon is rajthoz álltam vele és sokat járok túrázni is. Azóta cseréltem rajta a gumit ami hamar elkopott, az egy Kenda 1.95 volt most pedig raktam rá egy Continental Race King 2.2 est ami nagyon jó terepen. Cseréltem még a hátsó váltót Sram sx 5 ről Shimano Deore -ra, váltókarokkal együtt. Következő dolog amit majd cserélek rajta az az első teleszkop (Rock Shox J2) lesz mivel már nem nagyon csillapít és már a szervízben is mondták, hogy már megérett a cserére. Kaptam most egy kedvező árat és szerintem egy Manitou R7 lesz a következő áldozat :) 

Erre ajánlom

Ajánlom mindenkinek aki szeret terepezni és amatörként indulna rövidebb távokon maratonozni, illetve szerintem az aszfalton is megállja a helyét csak oda valami jó aszfaltgumit kell rátenni. Összeségében szerintem jó bringa nekem bevált, mondjuk az első jobb bringám volt ez az osonós után :)

Ennyiért vettem
100000 Ft
Mért tömeg
12700 g
Csatolt képek
Mongoose Tyax Super  2006 mtb
Mongoose Tyax Super 2006
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wzsolt avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Merev és jó geometriájú kényelmes váz. Jó váltók.

Hátrány

Lassan bekopó fék. Ami nehezen álítható is.

Tapasztalat

2 éve vettem a biciklit. Minden típust megnéztem mielőtt vásároltam de, igazából ez tetszett a legjobban. Tetszik a brutális váz. Az én biciklim kicsit öszvér. Alapjába véve Tyax Super kivéve a fékeket mert azok mechanikus Promax fékek.
Már túl van több XC maratonon így többet tudok írni róla.
A váz masszív merev és nagyon strapabíró. Nekem nagyon bejött a geometriája nagyon kényelmes a széles kormány kifejezetten stabillá teszi a biciklit.
A fékeknek sok idő kell a bekopáshoz. (kb. 200 km és borzasztó hanghatások, amíg be nem kopik) A fékerő hasonló, mint egy jó minőségű V fékes bicajon. Amit észrevettem hosszú lejtmenetnél elkezd gyengülni.
Váltó Sram X5-ös pontosan és gyorsan vált még nehéz helyzetekben is sztem jobb, mint a Shimano. Ezzel még nem volt bajom. Alig kell után állítani. Több kemény váltásom is volt XC versenyen, de mindig bírta. Az első teló Suntour XCM HLO, ami megfelelően teszi a dolgát bár nem lock-out-os de, jól állítható. Néha talán kicsit puha.
A gumi kifejezetten XC-re való. Városban gyorsan kopik, de terepen sztem nagyon jó. További észrevételem, hogy a pedál fém és nem gagyi műanyag. Minden kiegészítőn rajta van a márka logója és jó minőségű. Összességében nagyon bejött. Az ár/érték jó.
 

Erre ajánlom

Város, turázás és XC.

Ennyiért vettem
114000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Super  2009 mtb
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

IFjU avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem S-es vázméretü van, és nagyon jól kezelhető, fordulékony. Alacsony beépítésü telóval érdemes használni és akkor egy nagyon ügyes xc gép lehet. Nekem egy RST Gila sl van benne kb 80mm-et tudhatna, de ... majd máshol. Az S-essel is jól lehet mászni. A négyszöges tám- és láncvillák miatt merev a hátulja.

Hátrány

Még nincs gondom vele, de kicsit tartok a fejcsapágyától.

Tapasztalat

1 hónapja jutottam hozzá használtan. Szerinzem 2008 vagy 2009-es lehet. Munkába járós, túrázós, fölfele tekerésre van használva, sokat és elég keményen. Eddig bítrja.

Erre ajánlom

Külsőtől függőes erdei vagy városi biciklizésre, a komlyabb igénybevételt is bírja, felszereléstől függően.

1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Misaly avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nagyon massziv vaz, (szerintem jol is nez ki foleg a villanyaknal levo brutalis merevites), jo geometria, fordul ahogy kell

- Irdatlan kenyelmes, szeles kormany

- Sram valto jol teszi a dolgat, parszor mar kapott sarat pedig, de meg se nyikkan.

-Egyujjas valtokar (sram), sokkal kenyelmesebb mint a shimanok (szerintem persze)

-Tarcsafekek is jol dolgoznak hiaba OEM, az en sulyommal (83 kg) teljesen hasznalhato,

- Jo gumik (terepgumi, ertsd ne akadj ki ha varosban gyorsan kopik)

-SR XCR villa finoman mozog, terepen sem akad ki, a remote lockot hamar megszokja az ember:D

 

Hátrány

- A lanc mar elkezdett nyulni...

- Ules nyekereg, (vagy a hajtokar, de inkabb az ulesre gyanakszom)

- Hatso fek rezonal de nagyon, de ez egy fekbetet cserevel kikuszobolheto (szervizben azt mondtak hogy nagyon rideg a fekbetet, ezert van)

 

 

Tapasztalat

Sikerult kifognom egy selejtes patronnal rendelkezot, ugyhogy egy hetig meg a forgalmazonal volt, de a boltosok nagyon rendesek voltak es segitokeszek (pirospont nekik)

En nem bantam meg a raszant penzt, parszor kivittem Normafara probalgatni, es ha okosan, esszeruen hasznalod, nem megy ido elott tonkre... vannak dolgok amit idovel cserelni fogok (nagyobb telo, elore nagyobb tarcsa, esetleg egy x9es hatso valto) de azokat se azert mert a mostani cuccokkal nem lennek megelegedve, pusztan erre a vazra szerintem lehet epiteni.

az elottem szolo szidja az elso valtot, de en inkabb csak esszeru sprolast latok benne elvegre ugyse hasznalod sokat... Ertelmesen osszerakott kerekpar, es azt nyujta amit elvarsz ennyi penzert.

Aki kapta az szidni fogja aki meg vette annak tetszeni fog.

Ne dirt bringa ergo ne hasznald arra, es nem is streetre valo, ez telleg turakon erzi jol magat terepen, aszfaltra ugyancsak ritkan hasznald, a gumik nem szeretik.

Tolem azert kap egy 5ost, mert olyan mint ha ram szabtak volna.

Erre ajánlom
Ez telleg egy XC bringa,ergo XC-re
Ennyiért vettem
140000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Super  2009 mtb
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szimat avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
  • nagyon jó kis bike.
  • elengedtek belőle 30000 Ft-ot mer 2008as modell volt:)
  • első komolyabb bringám, eddig hibátlan.
  • jó alapfelszereltség.
Hátrány

a kenda gumi gyorsan kopik.

az első váltó lehetett volna kicsit jobb is ennyi maniér

Tapasztalat

a gumi/válto miatt 4répa.

Erre ajánlom
hegyre városba mindenre:)
Ennyiért vettem
110000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Super  2008 mtb
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 T6 Alumínium


villa (teló):

Rock Shox Tora


Meghajtás

lánc:

FSA Alpha Drive


fogaskoszorú:

Sram


első váltó:

Suntour


hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Alu


Kerék

felni:

SX24


külső gumi:

Kenda 2.1 Kevlar


Irányítás

váltókar:
Sram X5 Trigger
kormány:

Mongoose


kormányszár:

Mongoose


kormánycsapágy:

Cane Creek / 1, 1/8-os integrált


nyereg:

Mongoose


nyeregcső:

Mongoose


Fék

tárcsafék:
Tektro Aquila,

Comp


Mongoose logó

Mongoose márka bemutatás

A Mongoose-t 1974-ben alapította Skip Hess, ekkor még BMX Products, Inc néven. Motomag One néven futó egybeöntött alumínium BMX kerekével rögtön sikeres lett. Ekkor még otthon dolgozott, de másfél év múlva kinőtte otthoni bázisát, mivel ekkor már vázakat és komplett kerékpárokat is gyártott. A cég 2001-től a Pacific Cycle-hez tartozik.

A Mongoose fő profilja a BMX gyártás, de MTB, városi és fixi kerékpárok gyártásában is jelen van. 2001 óta gördeszkákat és elektromos robogókat is gyárt. A kezdetek kezdetén voltak motorkerékpár-vázas kísérleteik is, de ezek kudarcba fulladtak. A Mongoose két vonalon mozog egyszerre: gyárt belépő kategóriás kerékpárokat is, melyek az USA-ban még nagyáruházakban is megtalálhatóak, és felsőkategóriás, high-end modelleket is.

A cég fő arcai Steve „Romo” Romaniuk az élő freeride legenda, és Chris Akrigg, aki a féktelen fixitől a triálbringán át bármivel ami Mongoose hatalmasat alkot.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mongoose Tyax Super termékkel kapcsolatban: