olcsó, összteló
nem bírja a használatot, a féke cspnivaló, a váz 8 év használat alatt eltörött! meg lett hegesztve, de szinte mindenhol nyeklik-nyaklik
Ez a kerékpár 1 olcsó cucc, alattam kb 10000km-t teljesített 8 év alatt. Ideje nyugdíjazni, ezért leírom a tapasztalataimat vele kapcsolatban. 10 éves koromban kaptam, eleinte nagyon jó volt, de fokozatosan elkezdett minden tönkremenni rajta. A vázon, a hajtóművön és az első keréken kívül idővel (kb 5 év) mindent kicseréltem rajta igényesebb, a nyúzást jobban bíró alkatrészekre. A kerékpár árával együtt kb 150000ft van benne+ évente kb 50 munkaóra karbantartás/javítás. A féke gyárilag csapnivaló, az volt az első alkatrész amit kicseréltem, a teljes fékrendszer új lett, így már elfogadható a fékteljesítmény. Ahogy nőttem és egyre jobban nyüstöltem a gépet, állandóan tönkrement a hátsó racsni és elhajlott a hátsó tengely. Évente 2szer cseréltem mind2t egészen 5 évvel ezelőttig, mikor egy ismerőst megkértem h esztergáljon nekem 1 tengelyt 10.9-es csavarból, a tengellyel azóta semmi gondom. 3 éve tönkre ment a hátsó felni: egy rutin pumpálásnál kihajlott a pereme és eltört. Akkor úgy voltam vele, veszek bele egy kazettás agyas hátsó kereket és váltottam 8-as hátsó váltóra, a biciklim újkori árának kis híján fele ráment erre a vállalkozásra, de megérte, azóta semmi bajom ezzel a részegységgel, tisztességesen teljesít. Az első teleszkóp 5 éve nagyon elkezdett lötyögni előre-hátra, abból is új ment bele, légrugós, állítható csillapítású, szintén nem olcsón. A nyeregcsövem kiváló minőségének hála elhajlott hátrafelé... új nyeregcső és arra tesóm Hauseréről a nyereg, ami már egészen kényelmes kb 30-40 km-es túrát lehet vele megtenni mielőtt elkezd fájdalmasan kényelmetlen lenni, de legalább ingyen volt. A hátsó "teleszkóp" csuklópontjai gyárilag zsírt nem láttak, 3 év után kapott egy újat, abban összeült a rugó 2 nap alatt, nekem se kellett több egy motor rugóját beépítettem 1 új esztergált tányérral. Mostanra az első felni annyira felpuhult, hogy a fékem összenyomja. A váz 2 éve elrepedt, az Y résznél, a hegesztés mellett, egy jó barát CO-val megvarrta, kiderült, hogy a váz anyaga 1 mm-es lemez, nem csodálom h elrepedt. Nem sokkal később hátul, a kerék rögzítési pontjánál tört el a váz, ha nincs az esztergáltatott tengely, tuti az is eltörik és akkor sokkal nagyobb baj lett volna, így "csak" meg kellett hegeszteni. Az a legnagyobb baj a biciklimmel, h a váz nagyon nyeklik-nyaklik, és az az egyetlen dolog, amit nem lehet cserélni elfogadható áron. Alattam utcai harcosként, terepbicikliként és téli csapatósként szolgált, de mindig karban volt tartva, megkapta a neki járó gondoskodást, ennek hála az utóbbi években minden ősszel és tavasszal 1 hétre kivontam a forgalomból, amíg teljesen szétszedtem, megkentem mindenhol, beállítottam és cseréltem, amit kellett... túl sok mindent kellett cserélni.
Ez a bicikli nem viseli el a hosszútávú használatot, ezért csak olyannak ajánlom, aki nem tud sok pénzt kiadni egy új bicikliért, de egy mutatós darabot akar, VISZONT meg se fordul a fejében még csak hobbi szintű sportolás sem kerékpárral.