- Homológ sajátmárkás kiegészítők
- Kényelmes, sportos nyereg
- Merev váz, szép varratok
- Alap Sr Xcm villa csillapítással tuningolva
- Gyenge, elavult fék
- 2x10 hajtás rendszer?
- Vegyes hajtáslánc, lassú Acera váltóval
- Nehéz, 14,5 kg+
Egy megkímélt bérelt bringa volt a tesztalanyom, és mivel pár órám volt egy különleges környezetben, gyors beállítást követően indultam is a kiszemelt ösvények felé. Alapvetően könnyű és közepesen nehéz traileken használtam. A gyári komponensek közül a gumik 2.3-as schwalbe hans dampf-ra lettek cserélve, ami szuper volt, illetve a villa a 100-as útról 120 körülire lett okosítva valahogy, ez viszont lehet nem tett jót a hangolásnak mivel kitekert előfeszítéssel szép 20 % Sag-ot kaptam, de terepen gyorsan elfogyott a rugóút így teljesen be kell tekerni az állító csavart, amivel a Sag ugyan megszűnt de használhatóvá vált a villa. Lehet a gyári 100 mm rugóúttal jobban be lehet lőni.
Ami a polgári forgalomban lévő Sr Xcm modellektől eltért az egy csillapítás patron volt a villában(Specialized révén) amitől kapott a a villa egy fix de a semminél sokkal többet érő csillapítást.
A geometria nekem bejött de a 177 centimhez az M-es váz majdnem kicsi volt. Így is jól mászott és élvezet volt a lejtőzés ameddig a villa engedte...
A kiegészítőket a sajátmárkás Stout adta, amik rendben voltak, nekem a 740-es kormány picit széles. A nyereg ami a Speci Henge comp volt, egy kifejezetten kényelmes de sportos darab.
A kulacstartó jó helyen van könnyen hozzáférhető és a nyeregvázcsőre is lehet szerelni egyet.
A fék a shimano mt-200, 2-3 ujjas, elavult, belépő lassító berendezése. 1 ujjal nem fékezhető le vele a bringa, 2 ujjal már terepen is használható. Gondolom 3 ujjal már tuti de akkor a kormányt mivel fogom? :) Nem sikerült elmelegítenem ami pozitív, pedig 2 kört is mentem egy piros ösvényen de a kevésbé technikás, könnyű zöld traileken is hosszú fékutakkal kellett számolni. Aszfalton se lehet vele rendesen megállni...
A hajtáslánc a bringa másik gyengepontja, igazi vegyi-gyümi: a Stout 36-22 hajtókar teljesen jó, merev amit a Kmc x9 lánc egy 11-36-os sorral köt össze amin egy Acera váltó operál finomhangolás után is, minden irányba jelentős késéssel(borzalmas). Az egészet rapidfire Altussal pöckölgetletjük. A meglepetés komponens az első mikroshift átdobó, ami teljesen kultúrált váltást hoz még terhelés alatt is.
A nehéz de masszív kerekek (a tuning gumimmal) lassan gyorsítható de kanyarban stabil és elfogadható minőséget hoztak, de a gyári gumival is 14,5 kg feletti tömeghez biztos hozzájárulnak.
Összességében messze a normális felhasználási területtől is elboldogultam a hobbi xc bringával, nem okozott csalódást. Pár komponenst biztos cserélni lehetne a hajtásban és a féket tuti.
Nem teljesítmény orientált bringázáshoz, hétvégi, kirándulásokhoz, nem piros trailekre :D