Specialized Rockhopper Comp mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2023.09.)
  • Listaár: 229.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

__opp__ avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Homológ sajátmárkás kiegészítők
  • Kényelmes, sportos nyereg
  • Merev váz, szép varratok
  • Alap Sr Xcm villa csillapítással tuningolva
Hátrány
  • Gyenge, elavult fék
  • 2x10 hajtás rendszer? 
  • Vegyes hajtáslánc, lassú Acera váltóval
  • Nehéz, 14,5 kg+
Tapasztalat

Egy megkímélt bérelt bringa volt a tesztalanyom, és mivel pár órám volt egy különleges környezetben, gyors beállítást követően indultam is a kiszemelt ösvények felé. Alapvetően könnyű és közepesen nehéz traileken használtam. A gyári komponensek közül a gumik 2.3-as schwalbe hans dampf-ra lettek cserélve, ami szuper volt, illetve a villa a 100-as útról 120 körülire lett okosítva valahogy, ez viszont lehet nem tett jót a hangolásnak mivel kitekert előfeszítéssel szép 20 % Sag-ot kaptam, de terepen gyorsan elfogyott a rugóút így teljesen be kell tekerni az állító csavart, amivel a Sag ugyan megszűnt de használhatóvá vált a villa. Lehet a gyári 100 mm rugóúttal jobban be lehet lőni.

Ami a polgári forgalomban lévő Sr Xcm modellektől eltért az egy csillapítás patron volt a villában(Specialized révén) amitől kapott a a villa egy fix de a semminél sokkal többet érő csillapítást.

A geometria nekem bejött de a 177 centimhez az M-es váz majdnem kicsi volt. Így is jól mászott és élvezet volt a lejtőzés ameddig a villa engedte... 

A kiegészítőket a sajátmárkás Stout adta, amik rendben voltak, nekem a 740-es kormány picit széles. A nyereg ami a Speci Henge comp volt, egy kifejezetten kényelmes de sportos darab.

A kulacstartó jó helyen van könnyen hozzáférhető és a nyeregvázcsőre is lehet szerelni egyet.

A fék a shimano mt-200, 2-3 ujjas, elavult, belépő lassító berendezése. 1 ujjal nem fékezhető le vele a bringa, 2 ujjal már terepen is használható. Gondolom 3 ujjal már tuti de akkor a kormányt mivel fogom? :) Nem sikerült elmelegítenem ami pozitív, pedig 2 kört is mentem egy piros ösvényen de a kevésbé technikás, könnyű zöld traileken is hosszú fékutakkal kellett számolni. Aszfalton se lehet vele rendesen megállni... 

A hajtáslánc a bringa másik gyengepontja, igazi vegyi-gyümi: a Stout 36-22 hajtókar teljesen jó, merev amit a Kmc x9 lánc egy 11-36-os sorral köt össze amin egy Acera váltó operál finomhangolás után is, minden irányba jelentős késéssel(borzalmas). Az egészet rapidfire Altussal pöckölgetletjük. A meglepetés komponens az első mikroshift átdobó, ami teljesen kultúrált váltást hoz még terhelés alatt is.

A nehéz de masszív kerekek (a tuning gumimmal) lassan gyorsítható de kanyarban stabil és elfogadható minőséget hoztak, de a gyári gumival is 14,5 kg feletti tömeghez biztos hozzájárulnak.

Összességében messze a normális felhasználási területtől is elboldogultam a hobbi xc bringával, nem okozott csalódást. Pár komponenst biztos cserélni lehetne a hajtásban és a féket tuti. 

Erre ajánlom

Nem teljesítmény orientált bringázáshoz, hétvégi, kirándulásokhoz, nem piros trailekre :D

Csatolt képek
Specialized Rockhopper Comp  2019 mtb
Ezekkel a letörésekkel még boldogult...
Specialized Rockhopper Comp  2019 mtb
Ready to go
Specialized Rockhopper Comp  2019 mtb
Útonállók
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Specialized A1 SL Aluminum * Trail 29 geometria * 135*9 qr tengely


anyag:

Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL
  • XXL

 
színválaszték:
  • Fekete - homok
  • Fekete-zöld
  • Tégla-szürke

villa (teló):

SR Suntour XCM 29 * 80-100 mm rugóút (vázméret függvényében) * QR tengely * Acélrugó


Meghajtás

hajtókar:

Specialized Stout 36/22T


lánc:

KMC X9EPT


fogaskoszorú:

Sunrace, 9s, 11-36t


középrész:

Samox, 24 mm BSA


első váltó:

microSHIFT FD-M462 * 2-speed


hátsó váltó:
Shimano Acera,

9s


 
fokozatok száma:

2x9


pedál:

Specialized Dirt


Kerék

felni:

Specialized Alloy 29 * duplafalú * 25 mm


első agy:

Shimano * Center Lock™ * disc * 9x100 mm * quick-release * 28h


hátsó agy:

Shimano * Center Lock™ * disc * 10x135 mm * quick-release * 32h


külső gumi:
Specialized Fast Trak Sport,

Fast Trak Sport hátsó * 29*2,1

Ground Control Sport első * 29*2,3


belső gumi:

Auto szelepes * 40 mm


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,
  • RapidFire Plus
  • 9-speed

kormány:

Specialized Stout * 10 mm rise * 318 mm


markolat:

Specialized MTB Grip * lock-on


kormányszár:

Specialized Stout * 3D kovácsolt aluminium * 6° emelkedés * 4 csavaros


kormánycsapágy:

1-1/8" felső, 1-1/2" alsó csésze, félintegrált


nyereg:

Henge Sport * steel rails * 143 mm


nyeregcső:

Aluminium * 2 csavaros * 12 mm hátranyúlás * 30,9mm


Fék

tárcsafék:

Shimano BR-MT200


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Auriga hidraulikus


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Rockhopper Comp termékkel kapcsolatban: