- kedvező ár
- merev, tartós darab az olcsóbb alapanyagok ellenére
- pálcák szimmetrikusak, merevek
- a műanyag váz és a szintetikus felsőrész szépen összedolgozott (tűzés és ragasztás jó)
- Nem ül be
- látványos, szép darab
- A műanyag tartórészből túl hosszan van kivágva, így a nyereg közepe nagyon puha
- hosszútávon, betétes nadrág nélkül kényelmetlen lehet (hozzászokás kérdése)
- (az esztétikáját - helyesebben a "retro hatást" csökkenti a gigantikus modern rajzolatú az anyagba nyomott acor logo és oldalán (hál égnek csak festett) acor felirat)
Alapvető elvárás volt az olcsó, megjelenésében a 80as éveket idéző használható (nem feltétlen kényelmes! - a fotel legyen kényelmes, a nyereg meg hatékony - de jó tartással bíró) nyereg. Éppen ezért elsődlegesen használt - legfőbbképp bianchi/selle (az összhatás miatt) - nyergeket néztem. Ezek általában vagy jó állapotú, de irreálisan magas árú, vagy szakadt, kopott, koszos de szintén drága nyergek voltak. Ezért a döntés egyértelmű volt acor asd 21102 (nagyon baráti név) személyében, mivel hozza a régi selle nyergek vonalvezetését és a brooks nyergek megjelenését, persze 4000HUF-os áron. (Brooks kb 5x annyiba kerül volna, mint az egész gép).
S hogy a lényegről is szóljak...
Egy SS-re került, aminek elsődleges funkciója a szigorúan vett közlekedés és másodsorban a kilométergyűjtő állóképességet fokozó síkon való edzés. A városi közlekedés sajátosságából adódik, hogy ritkán ül az ember egy huzamba 20 percnél tovább (lámpánál állás, padkán áthaladás, kiállás, nyugdíjasklub átugratása, kamionok leszorítása, etc.) így a hosszantartó ücsörgés kizárt, valamint az ebből adódó bármiféle zsibbadás.
Hosszabb távra (50-60km) betétes nadrág nélkül +6kg-al (hátizsák formájában), esőben kritikán aluli másodrendű főútvonalon - ahol akár szemből is leszorítanak 70es sebességkorlátozás mellett 90-nel... nos ott kényelmetlen, (igen ez a legutóbbi kalandom Veszprém és Tapolca között) de ez esetben talán a pszichés terhelés okozza a fő kényelmetlenséget.
Mindenképpen hozzá kell szokni és edzésre (nagyobb távra, ahol huzamosabb ideig ülünk) betétes nadrággal érdemes használni, különben megérezzük os ischii haragját... ja nem, ő nem egy japán harcművész, hanem az ülőcsontunk.
A nyereg szép egyenes, sallangmentes ülőfelülettel rendelkezik (nincs benne semmi ejtés, ív), ezért a beállítás, pozíció különösen fontos (könnyebben elcsúszkál rajta az ülep, melyhez a szintetikus felsőrész is hatékonyan hozzásegít). - ez anniból zavaró, hogy alsó kormányfogásnál a vízszintesen (mert ugye ez az ideális pozíció) beállított nyereg nyomhatja (és nyomja is) a "csomagot". Minimálisan megdöntve orvosolható a dolog, egyébként egyáltalán nem vészes, s ez is csak alkati kérdés. A másik, hogy szerintem kissé erős ívben keskenyedik az orr irányába, ezért a kényelmes üléspozíció hátrább helyezkedik el (s ez is hozzájárul a - fentebb említett - genitáliák kényelmetlenséghez)
Mindezek ellenére több mint használható - persze nem egy vérprofi - nyereg. Sokkal inkább a kompromisszumokkal teli produktivitása a hibája (legyen kicsit puha, kicsit unisex - mindenkinek, minden helyzetbe elvet próbálták érvényesíteni.
kis költségvetásű retro outikra