Suntour NCX rugós nyeregcső

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 21.000 Ft

HASONLÓ nyeregcső TERMÉKEK




beczl avatar
43 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jól csillapítja a nagyobb és közepes gödrök okozta rázkódást
  • Massziv, erős kialakítás. Vastag nyeregszár, erős csapok és nyereg felfogatás
  • Nem zötyög, zörög még kemény terepen sem
Hátrány
  • Nehezen állítható a rugó élőfeszítése (Kemény - Hard verzióm van 100-120kg-ig) 
  • Útközben zsebszerszámmal nem, vagy csak nehezen állítható az állítócsavar mélysége miatt.
  • Az acél lengéscsillapító rúd teteje, ami kiáll a nyeregcsőből, na az nálam spiáter, puhább aluöntvény. Így a felülről ránehezedő acél görgő már 100km alatt is nyomot hagyott rajta.
Tapasztalat

Az első nyeregcsövet sajnos vissza kellett vinnem a boltba, mert egyszerűen nem lehetett állítani a rugó előfeszitését. (ø27,2mm 350mm hosszú verzió) Egy 30cm-es imbuszkulcs sem volt képes még csak megmozdítani sem a csavart. Az üzletben is megpróbálták, de ők sem jártak sikerrel, így rendeltek újat. Az új cső megjött, mondom próbáljuk meg az állítócsavart ki-betekerni még az üzletben. A két eladó már vért izzadott de semmi, az állítócsavar meg sem mozdul. Satuba nem akarták befogni, hogy nehogy elcsesszék, így felraktak rá egy nyerget, hogy jobban kézbe tudják venni, de ez sem segített. Na akkor éppen jött a főnök. Felhívta a nagykert ahonnan jött a termék, hogy nézzek már meg hogy mi a fene van a csővel, van valami trükkje, vagy máshogy kell állítani, vagy mi. A nagykerben azt mondták neki, hogy nem ez az első eset, hogy visszaküldenek ilyen üléscsövet. Állítólag a gyárban a régebbi sorozatnál (2017) több esetben az állítócsavarra a zsír helyett nagy kötőszilárdságú menetrögzítő került, így nem lehet egyszerűen kitekerni. Na ekkor már csak röhögni tudtunk. Végül egy kézi lánghegesztővel a főnök kicsit megmelegítette a csövet az állító csavarnál belülről, így már nagy nehezen ki lehetett tekerni a csavart. A csavarról levakarva a menetrögzítőt már normálisan állítható lett a rugó előfeszítése. Végül is probléma megoldva, én kaptam árengedményt, részemről happy end. 

Szóval akinek hasonló problémája van annak segítség lehet a nyeregcsövet belülről megmelegíteni az állítócsavarnál.

Erre ajánlom
  • Hardtail MTB komfortosabbá tételére, viszonylag alacsony költséggel
Ennyiért vettem
12000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

Alumínium


 
hossz (mm):

350


 
átmérő (mm):
  • 27,2
  • 31,6

 
színválaszték:

fekete


 
további információk:
  • 50mm rugóút
  • 60-100kg között ajánlott

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour NCX rugós
1 válasz
utolsó: 2016. okt.
Suntour NCX rugós
2 válasz
utolsó: 2015. jan.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour NCX rugós termékkel kapcsolatban: