Suntour NCX rugós nyeregcső

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 21.000 Ft

HASONLÓ nyeregcső TERMÉKEK



1-8 (8 vélemény)
Rendezés

DexaN avatar
9 vélemény
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-A csapok nem az alu öntvényben mozognak (főképp), hanem acélbetétben

-Sokat kimozog az út egyenetlenségekből dombról lefele, mintha repülnék

 

Hátrány

-a rúgót félévente zsírozni kell

-Az acél stifteket zsírozni kell, de a csavarokat amik rögzítik őket, bemenetrögíztőzték ezek az állatok!!!

-ár (rosebike-n olcsóbb)

-súly (engem nem érdekel, mert jó helyen van)

Tapasztalat

Álítólag 12000Km-t bírhat, nem tudom itt a karbantartást beszámították-e. Trekkinget használok országúti külsővel úgyhogy kell valami ami az út egyenetlenségeket kimozogja. Az ülés felfogató bilincse szerintem korrekt, itt nem fog eltörni a csavar. Rosebike-n keresztül rendeltem külföldről úgyhogy nem akartam garanciával vacakolni hogy a menetrögzítős csavarokat kiszedjék-ha veszel és karban is akarod tartani kommunikáld le a forgalmazóval, nekem beletört a csavarhúzóm. Végül a csavarokat egy vihargyújtóval melegítettem, kitekertem, a menetrögzítőt levakartam róluk, a csapokat lepucoltam és bezsíroztam, aztán összeraktam. Az összerakásnál nagyon oda kell figyelni, mert össze lehet rakni rosszul, csinálj róla előtte képet.

 

Erre ajánlom

Országúti gumikhoz, kevésbé kényelmes üléshez, repedezett aszfalthoz.

Ennyiért vettem
16000Ft
Csatolt képek
Suntour NCX rugós  2019 nyeregcső
Egyben
Suntour NCX rugós  2019 nyeregcső
Stift amit kenni kell, hogy ne kopjon ki
Suntour NCX rugós  2019 nyeregcső
Stift tartó acélbetét
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lomposfarkas avatar
4 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Rugózik?

Hátrány

Grammbuziknak nem ajánlott, ők már az adatlap olvastán is szívrohamot fognak kapni :)

Tapasztalat

A nyáron betelt a pohár: összegyűlt bennem minden, a rossz utak által, sok év alatt okozott keserűség, és megrendeltem az üléscsövet.

A felszerelése gyors, könnyű, a nyereg azóta sem csúszott el. Az első napon néhányszor ki kell venni az üléscsövet, mert az alján van az állítócsavar.

Amitől leginkább féltem, hogy pogózni fog tekeréskor, szerencsére nem igazolódott be. Ugyanis a rugó megfelelő helyzetbe állításával el lehet érni azt az előfeszítést, hogy sík úton, egyenletes tekerésnél nem rugózik vissza a hajtás miatt, de a buckák már löknek annyit, hogy berugózik. Ha lágyabbra hagyom az előfeszítést, akkor állandóan rugózó állapotba kerül. Így ha lockolni nem is lehet (mint a villákat) elérhető hogy nem rugózik, amikor nem is kell. Elsőre kicsit meglepő volt, ahogy mozog alattam, kb. a bucka tranziens jellegű ütését átalakítja egy ferde irányú, lassabb, hosszabb mozgássá. Azon is el lehetne mélázni, hogy a vezető háta mellett mennyire kíméli a vázat meg a hátsó kereket. Az első 4 napos kirándulás után egyértelműen ezt mondtam: már régen meg kellett volna venni, csak hát nem 2 fillér. Most, hogy három hónapja megvan, tartom ezt az állítást.

Mivel az üléscső + ülés már 30 ezrembe került, így ezt is zárom. Egy vékonyabb, hurokkábel nevű sodronyt fűztem át az üléscső lengőkarjai között és a nyeregvason, a lógó végét meg feldugom az ülés alá. Záráskor ezt is befűzöm az u-lakatba. Egyszer majd talán lerögzítem fixen is valamivel.

Erre ajánlom

Számomra vegyes használatban, városi forgalomban/erdei-mezei kirándulásokon nagyot lendít a komforton.

Ennyiért vettem
25000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

beczl avatar
43 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jól csillapítja a nagyobb és közepes gödrök okozta rázkódást
  • Massziv, erős kialakítás. Vastag nyeregszár, erős csapok és nyereg felfogatás
  • Nem zötyög, zörög még kemény terepen sem
Hátrány
  • Nehezen állítható a rugó élőfeszítése (Kemény - Hard verzióm van 100-120kg-ig) 
  • Útközben zsebszerszámmal nem, vagy csak nehezen állítható az állítócsavar mélysége miatt.
  • Az acél lengéscsillapító rúd teteje, ami kiáll a nyeregcsőből, na az nálam spiáter, puhább aluöntvény. Így a felülről ránehezedő acél görgő már 100km alatt is nyomot hagyott rajta.
Tapasztalat

Az első nyeregcsövet sajnos vissza kellett vinnem a boltba, mert egyszerűen nem lehetett állítani a rugó előfeszitését. (ø27,2mm 350mm hosszú verzió) Egy 30cm-es imbuszkulcs sem volt képes még csak megmozdítani sem a csavart. Az üzletben is megpróbálták, de ők sem jártak sikerrel, így rendeltek újat. Az új cső megjött, mondom próbáljuk meg az állítócsavart ki-betekerni még az üzletben. A két eladó már vért izzadott de semmi, az állítócsavar meg sem mozdul. Satuba nem akarták befogni, hogy nehogy elcsesszék, így felraktak rá egy nyerget, hogy jobban kézbe tudják venni, de ez sem segített. Na akkor éppen jött a főnök. Felhívta a nagykert ahonnan jött a termék, hogy nézzek már meg hogy mi a fene van a csővel, van valami trükkje, vagy máshogy kell állítani, vagy mi. A nagykerben azt mondták neki, hogy nem ez az első eset, hogy visszaküldenek ilyen üléscsövet. Állítólag a gyárban a régebbi sorozatnál (2017) több esetben az állítócsavarra a zsír helyett nagy kötőszilárdságú menetrögzítő került, így nem lehet egyszerűen kitekerni. Na ekkor már csak röhögni tudtunk. Végül egy kézi lánghegesztővel a főnök kicsit megmelegítette a csövet az állító csavarnál belülről, így már nagy nehezen ki lehetett tekerni a csavart. A csavarról levakarva a menetrögzítőt már normálisan állítható lett a rugó előfeszítése. Végül is probléma megoldva, én kaptam árengedményt, részemről happy end. 

Szóval akinek hasonló problémája van annak segítség lehet a nyeregcsövet belülről megmelegíteni az állítócsavarnál.

Erre ajánlom
  • Hardtail MTB komfortosabbá tételére, viszonylag alacsony költséggel
Ennyiért vettem
12000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hazafy04 avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szerintem egy nagyon jó találmány annak aki komfort érzetre hajt. Jól tompítja a gödrös részeknél való áthaladást. 97 kg vagyok jobban meg kellett feszítenem  a rugót benne mert nagyon mozgott. szerintem jól is néz ki.

Hátrány

Komfort van de szerintem tekerés közbe kizökkent a tekerési ritmusból engem picit zavar de lehet csak furcsa. 

Erre ajánlom

Összegezve akit zavar hogy gödröknél ki kell állni és csak pl hétvégi bringás illetve nagy hangsúlyt fektet a komfortra annak ajánlom.

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Suntour NCX rugós  2014 nyeregcső
Suntour NCX rugós  2014 nyeregcső
Suntour NCX rugós  2014 nyeregcső
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

majorpeti avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  1. Ha valaki szinte csak hétvégente bicajozik, de akkor terepen és lehetőleg hosszabb távon, akkor sokat számít a komfortérzetben és az élményben.
  2. Nem lötyög, nem csavarodik, nem zörög, egy imbusszal beállítható a keménysége.
  3. Ha egy XC összelós vázhoz képest nézem, annál kevesebb plusz tömeg (kb. +0.5 kg egy középkategóriás üléscsőhöz képest), töredék áron.
  4. Mivel az ülés nincs merev kapcsolatban a kerékkel, gyökereken, köveken stabilizál, több helyen lehet ülve maradni. Persze nagyobb a rugózatlan tömeg mint egy össztelós váz esetén, de sokkal közelebb áll érzetre egy XC össztelóshoz, mint egy merev vázhoz. Szerintem ha kipróbálnák milyen, nagyon sokan vennének.
  5. Könnyű itthon beszerezni, szemben a Cane Creek-kel.

 

Hátrány

Nem divatos, sokan furcsállják, mert "nehéz" (kb 0.75 kg); nem gondolnak bele mennyivel könnyebb egy össztelós váznál, csak annak sokkal komolyabb marketinget csináltak.

 

 

Tapasztalat

Update: elkopott az a réz persely, ami a cső belsejében lévő rugó nyomórúdjának tetején lévő görgő tengelyét tartja a helyén. Ok, csinálok majd fotót. Alényeg hogy ehhez nem kapni alkatrészt. Mondhatnám hogy a Cane Creekhez van perselykészlet, na de csak azokban az országokban, ahol egyáltalán forgalmazzák...

Erre ajánlom
  1. Köves utakra összelós helyett; Bakonyba, Bükkbe, Mátrába.
  2. Ha valaki kímélni akarja a derekát, gerincét, fenekét, de nem akar egy dögnehéz összelós vázat venni pár százezerrel többért.
Ennyiért vettem
25 ezer
32 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Rugózik.

Hátrány

Nehéz. Nem olcsó, de amit tud azt nehezen lehetne olcsóbban megoldani.

Tapasztalat

A feleségem "kemény a nyereg" problémájára találtam ezt a megoldást. A nyerget nem akartam lecserélni főleg, hogy más szempontból meg jól teljesít. Az itt elolvasott korábbi vélemények a rugós nyeregcsövekről nagyban segítették a döntést. Paralelogramma kialakításút kerestem, mivel ezek nem mozognak semmit oldalirányba, és valóban. Első bő 25 kilométeres próba alapján, bevált. Ahogy hátulról figyeltem tekerés hatására nem mozog érzékelhetően. Viszont kisebb egyenetlenségekre is reagál, kb. 1 cm mozgással. Leírásokban max. 4 cm rugóút szerepel. Ilyen elmozdulásnak a közelébe sem került, még a Körös töltésének földútján sem. Talán ha 2 cm mozog. Ez pont így jó. Nem érezni nagy változást a hajtás geometriában. Először az előfeszítésen a gyári beállítást egy fél fordulattal erősebbre állítottam. Ennél a beállításnál már kevés mozgást tapasztalt a feleségem. Nekem egész jó volt. Majd visszaállítva az eredeti állásba az előfeszítést, kifejezetten elégedett lett az eredménnyel. Sajnos csak kihúzva állítható. De erre csak ritkán lesz szükség. Jó a nyereg felfogatási mechanizmus, könnyen, finoman állítható nem kell tartani a csavarok meghúzásánál a nyereg már beállított pozíciójának megváltozásától . A Radwelt Michiknopf-nál vettem Mattersburgban.

Ennyiért vettem
79.9 Euró
Csatolt képek
Suntour NCX rugós  2015 nyeregcső
Suntour NCX rugós  2015 nyeregcső
Suntour NCX rugós  2015 nyeregcső
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gregory avatar
19 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Érezhetően rugózik, de nem mozog állandóan, nem inog.
Főleg terepen, de aszfalton is jól nyeli az egyenetlenségeket.
Feltűnő darab, a képek után a valóságban nekem nagyobbnak hat.
Hozzájárul a bicikli egyediségéhez :)
Nekem ezüst színű van, tartósnak tűnik a felület.

Hátrány

Súly, kb. önmaga annyi, mint az előző nyeregcsövem nyereggel együtt.

Tapasztalat

Gyári beállítással használom, remekül rugózik a 70 kilóm alatt, különösen terepen a köves, gödrös úton érzem, de aszfaltnál is korrigálja az úthibákat. Ettől persze még nem fotelben ülök, de kényelmesebbé teszi a tekerést. Gyanítom, hogy a hátsó kerék hirtelen terheléseiből is könnyít valamit. Egyelőre csak kipróbáltam, de nekem nagyon bejött, nem válok meg tőle :)

(Tényleg hasonló érzés, mint egy össztelős bicikli :)

Erre ajánlom

Keményebb nyereg és vékonyabb, kemény gumi esetén praktikus kényelmi szempontból, ha a súly nem számít. Versenyzőknek nem lesz rá szükségük, de városi és túra célra jó lehet.

Ennyiért vettem
16e
Csatolt képek
Suntour NCX rugós  2014 nyeregcső
20 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Don avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

80 kiló körüli súlyomhoz pont ideális - a gyári előfeszítésen egy kicsit állítottam és egyből tökéletes. Folyamatosan kimozogja a legkissebb döccenőket is - és még sincs pogó-hatás (ezen kicsit meg is lepődtem).

A nyeregrögzítés pofon egyszerű; a felületkezelés és csapágyazás első osztályú.

 

Hátrány

Többletsúly - természetesen valamivel nehezebb, mint egy hagyományos vagy rugós nyeregcső.

Tapasztalat

Olyan közel lehet kerülni az össztelós fílinghez, amilyen közel csak lehet.Több mint tíz éve használok rugós nyeregcsöveket - némelyiknek egész hosszú a rugóútja, de ez egy teljesen más dimenzió. Egyébként már rég óta szerettem volna kipróbálni ezt a megoldást és nagyon megörültem amikor láttam, hogy viszonylag elérhető áron ez most megvalósítható.Valóban olyan érzés, mintha leválasztana az útról. Kialakításából adódóan sejetettem, hogy jobb lesz, mint a rugós nyeregcsövek, de hogy ennyivel... 

Ennek a konkurens terméknek a videóján jól látszik a paralell rendszer működés közben (a fizika törvényei szerint valószínűleg minden paralelogramma rendszerű nyeregcső hasonlóan jó):

http://www.kickstarter.com/projects/188418586/bodyfloattm-an-evolution-in-bicycle-comfort-and-pe

 

Annak aki össztelós érzésre vágyik - de nem akar / tud beruházni egy új vázra - és nem szeretné az össztelós vázzal együtt járó többletsúlyt - kötelező vétel (a magyar utakra tervezték).
 

Erre ajánlom

Bármire.

Ennyiért vettem
18900
Csatolt képek
Suntour NCX rugós  2013 nyeregcső
Suntour NCX rugós  2013 nyeregcső
71 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-8 (8 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Alumínium


 
hossz (mm):

350


 
átmérő (mm):
  • 27,2
  • 31,6

 
színválaszték:

fekete


 
további információk:
  • 50mm rugóút
  • 60-100kg között ajánlott

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour NCX rugós
1 válasz
utolsó: 2016. okt.
Suntour NCX rugós
2 válasz
utolsó: 2015. jan.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour NCX rugós termékkel kapcsolatban: